6 Ekim 2011 Perşembe

NOVITEC TRIDENTE GranTurismo MC Stradale SUPERSPORT


Maserati ürün gamında bulunan en sportif yol otomobili geçtiğimiz yıl tanıtılmıştı. NOVITEC’in Maserati marka araçları modifiye eden kolu NOVITEC TRIDENTE zor görevin altından başarıyla kalkmış gibi görünüyor.

NOVITEC tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinin hemen hemen hepsinde olduğu gibi aracın görünümünü fazla değiştirmeyen firma kaput üzerinde ek havalandırma delikleri açmakla yetinmiş. Bu kaputu isteğe bağlı olarak karbon fiberden de üretebilen firma jantları da önde 21, arkadaysa 22 inç çaplı olarak öngörmüş. Otomobilin süspansiyon sistemi de modifiye edilirken yükseklik 25 mm azaltılmış.

İç mekanda müşterinin isteğine göre sunulan deri ve Alcantara döşemelerle karbon fiber kaplamalar değişik renklerde alınabiliyor. Egzoz sistemi de yenilenen aracın 105 mm çaplı iki egzoz çıkışından yayılan seslerin seviyesi iç mekandan kontrol edilebiliyor.

4.7 litre hacimli v8 motoru bir kompresör beslemeyle donatılan aracın gücü 646 beygire, torkuysa 624 Nm’ye ulaşmış. 0’dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşablen otomobil 200 km/s sürate 11.4 saniyede ulaşırken maksimum sürati 306 km/s. Firma, motor modifikasyonu için 23.900 Euro ücret talep etmekte.

Chevrolet Colorado


Mart ayında konsept versyonu tanıtılan Chevrolet Colorado'nun seri üretim versiyonları da gün ışığına çıktı. Konsept modele benzer bir tasarıma sahip olan pick up ilk etapta iki motor seçeneğine sahip olacak.

Geniş ve yüksek ön panjuru sayesinde heybetli bir görünüme sahip olan otomobil Chevrolet'nin SUV ailesine benzerliğiyle GM ürün gamının bir üyesi olduğunu hemen belli ediyor. Üç değişik kabin tasarımıyla alınabilen pick up iç mekanda da diğer Chevrolet modellerine göndermeler yapıyor.

Üç kollu direksiyon simidi sportif bir görünüme sahip olan aracın gösterge tablosunda hız ve devir göstergeleri ayrılırken orta konsolun alt kısmında bulunan havalandırma sistemi kumandaları dairesel bir şekilde toplanmış. Konsolun en üstüne kapaklı bir göz ekleyen Chevrolet bu gözün altına da ses sistemini entegre etmiş.

2.5 ve 2.8 litre hacimli iki adet turbo Diesel motor seçeneğine sahip olan aracın küçük hacimli motoru 150 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken 2.8 litre hacimli versiyon 180 beygir güç, 470 Nm tork üretebiliyor.

5 Ekim 2011 Çarşamba

Lexus LS 460 Sport Special Edition


Lexus, ES ve CT ailelerinin ardından en büyük sedan modeli LS için de özel bir versiyonun tanıtımını yaptı. 4.6 litre hacimli v8 motorla sunulacak olan araç sadece arkadan itişli olarak alınabilecek.

Sadece siyah gövde rengiyle alınabilecek olan otomobilin jantları 19 inç çaplı. Brembo marka fren sistemiyle sunulacak olan aracın pnömatik süspansiyon sistemi sportif bir ayara sahip. Ön tampon altı ve yan etekleri yeniden şekillendirilen aracın ön panjuru da daha sportif duruyor.

İç mekanda çift renkli deri döşeme, ısıtmalı ve havalandırmalı koltuklar, büyük ekranlı navigasyon sistemi, ahşap kaplama, direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları ve elektrikli arka perde standart olarak sunurken donanımda tek dokunuşla açılıp kapanabilen bagaj kapağı, elektrikli kapanabile kapılar ve otomatik park etme sistemi de bulunuyor.

Fiyatı 77.000 Dolar seviyesinden başlayacak olan otomobilden 250 adet üretileceği açıklandı.

