11 Temmuz 2012 Çarşamba
Opel ADAM
Alman üretici Opel uzun süredir beklenen açıklamasını yaptı ve A segmentinde bulunan otomobili ADAM'ı tanıttı. 2000'li yıllarla birlikte ivme kazanan satış rakamlarına sahip bu segmentte özellikle Fiat 500'e rakip olacak otomobilde Citroën ve Mini izleri de görmek mümkün.
Önden bakıldığında alçak kaldığı görülen panjuruyla farklı bir görünüm sunan ADAM'ın yan yüzeylerinde Opel'in bir süredir kullandığı dalgalı panelleri görebiliyoruz. Sportif donanıma sahip modellerde ön tamponun altına bir splitter eklenirken yan etekler de daha dolgun bir hal almakta. Bu sınıfta bulunan diğer otomobiller gibi tavanıyla gövdesi ayrı renklerde olabilen aracın arkadan görünüşü rakiplerinden Fiat 500'ü andırıyor.
Özellikle bagaj kısmının eğimli yapısıyla Fiat logolu kuzenine benzeyen otomobilin C sütununda sunduğu tasarım detayı Citroën DS3'ün B sütununda sunulana oldukça benziyor. Stopları Astra'dan alınıp küçültülmüş gibi duran otomobilin geri vites lambası ve sis farı tampona alınmış. Çapları 15 ile 18 inç arasında değişen jant seçenekleri sunan ADAM'da bu jantlar kısmen veya tamamen gövde rengine boyanabiliyor.
İç mekana geçildiğinde diğer Opel modellerinden ayrıldığı görülen ADAM'ın koltuk yapısı, vites konsolu ve orta konsol tasarımı Citroën DS3'e çok benziyor. Kapı içleri, direksiyon simidi, ön konsol ve vites konsolunda gövde rengi kaplamalara yer veren Opel havalandırma ızgaralarını dairesel tasarlamış.
3.70 metre boya ve 1.72 metre genişliğe sahip olan araç 2.311 mm aks mesafesine sahip. Dört kişi için yeterli iç mekan hacmi sunan otomobilin arka koltukları 50:50 oranında katlanabiliyor.
Bütün örnekleri ESP ve Start/Stop ile donatılacak olan ADAM'ın orta konsolunda görev yapan 7 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran Apple iOS ve Android uyumlu olduğundan akıllı telefonlarda sunulan navigasyon ve video oynatma fonksiyonlarını araç içerisine taşıyabiliyor. Bluetooth ve USB bağlantılarına da sahip olan sistem bu haliyle A segmentinde bir ilk.
Direksiyon simidi ısıtma, otomatik park etme sistemi ve kör nokta uyarısı gibi donanımlarla da rakiplerinden ayrılacak olan otomobilin şehir kullanımının daha da kolay yapılabilmesi için aksesuar listesine yokuş kalkış desteği ve Fiat modellerinden hatırladığımız City modlu direksiyon simdi eklenmiş.
İlk etapta üç adet benzinli motor seçeneğiyle piyasaya sürülecek olan ADAM'da kullanılan en küçük hacimli motor 1.2 litre hacimli ve 70 beygir güç üretebiliyor. 1.4 litre hacimli iki motordan ilki 87, ikincisiyse 100 beygir gücünde. İlk etapta 5 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılacak olan otomobillere daha sonra 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzımanlar da eklenecek.
İlk olarak Paris otomobil fuarında görücüye çıkacak olan aracın motor seçenekleri arasına turbo beslemeli ünitelerin de katılacağı açıklandı.
dediginiz tum benzetmelere katiliyorum hatta bana biraz yeni twingo yu da animsatti. ama rakiplerinden birseyler alinip harmanlanip opel dizayni ile birlestirdiklerinde sonuc bence cok basarili olmus. gercekten a segmentine yeni seyler getirmesiyle rakiplerinden asagi kalir yani yok gibi duruyor. begendim begenmesine de fiyatiyla vw up dan bile pahali olacak gibi izlenim var icimde. ozellikle opsiyonlarina yuklenirsek baya artacaktir total fiyati.
YanıtlaSilFiyatlandırma konusu büyük ihtimalle Fiat'tan kopyalanacak. Fiat 500, aynı motoru taşıyan Punto ile aynı fiyata satılıyor. Bu aracın da 1.4 litre hacimli motorun 100 beygir güç üretebilen versiyonuna sahip olan versiyonu aynı motorlu Corsa ile eşdeğer fiyatlı olacak gibi görünüyor.
YanıtlaSilUp tan farkli bi arac bence, daha cok mini ve ds3 rakibi
YanıtlaSilO nedenle daha çok Polo ayarında olacaktır fiyat açısından da.
YanıtlaSilkucuk motor secilip iyi opsiyonlarla hos bir sehir ici arac sahibi olunabilir gayet guzel duruyor. surus dinamikleri cok sert olmasa bari.
YanıtlaSilbeğenmedim. açık ve net. tasarım şehir otomobili ve retro modasını biraz geriden takip eden bir kopya bence.
YanıtlaSilpremium mini sınıfta iyi bir yer edinecek gibi görünüyor. yalnız ADAM ismi çok sırıtıyor, Adam Opel'in anısına konulmuş ama bizim buralarda çok dalga geçerler :D
YanıtlaSilbu arada agila'nın yerini mi alacak acaba, yoksa yeni bir model olarak mı konumlandırılacak?
Agila aynı zamanda Suzuki markasıyla da satıldığından ayrı bir araç olarak devam edecek gibi görünüyor.
YanıtlaSilKişiselleştirilebilir olmasını sevdim ama ben de aracın görünümünü pek beğenmedim. Arkası ve iç mekanı hoş ama önü olmamış.
fuarda gordugum kadariyla cok tatli bir otomobil olmus tam genc isi.burdaki fotolarindan daha guzel gercegi.
YanıtlaSilAraç güzelde bir de dizeli olsa
YanıtlaSil