24 Mayıs 2013 Cuma
BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé
Geçtiğimiz yıl Zagato ile ortaklaşa geliştirilen coupé ve roadster konsept çalışmalarını tanıtan BMW bu yıl Villa d'Este'de sergileyeceği büyük konsept coupé modeli için Pininfarina ile işbirliği yaptığını açıkladı.
Geniş ön panjur, LED teknolojisi kullanan ince tasarımlı aydınlatma grubu, 21 inç çaplı jantlar, şişkin tasarıma sahip kapı alt bölümleri, arka tamponun alt kısmına gömülen egzoz çıkışları, kısa bagaj kapağı ile V12 ve Pininfarina logoları aracın dikkat çeken detayları arasında yer alıyor.
İç mekanı BMW 6 Serisi'nden alınan konseptin yaşam alanı farklı deri döşeme ve ahşap kaplamaların yanında daha bol kromaj da sunuyor. Paspasları da özel olarak tasarlanmış olan Gran Lusso Coupé'nin tavanında siyah renkli yün döşemeler bulunuyor. Otomobilin tavanına eklenen ince uzun sunroof da ilginç bir tasarım detayı olmuş.
Teknik verileri de açıklanmayan otomobilde bir v12 motorun görev yaptığı belirtildi. BMW raflarından alınan makine büyük ihtimalle 760i'nin kaputu altında bulunan 6 litre hacimli ünite.
Renault Twin'Run
Renault'nun çılgın konseptlerine bir yenisi eklendi. Önümüzdeki yıllarda piyasaya çıkacak yeni nesil Twingo'nun tasarım detaylarından bazılarına sahip olduğu tahmin edilen otomobil Renault 5 Maxi Turbo ve Clio V6 gibi araçlara göndermeler yapıyor.
Aslında bir yarış aracı olan bu konsept Twin'Z'nin hormonlu hali olarak tanımlanabilir. Tasarımına bakıldığında xenon farlar ve ilginç görünüme sahip sis farları hemen göze çarparken geniş çamurluklar, 18 inç çaplı jantlar, ince yapılı yan aynalar, splitter, difüzör ve büyük arka spoiler sportif bir görünüm sağlamış.
LED stoplar ve şeffaf bagaj kapağı gibi şık ayrıntılara da sahip olan konseptin büyük egzoz çıkışı da arka tamponun üst kısmına yerleştirilmiş. Polyester ve karbon fiber gövde parçaları sayesinde otomobilin ağırlığı 950 kg'da tutulabilmiş. 3.680 mm boya ve 1.750 mm genişliğe sahip olan Twin'Run'ın yüksekliği 1.493 mm.
İç mekanına geçildiğinde bir yarış aracı olduğu kolayca anlaşılabilen konseptte takla kafesi, yarış koltukları, süet döşemeler, dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, yangın söndürücü ve dijital gösterge paneli görülebiliyor.
Nissan modellerinde de görev yapan 3.5 litre hacimli v6 motoru 320 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen konsept ortadan motorlu bir otomobil. Limitli kaydırmalı diferansiyel ve 6 ileri vitesli sıralı şanzımana sahip olan Twin'Run, Mégane Trophy temelli, arkadan itişli bir araç.
0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s olarak açıklandı. Monaco Grand Prix'si sırasında tanıtılan konseptin fren sisteminde 356 ve 328 mm çaplı diskler ile 6 ve 4 pistonlu kaliperler görev yapıyor.
PRIOR Evoque PD650
Range Rover Evoque'un görünümünü daha da sportif hale getirmek isteyen firmalar hemen hemen her hafta yeni bir gövde kitinin tanıtılmasını sağlıyor. Bu görünüm paketlerinden en iddialılarından birisi PRIOR Design'dan geldi.
Genişletilen çamurluk ve yan eteklerle birlikte kullanılmaya başlanan 22 inç çaplı jantlar sportif görünümü desteklerken alçaltılan süspansiyon sistemi de dinamik duruşu pekiştiriyor. Kaputuna ek hava çıkışları açılan Evoque'un tamponları yenilenirken arkada hem büyük bir spoiler hem de difüzör yer alıyor.
McLaren 50 12C
McLaren bu yıl 50. yaşını kutluyor. Kutlamalar kapsamında MP4-12C ailesinin özel donanımlı bir versiyonunu da geliştiren üretici bu otomobilin coupé ve roadster modellerinden ellişer adet üreteceğini açıkladı.
Sadece siyah, gri veya turuncu renklerde alınabilecek olan otomobillerde farklı bir ön tampon, ek karbon fiber parçalar ve siyah renkli McLaren logoları dikkat çekiyor. Önde 19, arkadaysa 20 inç çap sunan hafifletilmiş jantların tasarımları da farklılaşırken fren sisteminde karbon seramik diskler görev yapıyor.