Wiesmann MF3 Roadster Final Edition


Ürettiği özel otomobillerle birçok otomobilseverin dikkatini çeken Alman firma Wiesmann, Roadster MF3 modelini üretimden kaldırmadan önce son bir kez fuar zeminine indirdi.

18 yıldır üretimde olan MF3 ailesinin üretimi sona ererken toplam 18 gövde rengiyle piyasaya sürülen bu versiyonun gövdesi üzerine değişik şekil ve renklerde şerit çektirebileceğiniz gibi iç mekanda da değişik renklerde deri döşeme kullanılabiliyor.

Bir önceki nesil BMW M3'ün 3.2 litre hacimli düz 6 silindirli motorunu kullanan MF3, 343 beygir güç, 365 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya yarı otomatik şanzımanlarla donatılabilen araç 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşırken maksimum sürati 255 km/s olarak açıklandı.

Nissan Juke-R

Nissan, başarılı satış rakamlarına ulaşan kompakt SUV modeli Juke ile yine aynı şekilde başarılı bir satış grafiği yakalayan süperspor otomobili GT-R'ı tek bir araçta topladı. Henüz bir konsept çalışması olan otomobile Juke-R adı verilirken ilk çizimler de paylaşıldı.

Genişletilen gövdesi ve GT-R'dan alınan süspansiyon sistemiyle yere daha sağlam basan Juke-R'ın 20 inç çaplı jantları ve fren sistemi de sportif coupé temelli. Motor kaputunda ve yan eteklerinde ek hava girişleri açılan Juke arkadaysa büyük bir difüzör, çift parçaya bölünen spoiler ve geniş egzoz çıkışlarıyla dikkat çekiyor.

İç mekanında büyük bir takla kafesi kullanılan aracın çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v6 motoru da egzoz sistemi gibi GT-R'dan alınmış. Standart haliyle 530 beygir güç üretebilen ünite bu araçta daha güçsüzken dört tekerlekten şekiş sistemi ve 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman da GT-R'dan alınan diğer özellikler olarak dikkat çekiyor.

Lexus ES 350 Touring ve CT 200h F-Sport


Japon üretici Lexus, ES ve CT model ailesine birer özel seri araç kattı. Mekanik yenilikleri bulunmayan bu otomobillerin donanımlarında ufak tefek değişiklikler bulunuyor.

ES 350 Touring Edition sadece siyah veya beyaz gövde renkleriyle alınabilirken 17 inç çaplı jantların görünümleri bu modele özel. İç mekanında ahşap kaplama direksiyon simidi, vites topuzu ve orta konsol dikkat çekerken ısıtmalı ve havalandırmalı ön koltuklar, HD navigasyon sistemi ve kahverengi deri döşeme standart olarak sunuluyor.

Hibrit hatchback CT 200h, F-Sport paketine daha önce kavuşmuştu. Bu versiyonun üzerine geliştirilen yeni otomobil, F-Sport logoları, 17 inç çaplı siyah jantlar, sportif ön panjur, daha büyük arka spoiler, alüminyum pedal seti, kapı eşik kaplamaları, siyah tavan döşemesi, metalik görünümlü konsol kaplaması, delikli deriyle kaplı direksiyon simidi ve vites topuzunun yanında navigasyon sistemi, en üst seviye ses sistemi, özel paspaslar, sert süspansiyon sistemi, mavi ekli deri döşeme koltuklar ve koltuklarla aynı renk kombinasyonunda çanta takımıyla geliyor.

ES 350 Touring Edition'dan 2.000 adet üretileceğini açıklayan Lexus fiyatın 40.475 Dolar seviyesinden başlayacağını duyururken CT 200h'in özel modeli 900 adet üretilip 37.995 Dolar'dan başlayan fiyatlarla satılacak.

Ginetta G60


İngiliz üretici Ginetta, Farbio GTS temelli modelini tanıttı. Bir süredir söylentileri ortalıkta dolanan araç 50 adetlik sınırlı üretim rakamına ve 68.000 Sterlin seviyesinden başlayan fiyata sahip.

Ön kısımda yer alan yuvarlak hatları arkaya gittikçe köşeli bir hal alan aracın gövdesi karbon fiberden üretilirken limitli kaydırmalı diferansiyel standart donanımda sunuluyor. Far grubunun içerisine eklenen LED gündüz aydınlatmaları tasarımla pek uyumlu görünmezken ABS, patinaj kontrol sistemi ve hidrolik direksiyon gibi donanımlar standart olarak sunulmuyor.

