13 Mart 2020 Cuma
Mercedes-Benz CLA250e ve GLA250e
Mercedes'in şarj edilebilir hibrit model ailesi genişliyor. Geçtiğimiz yıl tanıtılan A250e ve B250e'nin ardından şimdi de sıra, aynı temelleri paylaşan CLA ve GLA kardeşlere geldi.
Her iki tarafta da bulunan depo kapakları ve ön çamurluklara eklenen "EQ Power" armaları dışında büyük bir farklılık sunmayan araçların kaputu altında 1.33 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli ünite mevcut. Elektrik motoruyla da birleşince 218 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen otomobiller 15.6 kWh kapasiteli bataryalarla 69 km'ye kadar elektrik menzili sunabiliyor. En performanslı seçenek olan CLA250e'nin 0-100 km/s hızlanması 6.2 saniyede tamamlanırken maksimum sürat 240 km/s.
11 Mart 2020 Çarşamba
Koenigsegg Jesko Absolut
Christian von Koenigsegg sözünü tuttu. 2019 yılında Jesko'yu tanıtırken bu aracın daha az hava sürtünmesine sahip daha hızlı bir versiyonunu üreteceklerini belirten patron 2020'ye bu otomobille girdi.
Jesko'nun yanında çekilen fotoğraflardan da anlaşılabildiği gibi ana hatları değişmeyen otomobilde daha az sayıda aerodinamik kit parçası kullanılmış. Ön çamurluklar üzerindeki hava çıkışları küçültülürken ön tampondaki deflektörler yeni araçta bulunmuyor. Yan etekler de daralırken 21 inç çaplı arka jantlara daha aerodinamik tasarımlı kapaklar eklenmiş.
Arka bölümünde yer alan büyük spoileri de kaybeden Absolut yeni bir arka tampona sahip. Egzoz sistemi de elden geçirilen model daha yumuşak süspansiyon sistemine ve 0.278'lik hava sürtünme katsayısına sahip. Aracın ürettiği yere bastırma kuvveti de ağırlığı da azalmış.
Kaputu altında yenilik bulunmayan aracın 5 litre hacimli V8 motoru çift turbo besleme yardımıyla ve yakıt olarak E85'i kullanarak 1.600 beygir güç, 1.500 Nm tork üretebiliyor. Markanın üreteceği en yüksek performanslı otomobil olan Jesko Absolut için verilen tahmini maksimum sürat değeriyse 500 km/s'in üzerinde.
Mercedes-Benz Vito
Mercedes, popüler ticari modeli Vito'yu geliştirmeye devam ediyor. Bu yıl iptal edilen Cenevre otomobil fuarı sırasında tanıtılması beklenen aracın görünümü değişmese de donanım listesinde yenilikler var.
Dış tasarımında yenilik olmayan Vito'nun iç mekanı da ana hatlarını korumuş. Bununla birlikte sonunda dokunmatik ekranla gelen bir bilgi-eğlence sistemi sunulması olumlu. Yanlarda bulunan yuvarlak havalandırma ızgaraları da türbin tasarımına kavuşmuş. Ayrıca arkaya yerleştirilen kameranın görüntüsünü yansıtabilen iç dikiz aynası da sürücünün işini kolaylaştırıyor.
Vito'ya acil durum fren yardımcısı ve adaptif hız sabitleme sistemini ekleyen Mercedes, opsiyonel donanımlar arasına seviye ayarlı pnömatik süspansiyon sistemi yer alıyor. Sistem, yüklü durumda aracın yerden yüksekliğini koruyabildiği gibi yüksek süratlerde Vito'yu alçaltabiliyor. 15 kg hafifletilen taban da yükleme kapasitesini artırıyor.
Kaput altında görev yapan 1.7 ve 2 litre hacimli turbo Diesel motorlar birçok güç çıkışı sunuyor. Bunlar; 102 beygir güç, 270 Nm tork, 136 beygir güç, 330 Nm tork, 163 beygir güç, 380 Nm tork, 190 beygir güç, 440 Nm tork olarak sıralanıyor ve 6 ileri vitesli manuel veya 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilebiliyor. Arkadan itiş standart olsa da dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel olarak alınabiliyor.
