12 Ekim 2019 Cumartesi
Toyota Mirai
Toyota'nın tasarım konusunda değişimi sürüyor. Güncel örneklerinde Prius'a yakın bir görünüm sunan Mirai'nin seri üretime geçmesi düşünülen konseptinde Lexus rüzgarının esmesi bunun en iyi göstergesi.
Alçak ve geniş bir gövdeye sahip olan konseptte kullanılan ince LED farlar, sivri burun yapısı, büyük ön panjur, uzun kaput, arkaya doğru hafifçe alçalan tavan, büyük jantlar, LED stoplar ve kısa bagaj bölümü dinamik bir duruş sağlamış.
İç mekanda da çok daha premium bir hava sunan otomobilde dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran, orta konsolda gizlenmiş havalandırma ızgaraları, küçük vites kolu ve farklı büyüklükte telefonlara göre ayarlanabilen temassız şarj istasyonu bulunuyor.
Henüz performans verileri açıklanmayan otomobilin güncel nesilde olduğu gibi hidrojen yakıt pili ile çalışan bir elektrik motoruna sahip olacağı belirtiliyor. Menzilinse 630 km civarına ulaşması planlanıyor.
BMW M8 Gran Coupé
BMW'nin geçtiğimiz yıl tanıttığı M8 Gran Coupé konsepti sonunda gerçeğe dönüştü. Markanın en şık görünümlü modellerinden 8 Serisi Gran Coupé, M logosuyla birlikte en güçlü motor seçeneğine kavuştu.
Tasarımında yapılan yenilikler diğer kardeşlerinde de görülebilen otomobilde siyah renkli ön panjur ve dış trim parçaları, karbon fiber tavan, 20 inç çaplı jantlar, bagaj kapağı üzerine eklenen ince spoiler, M yan aynalar, küçük bir difüzör ve dörtlü egzoz çıkışı görev yapıyor.
İç mekanında daha yüksek yan destekli koltuklar, özel tasarlanmış vites kolu, M armalı direksiyon simidi, orta konsola eklenmiş ve model ismini gösteren arma, kırmızı renkli motor çalıştırma düğmesi ve aynı renge sahip M butonları bulunan aracın gövde altına ek güçlendiriciler uygulanmış.
4.4 litre hacimli V8 motoru, çift turbo besleme yardımıyla 600 beygir güç, 750 Nm tork üretebilen araçta 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati, seçilen pakete göre 250 veya 305 km/s'te sınırlanıyor. M8 Competition'da güç 625 beygire ulaşırken 3.2 saniyelik 0-100 km/s deparı dşında değişen bir veri bulunmuyor.
Toyota LQ
Tokyo otomobil fuarınn başlamasına yaklaştığımız şu günlerde Japon üreticiler konsept araçlarını tanıtmaya başladı. Ülkenin en büyük otomobil markası da bu üreticilerin başında geliyor.
Gelecekten dönmüş gibi görünen yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken otomobil 4.530 mm boya, 1.840 mm genişliğe, 1.480 mm yüksekliğe ve 2.700 mm aks mesafesine sahip. Önde kapaklı olan LED farlar, yanda aşağıya kadar uzanan cam bölümler ve arkada parçalara bölünmüş stoplar dikkat çeken tasarım detayları arasında sayılabilir.
İç mekanda dört kişiye yaşam alanı sunan konsept sürücüyle bir yapay zeka sayesinde iletişim kurabiliyor. Holografik head up display, yükseğe yerleştirilmiş ön göğüs ve parçalara ayrılmış yüzeylerin haricinde içeride kullanılan bazı kumandaların güncel Toyota modellerinden alındığı görülebiliyor.
OLED ekranlara da sahip olan otomobilin elektrik motorundan alınan güç henüz açıklanmamış olsa da menzilinin 300 km civarında olacağı söyleniyor.