Motorunu Ford Mustang ile paylaşan G60, 3.7 litre hacimli v6 üniteyle 310 beygir maksimum güce ulaşabiliyor. Çok etkileyiciymiş gibi durmasa da aracın 1.100 kg seviyesindeki boş ağırlığı sayesinde 0'dan 100 km/s'e hızlanma yaklaşık 4 saniyede tamamlanırken maksimum sürat 265 km/s'i buluyor.

4 Ekim 2011 Salı

Dartz MOJO


İlginç malzemelerle kapladığı otomobillerle modifikasyon dünyasına ilginç bir giriş yapan Dartz şimdi de kendi aracını geliştirdiğini açıkladı. Top Marques 2012 sırasında tanıtılacak olan otomobil bir roadster.

Keskin hatlara sahip bir tasarımla dikkat çeken otomobilin ön cam ve tavanı tek parça gibi görünürken tavan geriye doğru kayarak açıldığında bu görüntü değişiyor. Arkadan motorlu bir otomobil olan bu konsept çalışmasında v4 motosiklet motoru kullanılmış.

Mazda Roadster Black Tuned

Dünyanın en çok satan roadster modeli yeni versiyonlar türetmeye devam ediyor. Avrupa’da MX-5 olarak tanınan ve Japonya pazarında Mazda Roadster ismiyle satılan araç kaput altında bir yenilik sunmasa da görünümde farklılaşmalar var.

Açılabilir metal tavanıyla birlikte 17 inç çaplı jantları, yan aynaları, ön panjuru ve takla barları siyaha boyanan otomobilin iç mekanında piyano siyahı kaplamalar, siyah deri döşeme, kontrast renkli dikiş iplikleri, 7 hoparlörlü Bose marka ses sistemi ve koltuk ısıtıcıları bulunuyor. Aracın yol tutuşunu etkileyecek bir ekse ön kule gergisi.

2 litre hacimli motoruyla sunulacak olan Roadster Black Tuned 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanla alınabiliyor. 3 gövde rengi opsiyonuna sahip olan otomobilin sedefli beyaz dışında kalan kırmızı ve yeşil tonlarıysa bu seriye özel.

3 Ekim 2011 Pazartesi

Seat Mii


Škoda'nın ardından Seat da ana firma Volkswagen'in Up! ismiyle tanıttığı mini otomobilin benzerini sergiledi. Teknik olarak diğer kardeşlerinden farksız olan aracın tasarımında ufak farklılıklar mevcut.

Diğer kardeşleriyle aynı ana hatlara sahip olan otomobilin ön panjur, farlar ve tamponu markaya özel. Jantları da yenilenmiş olan Mii'nin geri kalanındaysa bir değişiklik bulunmuyor. Sadece 1.64 metre genişliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.42 metre. Bagaj hacmi 251 litre olan Mii'nin bu hacmi arka koltuklar yatırılarak 951 litreye kadar genişletilebiliyor.

İç mekanı oldukça basit çizgilere sahip olan aracın direksiyon simidi diğer Seat modellerinde de görev yaparken geriya kalan parçalar Volkswagen ailesinin diğer üyelerinden alınma. Havalandırma ve ses sistemi kumandalarını bir araya toplayan küçük bir orta konsola sahip olan Mii'nin bu bölümünün üzerine 5 inç büyüklüğünde bir ekran eklenebiliyor. Dokunmatik ekranda navigasyonun yanında sesle kumanda edilebilen cep telefonu ve yol bilgisayarı fonksiyonları da görülebiliyor.

Aynı Škoda Citigo'da olduğu gibi iki değişik güç seviyesi sunan 1 litre hacimli benzinli motora sahip olan araç 60 ve 75 beygir güçle 160 ve 171 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor. Ortalama yakıt tüketim miktarı sırasıyla 4.5 ve 4.7 litre/100 km olan motorlar Start-Stop ve fren enerjisi geri kazanımı gibi sistemlere sahip Ecomotive paketiyle ortalamayı 4.2 litre/100 km'ye kadar düşürebilmekte.