Yenilenmeyle birlikte sunulan motorlardan ilki, V Serisi'nden alınan 2 litre hacimli ünite. 239 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen motor sayesinde 0-100 km/s deparı 7.9 saniyeye inen Vito'nun maksimum sürati 210 km/s.
İkinci yenilikse eVito'nun kullandığı elektrik motoru. 204 beygir güç, 362 Nm tork üretebilen araç önden çekiş sistemine ve 90 kWh kapasiteli bataryalara sahip. 421 km menzil sunan aracın maksimum sürati 160 km/s'te sınırlandırılmış.
Hyundai Prophecy
Hyundai'nin tasarım anlamında aldığı yol her gün şaşırtmaya devam ediyor. Güney Kore merkezli üretici, gelecekte piyasaya süreceği elektrikli otomobillerinin farklı görünüme sahip olacağını Prophecy isimli konseptle duyurdu.
Yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken otomobilin dev jantları, iptal edilen yan aynaları ve gizli kapı kolları dikkat çekici olsa da asıl farklı duruşu piksel LED aydınlatma grubu ve ilginç arka kısım oluşturmuş. Bir Porsche 911'i andıran bu bölümde şeffaf spoiler kullanılmış.
Arka kapıları geriye doğru açılan konseptin B sütunu bulunmuyor. Dört kişilik iç mekana geçildiğinde cam tavanın ferahlık kattığı görülebiliyor. Ayrıca direksiyon yerine kullanılan iki joystick, ön bölümün daha havadar olmasını sağlamış. Dijital gösterge paneliyse ön bölüm boyunca uzanıyor.
10 Mart 2020 Salı
Gumpert Nathalie
Bu yılın ilginç spor otomobillerinden bir tanesi de Gumpert markasını taşıyor. Alternatif yakıtlarla yakından ilgilenen firma Nathalie ile metanol yakıt pili kullanan bir araç ortaya çıkarmış.
Köşeli hatlarıyla iki yıl önce Çin'de tanıtılan konseptinden çok da farklı durmayan otomobilde geniş hava girişlerine sahip ön tampon, geniş yan etekler, büyük bir sabit spoiler ve difüzör kullanılmış. Dik bir yapıya sahip olan arka kısımdaysa aracı bir baştan diğerine geçen LED stoplar dikkat çekiyor.
Çerçevesiz camlara sahip kapılardan geçilen iç mekanda dijital gösterge paneli, bir çift dokunmatik ekran, sabit kafalıklı yarış koltukları ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri sunulan otomobilde takla kafesi de görev yapıyor.
Nathalie'nin en ilginç özelliğiyse yakıtı enerjiye çevirme biçimi. Metanolle çalışan otomobil yakıt pili sayesinde alternatif yakıtlı hibrit bir araç konumunda. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan modelin ürettiği güç 544 beygir olarak açıklanırken 0-100 km/s depari 2.5 saniye maksimum süratse 300 km/s.
Morgan Plus Four
Morgan'da büyük değişim sürüyor. Görünümü bugün bile klasik olsa da araçların temellerinde ciddi yanilikler var. İsmi Plus 4'dan Plus Four'a evrilen otomobil de tamamı alüminyum şasiye kavuştu.
Görünüm hakkında çok yorum yapmaya gerek yok zira neredeyse bütün Morgan modelleri onlarca yıldır aynı görünüyor. Yeni araçta kullanılan tel jantlar 15 inç çaplı. İç mekanda da sadelik korunmuş. Lotus'tan alınan direksiyon simidi ve farklı renklerde alınabilen deri döşemeyle ahşap kaplamalar dış görünümle uyumlu.
