6 Ekim 2012 Cumartesi
Mercedes-Benz A180 Urban
Evet, geçtiğimiz hafta sizlere basın lansmanı hakkında bilgi verdiğim Mercedes A Serisi'nin testi de söz verdiğim gibi burada. İlk nesilde geyik testinde takla atma riskiyle karşılaşıp daha sonra da küçük bir MPV'yi andıran yapısıyla yüksek satış rakamlarına ulaşamayan A Serisi, son yıllarda iyiden iyiye kızışmaya başlayan lüks C sınıfına iddialı bir giriş yaptı. Önceki nesillerle tek benzerliği model isminde kalan araç Mercedes'in bu sınıfta elini ciddi derecede güçlendiriyor.
Dış Mekan
Rakipleri arasında BMW 1 Serisi, Audi A3, Volvo V40 ve hatta Alfa Romeo Giulietta bulunan otomobilin dış mekan tasarımı kesinlikle dikkat çekici. Zevkler ve renkler tartışılmaz fakat görünümünü ister beğenin ister beğenmeyin A Serisi de, büyük kardeşi B gibi Mercedes'i "Ağır araç" imajından sıyrılıp çok daha dinamik bir bölgeye dahil ediyor.
4.292 mm boy, 1.780 mm genişlik ve 1.433 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.699 mm. Boyutlarıyla bulunduğu segmentin özelliklerini yansıtan A Serisi, kardeşi B gibi yuvarlak hatlara sahip gövdesiyle dikkat çekiyor. Yüksek burun kısmıyla güçlü bir duruşa sahip olan aracın yan yüzeyindeki dalgalanmalar yeni nesil Mercedes modellerinin özelliklerinden. Önden bakıldığında B Serisi'ni andıran panjur ve farlarla bir Mercedes olduğunu belli eden otomobilin arka kısmındaysa durum farklı. Yuvarlak hatlı küçük stoplar, yan kısımlarında deflektörler bulunan spoiler ve çift egzoz çıkışıyla sportif bir görünüm sunan aracın 17 inç çaplı jantları da şık bir görünüm sunuyor. Dış mekanda tanıdık olan nadir parçalarsa yan aynalar ve kapı kollarından ibaret.
Kullandığım araçta beni en çok şaşırtan yerse motor bölümü oldu. Kaputun sadece serviste eldivenle açılacağına güvendiğini düşündüğüm Mercedes bu parçayı bir pistonla değil, metal çubukla sabitlemiş. Bununla birlikte otomobilin kaput altı havalandırmasında sanırsam bir sorun var, zira motorun ısınmasının ardından bu parçanın ön kısmı aşırı derecede ısınıyor. Kaput kilidini açmaya yarayan mandalın siyah renkli olması ve plastikle kaplanmaması hem görünmesini zorlaştırıyor hem de bu parçanın da çok ısınmasına neden oluyor. Bu noktalar büyük ihtimalle Mercedes'in ilk donanım güncellemesinde düzelecektir.
İç Mekan
Kapılar açılıp iç mekana göz atıldığında da hem tanıdık, hem de farklı tasarım özellikleriyle karşılıyor bizi A Serisi. Büyük kardeş B Serisi ile olan organik bağı yeni nesil modellerde de koruyan otomobil iç mekanda bu araçla aynı tasarımı sunuyor. Yuvarlak havalandırma ızgaraları, 0 konumu aşağıda bulunan göstergeler ve çok şık bir tasarıma sahip olduğunu düşündüğüm direksiyon simidi sportif bir görünüm sunarken göz seviyesinin hemen altından başlayan beyaz renkli döşemeler iç mekana ferahlık katmış.
Dört bir yanda kullanılan yumuşak malzemelerle iç mekan kalitesi artarken B Serisi'nden aynen aktarılan orta konsol, kapı içi kumandaları ve koltuk arası konsollarında sadelik ön planda. Mat renkli metali cömertçe kullanan Mercedes, havalandırma ızgaraları, ses sistemi kumanda bölümü çerçevesi, COMAND kumandası, direksiyon simidi ve klimanın dairesel kumandaları çevresinde yer verdiği bu kaplamaya kapı kolları ve tutamaklarında da kullanmış. Ön koltukların arasında bulunan konsolda iki adet bardaklık, bir adet kapaklı büyük göz ve bir de kapaklı küllük bulunurken ileri geri kaydırılabilen kol dayanağının altında yer alan depo alanına AUX ve USB portları yerleştirilmiş.