2 Ekim 2011 Pazar

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Distinctive



İtalyan otomobil üreticilerinin kalplerdeki yeri ayrıdır. Onlarca yıldır ne en kaliteli ne de en ucuz modelleri üretseler de kendilerine sahip olanların büyük çoğunluğu nedeni bilinmeyen bir tutkuyla bağlılardır araçlarına. Bu bağı günümüze en güçlü şekilde taşıyan markaların başında şüphesiz Alfa Romeo geliyor. Enzo Ferrari'nin kendi markasını kurmadan önce yarışlarda kullandığı bir efsane olan Alfa, 90'lı yıllarda yaşadığı zorlukların ardından kendisini yeniden keşfetmeye başladı. 156 modeliyle tarihinde başarılı bir sayfa açan marka 159 ile bu başarıyı devam ettirdikten sonra daha da radikal bir tasarım anlayışıyla önce MiTo, daha sonra da Giulietta'yı pazara sundu. Premium kompakt pazarına yeni bir soluk getiren Giulietta'nın turbo beslemeye sahip MultiAir motorla donatılmış versiyonu bu ayın ilk testinde konuğum oldu.


Dış Mekan

İtalyan otomobillerine aşık olmamızın ilk sebebi işte bu bölümde yatıyor. Tasarımı sıradışı olan Giulietta kimilerince sevilmese de sevenleri tarafından aşık olunan bir görünüme sahip. Yuvarlak ön kısmında aşağıya doğru uzayan bir panjura sahip olan aracın farlarının iç kısmında LED aydınlatma grubu bulunuyor. Ön tamponun alt kısmına yuvarlak sis farlarını yerleştiren tasarımcılar bu bölümün altına splitter görevi yapan iki çıkıntı yerleştirmiş.

Yana geçildiğinde 17 inç çaplı şık jantlar, damla şekilli sinyal lambası, metalik renkli ayna muhafazaları, geniş yan etekler ve kromajlı ön kapı kollarının yanında aracı 3 kaplı gibi gösteren ve C sütununa gizlenen arka kapı kolları da hoş tasarım detayları arasında yerini alıyor.

Birçok markanın şimdiden kopyalamaya başladığı arka kısımdaysa sportif bir duruş hakim. Bagaj kapağı üzerine bir spoiler ekleyen Alfa stopların şeklini özenle tasarlarken bu şekle uyan LED tertibatıyla özellikle geceleri kolayca tanınıyor. Kalın arka tamponunun altında iki adet dev egzoz çıkışı bulunan otomobil sahip olduğu gücü belli etme konusunda başarılı.

4.351 mm boy, 1.798 mm en ve 1.465 mm yüksekliğe sahip olan Giulietta'nın 2.634 mm'lik aks mesafesi de diğer ölçüleri gibi sınıfının ortalamalarında yer alıyor.


İç Mekan

Tasarım şıklığı iç mekanda da devam ediyor. Kapıyı açtığınızda karşınıza çıkan etkili yan ve baldır desteğine sahip kırmızı deri kaplı koltuklardan gözünüzü aldığınızda kapı eşiklerindeki Alfa Romeo ve paspaslar üzerindeki Giulietta yazılarını görebiliyorsunuz. Üzerleri logolu metal pedal setini de geçtikten sonra biraz büyük bir göbeğe sahip fakat ele iyi oturan direksiyon simidi sizi karşılıyor. Üzerinde ses sistemi kumandaları bulunan direksiyon simidinin arkasında yol bilgiysayarı ve hız sabitleme sisteminin kumandaları bulunuyor.

Gömük bir şekilde tasarlanan hız ve devir göstergelerinin aşağıyı gösteren ibreleri ilk çalıştırma anında sürücüyü selamlarken ortada bulunan bilgisayar ekranında da ilginç grafikler kullanılmış. Gösterge panelinin solunda far yükseklik ve araç fonksiyonları ayarları bulunurken kokpiti boydan boya geçen cilalı yüzey bu kısımda da kendisini gösteriyor.

