9 Haziran 2018 Cumartesi
Porsche 911 Speedster Concept
Porsche, 70. yaş kutlamaları sırasında kendisine çok güzel bir hediye verdi. 2019 yılında üretime alınması planlanan 911 Speedster'ın konsept versiyonu bu büyük hediyeyi oluşturuyor.
Daha ilk bakışta bir 911 olduğu anlaşılabilen otomobilde farklı detaylar da göze çarpıyor. Burun kısmı beyaza boyanan otomobilde metal yan aynalar ve depo kapağı bulunuyor. Tek bijonlu, 20 inç çaplı jantlar ve takla korumasını gizleyen karbon fiber kapak da bu modele özel.
İç mekanı standart bir 911'den farklı olmayan Speedster'da karbon fiber koltuklar yer alırken hafifletme amacıyla bilgi-eğlence sistemi ve klima donanımda yer almıyor. Kapı kolları yerine kullanılan kemerler de hafifleme sağlamış.
Tasarımıyla 356 1500 Speedster'a göndermeler yapan otomobilin gövdesinde 911 Carrera 4 Cabriolet parçaları kullanılsa da şasi 911 GT3'ten alınmış. Bu sayede kaput altına, 9.000 d/d çevirebilen ve 500 beygir gücünde 6 silindirli Boxer motor uygulanabilmiş.
Kia Niro EV
Kia'nın hibrit SUV modeli Niro, elektrik motorlu kardeşine kavuştu. İlk olarak Ocak ayında bir konsept olarak duyurulan Niro EV'nin görünümü, hibrit kardeşininkinden biraz farklı.
Ön panjuru doldurulan elektrikli Niro'nun bu bölümde yer alan şarj girişi bir kapakla örtülürken tampon tasarımının yenilenmesi de farklı gündüz aydınlatmalarının kullanılmasını gerektirmiş. Yeni tasarımlı 17 inç çaplı jantlar ve mavi renkli trim şeritleri de yeniliklerden bazıları.
İç mekan tasarımını ana hatlarıyla koruyan otomobilin bu kısmında da mavi detaylar dikkat çekerken tamamen yenilenen vites konsolunda artık daha çok depolama bölümü sunuluyor.
Elektrik motoru 201 beygir güç, 395 Nm tork üretebilen otomobil 7.8 saniyede 0'dan 100 km/s'e ulaşıyor. 39.2 kWh kapasiteli bataryalarıyla 240 km menzil sunan aracın 64 kWh kapasiteli pilleri 380 km menzile sahip. Büyük ünite, hızlı şarj istasyonunda %80 doluluğa 54 dakikada ulaşabilyor.
BMW X5
X7 piyasaya çıkana kadar BMW'nin en büyük SUV modeli olarak görev yapmaya devam edecek X5'in yeni nesil örnekleri tanıtıldı. Boyutları büyüyen modelin donanımı zenginleşirken sunduğu iç hacim de artmış.
Boyu 36 mm uzayan yeni nesil X5'in genişliği 66 mm artarken yükseklik ve aks mesafelerinde de sırasıyla 19 ve 42 mm artış yaşanmış. 645 litrelik bagaj hacmi de 1.860 litreye kadar genişletilebiliyor.
Ana hatlarına baktığımızda bir BMW olduğu kolayca anlaşılabilen X5'in ön panjuru neredeyse iki kat büyürken LED farlar daha agresif bir duruş sağlamış. M Sport paketli seçeneklerde geniş hava girişlerine sahip ön tampon kullanılırken jantlar da birçok farklı tasarım ve boyutta alınabiliyor.
Arka bölüme geçildiğinde çift parçalı bagaj kapağı ve tampona entegre edilmiş egzoz çıkışlarının yanında Koreli üreticilerin SUV modellerini andıran LED stoplarıyla da dikkat çeken model şişkin çamurluklarıyla da dikkat çekiyor.
İç mekanda da kaliteli bir görünüm sunan modelde dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve sade görünümlü orta konsolun yanında dört bölgeli klima, ısıtmalı ve soğutmalı bardaklıklar ve 20 hoparlörlü Bowers & Wilkins ses sistemi alınabiliyor.
Adaptif süspansiyon sistemini standart olarak sunan otomobilin opsiyonel donanımında pnömatik süspansiyon sistemi, yönlendirilebilir arka aks ve limitli kaydırmalı arka diferansiyel bulunuyor.
Kaputunun altında ilk etapta dört motor seçeneği bulunacak X5'in 3 litre hacimli benzinli motoru 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 243 km/s.
Aynı hacimli Diesel motorlardan düşük güçlü olanı, 265 beygir güç, 620 Nm tork üretebilirken dört turbo beslemeye sahip seçenek 400 beygir güç, 760 Nm tork üretebiliyor. Bu araç, 5.2 saniyede 100 km/s sürati görebilirken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılmış.
Ailenin en güçlüsü olan X5 xDrive50i'de kullanılan çift turbo beslemeli, 4.4 litre hacimli V8 motorsa 462 beygir güç, 650 Nm tork üretiyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabilen otomobil diğer seçenekler gibi dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart olarak sunuyor.