Mercedes'in ezelden beri başarılı bulduğum özelliklerinden birisi olan koltuk konforu bu araçta tasarım olarak da kendisini göstermiş. Sabit kafalıklı koltuklarda baldır desteği ayarı da bulunurken özellikle üst kısımda sunulan yan desteklerin kavraması çok başarılı. İlginç şekilde arka kısımda da yan desteği yüksek ve sabit kafalıklı koltuklar sunan aracın bu kısmında orta kol dayanağının sunulmamasını bir eksiklik olarak not edebiliriz. Geniş diz mesafesi sunan arka koltuklar için orta kısımda kapaksız bir depolama bölümü, küllük ve 12 Volt güç çıkışı sunan Mercedes kenarları beyaz renkli paspas takımıyla da şık bir görünüm ortaya koyuyor.
Arka koltuklar katlandığında 1.157 litre hacim sunabilen 341 litre hacimli bagajın ağız kısmı, günümüzde üretilen hatchback modellerinin çoğunda olduğu gibi çok geniş olmasa da hem yan duvarlar hem de tabanının altında sunulan ek gözlerle oldukça işlevsel.
Test aracımın belirtmeden geçemeyeceğim bir diğer hoş özelliği de iç mekan aydınlatması. Kapı içleri ve orta konsolu loş biçimde aydınlatan ambiyans ışıklandırmasının koltuklarda bulunan sabit kafalıkların da altına yerleştirilmesi çok şık bir görünüm yaratırken kapılar açıldığında iç mekanın gündüz gibi aydınlatılması dikkatlerin üzerinize çekilmesini sağlıyor. Ön kapılar açıldığında ortaya çıkan, ışıklandırmalı Mercedes-Benz yazılarına sahip eşiklerse bence her Mercedes modelinde alınması gereken bir donanım.
Konfor
Mercedes denince akla gelen ilk kalemlerden birisidir konfor. Ne yalan söyleyeyim markanın, sportif özelliklere sahip olmasını istediğim bir model üreteceğini duyduğumda bu özelliğinin aşırıya kaçmasından korkmuştum. Korkumun gereksiz olduğunuysa test aracıyla yaptığım ilk kilometrelerde anladım. Ergonomik kumanda elemanları, otomatik klima ve rahat koltuklar konfor seviyesini üst seviyelere taşısa da sert süspansiyon sistemi aracın "Yumuşak" olmasına izin vermiyor.
Özellikle lastik gürültüsü çok başarılı bir şekilde izole edilen araçta rüzgar sesi de ancak 140 km/s üzerinde duyulur seviyeye ulaşıyor. Bence dinamik sürüş ve konfor seviyesini en iyi dengeleyebilen boyutlarda jant ve lastiklerle donatılan araçta 225/45-17 ölçüsünde run flat lastikler kullanılmış.
B200 BlueEFFICIENCY testinde de deneme şanzı bulduğum 7G-DCT isimli çift debriyajlı yarı otomatik şanzıman bu araçta da harikalar yaratırken vites geçişlerinin sarsıntısız ve seri olması neredeyse bir CVT kullanıyormuşsunuz gibi hissetmenize neden oluyor. Sistemin sahip olduğu yokuş kalkış desteği ve fren pedalı brakıldığında hareket etme fonksiyonlarını geri görüş kamerasıyla birleştirdiğimizde çok kolay park edilen bir araç çıkıyor karşımıza. Görüntüsünü orta konsol üzerinde bulunan ekrana yansıtan geri görüş kamerasının gece sunduğu görüntülerin kalitesi özellikle dikkatimi çekti.