Kaputu altında BMW teknolojisi barındıran otomobilde görev yapan 2 litre hacimli ünite turbo beslemeye sahip. 258 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen ünite, toplam ağırlığı 1 ton olan Plus Four'u başarılı performans değerlerine ulaştırıyor.
8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 240 km/s olarak açıklanırken 6 ileri vitesli manuel şanzıman da isteğe bağlı olarak alınabiliyor. Bu şanzımanla tork değeri 350 Nm'ye inerken 0-100 km/s depari 5.2 saniyeye ulaşıyor.
Dacia Spring
Son zamanlarda sıklıkla konusu açılan elektrikli Dacia modeli sonunda gerçek oluyor. Markanın Cenevre'de sergilemeyi planladığı model, çok da sürpriz olmayan bir şekilde Renault KWID temelli.
Tasarımını Renault logolu kardeşiyle paylaşan otomobilin konsept olması sadece seri üretim versiyonun satışa sunulacağı zamanın gelecekte olmasından kaynaklanıyor. Çift katlı LED farlar, farklı renklerde trim parçaları ve siyah renkli gövde korumaları modeli sevimli bir hale sokmuş.
Henüz motor ve iç mekan özellikleri paylaşılmamış olsa da aracın, bu özelliklerini de Çin'de satılan Renault K-ZE'den alacağı söylenebilir.
BMW Concept i4
Avrupalı üreticiler arasında elektrikli otomobilini seri üretime alan ilk markalardan olan BMW daha sonra atılımı hızlandırmaması nedeniyle biraz eleştirilmişti. İşleri değiştimek isteyen Münih merkezli markanın yeni konsepti gelecek hakkında ipuçları veriyor.
Büyük ön panjuruyla güncel BMW modellerinden olduğu hemen belli olan otomobilde 3 boyutlu LED farlar, aerodinamik yapısı optimize edilmiş jantlar, ince yapılı yan aynalar, çerçevesiz kapı camları ve büyük bir difüzör kullanılmış. Yatık tasarımlı LED stoplar ve açılı bagaj kapağı da dinamizmi pekişltiren detaylar arasında.
Sade görünümlü bir iç mekan tasarımı sunan konseptte dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran, şık bir direksiyon simidi ve ince havalandırma ızgaraları kullanılmış. Cam tavan ve açık renkli döşemelerin ferahlaştırdığı kabinde sabit kafalıklı koltuklar kullanılmış.
Elektrik motorlu bir otomobil olan Concept i4 530 beygir gücünde. 80 kWh kapasiteli bataryalarıysa araca 600 km menzil kazandırıyor.
Renault Morphoz
Fransız markaların tasarım konusunda aldığı riskler günümüzde birçok modelin standart dışı görünüme sahip olmasını sağlamış durumda. Bu konuda hız kesmeyeceğini belirten Renault, yeni konsepti Morphoz'da aracın şekil değiştirmesini sağlamış.
Köşeli hatlar, dev jantlar, bol LED aydınlatma, gizli kapı kolları ve dar cam alanlarına sahip olan konseptin en ilginç özelliği uzayabiliyor olması. Şehir modunda 4.40 metre boya ve 2.73 metre aks mesafesine sahip olan otomobilin gezi modunda boyu 4.80 metreye, aks mesafesiyse 2.83 metreye ulaşıyor.
A sütunu altı ve C sütunundan uzayan aracın bu fonksiyonu sayesinde tabanda taşıdığı pil sayısı artırılabiliyor. Arka kapıları geriye doğru açılan konseptin B sütunu bulunmuyor. 40 ile 90 kWh kapasite aralığında pillerle menzil 400 ile 700 km arasında değişiyor.
İç mekanı da farklı olan otomobilde dört adet tekli koltuk bulunuyor ve ön koltuklar, sırtlıkları üzerinde kayarak arkaya dönebiliyor. Ayrıca gösterge paneli ve orta konsolu oluşturan büyük ekran da dijital ekranlı direksiyon simidi gibi ortadan kaybolebiliyor. Modelde 3. seviye otonom sürüş özelliği kullanılmış.