Mazda’dan beklenen haber
sonunda geldi. Japon üreticinin C segmentinde yer alan temsilcisi Mazda3 yeni
nesline kavuştu. Aracın tanıtımı içinse Los Angeles otomobil fuarı seçildi.
Tahmin edildiği gibi 2017
yılında tanıtılan KAI konseptine göndermeler yapan bir görünüme sahip olan
hatchback modelde dev ön panjur, ince yapılı farlar, çok geniş bir C sütunu ve
yuvarlak LED stoplar dikkat çekiyor. Jant çapları 18 inçe kadar büyüyebilen
otomobilde bombeli bir bagaj kapağı ve siyah renkli spoiler de bulunuyor.
4.459 mm boya sahip olan 5 kapılı modelin haricinde, önceden de olduğu gibi sedan seçenek de satışa sunulacak. Daha uzun bir bagaj kapağı tasarımı sayesinde Mazda6’ya benzeyen ve 4.662 mm boyunda olan dört kapılı aracın aks mesafesi de kardeşinde olduğu gibi 2.725 mm.
İç mekanda sade fakat
sportif bir görünüm benimseyen otomobilin ince kollara sahip direksiyon simidi,
daha ileriye alınan vites kolu ve gösterge panelinin iki yanına yerleştirilen
havalandırma kanalları dinamik bir görünüm oluşturmuş. Bilgi eğlence sistemi
ekranını az da olsa orta konsolun içerisine doğru gizleyen Mazda ön göğüste
sunduğu deri döşemeyle Premium bir hava da yakalamış. Ön yolcuya ayrılan
havalandırma ızgaralarının ince yapılarıysa dikkat çekici.
Otomobile yeni nesil güvenlik sistemlerini de uygulayan Mazda, birçok farklı veriyi analiz eden sürücü yorgunluk uyarısından trafikte otomatik dur-kalk yapabilen yardımcıya kadar birkaç yeniliğe yer vermiş. Mazda3’te sunulacak dört tekerlekten çekiş sistemi de birçok rakibinde bulunmayan bir özellik.
Avrupa pazarında
kaputunun altında dört farklı motor kullanılacak olan Mazda3’ün 1.5 ve 2 litre
hacimli benzinli motorları büyük yenilikler sunmuyor olsa da özellikle küçük
hacimli ünitenin Türkiye pazarına en uygun motor olacağını söyleyebiliriz.
Dizel seçenek artık 1.8 litre hacimli olması nedeniyle Türkiye’de yüzleri
güldürmeyecek. Şanzıman seçenekleri, eskiden olduğu gibi 6 ileri vitesli manuel
ve otomatik ünitelerden oluşuyor.
2020 yılında tanıtılacak 2.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motorsa 250 beygir güç, 433 Nm tork üretebilecek. Bu araç standart olarak 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olacak.
2020 yılında tanıtılacak 2.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motorsa 250 beygir güç, 433 Nm tork üretebilecek. Bu araç standart olarak 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olacak.
Mazda3’ün asıl
yeniliğiyse Skyactiv-X ismiyle tanıtılan ve değişken sıkıştırma oranı sayesinde
her durumda bujiye ihtiyaç duymadan ateşleme yapabilen benzinli motor. Bu
motorun sabit bir hacminin olmaması tüketim ve performans isteklerine en iyi
şekilde cevap verilmesini sağlasa da vergilendirmeyi motor hacmine göre yapan
ülkelerin bazılarında kafalarda soru işaretleri bırakabilir.
Her şeyi daha ince yapınca yeni kasa oluyor demek. Almanlar böyle yapıp tüm dünyaya satıyor, biz neden yapmayalım diye düşündünüz heralde ama çok büyük hata yaparsınız sevgili Mazda yetkilileri.
YanıtlaSilworst c pillar
YanıtlaSil