Ses sisteminin altında bulunan düğmelerden birisi aracı ECO, Manuel ve Spor modlarına geçirmek için kullanılıyor. ECO modunda vitesleri düşük devirlerde değiştiren A180 aynı zamanda Start/Stop sistemini de devreye alıyor. Tekrar bu tuşa basıldığında devreden çıkan sistemi aktive etmemek için bir yol daha var ki bu yol sayesinde çok yavaş akan trafikte motor ve alternatör gereksiz yere zorlanmıyor. Aracın fren pedalına bir sensör yerleştiren Mercedes bu pedal belli bir açının üzerinde dururken sistemi devreye almıyor. Ani yavaşlamalarda pedala uzun stroklu bastıktan sonra durmadan hemen önce otomobili yerinde tutacak kadar basınç uygulandığında motor çalışmaya devam ediyor. Duraklamanın uzun süreceğini anlarsanız motorun durması için yapmanız gereken tek şey pedala biraz daha sert basmak.
Sürüş
Hatırlarsanız B200 testimde aracın en çok gelişen kısmının sürüşü olduğunu belirtmiştim. A Serisi içinse bunu belirtmeye bile gerek yok zira otomobilin yapısı değişirken zaten otomatik olarak bu bölümde çok daha yüksek puanlar alınacağı aşikardı. Bu nedenle bir önceki nesille karşılaştırılamayacak olan sürüş dinamiklerini ayrı bir bölümde incelemek yerinde olacaktır.
Beni tanıyanlar seri araçlardan hoşlandığımı az çok öğrenmişlerdir. Doğruyu söylemem gerekirse test aracımın 1.395 kg ağırlığında, en düşük güçlü benzinli motora sahip A Serisi olduğunu öğrendiğimde moralim biraz bozulmuştu. Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 122 beygir güç, 200 Nm tork üretebilen A180, 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 9.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 202 km/s olarak açıklanıyor ki bu verilerle sportif bir kullanım pek mümkün değil gibi görünüyordu...taa ki yola çıkana kadar.
Mercedes mühendisleri hem motorun güç ve tork devir bandını, hem de şanzımanını o kadar güzel ayarlamışlar ki gaz pedalına sert bastığınız her anda güç ayağınızın altında oluyor. İlk hızlanmalarda çift egzoz çıkışından yayılan sportif homurtular ve direksiyonun arkasından değiştirebildiğiniz vitesler çok zevkli dakikalar yaşatıyor sürücülere. Sert süspansiyon sistemiyle birlikte yan destekleri yüksek olan koltuklar da dinamik kullanımda aracı daha da zorlayabileceğinizi gösteriyor.
Bu arada konu zorlamaktan açılmışken ergonomisi harika olan direksiyon simidinin virajlarda bu işi oldukça kolaylaştırdığını belirtmem gerekiyor. Ani yön değişimlerine çok başarılı tepkiler veren araç standart süratlerle yaptığım testlerde ESP'sini devreye sokma gereği bile hissetmedi. Aşırı zorlandığında da sürpriz yaşatmayan A180 hafifçe önden kaydıktan hemen sonra devreye giren ESP sayesinde güvenli çizgiye kolayca dönüyor.
Tüketim konusunda turbo beslemeye sahip benzinli bir motorun tipik özelliklerini sunan araç otoyolda 120 km/s sabit süratle kullanılabilirse 5.5 litre/100 km gibi değerler yakalasa da gaza basıldığı anda 10 litre/100 km'nin üzerini rahatlıkla görüyor.
Fiyat/Donanım
Kıran kırana mücadelelere sahne olması beklenen lüks C segmentinde fiyatlandırma da oldukça önemli bir hale geldi. Urban donanım paketiyle anahtar teslim satış fiyatı 76.029 TL olan A180'in test ettiğim versiyonunda sunulan metalik boyaysa 2.162 TL ek ücret karşılığında alınıyor.
Standart donanımında yükseklik ayarlı halojen farlar, ECO Start/Stop, çarpışma uyarısı, hız sabitleme ve sınırlandırma, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yol bilgisayarı, elektrikli camlar, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastığı, konsantrasyon kaybı yardımcısı ve yarı otomatik klima sistemi bulunan A180'in Urban paket kapsamında geri görüş kamerası, aktif park sistemi, 7G-DCT şanzıman, MP3 çalabilen, AUX ve USB portlarına sahip, Bluetooth bağlantısı da sunan ses sistemi, yarı deri döşemeli sportif koltuklar, yangın söndürücü, elektrikli katlanabilen yan aynalar, 17 inç çaplı jantlar, run flat lastikler, yağmur sensörü ve aydınlatmalı kapı eşikleri bulunuyor.
