24 Ekim 2019 Perşembe
Volkswagen Golf
Volkswagen'den beklenen haber sonunda geldi ve Golf'ün 8. nesli tanıtıldı. Daha önce de olduğu gibi aşırıya kaçan bir tasarıma sahip olmayan aracın kaputunun altında 5 farklı hibrit ünite sunulurken donanım seviyesi de yukarıya çekilmiş.
Rüzgar sürtünme katsayısı 0.275'e inen otomobilin ön bölümünde ilginç görünümlü LED farlar ve çok da dikkat çekici olmayan bir tampon görülebiliyor. 4.284 mm boya, 1.789 mm genişliğe ve 1.456 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.636 mm. Standart olarak sunulan jantların en büyüğü 17 inç çaplı olsa da opsiyonlarla çapı büyütmek mümkün.
C sütunu tipik tasarımını koruyan Golf'ün arka kısmında da heyecan verici gelişmeler yok. Küçük bir spoiler ve köşeli tasarıma sahip LED stoplar modelin bir Volkswagen olduğunu belirtirken tampon altında motor ve donanım seviyesine göre gerçek veya sahte egzoz çıkışları bulunuyor.
İç mekanı büyük ölçüde sadeleşen Golf'te dijital gösterge paneli ve yukarıya alınan dokunmatik ekran haricinde inceltilmiş havalandırma ızgaraları, Porsche 911'inkini andıran küçük otomatik şanzıman vites kolu ve neredeyse hiçbir fiziksel düğmeye sahip olmayan ara konsol dikkat çekiyor. Far ve bazı havalandırma kumandaları da sürücünün soluna alınan düğmelerden kontrol ediliyor. Bagaj hacmiyse 380 litre.
15 saniyeye kadar otonom sürüşe izin veren Travel Assist sistemini 210 km/s sürate kadar kullanabilen Golf'ün donanımına matrix LED farlar, adaptif şasi kontrolü, aracın birçok fonksiyonunu akıllı telefondan kumanda etmeye olanak sağlayan We Connect Plus, head up display, 3 bölgeli otomatik klima ve 400 Watt çıkış gücü sunan Harman/Kardon ses sistemi eklenebilecek. Temen donanım paketi isimleriyse Golf, Life ve Style olarak yenilenmiş.
Kaputu altında 1 ve 1.5 litre hacimli TSI motorların 90, 110, 130 ve 150 beygir güç üretebilen seçenekleri yer alan Golf, en düşük güçlü ünitesi haricinde motorların tamamında 48 Volt hafif hibrit sistem opsiyonu sunuyor. 2 litre hacimli TSI motorla donatılacak GTI, GTI TCR ve R'ın teknik verileriyse henüz açıklanmadı.
İlk etapta 2 litre hacimli olacak TDI motorun 115 ve 150 beygir güç üretebileten iki seçeneği olacak ve yüksek güçlü ünite dört tekerlekten çekişli olarak tercih edilebilecek. Daha yüksek performanslı GTD de ilerleyen aylarda satışa sunulacak.
eHybrid olarak adlandırılacak şarj edilebilir hibrit seçeneklerdeyse 1.4 litre hacimli TSI ünite bir elektrik motoruyla eşleştirilecek. 13 kWh kapasiteli bataryalara sahip olacak hibrit araçlar 204 veya 245 beygir güç üretebilir şekilde alınabilecek. Motor seçeneğine göre Golf modellerini 6 ileri vitesli manuel, 6 veya 7 ileri vitesli çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla almak mümkün olacak.
vites mi tuş mu anlayamadım. yeni dsg böyle olacak demek ki....
YanıtlaSilyeni logo da fena değil.
Tuş sayılır. Elektronik olarak seçiliyor vites.
SilOnur Bey sizce SW Türkiye'ye gelir mi?
YanıtlaSilSanmıyorum.
Sil3 bölge kontrollü klima iyi olmuş. Hala bazı c segmenti araçlarda arka havalandırma bile yok. Mild hibritle de öncü olmuş segmentinde. Golf her zaman iyi bir buzdolabı olmaya devam ediyor.
YanıtlaSil