3 Ağustos 2019 Cumartesi

Dacia Duster


Dacia'nın bu yıl sunduğu yeniliklere eklemeler her geçen gün tanıtılıyor. 1.6 litre hacimli, benzinli motorun Duster'da kullanımına son verecek olan üretici bu ünite yerine turbo beslemeli bir motor getirecek.

Kaput altına eklenen motor 1 litre hacimli ve 100 beygir güç, 160 Nm tork üretebiliyor. 3 silindirli ünite sadece 5 ileri vitesli manuel şanzıman ve önden çekişli araçlarda sunulacak. Motoru kullanan Duster 0'dan 100 km/s sürate 12.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 168 km/s.

Aslında bu haber Türkiye için hem iyi hem de kötü zira ülkede satılan benzinli araçların çoğunda LPG dönüşümü yapılıyor ve 1 litre hacimli motorun hem iç yapısı daha karmaşık, hem de performansı, yerini aldığı 1.6 motorunkinden düşük.

Pagani Huayra Roadster BC



Öyle her gün yeni bir gövde seçeneğine kavuşmadığımız markalardan olan Pagani, Huayra BC'nin üzeri açılabilen seçeneğini tanıttı. Farklı tasarım detaylarına sahip olan otomobilin performansıysa göz kamaştırıcı.

Aerodinamik yapı üzerine bolca kafa yoran Pagani, ön tampona daha büyük bir splitter eklerken yanlara da deflektörler yerleştirmiş. Tek parça sabit spoiler ve büyük bir difüzör de aracın 280 km/s süratle ilerlerken 500 kg downforce üretmesini sağlamış.


İç mekanı, sabit tavanlı kardeşinde olduğu gibi bir sanat eseri görünümünde olan otomobilin 6 egzoz çıkışından ikisi difüzörün içine gizlenmiş. 1.250 kg ağırlığa sahip olan aracın üretilecek 40 örneğinin tamamı şimdiden satılmış.

Kaputu altında, AMG imzalı, çift turbo beslemeye sahip, 6 litre hacimli bir V12 motor bulunan otomobil 802 beygir güç, 1.050 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, yarı otomatik şanzımanla donatılan model virajlarda 1.9 G yanal ivmeye erişebiliyor.

30 Temmuz 2019 Salı

Porsche 911 Carrera


2018 yılının sonlarına doğru yeni nesil örneklerine kavuşan Porsche 911'in giriş versiyonları da sonunda bizlerle. Hem sabit hem de açılabilir tavanla sunulan modellerin görünümleriyse tanıdık.


Carrera S ile aynı olan görünümünde tek farklılık, standart olarak sunulan egzoz çıkışlarının dörtgen tasarıma sahip olması. Opsiyon olan sportif sistemse bütün araçlarda yuvarlak çıkışlı. Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlar standart olarak sunulurken 20 ve 21 inç çaplılar opsiyonlar arasında. İç mekanında hiçbir yenilik bulunmayan otomobilin opsiyonları arasında karbon seramik fren diskleri de yer alıyor.


Çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli, 6 silindirli, Boxer motorla donatılan otomobil 385 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıma sahip model coupé formunda 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilirken üzeri açılan araçlarda aynı iş 4.4 saniyede tamamlanıyor. Sport Chrono paketiyleyse her iki süre de 0.2 saniye kısalıyor. Maksimum süratlerse sırasıyla 293 ve 290 km/s

29 Temmuz 2019 Pazartesi

Audi A1 Citycarver


Audi'nin model ailesi genişlemeye devam ediyor. SUV modellerin popülerliğini gören Alman üretici bu nedenle yönelime uygun araçlar tanıtıyor. Tam anlamıyla araziye çıkamayacak bile olsa A1 Sportback gibi bir model bile artık daha yüksek gövdeyle alınabiliyor.

Ana hatları, temellerini paylaştığı A1 Sportback ile ortak olan otomobilde farklı tamponlar, çapları 16 ile 18 inç arasında değişen jantlar, siyah renkli çamurluk ve eteklerle gövde altı koruması sunuluyor. Kontrast renkli tavan ve spoiler de donanım seçenğine göre standart veya opsiyonel olarak tercih edilebiliyor.


A1 Sportback'e göre 4 cm daha yüksek olan otomobilin iç mekan tasarımıysa bu araçla aynı. Yalnız modelin arka kapılarının altında görülen arma gibi içeride de farklı renkte trim parçaları seçilme imkanı bulunuyor.

Motor seçenekleri henüz açıklanmayan otomobilin bu üniteleri A1 Sportback ile paylaşması muhtemel. Bu durumda 1, 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli motorlarla alınabileceğini söyleyebileceğimiz otomobil dört tekerlekten çekiş sistemiyse sunulmayacak.