21 Eylül 2018 Cuma
Volkswagen I.D. Buzz Cargo Concept
Son yıllarda iyiden iyiye popüler olan elektrikli otomobiller aynı sistemleri kullanacak olan ticari kardeşlerinin de önünü açtı. Bunun en önemli göstergesi de Hannover ticari araç fuarı oldu.
Fuarda I.D. Buzz konseptinin ticari versiyonunu tanıtan Volkswagen bu modelde de kardeşine benzer bir tasarım kullanmış. LED aydınlatma grubu aynen korunan otomobilin ön kapıları arkasında cam bulunmuyor.
Kardeşine göre 107 mm uzayan konsept 5.048 mm boya, 1.976 mm genişliğe ve 1.963 mm yüksekliğe sahip. Aracın aks mesafesi de 3.300 mm.
Otonom sürüş sırasında ön konsola gizlenen oval direksiyon simidini koruyan araçta panoramik bir cam tavan da görev yapıyor. Binek versiyonda sunulan tablet tutacağıysa bu modelde ikili yolcu koltuğunun sırtlıklarından bir tanesine entegre edilmiş.
Arkadan itişli olarak tasarlanan modelde kullanılan elektrik motoru 204 beygir güç üretebilirken sunulan batarya kapasitesi 48 ile 111 kWh arasında değişiyor. Bu sayede 330 ile 550 km arasında menzil sunabilen konseptin maksimum sürati 160 km/s'te sınırlandırılmış.
20 Eylül 2018 Perşembe
Peugeot e-Legend Concept
Peugeot'nun Paris otomobil fuarında sergileyeceği konsept ortaya çıktı. Ana hatlarını klasik 504 Coupé ile paylaşan otomobilin kaputu altında yatan teknolojiyse geleceğe bakıyor.
İlk bakışta beş yıl önce tanıtılan Nissan IDx konseptlerini andıran otomobil köşeli hatlarıyla dikkat çekiyor. Sportif duran bir ön bölüme sahip olan araçta ince yapılı LED farlar ve üzerinde hava çıkışları bulunan agresif kaput dikkat çekiyor.
Çift direkli ön cam ve ince sütunlara sahip olması sayesinde geniş görüş açıları sunabilen otomobilde yan aynaların yerini kameralar almış. Çamurlukları çok çıkıntılı olmasa da büyük jantları sayesinde sportif bir hava yakalanırken arka camın da yatık yapısı dikkat çekiyor.
Çok dikkat çekmese de splitter, çıkıntılı yan etekler ve deflektörlere sahip küçük difüzörden oluşan bir aerodinamik pakete sahip olan modelin arka kısmında üçlü gruplara ayrılmış stoplar gözlerden kaçmıyor.
İç mekana adım atıldığında konseptin dört bir yanına dağılmış, irili ufaklı toplam 16 ekran dikkat çekiyor. Tam otonom sürüş özelliklerine sahip olan konseptin oval direksiyon simidi istenirse ön konsola gömülebiliyor. Bu arada koltukların yapısı ve kullanılan kumaşın rengi 504 Coupé'ye bir gönderme daha yapıyor.
Elektrik motoruna sahip araç 462 beygir gücünde ve 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4 saniyeden kısa sürüyor. Maksimum sürat 220km/s'te sınırlanırken 100 kWh kapasiteli bataryalar sayesinde menzil 600 km'yi buluyor. Temassız şarj özelliğine de sahip olan konseptin hızlı şarj istasyonlarında 500 km menzil kazanması 25 dakika sürüyor.
Renault EZ-PRO
Renault'nun Mart ayında tanıttığı otonom araç konsepti EZ-GO'ya bir kardeş geldi. Hannover'de tanıtılan otomobil bu modelin ticari amaçlı üretilen bir kuzeni olarak tanıtılırken otonom teknolojinin geldiği noktayı da gösterdi.
Tekerlekleri mümkün olduğu kadar köşelere itilmiş olan otomobilde bu parçaların aslında gövdeden ayrı olduğu görülebiliyor. Köşeli tasarımı sayesinde iç mekan hacmi optimize edilen konsept LED aydınlatmalarıyla modern de görünüyor.
Kontrolün tamamını insandan almayan Renault, ticari araçlarda taşınan malların yerine ulaştırılmasında bir süre daha insanlara ihtiyaç duyulacağını düşündüğünden araçlarına birer koltuk eklemiş. Konsept araçlar tek başlarına hareket edebildiği gibi arka arkaya dizilip bir konvoy olarka da ilerleyebiliyor. Elektrik motoruyla hareket eden otomobillerin teknik detaylarıysa paylaşılmadı.
Audi e-tron
Elektrikli otomobil tanıtımları son sürat devam ediyor. Sırada Audi var. Alman markanın ilk elektrikli seri üretim otomobili, pek de sürpriz olmayan bir şekilde bir SUV şeklini aldı ve Mercedes EQC'ye doğrudan rakip oldu.
