26 Kasım 2013 Salı
Hyundai Genesis
Hyundai'nin üst sınıf modeli Genesis yenilendi. Bir süredir casus fotoğrafları basına sızan araç eskisinden daha büyük, daha lüks ve daha sportif bir görünüşe sahip.
HCD-14 Genesis konseptinde olduğu gibi büyük, altıgen ızgara ve daha köşeli bir yapıya sahip olan ön bölümle dikkat çeken aracın bi-xenon farlarının tasarımı BMW 7 Serisi'ne göndermeler yapar gibi. Tamponlarda yer alan LED aydınlatmalar da bu araçtan alınmış gibi dururken arkada ince yapılı LED stoplar ve dörtgen tasarımlı çift egzoz çıkışı görülebiliyor.
Sunulan jant çapları 17, 18 ve 19 inç olarak açıklanan aracın bagaj kapağının uç kısmı küçük bir spoiler şeklinde tasarlanmış. Bombeli bir tavan çizgisine sahip olan otomobilin bagaj kapağı kısa tutulduğundan bir sedandan çok hatchback görünümü sunuyor.
İç mekan tasarımı da daha köşeli çizgilere sahip. Gösterge tablosuna büyük bir dijital ekran eklenen Genesis'in çok fonksiyonlu, dört kollu direksiyon simidi de daha köşeli bir tasarım sunuyor. Orta konsolun üst kısmında yer alan dört köşeli havalandırma ızgaraları ve arada yer alan büyük ekran Seat León'u andırırken daha aşağıda havalandırma ve ses sistemi kumandaları görülebiliyor.
4.990 mm boya, 1.890 mm genişliğe ve 1.480 mm yüksekliğe sahip olan Genesis'in aks mesafesi 3.010 mmolarak açıklandı. İç mekanda toplam hacmi 26.9 litreyi bulan saklama gözleri, deri döşeme ve ahşap kaplamayla konforu önde tutan Hyundai arka koltuklarda çift ekranlı eğlence sistemi de sunmakta.
Dört farklı motor seçeneğine sahip olan yeni nesil Genesis'in Diesel motoru bulunmuyor. 3 litre hacimli v6 motoru 257 beygir güç, 303 Nm tork üretebilirken 3.3 litre hacimli ünite 282 beygir güç, 347 Nm tork üretebiliyor. 3.8 litre hacimli motordan 315 beygir güç, 397 Nm tork alınabilirken 5 litre hacimli v8, 425 beygir güç, 519 Nm tork üretebiliyor.
Tamamı 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olacak araçlar standart olarak arkadan itişli olsalar da model tarihinde ilk defa dört tekerlekten çekiş sistemi de opsiyonel olarak sunulacak.
Şu ön tasarımı aynı anda hem mercedes hem bmw hem de audi'ye nasıl benzetiyorlar anlamıyorum. bu segmentte mona lisa gibi araba yapıyor bilhassa hyundai. :)
YanıtlaSilön konsolda gözler hyundaiye has dandik digital saati aradı ama gelişme var analoga çevirmişler
YanıtlaSilo dandik dijital saat toyotada
SilBu Genesislerde neden Hyundai logosu değil de kendine has bir logosu oluyor?
YanıtlaSilPazara bağlı olarak alınan bir kara bu. Bazı ülkelerde Hyundai logosu kullanılıyor. Bu tip şeylerin asıl nedeni ana markanın imajının bu aracı negatif etkileyeceğinin düşünülmesi. Ford da Mustang'de yapıyor aynısını.
SilTeşekkürler.
SilRica ederim.
Silyan ve arkada kullanılan ve i serisi tasarım dili denilen olayı neden burun tasarımına uygulamıyorlar da böyle saçma bir alman premium karışımı yapıyorlar anlamak zor. hyundai lüks modellerine aynı tasarım anlayışına devam etse bence alt segmentleri imaj anlamında olumlu etkileyebilir. ve genesis alan biri bir hyundai kullandığının farkında olmayacak mı? kullanıcılar kendini mi kandırıyor bari toyota-lexus gibi tamamen farklı bir marka oluşturun kimi kandırıyorlar?
YanıtlaSilFarklı marka olayına asıl EQUUS ile girmek istiyor Hyundai ama Genesis de bu aile içerisine alınabilir.
Sil