15 Kasım 2019 Cuma
Aspark Owl
Birkaç yıldır konsept hali ortalarda dolaşan elektrikli hiper otomobil Aspark Owl sonunda seri üretime geçecek gibi görünüyor. Japon marka, sadece 50 örneğini üretmeyi planladığı aracı 2.9 milyon Euro etiketle satmak istiyor.
Sadece 99 cm yüksekliğe sahip olan otomobil sivri bir burun yapısına sahip. Büyük jantlar, yüksekliği otomatik olarak ayarlanan büyük spoiler, yan bölümde dikkat çeken hava girişleri ve difüzör modelin tasarım detayları arasında.
Karbon fiberden üretilen gövde ve yukarıya açılan kapılara sahip modelin iç mekanında yarış pozisyonunda tasarlanmış koltuklar, dijital gösterge tablosu ve kumanda panelleri, alt kısmı düzleştirilmiş küçük direksiyon simidi ve deri döşeme yüzeyler dikkat çekiyor.
2.012 beygir güç ve yaklaşık 2.000 Nm tork üretebildiği açıklanan araç 0'dan 100 km/s sürate 2 saniyenin altında ulaşabiliyor. 400 km/s maksimum sürate ulaşabilmesi beklenen otomobilin menziliyse 450 km olacak.
14 Kasım 2019 Perşembe
Mazda2 Sedan
Mazda'nın Amerika kıtasında sattığı modellerden olan sedan kasalı Mazda2 makyajlandı. Motorunda da hafif bir güçlendirme yapılan model daha köşeli bir tasarıma kavuşmuş.
Daha köşeli bir ön tampon tasarımına kavuşan otomobil bu bölüme bakıldığında markanın SUV modellerini andırmaya başlamış. Ön panjurla birlikte farlar da yenilenmiş. 15 ve 16 inç çaplı jant seçenekleri yenilenirken arka tamponda daha fazla krom trim parçası kullanılmış. Burada bulunan reflektörler de biraz daha aşağıya alınmış.
İç mekanında büyük bir yenilik bulunmayan aracın kaputu altında da 1.5 litre hacimli, benzinli motor görev yapmaya devam ediyor. Gücü 110 beygire, torkuysa 141 Nm'ye yükselen ünite 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanla eşleştiriliyor.
McLaren Elva
McLaren otomobilseverlere sürpriz yapmayı seviyor. Ultimate Series modellerinin en iddialısını ortaya çıkaran İngiliz üretici, 399 örneği üretilecek olan Elva ile 60'lı yılların M1 serisi yarış araçlarını anıyor.
Camları bulunmayan bir roadser olan Elva alçak duruşuyla dikkat çekiyor. İnce yapılı farlar, sivri burun yapısı ve şişkin çamurluklar güçlü duruşu pekiştiriyor. Önde yer alan büyük hava çıkışı sayesinde ön camın bulunması gereken yere hava yönlendiren otomobil bu sayede camsızlığın etkilerini bir miktar azaltmış.
İnce kollu jantlar ve hava girişlerine sahip profilden arkaya geçtiğimizde otomatik seviye ve açı ayarlı spoiler, ince yapılı LED stoplar, yukarıya yerleştirilmiş çift egzoz çıkışı ve büyük difüzör gözlerden kaçmıyor.
İç mekanı sade bir tasarıma sahip olan modelde aşağılara yerleştirilmiş havalandırma ızgaraları, dijital gösterge paneli ve sürücüye dönük tasarlanmış dokunmatik ekranın haricinde bir şey bulmak zor.
Kaputu altında çift turbo beslemeli, 4 litre hacimli bir V8 motor barındıran Elva 815 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana sahip olan modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3 saniyeden az sürerken 200 km/s'in görülmesi bile sadece 6.7 saniye sürüyor.
13 Kasım 2019 Çarşamba
Ferrari Roma
Ferrari'nin sürekli yeni model tanıtmasına alışmamız gerekiyor. Geçtiğimiz yıllarda senede bir otomobil tanıttığında şaşırdığımız İtalyan üretici 2019'da her mevsim yeni bir araç tanıtıyor.
