15 Temmuz 2020 Çarşamba
BYD Han
Çin, otomobilleri seri üretime hazırlama konusunda da başarılı. Ocak ayında duyurulan BYD Han, yaz sonu gelmeden Çin'de satışa çıktı. İlerleyen aylarda Avrupa pazarlarına getirilmesi de düşünülen otomobilin hibrit ve elektrikli iki seçeneği bulunuyor.
Sivri burun yapısıyla daha özgün bir tasarım sunan elektrikli seçenek, C sütununda kullanılan ekstra krom bölümle de dikkat çekiyor. Audi A5 ailesine benzeyen hibrit versiyonsa ön bölümde büyük bir panjura sahip. Hemzemin kapı kolları ve yine Audi'ye göz kırpan LED stoplarsa her iki araçta da aynı. 4.960 mm boya, 1.910 mm genişliğe ve 1.495 mm yüksekliğe sahip olan araçlar 2.920 mm aks mesafesine sahip.
İç mekana geçildiğinde, özellikle kapı içleri ve vites konsolunda Mercedes izleri görmek mümkün. Kaliteli görünen kokpitte dijital gösterge panelinin haricinde iki kollu direksiyon simidi ve tablet görünümlü dokunmatik ekrana yer verilmiş. Kenarlarda yer alan havalandırma ızgaralarıysa özgün tasarımlarıyla dikkat çekiyor.
Elektrikli Han modelleri, 222 beygir güç, 330 Nm tork üretebilen, tek motorlu, önden çekişli seçenekle başlıyor. 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşabilen otomobil 76.9 kWh kapasiteli pillerle NEDC çeviriminde 605 km menzil sunuyor. Aynı pillere sahip, çift motorlu Han'ın menzili 550 km. Dört tekerlekten çekişli araç 494 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor ve 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabiliyor.
Hibrit aracın kaputu altında yer alan turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, benzinli motor 192 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. 245 beygir güç, 330 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla karma kullanımda 436 beygir güç, 650 Nm tork ürettiği belirtilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabiliyor. 15.2 kWh kapasiteli pillerse 80 km elektrikli menzil sunabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder