18 Şubat 2012 Cumartesi
BMW 3 Serisi
Geçtiğimiz yıl yenilenen ve ülkemizde yeni yeni görmeye başladığımız BMW 3 Serisi ilk etapta piyasaya sürülen 4 motoruna yeni kardeşler ekledi. Serinin bir diğer yeniliğiyse çekiş sistemi.
328i, 335, 320d ve 320d EfficientDynamics motor seçeneklerine katılan ilk üye 320i. Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 184 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen araç 6 ileri vitesli mauel şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 7.3 saniyede ulaşabilirken ortalama yakıt tüketimi 5.9 litre/100 km olarak gerçekleşiyor.
Turbo Diesel motor seçeneklerine de iki versiyon ekleyen 3 Serisi giriş modeli olan 316d ve bir üst versiyon 318d'de yine 2 litre hacimli bir ünite kullanmış. 316d'de 116 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen motor aracı 0'dan 100 km/s sürate 10.9 saniyede ulaştırabilirken ortalama yakıt tüketimi 4.4 litre/100 km olarak gerçekleşiyor. Bu aracın maksimum sürati 202 km/s olarak açıklanıyor.
143 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen 318d 0'dan 100 km/s'e 9.1 saniyede ulaşırken maksimum sürati 210 km/s. Bu modelin ortalama yakıt tüketimi 4.5 litre/100 km.
Tamamı turbo beslemeli olan motor ailesinin yanında xDrive isimli dört tekerlekten çekiş sistemiyle de donatılmaya başlanan 3 Serisi ilk olarak 320i, 320d, 328i ve 335i'de bu opsiyonu sunacak.
Daha önce 116d EfficientDynamics modelinde tanıtılan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motordansa henüz bir ses seda yok.
320d zaten 4.5lt yakıyor. 318d de. 316d 4.4lt yakıyor. zaten motorlar aynı ecu ları farklı. 318d ile 320d yi aynı anda pazarda sunmanın amacı ne acaba?
YanıtlaSil316d de kullanılan 2lt lik motor ile 116d EfficientDynamics de kullanılan 1.6 lt lik motorun güç ve tork değerleri aynı. keşke 316d 2lt dizel değil de dediğiniz gibi 1.6lt dizel olsaydı.
YanıtlaSilamerikada bir önceki nesille fiyat farkının eklenen özelliklere göre bir hiç olmasına rağmen (aynı motor ve aynı donanım seviyesi e90 ve f30 karşılaştırılmış. fiyat farkı amerikada 1000 doların altında)(aynı donanım seviyesine eklenen özelliklere rağmen fiyat farkının önemsiz olduğu söylenmekte) ülkemizde e90 ile f30 arasındaki fiyat farkının biraz yüksek olduğu kanısındayım. muhtemelen vergi diyeceksiniz ama ordaki 1000 dolarlık fark buraya gelince benim hesaplarıma göre 10bin tl farka dönüşüyor. bence vergiyle bile 1000 dolar farkın 10bin tl ye dönüşmemesi gerekir. sizce bunun nedeni nedir?
YanıtlaSilAynı motorun değişik güç seviyelerinde piyasaya çıkmasının nedeni Avrupa’da birçok ülkenin vergileri değişik biçimde almasından ileri geliyor. Türkiye’de uygulanan saçma vergi politikası nedeniyle aynı bloktan en fazla gücü çıkartabilen üniteler ilgi görürken Avrupa’da durum farklı. Örneğin Fransa’da araç vergisi CO2 salınımı ve motor gücü üzerinden alınıyor ki 316d her iki klasmanda da 318d’den daha düşük değerlere imza atıyor.
YanıtlaSil316d EfficientDynamics gibi bir ürün BMW’ye Türkiye’de çok yarar. 116d ED getirilirse o aracın satışları da bunu gösterecektir zaten.
A.B.D. ile Türkiye’de satılan 3 Serisi modellerinin eskileriyle arasındaki farkın birkaç bileşeni var. Öncelikle BMW merkezin fiyat politikası ki araçlar ne kadar fazla satılıyorsa fiyatlar da o kadar düşürülebiliyor. Fiyatlar düşünce de aradaki farkların düşük olması doğal olacaktır.
İkinci neden BMW’nin 320d modelini Türkiye’ye zaten ek bir indirimle satması ki bunun da nedeni Mercedes C180K. Kasa değişiminden önce verilen 39.900 Euro fiyatın normal şartlar altında kara geçirmesi çok zor.
Üçüncü nedense Amerika’da otomobilin bir gereksinim olarak görünmesi. Bizdeki vergilerden de anlaşıldığı üzere Türkiye’de hala lüks bir tüketim maddesi olarak görülüyor otomobil. Hal böyle olunca halk da yeni bir araca eskisinin %20’si gibi bir fark ödeyebiliyor. Kuzey Amerika’da 3 Serisi’ni %20 premium ile satmaya çalışsalar gülerler adama.
Fiyatların Amerika’da daha az değişmesinin bir diğer nedeni de modellerde kullanılan motorlar. 328i ve 335i gibi versiyonları satan yeni kıta 335i’nin eskisiyle aynı olması, 328i’nin de eskisinden daha az silindir sayısı ve güç sunması nedeniyle zaten çok bir fark koyamayacağını anlamış olmalı. Malum Amerika’da silindir sayısı ve güç önemli.
önümüzdeki senenin başında 1.6 litre dizel motor 3 serisine geliyor.Satış rekorları kıracaktır
YanıtlaSilMotor gelirse banko en çok satan 3 Serisi modeli olacaktır. Onun ardından da büyük ihtimalle aynı zamanda tanıtılacak olan 316i ve 318i modelleri gelecektir.
YanıtlaSilAgamemnon blogunu severek takip ediyorum. Fakat sana 1.6 dizel motor en çok satar konusunda katılamayacağım. Bence fiyata bakar. 0-100ü 6.1saniye olan 2 litre benzinli motoru (328) hafife almayın, fiyatı ÖTVye rağmen makul. Seçeneğim olursa kesin onu alacağım. En güzeli de patronun 0-100ü 6.8saniye olan Panemaranın yanından el sallayarak geçmek olacak :)
YanıtlaSilAyrıca Mercedeste 3,5litre motorların 270bg olduğunu hatırlarsak, bu motorun 2litrede 250bg ile bir BMW zaferi olduğunu görebiliriz. Sevgiler.
YanıtlaSilMalesef Türkiye’nin gerçeği bu. 328i hafife aldığımdan değil. Piyasada yer alan markaların birçoğunda oldukça güçlü 2 litre hacimli motorlar sunuluyor. Parası olan tabii ki daha güçlü modellere yönlenecektir. 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru da kimse yüksek performansından dolayı almayacaktır zaten. Bu tür motor seçeneklerinin amacı söz konusu araç serilerine ulaşmak isteyip bütçesi yeterli olmayan müşterilerdir ki BMW’nin 1 ve 3 Serisi modellerinde bu tip potansiyel müşteri sayısı kayda değer bir seviyede.
YanıtlaSil328i’nin şu anda bu fiyatla Türkiye’de müşteri çalacağı yer 320d’nin muhtemel pazarı ki genelde markalar fiyatlandırmalarını bu tip karşılaşmaları ortaya çıkaracak şekilde yapıyor. 2 litre hacimli motorlarda Diesel ve benzinlilerin fiyatları birbirine yakın oluyor. İsteyen daha yüksek performans gösteren benzinliyi isteyense performansı yeterli ve tüketimi daha düşük Diesel’i tercih ediyor.
BMW’nin 1 Serisi’nde de güçlü benzinli motorlar sunup bunları Türkiye fiyat listesine koymadığını hatırlatırım. Ayrıca Mercedes’in 1.6 litre motor hacimli C Serisi modeli piyasaya çıktığı ilk yıl diğer bütün C Serisi versiyonlarının toplamından daha çok sattığını da hatırlatırım ki bu motor benzinliydi.
BMW’nin 316d EfficientDynamics’i üretip Türkiye’ye getirmesini de bu tip bir satış patlaması izleyecektir. 320d’nin düşük seyreden fiyatını da artık bu seviyede tutma gereği görmeyecek olan BMW bu modelin de fiyatını artıracağından Mercedes örneğinde görüldüğü gibi diğer motor versiyonlarının toplamından daha fazla satış görmek sürpriz olmayacaktır.
Mercedes’in 3.5 litre hacimli motorundan az güç aldığı doğru fakat yine Mercedes 1.8 litre hacimli motorundan 204 beygir güç alabiliyor. Ford’un bile Mondeo’da 2 litre hacimli motorundan 240 beygir güç alabiliyor olması ve Focus ST’de bu gücün 250 beygire yükselmesi biraz da firmaların tercihleriyle ilgili.
şu anki fiyat listesine göre yeni 328i c250 blueEfficiency ye göre daha güçlü ve daha ucuz bunun nedeni nedir? kanımca rakip olabilmeleri için fiyat farklarının az olması gerekiyor ama bmw 57bin euro mb 69bin euro, 12 bin euro fark sizce de çok yüksek değil mi?
YanıtlaSilFark kesinlikle çok yüksek. Mercedes'in yıllık vergisinin biraz daha düşük olması dışında hiçbir avantajı da yok ki iki araç arasında MTV bakımından fark küçük.
YanıtlaSilBMW hem daha yeni, hem de daha güçlü. Mercedes'in ciddi fiyat kırması lazım yoksa benzinli motor ve yüksek performans arayan müşterileri BMW'ye kaptıracak.
araçlar birbirlerinin en büyük rakibi ama fark çok fazla. mercedes 69 bin euro luk aracı 60bin euro ya indiremezse satamaz. 60bin euro ya indirse kar edebilir mi acaba? bunun için yeni 3 serisine C-class-killer diyebilir miyiz?
YanıtlaSilBMW, Türkiye'de büyük bir fiyat kırımına girmiş gibi görünüyor. 328i ve C250'nin vergiler hariç bayi fiyatları Almanya'da 33.328 (328i) ve 33.375 (C250) Euro. Arada 50 Euro bile yok. Türkiye'de Mercedes'in açıkladığı vergisiz bayi fiyatıysa 32.650 Euro. Bu da Almanya'nın bayi fiyatının altında kalıyor.
YanıtlaSilBMW'nin 328i'nin fiyatını 57.600 Euro olarak açıklaması, vergiler çıkartıldığında aracın 27.150 Euro civarında bir fiyata bırakıldığı anlamına geliyor ki bu da Almanya'da manuel şanzımanlı bir 328i'nin bayi fiyatının 4.000 Euro altında.
Bu fiyatlar devam ederse Mercedes'in C250 satması çok zor gibi görünüyor.
vergiler hariç nasıl daha ucuza mal edebiliyorlar ki? vergiler hariç fiyatlar için şanslı bile sayılabiliriz o halde?
YanıtlaSilAynı şeyi C180 ile rakabet edebilmek için 320d'nin fiyatını indirirken de yapmışlardı. Almanya'dan düşük fiyat çekmesini istiyorlar şartları gösterip. Kabul görüyor veya görmüyor. 320d ve 328i modellerinde görmüş.
YanıtlaSilMerhaba,
YanıtlaSilBen hollanda da yaşıyorum ve Türkiye'de vergiler yüksek diye yakınmanızı gerçekten garipsedim. Size çok kısa net bir örnekler ile neden böyle söylediğimi açıklayayım.
Hollanda da MTV ye karşılık gelen vergi Türkiye de ki ile maalesef kıyaslanamıyor bile.
Ben burada 2006 model BMW 3,18d kullanıyorum ve 3 er aylık periyodlarla vergisi €379,-
yıllık olarak ise 4x379 = €1516,-
tl olarak karşılığı euro kuru 2,38TL olarak aldığımızda ise
2,38 x 1516 = 3608,08TL oluyor.
Türkiye de aynı arabaya ise yıllık 1040TL vergi ödeniyor. Yaklaşık olarak 3,5 katından fazla nerdeyse 4 katına yaklaşıyor.
Aynı şekilde sıfır fiyatlarınında burada farklı olmadığını da belirtmek istiyorum. Örnekle açıklayacak olursa Bugünkü BMW 316i benzinli baz donanım başlangıç fiyatı €32,989.- iken 320d dizel başlangıç fiyatı ise €38,989.- dur.
Kısacası nerdeyse aynı fiyatlara sıfır araç alınırken MTV dediğimiz vergiler burada 4 kat daha fazla.