6 Haziran 2018 Çarşamba
Peugeot 508 SW
Peugeot'nun model ailesi genişlemeye devam ediyor. Geçtiğimiz aylarda yeni nesil örnekleri karşımıza çıkan liftback gövdeli 508'in ardından şimdi de sıra bu otomobilin station wagon gövdeli seçeneğine geldi.
Önden bakıldığında kardeşinden farksız görünen otomobil çerçevesiz camlar kullanmaya devam ediyor. 1.42 metre yüksekliğe sahip olan station wagon seçeneğin boyu da sadece 3 cm uzamış. GT ve GT Line donanımlarında bulunan spoiler ve küçük difüzör, LED stoplarla uyumlu bir tasarıma sahip.
İç mekanı da liftback kardeşinden aynen alınan otomobilin arka koltuklarında, tavan tasarımı sayesinde daha çok baş mesafesi sunulurken bagaj hacmi 530 ile 1.780 litre arasında değişiyor.
Kaputu altında da yeni nesil motorlar görev yapan 508 SW, 1.5 litre hacimli turbo Diesel üniteden 130 beygir güç alırken 2 litre hacimli Diesel, 160 ve 180 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip. 1.6 litre hacimli benzinli ünite de 180 ve 225 beygir güç üretebilen iki seçenek sunuyor.
Alfa Romeo Mole Costruzione Artigianale 001
Genelde Ferrari'nin tek örnek versiyonlarını görmeye alışmış olsak da FCA ailesinin bir diğer sportif markası Alfa Romeo da bu tip seçeneklere sahip olabiliyor. İşte Mole Automobile tarafından yaratılan bir 4C.
Temellerini kullandığı araçtan daha geniş bir yapıya sahip olan 001'in ön bölümünde Alfa'nın güncel modellerinde kullandığı tasarım dili görülebiliyor. İnce uzun farlar, genişletilmiş çamurluklar, yanlarda bulunan farklı hava girişleri, yeni egzoz çıkışları ve tamamen yenilenmiş arka bölüm çok farklı bir duruş sağlamış.
İç mekanda ana hatlar değişmemiş olsa da çift renkli deri döşeme, gri renkli plastik yüzeyler ve alüminyumdan üretilmiş havalandırma ızgaraları havayı değiştirmeye yetmiş.
Kaputu altında yer alan ünite hakkında henüz bir bilgi verilmeyen otomobilin, 4C'de kullanılan 1.8 litre hacimli motora sahip olduğunu tahmin edebiliriz. Bu motor, turbo besleme yardımıyla 240 beygir güç üretebiliyor.
Audi Q8
Audi'nin SUV ailesi genişlemeye devam ediyor. Geçtiğimiz yıl konsept versiyonları tanıtılan Q8, yüksek model ailesinin en yeni üyesi olarak BMW X6 ve Mercedes GLE Coupé'ye rakip olarak tanıtıldı.
Tasarımı, beklendiği gibi konsept seçenekten alınmış gibi duran otomobilin köşeli hatları bir Audi olduğunu gösterir gibi. 8 köşeli ön panjur ve LED farlar iddialı görünürken alçak tavan çizgisi dinamik bir duruş sergilemiş. LED stoplar ve çapları 22 inçe kadar büyüyen jantlar da donanımda.
4.99 metre boya, 2 metre genişliğe ve 1.71 metre yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi neredeyse 3 metre. Q7 temelleri üzerine geliştirilen modelin eçiş yüksekliği 254 mm olarak açıklandı. Adaptif süspansiyon standart olarak sunulurken pnömatik süspansiyon opsiyonlar arasında bulunuyor.
Konu iç mekandan açılmışken, bu bölümde, Q7'nin aksine iki koltuk sırası bulunduğunu belirtelim. Ayrıca yeni A8'de olduğu gibi dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranlardan oluşan bilgi-eğlence ekranı ve havalandırma kumandaları da modelin standart donanımında yer alıyor.
İlk etapta 3 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli ve Diesel motor seçeneklerine sahip olacak Q8'de bu üniteler sırasıyla 340 ve 286 beygir güç üretebilecek. Araçlarda dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulacak.
Shelby Super Snake
Ford'un efsanevi modeli Mustang her yenilendiğinde gözler Shelby'ye dönüyor. İlk nesilden bu yana Mustang modellerinin modifikasyonuyla uğraşan firma, yeni araç için de sihirini konuşturmuş.
Dışarıdan bakıldığında, ek hava girişlerine sahip kaput, daha agresif duran ön tampon ve panjur, splitter, 20 inç çaplı jantlar, genişletilmiş gövde, spoiler, difüzör ve yeni egzoz çıkışlarıyla geçtiğimiz yıl tanıtılan Widebody konseptine benzeyen aracın asıl farklılığı kaputu altında yatıyor.
5 litre hacimli V8 motora uygulanan kompresör besleme sonrasında gücü 720 beygire ulaştıran Shelby, isteyen müşterilere, otomobilin 812 beygir güç üretebilen bir seçeneğini de dunuyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla bu otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.5 saniyenin biraz üzerinde sürüyor.