Tipik Alman ekolünün uygulayıcılarından olarak uzun da bir opsiyon listesine sahip olan otomobilin ek donanımlarından bazıları ve fiyatlarıysa şöyle:
Şerit takip radarı ve kör nokta uyarısı - 2.949 TL
Alarm - 1.572 TL
Arka yan hava yastıkları - 1.474 TL
Bi-Xenon farlar - 3.322 TL
Ön sis farları - 727 TL
DISTRONIC PLUS (Mesafe takip radarlı adaptif hız sabitleme sistemi) - 3.381 TL
Panoramik açılır tavan - 3.460 TL
Karartılmış arka camlar - 865 TL
THERMOTRONIC çift bölgeli otomatik klima - 2.005 TL
Comand Online (6'lı DVD oynatıcı ile birlikte) - 11.992 TL
Arka koltuk kol dayanağı - 649 TL
Isıtmalı ön koltuklar - 1.140 TL
Elektrikli ve hafızalı ön yolcu koltuğu - 1.101 TL
Sonuç
A Serisi artık farklı bir segmente dahil. Eski model kimliğinden sıyrılmak konusunda çok başarılı olan modelin rakiplerine bakıldığında iddialı bir tasarıma sahip olmasının nedeni de anlaşılıyor. Son zamanlarda yaşanan en çetin yeni model savaşlarının döneceği segmentin baş oyuncularından olan A Serisi bu giriş modeliyle bile performans meraklılarının aklını çalabilecek kapasitede.
Üretim kalitesi olarak da markanın başarılı bir temsilcisi olacağına kesin gözüyle baktığım aracın donanımında bazı eksikler mevcut olsa da sonsuz gibi görünen opsiyon listesinde istediğinizden fazlasını bulmanız garanti gibi.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Segula Hagora
Birkaç seneye kadar hibrit araç piyasası yeni bir otomobili karşılayacak gibi görünüyor. Segula Technologies tarafından geliştirilmekte olan Hagora hem tasarımı hem de performansıyla dikkat çekecek.
Köşeli hatlara sahip tasarımına bakıldığında henüz bir konsept olduğu anlaşılabilen araçta LED aydınlatma grubu, aerodinamik tasarımlı jantlar, yukarıya doğru açılan kapılar, cam tavan, yan aynaların yerine geçen kameralar ve köşeli bir egzoz çıkışı görev yapıyor.
3.8 metre boya, 1.2 metre yüksekliğe ve 1.8 metre genişliğe sahip olan araçta kullanılan 1+2 oturma düzeni sayesinde sürücü otomobilin tam ortasında oturuyor.
Hibrit sistemde görev yapan içten yanmalı motoru iki zamanlı olan aracın elektrik motoruyla birlikte ürettiği karma güc 220 beygiri buluyor. Bu güç tekerleklere sürekli değişken oranlı bir otomatik şanzımanla (CVT) iletiliyor.
Kahn Range Rover Sport Vesuvius Edition
Dünyanın gözü Range Rover Sport'un yeni halini ararken Project Kahn güncel model için sunduğu Vesuvius kitini yeniledi. Araçla birlikte teknik yenilik tanıtılmazken görünümde değişiklikler var.
İki yıl önce tanıtılan araçta olduğu gibi siyah ve turuncu renklere sahip olan Vesuvius'un ön tamponu tamamen yenilenmiş. Dik yerleştirilmiş LED aydınlatmalara sahip tampon genişleyen çamurluk ve yan eteklere uygun şekilde tasarlanmış. 22 inç çaplı jantlarla donatılan aracın arka kısmındaysa arka tampon eklemeleri, daha büyük bir spoiler, farklı egzoz çıkışları ve karartılmış stoplar dikkat çekiyor.
Camları da filmle kaplanan aracın konsol, kapı içi ve koltuklarında baklava desenli deri döşemeler dikkat çekerken göstergelerin arka planları istenilen renge boyanabiliyor. Döşemelerde kontrast renklerde dikiş iplikleri kullanılabilirken metal pedal seti de donanıma eklenmiş.