Birincisi BMW 316i'nin Türkiye başlangıç fiyatı 40.857 Euro 320d'ninki de 53.213. İlki %25, ikincisi de %30 daha pahalı. 12.000 Euro farka "Neredeyse aynı" diyebiliyorsanız zaten ikinci kısmı okumanıza gerek yok.
Silİkincisi Türkiye'de üniversite mezunu bir mühendisin işe başlama maaşı yaklaşık 1.000 Euro'dur. Avrupa'nın çoğu ülkesinde devlet, işsizlerine veriyor bu kadar para. Ortalama gelir Hollanda seviyesinde olsa zaten kimsenin sesi çıkmayacak ama insan 10 yıl çalışıp bir 316i alacak para biriktiremeyince koyuyor biraz.
Merhaba,
SilSöylediklerinizde son derece haklısınız, benim hatam Türkiye fiyatlarını araştırmadan yazdım foruma.
Mühendis maaşlarına haklılık payınız oldukça yüksek ancak şu konuda da bilginiz olsun diye yazıyorum size itiraz ettiğimi düşünmeyin
burada €5000 brüt maaş alan birisi net €3000 dan fazla eline geçmez bunu verginin çok yüksek olduğunu anlatmak için örnek olsun diye yazıyorum.
Ayrıca yukarıda da yazdığım gibi aynı araba için neredeyse 4 katı MTV ödüyoruz. Ancak şu da başka bir gerçek ki yine aynı arabaya almanya da yaklaşık olarak yıllık €150 euro ödeniyor. Bu da farklı bir gerçek.
Özet olarak söylediklerinizin hemen hemen tamamına katılıyorum. Türkiyede ortalamanın üzerinde maaş alan birisi için yaklaşık 10 yılın üzerinde para biriktirse bile çok zor rakamlar.
Brüt ve net maaş oranları Türkiye'de de aynı zaten. 2.500 TL maaş aldığını söyleyen işçinin brüt maaşı 4.000 TL'nin üzerinde oluyor.
SilBenim de anlamadığım şey Avrupa'ya gitmiş arkadaşların tamamının yüksek vergilerden şikayetçi olması. Aynı gelir vergisi (%35 civarında minimum) Türkiye'de de var. Bunun yanında sağlık, ulaşım, emeklilik ve işsizlik güvenceleri Avrupa'nın yanında komik kalıyor.
Asıl sorun olan dolaylı vergilerse zaten astronomik. Bir otomobilden %200, akaryakıttan %300, artık ihtiyaç halini alan cep telefonunun faturasının bile %50'si vergi.
Eskiden Avrupa daha pahalıydı ama şimdilerde orası bile ucuz hale geldi. Maaş seviyesi de 3-4 katına çıkınca buradan sonra vaha gibi geliyor. Ben Amerika'da çalışıp Türkiye'ye geri dönmek zorunda kalmış birisi olarak şartların karşılaştırılmasını bile komik buluyorum ki Avrupa şartları (Ülkesine göre de değişmekle birlikte) daha da iyi.
En basitinden Ford-Otosan ile Ford Avrupa'nın şartlarını karşılaştırırsak; Orada çalışan giriş seviyesi mühendis benim 3 katımı kazanıyor, Ford marka araçlarda ben %5 indirim alırken %35'e varan indirimler alıyor (ki zaten daha ucuz indirimsiz hali bile), ben 2 hafta tatil almakta zorlanırken 8 hafta tatile çıkıyor, çalışma saatleri zaten daha az ve cuma saat 4 oldu mu fıyıp birasını yudumlamaya başlıyor. Ha bir de ben 10 km yolu 90 dakikada almaya çalışırken metrosuna binip 15 dakikada evinde oluyor ki asıl onun tadı damağında kalıyor insanın.
BMW 3.20i ile 3.28i'nin aslinda ayni motor olduklarini, sadece yazilim farki oldugunu duyfum, bu dogru mudur? Eger oyleyse 3.20i alip yazilimla 3.28 performansına sahip olunabilir mi?
YanıtlaSilMotorların neredeyse tamamı aynı. Beyin ve pistonlar farklı. 320i'yi güçlendirmek mümkün tabi ama Türkiye gibi ikisine de aynı oranda vergi uygulayan ülkelerde finansal bir avantaj sağlaması zor gibi.
Sil