İç mekanında da ufak tefek değişiklikler barındıran aracın yaşam alanında daha çok deri döşeme kullanılırken yeni paspaslar, logolar ve sınırlı üretim plakası standart olarak sunulmakta. Anahtarı da özel olarak şekillendirilen araçların bu parçaları bir karbon fiber kutu içerisinde sunuluyor.
22 Mayıs 2013 Çarşamba
HAMANN Mystère
Bu yıl Cenevre'de sergilenen Range Rover kitleri arasında HAMANN Mystère de bulunuyordu. Teknik bir yenilik sunmayan aracın görünümü oldukça farklı.
80 mm genişleyen çamurluklar ve yan etekle birlikte sunulan 23 inç çaplı jantlar ve 40 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi aracı daha sportif bir hale getirmiş. Aşağıya doğru uzayan ön tamponda daha geniş hava girişleri ve LED aydınlatmalar görev yaparken ön panjur ve kaput da yenilenmiş.
Koyulaştırılmış stoplar ve daha köşeli arka tamponla dikkat çeken Mystère'in yeni egzoz sisteminde kare şekilli dört çıkış kullanılmış.
Mitsubishi Attrage
Mitsubishi'nin geçtiğimiz ay konsept versiyonunu Çin'de tanıttığı küçük sedan modelinin ismi belli oldu. Seri üretim modellerinde büyük bir değişiklik yapılmayan araç şimdilik tek motor seçeneğine sahip.
G4 konseptinde dikkat çeken aerodinamik gövde parçalarına sahip olmayan otomobilde daha küçük jantlar ve zeminleri mavi olmayan aydınlatma grubuyla ön panjur bulunuyor.
1.2 litre hacimli benzinli motorla donatılacağı açıklanan aracın performans verileri açıklanmasa da 0.29 olarak açıklanan hava sürtünme katsayısıyla ortalama yakıt tüketim değerinin 5 litre/100 km'nin altında olacağı belirtildi. Standart olarak 5 vitesli manuel şanzımanla donatılan otomobilde sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) opsiyonu da yer alacak.
G4 konseptinde dikkat çeken aerodinamik gövde parçalarına sahip olmayan otomobilde daha küçük jantlar ve zeminleri mavi olmayan aydınlatma grubuyla ön panjur bulunuyor.
1.2 litre hacimli benzinli motorla donatılacağı açıklanan aracın performans verileri açıklanmasa da 0.29 olarak açıklanan hava sürtünme katsayısıyla ortalama yakıt tüketim değerinin 5 litre/100 km'nin altında olacağı belirtildi. Standart olarak 5 vitesli manuel şanzımanla donatılan otomobilde sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) opsiyonu da yer alacak.
21 Mayıs 2013 Salı
Renault Mégane RS Red Bull Racing RB8
Red Bull Racing'in Formula 1 pistlerinde yakaladığı başarı serisi devam ederken yollarda da bu seri özel modellerle kutlanıyor. Geçtiğimiz yıl 2011 yılı şampiyonluğunu Mégane RS Red Bull Racing RB7 ile kutlayan üretici şimdi de 2012 sezonunu şampiyonlukla tamamlamasının kutlamasını yapıyor.
Red Bull'un Formula 1 araçlarında da göze çarpan gece mavisi gövde rengine kontrast oluşturan gri detayları ön tampon, yan aynalar, kapı kolları ve arka spoilerde görmek mümkün. Gövdesi üzerinde Red Bull Racing logoları yer alan otomobilin yan camlarında da şampiyonluk flamaları yer alıyor.
İç mekanda yüksek yan desteklere sahip Recaro marka koltuklar, kırmızı renkli dikiş iplikleri, metal pedal seti, farklı bir vites topuzu ve Red Bull Racing logolu paspaslar bulunan aracın donanımında R-Link, navigasyon sistemi ve sürüş bilgilerini sürücüye bildiren Renaultsport monitor yer alıyor.
Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorunda bir değişiklik bulunmayan otomobil 265 beygir güç üretebiliyor. Daha sportif sürüş sağlayan Cup şasi opsiyonuyla donatılan araçta 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve Start&Stop sistemi standart olarak sunuluyor.
Hennessey VelociRaptor 600
Hennessey'nin üzerinde çalışmayı sevdiği araçlardan olan Ford F-150 SVT Raptor'a yeni bir versiyon eklendi. Daha önce tanıtılan VelociRaptor 600 modellerinden farklı olarak araç kapalı kabine sahip.