Orta konsolun üst kısmında bulunan havalandırma ızgaraları çok ince olduğundan bu bölümün tepesine de kapatılabilir havalandırma ızgaraları yerleştiren Alfa Romeo aynı bölümde bir de kapaklı göz sunuyor. Konsola entegre edilen ses sistemi kumandaları ve buranın altında bulunan şalter şekilli kumandalar Giulietta'nın iç mekanda sahip olduğu orijinalliği pekiştiriyor. Ön ve arka sis farları, Start & Stop sistemi ve merkezi kilit düğmelerinden oluşan bu bölümün altında çift bölgeli tam otomatik klimanın kromajlı ayar düğmeleri bulunuyor.

Şıklık vites konsolunda da devam ediyor. Alüminyumdan üretilmiş sportif vites topuzu, yine aynı malzemeden üretilen D.N.A. sürüş kontrolüyle uyumlu bir görüntü çizerken hem vites kolu hem de el freni körükleri deri kaplı. El freninin yanında iki adet bardaklığa sahip olan aracın koltukları arasında bir de kapaklı kol dayanağı bulunuyor.

Dört kapısında da küçük de olsa eşya gözleri bulunan Giulietta'nın arka koltuklarında üç adet kafalık ve yine üç adet üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri bulunuyor. Bu kısımda sunulan diz ve baş mesafesi yeterliyken standart donanımda bulunan arka havalandırma ızgarası artı puan alınmasını sağlıyor. 60/40 oranında katlanarak 350 litre hacimli bagajın daha da büyüyebilmesine olanak sağlayan koltukların orta kol dayanağının arkasında bir de küçük göz bulunuyor. Hem iç mekandan hem de bagajdan açılabilen bu gözün önündeki kol dayanağında hem kapaklı bir göz hem de iki adet bardaklık bulunuyor.

Giulietta'nın dikkat çekici tasarımının en zayıf parçası da gözden uzak bir yerde. arka koltukların üzerinde bulunuyor. Ön kısımda sunulan şık tasarımlı iç aydınlatma lambaları, 5 adet emniyet kemeri uyarısı ve kararabilen aynayla birlikte güzel bir ekip oluştururken arkada bulunan ışıklandırma 80'li yıllardan kalma gibi duruyor.


Konfor

İşte Alfa Romeo modellerinde aranması gerekmeyen unsurlardan birisi. Aslında otomobilin standart modellerinde sunulan normal süspansiyon sistemi ve Progression Plus donanımda bulunan 16 inç çaplı jantları tercih edildiğinde sürüş konforu diğer kompakt hatchback araçların seviyesinde oluyor. Opsiyonel olarak sunulan sportif süspansiyon sistemi ve 17 inç çaplı jantlarınsa görevi zaten isimlerinden belli oluyor.

Koltukları vücüdu çok iyi saran aracın kabin konsorunaysa diyecek bir şey yok. Günümüz otomobillerinin büyük kısmının sorunu olan sınırlı cam alanı ilginç şekilde Giulietta'da minimize edilmiş. Sadece tavanın ön camla birleşme noktasının ileride olması ve siyah renkli tavan kaplaması biraz kasvetli dursa da her iki olumsuzluk da cam tavan opsiyonuyla bertaraf edilebiliyor.

Kulak okşayan egzoz ve turbo blowoff sesleriyse kimsenin konforunu olmsuz bir şekilde etkilemeyeceğini düşündüğüm özellikler. Oldukça hafif ayarlanmış pedallar ve mükemmel hassasiyete sahip olan vites geçişleri direksiyonun direkt tepkileriyle birleştiğinde ortaya sürücüyü zorlamayan bir otomobil çıkıyor.


Sürüş

İşte Alfa Romeo'nun sportif süspaniyon sistemini seçmekteki amacınız. 17 inç çaplı jantlar, 225/45-17 ölçüsündeki Continental SportContact 3 lastikler, D.N.A.'nın Dynamic modu, Q2 elektronik diferansiyel ve sert süspansiyon sistemi birleştiğinde ortaya harika sonuşlar çıkmış. Tek zayıf yanı yüksek süratle yapılan sert frenlerin ani şerit değiştirmeyle birlikte yapıldığı anlarda ortaya çıkan araç bu durumlarda da standart olarak sunulan ESP'nin kontrolünde yoluna geri dönmeyi başarıyor.