Monza SP1 ve SP2 ikilinine göndermeler yapan burun kısmı sivri bir görünüm ve etkileyici LED farlar sunan otomobil farklı bir ön panjur yapısı ve splitter ile dikkat çekici duruyor. Hemzemin kapı kolları yan bölümü daha pürüzsüz hale getirirken uzun kaput ve şişkin çamurlukların hemen arkasında başlayan tampon sportif görünümü pekiştirmiş.
Basık arka kısmında dört adet ince LED stop bulunan otomobilin siyah renkli tamponu hem difüzör hem de dörtlü egzoz çıkışına ev sahipliği yapıyor. Bu arada jantlar 20 inç çaplı.
Yüksek bir orta konsola sahip iç mekanında dijital gösterge paneli, dik yerleşime sahip dokunmatik ekran, şık görünümlü bir vites selektörü, dokunmatik fare ile kontrol edilebilen kumandalar ve yolcu önüne eklenmiş bilgi ekranı gibi kalemler bulunuyor.
Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3.9 litre hacimli V8 motor bulunan Roma 620 beygir güç, 760 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen otomobilin 200 km/s'i görmesi 9.3 saniye sürüyor. Maksimum süratse 320 km/s'in üzerinde. Boş ağırlıksa 1.472 kg.
12 Kasım 2019 Salı
Kia K5 / Optima
Hyundai'nin iddialı tasarıma sahip Sonata modelinin ardından kardeş firma Kia da aynı boyutlara sahip aracı Optima'yı tanıttı. Yine dikkat çekici görünen otomobil ilk olarak Kore pazarında K5 ismiyle ortaya çıktı.
İnce tutulan geniş ön panjuru farların altına kadar uzanan otomobilin LED farları ilginç görünümlü. Dinamik duran ön tampon ve çapları 19 inçe kadar büyüyen jantlar dinamik dururken A sütunundan başlayıp bagaja kadar uzayan krom çıta farklı bir görünüm sunmuş.
Liftback gibi görünse de aslında bir sedan olan otomobilin arka kısmında tek parça LED stoplar ve yine sportif görünen tampon dikkat çekiyor. 4.905 mm boya, 1.860 mm genişliğe, ve 1.445 mm yüksekliğe sahip araç eskisinden daha uzun, geniş ve alçak. Ayrıca aks mesafesi de 2.850 mm'ye uzamış.
İç mekanı etkileyici bir hal alan otomobil dijital gösterge paneli, ince yapılı havalandırma ızgaraları, geniş dokunmatik ekran, çok parçalı ambiyans ışık landırması ve vites kolu yerini alan dairesel selektör gibi dokunuşlar sunuyor.
Kaputu altında yer alan benzinli motorlar 1.6 litre hacimli üniteyle başlayan aracın bu ünitesi 180 beygir güç, 265 Nm tork üretebiliyor. 2 litre hacimli motorlar atmosferik emişli ve 152 beygir güç, 192 Nm torkla 160 beygir güç, 196 Nm tork üretebilen iki seçeneğe sahip. 2.5 litre hacimli motorsa 194 beygir güç, 246 Nm tork sunuyor.
Henüz detayları paylaşılmayan hibrit motorlarla da donatılacak olan modelin turbo beslemeli, 2.5 litre hacimli motoruysa 290 beygir güç, 422 Nm tork üretebiliyor. Bu araçta 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılırken diğer ünitelerde 6 veya 8 ileri vitesli, tam otomatik şanzımanlar görev yapıyor.
Škoda Octavia
Škoda'nın en çok tercih edilen modellerinden Octavia yeni nesline kavuştu. Daha oturaklı bir dış tasarımla birlikte birçok yeni teknolojiye kavuşan otomobilin kaputu altında da hemen hemen herkesi memnun edecek motor seçenekleri sunuluyor.
Hem liftback hem de Combi seçenekleri tanıtılan otomobil sırasıyla 19 ve 22 mm uzamış. 2.690 mm'lik aks mesafesi ve 15 mm artan genişlik sayesinde sunulan iç hacimde genişleme yaşanmış. Ayrıca bagaj hacimlerinde de artış var. Liftback için 600, Combi'deyse 640 litrelik hacim mevcut.