Q5 ile Q7 arasında kalan bir boya sahip olan otomobilin köşeli hatlara sahip tasarımı diğer Audi modellerini andırıyor. Platin grisi renginde sunulan detayların haricinde aerodinamik olarak optimize edilmiş jantlar ve yerlerini kameralara bırakan yan aynalar dikkat çeken noktalar. LED aydınlatma grubu ve şişkin çamurluklar da güçlü görünümü sağlayan noktalardan ikisi.
İç mekanında da A8 gibi son dönemde tanıtılan Audi modellerine gönderme yapan otomobilde dijital gösterge panelinin yanında bir çift dokunmatik ekran yer alıyor. Farklı rente deri döşemenin seçilebildiği kokpitte vites seçme kolu, değişik tasarımıyla dikkat çekerken arkasında yer alan büyük depolama kısmı da kullanışlı.
Kullanışlılıktan bahsetmişken e-tron'un bagaj hacminin 660 litre olduğunu belirtelim. Arka koltuklar yatırıldığında 1.725 litreye ulaşan hacim yine de yetmezse ön aksın üzerinde de 60 litrelik bir bölüm kullanıma alınabiliyor. Pnömatik süspansiyon sistemi de standart donanımda.
Her iki aksta da birer elektrik motoru barındıran otomobil 360 beygir güç üretebilse de overboost sayesinde kısa süre için 408 beygir güç, 660 Nm tork alınabiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 5.7 saniye sürerken maksimum sürat 200 km/s'te sınırlanmış.95 kWh kapasiteli pilleriyle 400 km menzil sunan aracın 150 kW şarj istasyonunda %80 doluluğa ulaşması 30 dakika sürüyor.
Ferrari Monza SP1 ve SP2
Her otomobil fuarında yeni bir araç tanıtmak gibi bir gayesi olmayan firmalardan olan Ferrari'nin yenilikleri genelde heyecanla karşılanıyor. Monza SP1 ve SP2 isimli araçlar için de bu gelenek bozulmadı.
İtalyan üreticinin 50'li yıllardan esinlenerek şekil verdiği ikili büyük ön panjur, karbon fiber splitter, ince yapılı LED far ve stoplar, dörtlü egzoz çıkışı, dev jantlar ve yukarıya açılabilen kapılar gibi ortak noktalara sahip.
Tek kişilik bir otomobil olan Monza SP1'de yolcunun bulunmasını beklediğimiz yer bir kapakla kapatılırken aracın arka kısmında sürücü için tek bir takla koruması bulunuyor. SP2'deyse yolcu koltuğu da bulunduğundan bu donanımdan iki tane var.
Her iki araçta da dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve diğer Ferrari modellerinden alınmış direksiyon simidi ve gösterge tablosu kullanılırken orta konsollar bu araçlara özel olarak tasarlanmış. Ayrıca sunulan ince ön cam üzerine sanal olarak bilgiler yansıtılabiliyor.
Kaputu altında markanın en güçlü V12 motoru bulunan ikilinin 6.5 litre hacimli üniteleri 810 beygir güç, 720 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 2.9 saniye olarak açıklanırken 0-200 km/s deparı 7.9 saniyede tamamlanıyor.
19 Eylül 2018 Çarşamba
Seat Tarraco
Volkswagen grubunun sürekli genişleyen SUV gamına yeni bir araç katıldı. Bu sefer İspanya'dan gelen modelin ismi Tarraco. Markanın en büyük otomobili olan bu model yedi kişilik oturma kapasitesiyle öne çıkıyor.
Dışarıdan bakıldığında Seat'ın yavaş yavaş değişmeye başlayan tasarım anlayışını yandıttığı söylenebilecek modelde altıgen ön panjur, ince yapılı LED farlar, sportif görünümlü bir tampon, büyük jantlar ve bagaj kapağını boydan boya geçen stoplar görülebiliyor.
İç mekanda da grubun ağırbaşlı havası korunsa da dijital gösterge
paneli, ahşap kaplamalar ve arkası boşaltılmış dokunmatik ekran gibi
detaylar Tarraco'yu kardeşlerinden ayırıyor. Orta konsolda aşağıya
alınan havalandırma ızgaraları da köşeli tasarımlarıyla öne çıkıyor.
Kaputu altında 1.5 ve 2 litre hacimli ünitelere yer veren araçta bu hacimli benzinli motorlar 150 ve 190 beygir güç üretebilirken sadece 2 litre hacimle sunulan Diesel üniteler de aynı güç çıkışlarına sahip. Donanım ve motor seçeneğine göre 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman sunulurken önden veya dört tekerlekten çekiş de donanıma eklenebiliyor. İlerleyen yıllarda 2 litre hacimli, benzinli motorun 245 beygir güç üretebilen seçeneği de sunulacak.
Mercedes-AMG A35
Mercedes-AMG model ailesi genişliyor. Güncel A Serisi'nin şimdiye kadar tanıtılan en güçlü modeli aynı zamanda AMG ailesine giriş aracını temsil ediyor. Beş kapılı modelin performansıysa yine etkileyici.