5 Ekim 2012 Cuma
Volkswagen Touareg Edition X
Volkswagen, büyük SUV modeli Touareg'in 10. yılını özel bir donanımla kutlama kararı aldı. Edition X isimli araç birçok motor seçeneğiyle satılacak.
19 inç çaplı jantlar, panoramik cam tavan, Edition X logoları, karartılmış yan ve arka camlar, koyulaştırılmış stoplar, bi-xenon farlar ve krom paketini standart olarak sunan aracın iç mekanında turuncuya çalan kahverengi deri döşemeler, koyu renkli ahşap kaplamalar, farklı renklerde dikiş iplikleri ve Edition X logolu kapı eşikleri bulunuyor.
Touareg Hybrid de dahil toplam 5 motor seçeneğiyle satılacak olan aracın Almanya pazarında başlangıç fiyatı 61.025 Euro olarak açıklandı.
Cam Shaft Clio RS
Geçtiğimiz günlerde yeni nesil modelleri tanıtılan Renault Clio RS dikkatleri üzerine çekmeye devam ederken Cam Shaft gibi üreticiler bir önceki nesil model üzerinde yapılan çalışmalara devam ediyor.
Makyaj öncesi modellerle işe başlayan firma dış görünüşte çok şey değiştirmemiş. Ön tamponu altına bir splitter eklenen otomobilin gövdesi koyu füme renkli folyoyla kaplanırken jantlar ve yan aynalar neon yeşiline boyanmış.
Fren sisteminin ön aksta görev yapan yarısı Mégane RS'ten alınan otomobilde yeni bir süspansiyon sistemi görev yapıyor. İç mekanında da çeşitli yüzeylerin farklı grafiklerle kaplandığı görülürken arka koltuklar yerlerinden sökülüp açılan yere takla kafesi monte edilmiş.
2 litre hacimli motorunda hava filtresi ve elektronik kontrol ünitesi yenilenen aracın gücü 222 beygire yükselmiş.
DMC Sovrano
DMC'nin geçtiğimiz yıl tanıttığı Sovrano modelinin üzeri açıldı. Gövde kitini coupé kardeşinden alan aracın kaputu altında yapılan güçlendirme işlemleri de tanıdık.
GranCabrio MC'den alınan ön tamponunun altında bir splitter bulunurken karbon fiberden üretilen yan eteklerde hava girişleri bulunuyor. Standart modelin kromajlı bölümlerinin tamamını siyaha boyayan DMC arka kısımda büyük bir difüzör sunuyor.
30 mm alçaltılan süspansiyon sistemine önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlar eşlik ederken kompresör beslemeyle donatılan 4.7 litre hacimli v8 motor 590 beygir güç, 472 Nm tork üretebiliyor.
Honda CR-Z Mugen RZ
Honda'nın Japon müşterileri oldukça şanslı. Markanın hibrit coupé modeli CR-Z sadece bu pazarda satılacak olan sınırlı üretim bir versiyona daha kavuştu.
Daha sportif görünümlü ön tampon ve yeni bir ön panjura sahip olan aracın yan etekleri de daha dinamik bir görünüme sahip. 17 inç çaplı jantları siyaha boyanan aracın bagaj kapağının üzerine karbon fiber spoiler eklenirken arka tamponun altında difüzör ve yeni egzoz çıkışları dikkat çekiyor.
İç mekanında çift renkli döşemeler, karbon fiber vites topuzu, basınç göstergesi ve sınırlı üretim plakası bulunan otomobilin ön ve arkasında da Mugen RZ logoları dikkat çekiyor.
1.5 litre hacimli motoru kompresör besleme yardımıyla 156 beygir güç, 185 Nm tork üretebilen bu özel CR-Z'de kullanılan elektrik motoru da 20 beygir güç, 78 Nm tork üretebiliyor.
300 örneği üretileceği açıklanan otomobilin fiyatı 4.494.000 Yen (Yaklaşık 103.000 TL).
4 Ekim 2012 Perşembe
Abt AS3
Audi'nin yeni nesil A3 ailesi için geliştirilen görsel kitlerin ardından sıra kaput altına geldi. Hem benzinli hem de Diesel üniteler için geliştirilen modifikasyon kitleriyle beraber yürüyen aksam geliştirmeleri de sunuluyor.