Excursion ile parçalar paylaşan aracın lastik ve jantları yenilenirken fren sistemi de Brembo'dan alınmış. Kasası kapatılan VelociRaptor dört büyük kapıya ve üçüncü koltuk sırasına sahip.
6.2 litre hacimli v8 motoru kompresör besleme yardımıyla 605 beygir güç, 846 Nm tork üretebilen araçta dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.
20 Mayıs 2013 Pazartesi
BMW M5 ve M6
Alman üretici BMW, makyajladığı 5 Serisi modelleriyle birlikte M ailesine uyguladığı yenilikleri de tanıttı. Görünümde yapılan değişiklikler küçük olsa da performansa dönük iyileştirmeler dikkat çekiyor.
Artık bütün M5 ve M6 modellerinin ön panjuruna model ismi yazacak olan BMW her iki araçta da tamamı LED far opsiyonu sunmakta. Yan aynaların alt kısmına sinyaller ekleyen üretici stopların da iç tasarımlarında değişiklik yapmış.
Makyajlanan 5 Serisi modellerinde olduğu gibi daha fazla saklama gözü sunan yeni M5 ve M6 modelleri karbon fiber kaplamaların yanında daha fazla metal yüzeye de sahip. iDrive için el yazısı algılayabilen dokunmatik panel ve yeni bir direksiyon simidi de sunmaya başlayan BMW yeni iç ve dış renk seçenekleriyle de daha geniş bir kitleye ulaşabilecek.
Araçlarını daha yüksek performanslı isteyen müşteriler için Competition Package isimli yeni bir modifikasyon paketi sunan Alman üretici bu opsiyonla birlikte çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motorun gücünü 575 beygire ulaştırmış.
Süspansiyon sistemini de daha sportif ayarlı yapan paketle birlikte araçlar yaklaşık 10 mm alçalırken egzoz çıkışları farklı renge boyanmış. Hafifletilmiş 20 inç çaplı jantlar bu pakete özelken karbon seramik fren diskleri ve elden geçirilmiş kilitli diferansiyel de performansı artırıyor.
Rakiplerinin sunduğu oranda güç artışı sağlamayan yeni performans paketi aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasını 0.1 saniye kısaltırken 200 km/s sürate ulaşmak 0.2 saniye daha kısa sürüyor.
BMW 5 Serisi
Güncel BMW gamında yer alan en şık araçlar arasında gösterilebilecek olan 5 Serisi makyajlandı. Dış görünüşte radikal yenilikler yapmayan firma gündelik yaşama uygunluğunu artırdığı ailenin motor seçeneklerinde de yenilikler yapmış.
Hafifçe genişletilmiş ön panjur, 3 Serisi'ne göndermeler yapan metal süslemeli ön tampon, iç tasarımı değişen aydınlatma grubu, yeni jant ve gövde rengi seçenekleri, LED sinyallere sahip yan aynalar gibi ufak tefek tasarım değişiklikleri sunan aileye Luxury ve Modern Line adında iki donanım seçeneği eklenmiş.
Arka tamponlarında da küçük rötuşlar bulunan otomobillerde daha bol kullanılan kromaj da dikkat çeken yenilikler arasında. 5 Serisi GT modellerinde daha kapsamlı bir makyaja yönelen BMW bu araçların stoplarını yeniden şekillendirirken bagaj bölümünde yaptığı değişikliklerle burada sunduğu hacmi 500 litreye ulaştırmış. Konu bagajdan açılmışken; Eskiden sadece bagaj kapağını açmak için kullanılan ayak hareketi artık kapağı kapatmak için de kullanılabilecek. Yeni tasarlanan tamponlar sayesinde bazı modellerin hava sürtünme katsayısında da düşüş kaydedilmiş.
İç mekanı ilk bakışta hiç değişikliğe uğramamış gibi görünen ailenin orta konsoluna yeni saklama bölümü eklenirken ek bardaklıklar ve ön koltuklar arasında yer alan bölmelerin sunduğu ek hacim günlük kullanımda yolcuların işine yarayacak gibi. Opsiyonel donanımlar arasına tamamı LED farlar, büyük ekranlara sahip arka eğlence sistemi, yenilenmiş ConnectedDrive ve farklı bir ambiyans ışıklandırması eklenen aracın kumanda düğmeleri çevresinde de daha çok kromaj kullanılması da seçkin görünümü daha da vurgulamış.
Kaputu altında büyük yenilikler bulunmayan makyajlı 5 Serisi'ne yeni eklenen giriş modeli 518d'de kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel ünite 143 beygir güç üretebilirken "M" eki taşımayan en güçlü model 550i'nin çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motoru artık 450 beygir gücünde. 518d için 4.5 litre/100 km gibi bir ortalama yakıt tüketim değeri açıklayan BMW, 520d modelinde de dört tekerlekten çekiş sistemi xDrive'ı sunmaya başladığını belirtti.