Geniş ve aşağıya alınmuş bir ön panjura sahip olan otomobilde LED farlar ve aynı teknolojiyi kullanan sis farları kullanılmış. Çapları 19 inçe kadar çıkan jantlar yan bölümün dikkat çeken kısmı. Bombeli bir bagaj kapağı ve LED stoplara sahip olan Octavia'nın Combi seçeneği çok şık görünüyor. Makyajlı Superb'de olduğu gibi arkada logo yerine Škoda yazısı kullanılmış.
İç mekanında daha büyük yenilikler olan otomobilde dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekran kullanılıyor. İki kollu direksiyon simidi ve DSG'li modellerde yer alan vites selektörü en farklı duran kalemler. Çerçevesiz iç dikiz aynası, renkli head up display, dokunmatik kumandalı LED iç aydınlatma, kablosuz şarj sistemi, 3 bölgeli havalandırma ve USB-C girişleri diğer donanım detayları olarak sayılabilir.
Kaputu altında birçok motor seçeneği sunan yeni Octavia'nın benzinli üniteleri 1, 1.5 ve 2 litre hacimli. Motorlar sırasıyla 110, 150 ve 190 beygir güç, 200, 250 ve 320 Nm tork üretebiliyor. 2 litre hacimli turbo Diesel motorun güç aralığı 116 ve 200 olarak belirlenirken üretilen tork da 250 ile 400 Nm arasında değişiyor.
1.5 litre hacimli motorun doğal gazla çalışan seçeneği 130 beygir güç, 200 Nm tork üretirken 1 ve 1.5 litre hacimli TSI üniteler için hafif hibrit sistem de sunulacak. Şarj edilebilir hibrit motordaysa 1.4 litre hcimli TSI motor kullanılıyor ve elektrik motoruyla birlikte sağlanan veriler 204 beygir güç ve 350 Nm tork. Araçlar motor seçeneklerine göre 6 ileri vitesli manuel, 6 veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanla donatılabiliyor. Ayrıca 2 litre hacimli motorlarla dört tekerlekten çekiş sistemi de alınabiliyor.
10 Kasım 2019 Pazar
BMW M2 CS Racing
BMW, geçtiğimiz günlerde tanıttığı M2 CS'e yeni bir seçenek ekledi. Bu sefer ortaya çıkan otomobil sadece pistler için üretilmiş ve motoru da standart aracınkinden daha düşük güçlü.
Önden bakıldığında kaputunda hava çıkışı bulunmadığı fark edilen otomobilin ön tamponunda iki yeni hava giriş deliği açılmış. Bagaj kapağına hidrolik kaldırıcıların besleme deliği eklenirken kapak üzerinde daha büyük bir spoiler görev yapıyor.
İç mekanında takla kafesi ve yarış koltukları gibi pistlerin olmazsa olmazları bulunan modelin kaputu altındaysa 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motorun 280 ve 365 beygir güç üretebilen iki seçeneği sunuluyor. Standart modelin 450 beygir gücünü sunan bir seçeneğinde geliştirildiği belirtiliyor.
7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan aracın süspansiyon sisteminde üç farklı sertlik seçeneği sunulurken diferansiyel ve fren sistemleri de yarışlar için güçlendirilmiş.
Honda Breeze
Çin için özel olarak üretilen modellere bir yenisi eklendi. Aslında yakından tanıdığımız CR-V'nin bu ülke için makyajlanan seçeneği olan Breeze arka koltuk yolcularına da bazı avantajlar sunuyor.
CR-V'nin Civic'i andıran yüzüne karşılık Accord'u çağrıştıran bir ön bölüme sahip Breeze'de farklı jantlar, gövde rengine boyanmış kapı altları, farklı tasarıma sahip jantlar, dörtgen egzoz çıkışları alt kısmı incelen ve üst kısmı iptal edilen stoplar görev yapıyor.
İç mekanı CR-V'den neredeyse aynen alınan otomobilin ara konsolunda panjurlu kapak kullanılmış. Asıl eklentiyse arka koltuklarda. Burada kullanılan katlanabilir kol dayanağına bir kumanda paneli ekleyen Honda bu sayede buradaki yolculara sunroof ve ses sisteminin kumanda imkanını vermiş.
Kaputu altında da tanıdık üniteler görev yapan aracın 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motoru 193 beygir güç, 243 Nm tork üretebilirken 215 beygir güç, 315 Nm tork üretebilen hibrit seçenek de opsiyonlar arasında yer alıyor.