Siyah renkli ön panjuru tamamen yenilenmiş olan otomobilin ön tamponuna eklenen parçalar sayesinde daha sportif bir görünüm elde edilmiş. Tamponun alt kısmına da bir splitter ekleyen Abt yan etekleri de yeniden şekillendirmiş. Yan aynalar için yeni kaplamalar sunan firma ön çamurlukların arkasına da slungaçlar yerleştirmiş.
Süspansiyon sistemini alçaltan Abt, A3 için 18 ve 19 inç çaplı jantlar sunarken arka kısımda yeni egzoz çıkışları, difüzör ve daha büyük bir spoiler dikkat çekiyor.
1.4 ve 2 litre hacimli benzinli motorlardan sırasıyla 170 ve 280 beygir güç elde edebilen firma özellikle büyük motorlu versiyonla yeni S3'ün performansına yaklaşabiliyor. 2 litre hacimli turbo Diesel motorlar için de güçlendirme paketleri sunan üretici bu ünitenin 180 ve 210 beygir güç üretebilen versiyonlarını satmakta.
Ram 2500 ve 3500 Heavy Duty
Geçtiğimiz hafta Texas'ta tanıtılan tek pick up Ford F-150 King Ranch değil. Markanın ezeli rakibi Dodge, pick up markası Ram'in ağır iş versiyonlarını aynı eyalette sergilemeyi tercih etti.
Daha sağlam bir yapıya sahip olduğu açıklanan yeni Ram ailelerinin dış mekanlarında da küçük birer makyaj operasyonu düzenlenmiş. Yeni jantlar ve renk seçeneklerinin yanında LED sinyal ve stoplar, ek hava çıkışlarına sahip kaput, daha dikkat çekici ön panjur ve 2500 HD modellerinde sunulan kasa yanı kilitlenebilir gözler farklılıklardan birkaçı.
İç mekanında daha kaliteli malzemelerin kullanıldığını açıklayan Ram, her iki araçta da yeniden programlanabilir, 7 inç büyüklüğünde bilgi ekranını sunmaya başlamış. Kapı içleri yeniden tasarlanan aracın orta konoluna güç çıkışlı bir alan eklenirken direksiyon simidi ve kumanda düğmelerinde de makyaj var.
Opsiyonel donanımları da oldukça zengin olan Ram HD ailesinde iç mekan için de yeni renk seçenekleri sunuluyor. Diğer donanımlar arasında 10 hoparlörlü Alpine ses sistemi, anahtarsız giriş ve çalıştırma, dokunmatik ekranlı navigasyon ve eğlence sistemiyle wi-fi bağlantısı sayılabilir.
İki motor seçeneğine sahip olan Heavy Duty ailesinde kullanılan 5.7 litre hacimli v8 motoru Chrysler ailesinin otomobillerinden de tanıyoruz. 383 beygir güç, 542 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulmakta.
Cummins tarafından üretilen 6.7 litre hacimli, 6 silindirli turbo Diesel motorunun üç değişik güç sunan versiyonu bulunan Ram Heavy Duty ailesinde en düşük gücü sunan ünite 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabiliyor. 24.000 km yağ değişim aralıklarına sahip olan motorların güç ve tork değerleri şöyle:
350 beygir güç, 881 Nm tork
370 beygir güç, 1.084 Nm tork
385 beygir güç, 1.152 Nm tork
Çekme kabiliyeti de geliştirilen araçlar artık 7.727 kg'a kadar ağırlığı olan yükleri çekebiliyor.
Caterham Superlight R600
İngiliz üretici Caterham, pist yarışları için geliştirdiği yeni Superlight modelini tanıttı. 44.995 Sterlin karşılığında alınabilen otomobil şimdiye kadar üretilmiş en hızlı Seven modeli.
Far ve stopları bulunmayan otomobilde ön cam da oldukça küçük tasarlanırken takla kafesi donanıma eklenmiş. Aşırı beslemeye sahip bir motorla donatılmış ilk Seven modeli olan Superlight R600, 2 litre hacimli motorunun kompresör beslemesi ile donatılması sayesinde 275 beygir güç, 271 Nm tork üretebiliyor.