Chevrolet Corvette C8.R
Chevrolet, ortadan motorlu hale getirdiği Corvette'e yakın zamanda üzeri açılabilen bir seçenek katmıştı. Tanıtım sırasında sahne alan bir başka modelse pistler için geliştirilen C8.R oldu.
Yarış aracının görünümünde yapılan yenilikler bilindik. Splitter, deflektörler, yan etekler, difüzör ve spoiler gibi eklentiler yol tutuşu iyileştirirken daha küçük çaplı jantlar ve ortaya doğru alınan çift egzoz çıkışı diğer farklı detaylar.
Kaputu altında yeni tasarlanmış, 5.5 litre hacimli bir V8 motor barındıran otomobil 507 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. Üstelik ünitenin seri üretim bir versiyonda kullanılacağı da açıklandı. Şayet bu motor aşırı beslemeyle donatılacak olursa ZR1 veya Z06 gibi araçlarda karşımıza çıkabilir.
Isuzu D-Max
Üretimde kaldığı 8 yılın ardından Türkiye'de de fabrikadan çıkan Isuzu D-Max yenilendi. İki farklı motor seçeneğiyle sunulan yeni nesil modellerin hem dış hem de iç görünümleri dikkat çekici.
Küçülen farları LED teknolojisine kavuşan modelin dev ön panjuru siyah renkli olarak alınabiliyor. Aynı rengi çamurluk korumaları, tavan rayları, yan aynalar ve yan basamaklarda da sunan Isuzu stoplarda da LED teknolojisi kullanmış.
İç mekanı eskisinden çok daha moden görünen aracın şık direksiyon simidinin ardında sade görünümlü göstergeler bulunuyor. 9 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran Apple CarPlay ve Android Auto desteği sunuyor. Dijital ekranlı klima kumandaları ve daha kaliteli malzemelerden oluşan iç mekan bir SUV'yi aratmıyor.
Güvenlik donanımının yanında dört tekerlekten çekiş sisteminde de yenilikler bulunan pick up artık elektromanyetik kavramalı bir arka diferansiyel kilidi kullanıyor. Su geçiş derinliğiyse 800 mm.
Kaputu altında 1.9 ve 3 litre hacimli turbo Diesel motorlar bulunan D-Max'in bu üniteleri sırasıyla 150 beygir güç, 350 Nm tork ve 190 beygir güç, 450 Nm tork sunuyor. 6 ileri vitesli manuel şanzıman standart olarak sunulurken yeni geliştirilmiş 6 ileri vitesli otomatik şanzıman da seçenekler arasında yer alıyor.
MAN eTGE Combi
Elektrikli ulaşım yavaş yavaş ticari araçlarda da kendisini göstermeye başladı. Bu yıl tanıtılacak olan MAN eTGE, markanın, insan ulaşımı sağlayan orta boy ticari araçlarının elektriklenmeye başladığını gösteriyor.
Standart versiyonlarından çok farklı görünmeyen eTGE'de LED farlar, kapalı ön panjur ve gövde rengi ön tampon gibi detaylar dikkat çekerken iç mekanda da dokunmatik ekran ve gösterge panelinde paylaşılan bilgilerde farklılıklar göze çarpıyor.
Volkswagen Crafter'ın ikiz kardeşi olan TGE'nin elektrikli versiyonunda 136 beygir güç, 290 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru görev yapıyor. 35.8 kWh kapasiteli bataryaların sağladığı 114 km'lik menzil çok başarılı olamasa da hızlı şarjla %80 doluluğa 45 dakikada ulaşılması olumlu.
8 Ekim 2019 Salı
Renault Kadjar Icon 1.3 TCe EDC
Renault'nun popüler SUV modeli Kadjar makyajlandı. Görsel olarak büyük bir değişikliğe kavuşmayan otomobilin asıl yeniliği kaputu altında yaşandı. Mercedes ile birlikte geliştirilen 1.33 litre hacimli benzinli motora kavuşan araç eskisinden daha performanslı bir havaya bürünmüş. Peki değişimin her noktası olumlu mu?