Hafifçe genişletilmiş ön panjur, 3 Serisi'ne göndermeler yapan metal süslemeli ön tampon, iç tasarımı değişen aydınlatma grubu, yeni jant ve gövde rengi seçenekleri, LED sinyallere sahip yan aynalar gibi ufak tefek tasarım değişiklikleri sunan aileye Luxury ve Modern Line adında iki donanım seçeneği eklenmiş.
Arka tamponlarında da küçük rötuşlar bulunan otomobillerde daha bol kullanılan kromaj da dikkat çeken yenilikler arasında. 5 Serisi GT modellerinde daha kapsamlı bir makyaja yönelen BMW bu araçların stoplarını yeniden şekillendirirken bagaj bölümünde yaptığı değişikliklerle burada sunduğu hacmi 500 litreye ulaştırmış. Konu bagajdan açılmışken; Eskiden sadece bagaj kapağını açmak için kullanılan ayak hareketi artık kapağı kapatmak için de kullanılabilecek. Yeni tasarlanan tamponlar sayesinde bazı modellerin hava sürtünme katsayısında da düşüş kaydedilmiş.
İç mekanı ilk bakışta hiç değişikliğe uğramamış gibi görünen ailenin orta konsoluna yeni saklama bölümü eklenirken ek bardaklıklar ve ön koltuklar arasında yer alan bölmelerin sunduğu ek hacim günlük kullanımda yolcuların işine yarayacak gibi. Opsiyonel donanımlar arasına tamamı LED farlar, büyük ekranlara sahip arka eğlence sistemi, yenilenmiş ConnectedDrive ve farklı bir ambiyans ışıklandırması eklenen aracın kumanda düğmeleri çevresinde de daha çok kromaj kullanılması da seçkin görünümü daha da vurgulamış.
Kaputu altında büyük yenilikler bulunmayan makyajlı 5 Serisi'ne yeni eklenen giriş modeli 518d'de kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel ünite 143 beygir güç üretebilirken "M" eki taşımayan en güçlü model 550i'nin çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motoru artık 450 beygir gücünde. 518d için 4.5 litre/100 km gibi bir ortalama yakıt tüketim değeri açıklayan BMW, 520d modelinde de dört tekerlekten çekiş sistemi xDrive'ı sunmaya başladığını belirtti.
Aston Martin CC100 Speedster
İngiliz üretici Aston Martin'in 100. yaş kutlamaları devam ediyor. Le Mans 24 saat yarışlarının da 90. yaşına denk gelen 2013 yılında firma otomobilseverlerin karşısına bir yarış aracıyla çıktı.
Genel olarak yuvarlak hatlara sahip olan otomobilin yukarıya doğru açılan kapılarının alt kısmı boş bırakılmış. Karbon fiberden üretilen gövdenin arka kısmında büyük bir difüzör bulunuyor. Camları bulunmayan aracın iç mekanı da karbon fiberden üretilirken yüksek yan desteklere sahip koltuklarda deri ve Alcantara döşemelerle dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri kullanılmış.
İçeride bulunan kapı kolları ve orta kol dayanağı gibi parçaları deriden üretilen konseptin orta konsolunda yarış araçlarından alınmış şalterler görev yaparken alt kısmı düz direksiyon simidi de Alcantara kaplı. Daha önce Le Mans'ı kazanmış DBR1'in ayak izlerinden giden aracın yolcu ve sürücüsü arasına bölücü bir panel eklenmiş.
Ağırlığı 1.200 kg'ın altında tutulmuş olan otomobilin 6 litre hacimli v12 motorunun gücü henüz açıklanmadı. 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımana sahip olan CC100 Speedster'ın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4 saniyenin biraz üzerinde sürerken maksimum sürati 290 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.
19 Mayıs 2013 Pazar
TRD Lexus IS Serisi
Toyota'nın sportif aksesuarlar üreten yan firması TRD, Lexus IS ailesi için hazırladığı gövde kitini tanıttı. Aracın görünümünü daha agresif hale getiren firma yol tutuşu geliştirmek için de yeni parçalar tasarlamış.
Ön tamponun köşelerine splitter ve deflektör görevi gören parçalar ekleyen TRD yan etekleri de yenilemiş. 19 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin arka tamponu altına bir difüzör eklenirken bagaj kapağı üzerine bir spoiler yerleştirilmiş.
Daha sportif bir ses elde etmek için yenilenen egzoz sisteminde dörtlü çıkışlar dikkat çekerken yol tutuşun iyileştirilmesi için süspansiyon sistemi alçaltılıp sertleştirilmiş.