11 Mart 2020 Çarşamba
Mercedes-Benz Vito
Mercedes, popüler ticari modeli Vito'yu geliştirmeye devam ediyor. Bu yıl iptal edilen Cenevre otomobil fuarı sırasında tanıtılması beklenen aracın görünümü değişmese de donanım listesinde yenilikler var.
Dış tasarımında yenilik olmayan Vito'nun iç mekanı da ana hatlarını korumuş. Bununla birlikte sonunda dokunmatik ekranla gelen bir bilgi-eğlence sistemi sunulması olumlu. Yanlarda bulunan yuvarlak havalandırma ızgaraları da türbin tasarımına kavuşmuş. Ayrıca arkaya yerleştirilen kameranın görüntüsünü yansıtabilen iç dikiz aynası da sürücünün işini kolaylaştırıyor.
Vito'ya acil durum fren yardımcısı ve adaptif hız sabitleme sistemini ekleyen Mercedes, opsiyonel donanımlar arasına seviye ayarlı pnömatik süspansiyon sistemi yer alıyor. Sistem, yüklü durumda aracın yerden yüksekliğini koruyabildiği gibi yüksek süratlerde Vito'yu alçaltabiliyor. 15 kg hafifletilen taban da yükleme kapasitesini artırıyor.
Kaput altında görev yapan 1.7 ve 2 litre hacimli turbo Diesel motorlar birçok güç çıkışı sunuyor. Bunlar; 102 beygir güç, 270 Nm tork, 136 beygir güç, 330 Nm tork, 163 beygir güç, 380 Nm tork, 190 beygir güç, 440 Nm tork olarak sıralanıyor ve 6 ileri vitesli manuel veya 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilebiliyor. Arkadan itiş standart olsa da dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel olarak alınabiliyor.
Yenilenmeyle birlikte sunulan motorlardan ilki, V Serisi'nden alınan 2 litre hacimli ünite. 239 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen motor sayesinde 0-100 km/s deparı 7.9 saniyeye inen Vito'nun maksimum sürati 210 km/s.
İkinci yenilikse eVito'nun kullandığı elektrik motoru. 204 beygir güç, 362 Nm tork üretebilen araç önden çekiş sistemine ve 90 kWh kapasiteli bataryalara sahip. 421 km menzil sunan aracın maksimum sürati 160 km/s'te sınırlandırılmış.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder