16 Kasım 2012 Cuma
Peugeot 301
Peugeot'nun Mayıs ayında duyurduğu B segment sedanı 301'in prömiyeri İstanbul Auto Show'da yapıldı. İlk olarak Türkiye pazarında satışa sunulacak olan otomobil önümüzdeki haftalarda diğer ülkelerde de satılmaya başlayacak.
Markanın Türkiye Road show'u sırasında beni Denizli'de yakalaması sayesinde henüz satışa sunulmadan kullanma imkanı bulduğum 301, seneler önce 206 Sedan gibi bir otomobil üretmiş olan Peugeot'nun kendisini geliştirdiğinin bir kanıtı.
Test sürem kısıtlı olduğundan detaylı bir inceleme yapamamış olsam da genel bir fikir sahip olmak için otomobille yeterli zaman geçirdim.
Peugeot 301, ismi dolayısıyla C segmentindeymiş gibi algılansa da aslında B segmentinde bulunan bir sedan. Görünümü de önden 508 modeline benzediğinden olduğundan daha büyükmüş gibi algılanan aracın 206 Sedan gibi bir otomobilden çok daha orantılı olduğu görülebiliyor. Önden bakıldığında Peugeot'nun yeni ön panjuruna sahip olduğu görünen 301 arkadan bakıldığında da ikizi Citroën C-Elysée'yi andırıyor. 16 inç çaplı jantları şık duran aracın Meşe Kahve isimli gövde rengi de dikkat çekici.
İç mekan tasarımını Citroën C-Elysée ile paylaşan 301 bu bölümde de diğer Peugeot modellerinden farklılaşıyor. Testini yaptığım Allure donanımlı otomobilin donanımında bulunan piyano siyahı konsol kaplaması, direksiyondan kumandalı ses sistemi, USB girişi, Bluetooth bağlantısı, yol bilgisayarı, dijital ekranlı klima kumandası, elektrikli camlar, ön koltuklar arasında kol dayanağı ve deri kaplı direksiyon simidi gibi aksesuarlar B segmentinde bulunan sedan modellerin özelliklerini yukarıya taşıyacakmış gibi görünüyor.
İç mekanında şaşırtıcı derecede bol hacim sunan 301'in arka koltuklarında ortalama bir yetişkin bacak bacak üstüne bile atabiliyor. Aracın en çok öne çıkartılan özelliği gibi görünen bagajı da sunduğu 506 litre hacimle müşterileri mutlu edecek gibi. Bu arada şık tasarıma sahip olan kokpit ve kapıların iç kaplamalarında yumuşak plastik arayanlar hayal kırıklığına uğrayacaklar ama 301'in sahip olduğu ilginç desenli iç parçalar bulunduğu sınıf için gayet makul bir kalite sunuyor.
Test ettiğim aracın kaputunun altında görev yapan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru PSA grubunun birçok modelinden tanıyoruz. 301'de görev yapan versiyonu 92 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen ünite 5 ileri vitesli manuel şanzımanla satılıyor. Hafif kemikli geçişlere sahip olan şanzıman ve yolu çok uzun olmayan debriyaj pedalı sayesinde seri vites geçişleri kolayca yapılabilirken elde edilen performans da başarılı. 0'dan 100 km/s sürate 11.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 180 km/s olarak açıklanıyor.
Bu arada özellikle küçük otomobillerde eleştiri konusu olan içeriye rüzgar ve yol sesi alma durumu da makul seviyelere indirilmiş. Özellikle Pamukkale çevresinin bozuk asfaltının ister istemez yarattığı seslerin süzülmesi ve yüksek süratlerde bile içeride fırtınalar kopmaması başarı.
1.090 kg ağırlığa sahip olan aracın yakıt tüketimini görmek için yeterli çeşitlilikte yol şartıyla karşılaşmadıysam da road show sırasında elde edilen 7 litre/100 km'lik değer dikkatimi çekti. Normal şartlarda yüksek bir değer olsa da araçların sürekli tam dolu halde yüksek süratlerde kullanılması ve süresi 10 dakikayı bulan duraklamalarda motor ve klimanın sürekli çalışması bu ortalamayı bir mucize olarak değerlendirmeme yol açtı diyebilirim.
301'i çok zorlamaya vaktim olmadıysa da 206 Sedan gibi sonradan sedanlaştırıldığını aşırı derecede belli eden otomobillerin yanında yüksek sürat dengesi ve yol tutuşun başarılı olduğunu söyleyebilirim. 16 inç çaplı jantlar ve 55 yanaklı lastiklerin de payı olan bu başarıyı ileri bir tarihte yapacağım daha detaylı incelemede biraz daha açabileceğimi umuyorum.
1.2 litre hacimli benzinli motoruyla (Bu motor Ocak ayında hazır olacak) 29.900 TL'den başlayan fiyatlara satılacak olan Peugeot 301'in Diesel seçeneğinin fiyatıysa 38.350 TL'den başlıyor. Test sırasında kullandığım en üst donanımlı ve metalik boya opsiyonlu aracın fiyatıysa 43.000 TL.
Test sürüşü sırasında çektiğim az sayıda fotoğrafa buradan ulaşabilirsiniz.
üstat test ettin bu araçla alakalı benden daha donanımlısın lakin sanki bana biraz tırt bir alet gibi geliyor ne dersin?
YanıtlaSiltasarım olarak symbol'den kaliteli özellikle burun tasarımı sadece b segment değil c segment araçların çoğundan iyi. satış rekoru kıran symbol, 301'e göre bildiniz takoz gibi görünüyo.