Dışarıdan bakıldığında çok daha agresif görünen tamponlar, farklı ön panjur, 18 inç çaplı jantlar, farklı yan etekler ve çift egzoz çıkışıyla kardeşlerinden ayrılabilen otomobilde birçok jant seçeneği ve ön deflektörlerle daha büyük bir arka spoiler gibi parçalar sunan aero paketi alınabiliyor.
Süspansiyon sistemi elden geçirilen otomobilin fren sistemi de göçlendirilmiş. Önde dört pistonlu kaliperler 350 mm çaplı disklerle eşleştirilirken arkada 330 mm çaplı diskler kullanılmış.
İç mekanda da beklenen değişikliklere sahip olan A35'te metal pedal seti, sportif yan ve alt desteklere sahip koltuklar, farklı grafiklere sahip gösterge tablosu ve daha kalın bir direksiyon simidi kullanılmış.
Kaputu altında yer alan turbo beslemeli motor 2 litre hacimli olan model 306 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan araç 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabiliyor.
17 Eylül 2018 Pazartesi
Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+
Dört kapılı Mercedes-AMG GT model ailesi genişliyor. Mart ayında tanıtılan GT 63 seçeneklerinin ardından sıralı 6 silindirli motorla donatılan GT 53 ve GT 43 isimli seçenekler de ürün gamına katıldı.
Araçların tasarımlarında bir değişikliğe gitmeyen üretici sunduğu dörtlü yuvarlak egzoz çıkışlarıyla bu araçları V8 kardeşlerinden ayırmış. Hem iç hem de dış mekanda sunulan kişiselleştirme seçenekleri sayesinde modellerin görünümleri farklı hale getirilebiliyor.
Kaput altında yer alan 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motora 48 Volt elektrik sistemi de eşlik ediyor. 22 beygir güç, 250 Nm ek tork sağlayabilen sistem GT 53'te 435 beygir güç, 520 Nm tork, GT 43'teyse 367 beygir güç, 500 Nm torkla desteklenmiş.
Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli TCT otomatik şanzımanla donatılan ikiliden daha güçlü olanı 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşıp 285 km/s maksimum sürat yapabilirken GT 43 için bu veriler 4.9 saniye ve 270 km/s olarak değişiyor.
16 Eylül 2018 Pazar
BMW Vision iNext
BMW'nin gelecekte üretmeyi planladığı elektrikli otomobilin konsepti ortaya çıktı. Pek de sürpriz olmayan bir şekilde SUV gövde tipine sahip olan araçta 4. seviye otonom sürüş özellikleri de bulunuyor.
Büyük bir ön panjura sahip olan konseptin LED farları yukarıya yerleştirilmiş. Sivri bir burun yapısı sunan araçta 24 inç çaplı jantlar ve büyük bir cam tavan kullanımış olsa da yan aynalar yerlerini kameralara bırakmış. Şişkin çamurluklara sahip olan modelin alt kısmında siyah renkli korumalar kullanılmış.
Yandan bakıldığında camları BMW böbrekleri şeklinde görünen iNext'in kapı kolları da gizlenmiş. İnce yapılı LED stoplara sahip olan otomobilin bu kısmında büyük bir difüzör de görev yapıyor.
Arkaya doğru açılan arka kapılar sayesinde rahatça geçilebilen iç mekanda sadeliği öne çıkaran BMW, bu bölümde neredeyse oval bir direksiyon simidi ve birçok dijital panele sahip. Açık renkli döşemeler ve ahşap kaplama da dikkat çeken detaylar arasında bulunuyor.
Motor özellikleri açıklanmayan otomobilin dördüncü seviye otonom sürüş özellikleri bulunduğu ve teknik olarak bir sürücüye ihtiyacı olmadığı da verilen bilgiler arasında.
Nissan Qashqai
Nissan'ın en popüler modellerinden bir tanesi olan ve C-SUV segmentini kasıp kavuran Qashqai güncellendi. Tasarımı değişmeyen aracın yenilikleri kaput altında bulunuyor.
Euro 6d-Temp egzoz normlarına uygun hale getirilen 1.5 litre hacimli, turbo Diesel motoru artık 115 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen araca eklenen overboost fonksiyonu sayesinde tam gazda 15 saniye boyunca 120 beygir güç ve 285 Nm tork alınabiliyor.
1.6 litre hacimli turbo Diesel ünitenin yerineyse 1.7 litre hacimli bir motor geldi. Vergi dilimi nedeniyle Türkiye satılması mümkün görünmeyen bu motor 150 beygir güç, 340 Nm tork üretebiliyor ve ister manuel ister CVT şanzımanla tercih edilebiliyor.
Renault ve Mercedes modellerinde de görev yapan 1.33 litre hacimli, turbo benzinli motoru da 1.2 ve 1.6 litre hacimli benzinli motorların yerine geçiren Nissan, bu üntenin 115 ve 163 beygir güç üretebilen seçeneklerine sahip olacak.
Manuel şanzımanla 240 ve 260 Nm tork üretebilen motorlar çift kavramalı ve 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanlaysa 250 ve 270 Nm tork üretebilecek.
Bu arada aracın donanımına, şeritte kalma yardımcısı ve trafikte dur-kalk da yapabilen yarı otonom sürüş yardımcısı eklendi.