AC Schnitzer 3 Serisi
Şubat ayında F30 kodlu BMW 3 Serisi için geliştirdiği görsel kitleri tanıtan AC Schnitzer şimdi de aynı aile için geliştirdiği motor modifikasyon paketleri hakkında bilgi verdi.
Touring model için de gövde kitleri geliştiren üretici ilk olarak 2 litre hacimli motorlar üzerinde çalışmayı uygun görmüş. 318d ve 320d modellerinde görev yapan turbo Diesel motorları sırasıyla 171 ve 218 beygir güç üretebilecek şekilde güçlendiren firma 328i'de kullanılan 2 litre hacimli benzinli motordan da 296 beygir güç alabilmiş.
6 silindirli motora sahip modeller için de bir kiti bulunan firma 3 litre hacimli motora sahip 335i'den 360 beygir güç elde etmeyi başarmış.
Volkswagen Beetle Convertible
Yeni nesil Volkswagen Beetle, üzeri açılabilen versiyonuna kavuştu. Bu yıl Los Angeles'ta sergilenecek olan otomobilin ilk teknik verileri de açıklandı.
Her zaman olduğu gibi bez tavana sahip olacak otomobilin bu tavanı yaklaşık 10 saniyede açılıp kapanabiliyor. Üstelik bu işlem 50 km/s sürate kadar yapılabiliyor. Metal tavanı olmadığından A sütunu güçlendirilen aracın arka koltuklarının arkasında otomatik olarak devreye giren takla barları bulunuyor. Bagaj hacmi, tavan kapalı konumdayken 225 litre olan otomobilin arka koltukları katlanabiliyor.
Tanıdık motor seçeneklerine sahip olacağı açıklanan aracın 1.2 litre hacimli TSI motoru 105 beygir güç üretebilirken 1.4 litre hacimli ünite 160, 2 litre hacimli olan da 200 beygir gücünde. Diesel motor seçenekleri 105 ve 140 beygir güç üretebilen 1.6 ve 2 litre hacimli ünitelerden oluşan aracın A.B.D. pazarında satılacak bir de 2.5 litre hacimli benzinli motoru bulunacak.
Otomobilin Almanya satış fiyatının 21.350 Euro seviyesinden başlayacağı açıklandı.
3 Ekim 2012 Çarşamba
HSV GTS 25th Anniversary
Avustralya merkezli Holden, sportif araç bölümü HSV'nin GTS modeline yeni bir versiyon ekledi. Alt markanın kurulmasının 25. yılını kutlayan bu otomobilden sadece 140 adet üretilecek.
Aslına bakılırsa standart araçlardan çok da farklı olmayan otomobilde hava çıkışlarında kullanılan parlak siyah boya, hafifletilmiş 20 inç çaplı jantlar ve özel logolar haricinde bir değişiklik yok.
İç mekanında da çeşitli yerlere yerleştirilmiş logolar dikkat çekerken 6.2 litre hacimli v8 motor 442 beygir güç üretmeye devam ediyor.
Land Rover Discovery 4
Geçtiğimiz yıl küçük değişikliklerle karşımıza çıkan Discovery, bu yıl yenilenen büyük kardeşi Range Rover'ın ardından bir kere daha güncellendi.
Tasarımında bir değişiklik yapılmayan araçta sunulan Black Design paketinde ön panjur, yan hava çıkışları, kapı kolları, tavan rayları, yan aynalar ve jantlar parlak siyaha boyanırken jantlar 19 veya 20 inç çaplı seçilebiliyor.
HSE lüks paketinde viraj aydınlatmalı adaptif xenon farlar, Harman Kardon imzası taşıyan, 17 hoparlörlü, 825 Watt çıkış gücü sunan ses sistemi, özel deri döşeme, vites konsolunda bulunan buz dolabı, yükseklik ve derinliği elektrikli olarak ayarlanabilen direksiyon simidi ve büyük boy sunroof sunulmakta.
2013 model yılında beş yeni dış, iki de iç mekan rengi sunan Land Rover 360 derece kamera sistemini de donanıma katmış. Navigasyon sistemini de elden geçiren firma eğlence sistemini de yenilemiş.
Manhart MH1 S Biturbo
BMW 1 Serisi M Coupé için geliştirilen modifikasyon kitlerinden bisi de Manhart Racing'den geliyor. Ciddi güç artışı sunan firma görünümde de farklılıklara sahip.