YanıtlaSilb sınıf bir araç için fena durmuyor ama iç mekanında hala 2004 partnerla aynı olan parçalar görüyorum. bu donanımlarla 43000 fiyatıda abartılı buluyorum. hyundai i30 1.6 crdi 49000 üstelik bu araçtan kat kat üstün(hem sınıf hem donanım hemde motor olarak). 301 in tek cazibesi bagaj hacmidir bence
YanıtlaSil38000 Tl olan arabada DACIA LOGAN tarzı radyo var :) saçmalığa bak.bayiye gidin görün. Tek artısı bence bagaj hacmi, tam donanımlı paket 43000 tl yazıda olduğu gibi, ancak araçta daha derinlik ayarı yok direksiyonda ayrıca. bence tam donanımlı pakete 43000 tl verilmez.
YanıtlaSilÇok çukura girme şansım olmadı araçla ama lastik gürültüsünün başarılı şekilde yalıtıldığını söyleyebilirim. Zaten çukura girince ekstradan ses duyulması yeni bir otomobilde olmayacak şeylerden birisi. Varsa bir terslik var demektir.
YanıtlaSilDonanım konusunda çıtayı yukarıya çekmiş durumda 301 ve C-Elysée kardeşler. Fiyatlandırma da paralel şekilde yukarıya çıkmış. Bununla birlikte aracın büyük farkının sedan olmasını küçümsememek gerekiyor. Türkiye'de üretilen Fluence, aynı motor, şanzıman ve donanıma sahip İthal Mégane Sport Tourer'dan pahalı satılıyor ki etrafta hangisinden daha çok bulunduğunu söylememe gerek yok sanırım.
Bir de fiyat karşılaştırmasını eski Symbol'e göre yapmamak gerekiyor. Yakında Dacia Logan temelli yeni nesil modellerinin fiyatı açıklanacak. O zaman biraz daha iyi bir fikir sahibi olabiliriz bu segmentin gidişiyle ilgili.
İnsanlar para veriyorlar, dahası borca giriyorlar. Ne için? Aha şunun için. Göz var izan var arkadaş. Yazıktır.
YanıtlaSilaileler için dizel araba almanın mantığı kaldı mı bilemiyorum? aynı araçların dizel ve benzinli modelleri arasında 9000 tl fark var. bu kadar tasarruf edilecek mi binerken? bu arada test için teşekkürler.citroen elysee içinde imkanınız olacak mı?
YanıtlaSilCitroen'den araç almak nedense zor. Genel olarak Bayraktarların bir sorunu var bu konuda malesef. Bunun yanında tasarım haricinde 301 ile C-Elysée'nin farkı yok. Motorlar, altyapı ve şanzımanı, hatta iç tasarımı tamamen aynı.
YanıtlaSilDiesel konusunda da katılıyorum. Benzinli ile aradaki farklar kapatılamayacak, kapastılsa da yıllar sürecek hale geldi. Alım sırasında daha fazla parayı peşin vermektense yıllara yaymayı tercih ederim.
bugün show room'da arabayı gördüm, inceledim. bence tam bir hayal kırıklığı. özellikle ön konsol çok yüksek olmuş. bence peugeot ön konsol yüksekliği yüzünden bu arabayı satamaz. arka bagaj dışardan açılmıyor. bagaj ve tasarım sınıfı geçer. fiyatı ise orta seviyede, hatta, iyi sayılır. ama ön konsol berbat..araba içine binildiğinde tam olmamış hissi veriyor. ama bu paraya bu kadar diyecem ama 42 milyarda az para değil. yazıık!
YanıtlaSilARKADAŞLAR BENDE TEST ETTİM 1.6HDİ ALLURE MODELİYDİ AMA BANA MOTOR SESİ FAZLA RAHATSIZ EDİCİ GELDİ.FREN SİSTEMİ İİYDİ. SERT FRENLEME YAPTIM ARKA TARAFI KAYMA OYNAMA HİSSETMEDİM,ARKASI YÜKSEK OLDUĞU VE HAFİF OLDUĞUNU DÜŞÜNDÜĞÜM İÇİN SERT FRENLEME YAPTIM İYİYDİ. Bİ DE ÖYLE KOLTUĞA ÇOK YAPIŞTIRMIYO GİBİ GELDİ SANKİ TORKU BİRAZ AZ 1.6 DİZEL MOTOR İÇİN AMA AĞIRLIKTAN (1090KG) KURTARIYO SANKİ. TEST ARACI KAÇ KM DEYDİ BİLMİYORUM AMA GÖSTERGEDEKİ YAKIT TÜKETİMİ AKTARIYORUM:6.4/100KM
YanıtlaSilBAGAJ HARİKA BÜYÜKLÜKTE,ARKA DİZ MESAFESİ GAYET YETERLİ BENİM BOYUM 1.83 ARKADAŞLAR HESABINI SİZ YAPIN.CAM AÇMA DÜĞMELERİ İĞRENÇ ÖTESİ BELİRTMEDEN EDEMEDİM.YANİ ALINIRMI KARAR SİZİN AMA BENCE AİLE İÇİN İYİ BİR ARABA.
Bende 1.6 hdı ını test ettim yol tutuş,performans,gidiş,arka diz mesafesi,bagaj çok iyi.Kusurları var elbette.Türkiye için mantıklı bir araba.Yeni yüz yeni model yeni motor ...(307 lerde 110 hp vardı, 301 benzinlilerdeki 115 hp)42 binli rakamlar fazla ama malum vergi dilimi yüksek ülkemizde.Bence alınırmı? evet alınır . . .
YanıtlaSil