Üzerinde ek hava çıkışları bulunan motor kaputu, ön tampon altında bulunan splitter, 20 inç çaplı jantlar, karbon fiber yan aynalar ve bagaj kapağı, yeni bir difüzör ve farklı egzoz çıkışlarına sahip olan aracın yan kısmına da grafikler uygulanmış.
İç mekanında yarış koltukları ve ek Alcantara döşemelerle dikkat çeken aracın 3 litre hacimli motoru artık 465 beygir gücünde.
2 Ekim 2012 Salı
Ford F-150 King Ranch
Ford'un Kuzey Amerika'da satılan en popüler araçlarından F-150, King Ranch ile yapılan ortaklık sonucunda ortaya çıkan modelini yeniledi.
Texas'ta tanıtılan pick up aslında büyük yenilikler sunmuyor. Makyajlı F-150 temelleri üzerine geliştirilen araçta üç şeritli ön panjur, krom paketi, bol bol King Ranch logosu, 20 inç çaplı jantlar ve yan basamaklar standart olarak sunulmakta.
İç mekanında koltuk sırtlıklarından paspaslara kadar birçok yerde göze çarpan King Ranch logoları aracın kimliğini ele verirken ahşap görünümlü kaplamalar ve kahverengi deri döşemeler de farklılık yaratıyor.
İki motor seçeneğiyle alınabilen pick up'ın 5 litre hacimli v8 motoru 360 beygir güç, 515 Nm tork üretebilirken turbo beslemeye sahip 3.5 litre hacimli v6 EcoBoost ünite 365 beygir güç, 570 Nm tok üretebiliyor.
1 Ekim 2012 Pazartesi
Exagon Furtive eGT
2010 yılından beri sesi sedası çıkmayan Exagon Motors sonunda Furtive eGT'nin teknik verilerini açıkladı. 2+2 oturma düzenine sahip olan coupé hızla gelişen yüksek performanslı elektrik motorlu araçlar pazarına girmeye hazırlanıyor.
Önden bakıldığında yuvarlak hatları dikkat çeken otomobil arkadan köşeli çizgileriyle dikkat çekiyor. 4.465 mm boy, 2.160 mm genişlik ve 1.292 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.780 mm olarak açıklanıyor. 20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın bagaj hacmi 325 litre olarak açıklanırken ağırlığı 1.640 kg.
Gövdesi karbon fiberden üretilen otomobilin fren sisteminde 380 ve 360 mm çaplı diskler, 6 ve 4 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş. 3 ileri vitese sahip yarı otomatik bir şanzımanla donatılan Furtive eGT'nin iki elektrik motoru toplam 402 beygir güç, 516 Nm tork üretebiliyor.
Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.5 saniye sürüyor. 53 kWh kapasiteli pillere sahip olan otomobilin menzili, ölçüm standartlarına bağlı olarak 360 km'ye ulaşabiliyor.
BMW Concept K2 Powder Ride ve X1 Powder Ride Edition
BMW, yaklaşan kışın şerefine X1 modelinin konsept bir versiyonunu tanıttı. İlginç olansa bu konsepti temel alan seri üretim aracın da tanıtılmış olması.
19 inç çaplı jantlar ve gövdeyi baştan başa kaplayan grafiklerle tanınabilen konseptin tavanında Harman Kardon imzalı ses sisteminin hoparlörleri, bir kutu içerisine gizlenmiş.
Seri üretim araçta 18 inç çaplı jantlar kullanılırken gövde üzerinde bulunan grafiklerin de bazıları kullanılmamış. Tavanına ek bagaj alanı yaratmak için bir port bagaj eklenen bu X1 ile birlikte bir çift sınırlı üretim K2 LTD Powder Ride kayak da müşteriye teslim ediliyor.
İç mekanında koyu renkli ahşap kaplama, turuncu renkli dikiş iplikleri, K2 logoları, snowboard ve kayak çantası, dayanıklı paspas takımı, sportif direksiyon simidi, kapı eşik kaplamaları ve özel bagaj halısı standart olarak sunulurken bu paketin sadece xDrive28i ve xDrive35i modellerinde sunulacağı açıklandı.