Q2 sayesinde özellikle gazla girilen virajlarda dikkat çekici bir tutuş sergileyen otomobilin 6 ileri vitesli manuel şanzımanı performanslı kullanımı bir eğlenceye dönüştürecek şekilde ayarlanmış. Birbirine yakın oranlara sahip olan şanzıman rahat geçişleriyle olduğu kadar hafif pedallarıyla da etkiliyor. Fren pedalı da hafif olan Giulietta'nın frenlemede gösterdiği tepkiler Alman rakiplerini aratmıyor.

1.4 litre hacimli MultiAir motoru turbo besleme yardımıyla 170 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen Giulietta 0'dan 100 km/ sürate 7.8 saniyede ulaşırken maksimum sürati 218 km/s olarak açıklanıyor. Oldukça başarılı bir motor olan MultiAir ünite zorlandığında her motor gibi çok yaksa da şehir içinde, Start & Stop sisteminin de katkısıyla oldukça ciimri oluyor. Otoyolda sabit sürat sürüşlerde 6.5 litre/100 km gibi ortalamalar yakalayabilen 1.290 kg ağılığa sahip aracın yaklaşık 400 km süren testi sonunda elde ettiği 9.8 litre/100 km'lik ortalama değer, performans odaklı sürüş düşünüldüğünde oldukça başarılı. Belirttiğim gibi "uslu" bir şekilde sürebiliyorsanız araç sizi düşük tüketimiyle ödüllendiriyor.


Donanım/Fiyat

Giulietta'yı ülkemizde başarıya ulaştıran özelliklerde birisi de donanım/fiyat oranı. Bu denkleme tasarım ve performansı de eklersek Alfa'nın eli daha da kuvvetleniyor. 25.750 Euro + 1.078 TL başlangıç fiyatına sahip olan Giulietta 1.4 TB MultiAir'in 2011 modellerinde Euro kuru 2.2, 2012 modellerindeyse 2.4 TL'de sabitlenmiş.

Standart donanımında D.N.A., elektrikli cam ve aynalar, çift bölgeli klima, Hillholder, ABS, ESP, ASR, spoiler, Start&Stop, deri kaplamalı direksiyon simidi, el freni kolu ve vites topuzu, yol bilgisayarı, 5 koltuk için kafalık, 3 noktalı emniyet kemeri ve emniyet kemeri uyarısı, ön sis farları, CD ve MP3 çalarlı müzik sistemi, açık gri renkli ön panel, gövde rengi yan aynalar ve 17 inç çaplı jantlar bulunan otomobilin opsiyonel donanım listesi de göz atmaya değer.

Test aracında bulunan ve deri döşeme, arka kol dayanağı, yükseklik ayarlı yolcu koltuğu, yan etekler, siyah renkli tavan kumaşı, sportif süspansiyon, kırmızı dikişli direksiyon simidi, vites kolu ve el freni körüğü, alüminyum pedal takımı, koyu renkli ön panel, saten renkli krom yan aynalar ve koyu renkli farlardan oluşan spor paketi 2.000 Euro karşılığında alınabilirken 18 inç çaplı jantlar için 1.000 Euro ek ödeme isteniyor. Yine araçta bulunan görüş paketinde yağmur, koku, far ve nem sensörleri ile otomatik kararabilen iç ayna bulunurken bu paket için istenen ücret 500 Euro.

Araçta bulunmayan ve tek tek alınabilen opsiyonlar ve fiyatlarıysa şöyle: Koyu renk camlar-200 Euro. Otomatik katlanabilen yan aynalar-200 Euro. Metalik boya-500 Euro. 8C Competizione kırmızısı gövde rengi-1.500 Euro. Elektrikli açılabilen cam tavan-1.500 Euro. Çift debriyajlı yarı otomatik şanzıman-2.000 Euro. Otomatik şanzıman için direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları-150 Euro. Güçlendirilmiş ve kırmızıya boyanmış fren kaliperleri-500 Euro. Bi-xenon farlar ve far yıkama-900 Euro. 10 hoparlörlü Bose ses sistemi-900 Euro ve Türkiye haritası sunmayan (!) navigasyon sistemi-1.750 Euro.


Sonuç

Bir Alfa Romeo sürmek her zaman etkileyici bir deneyim olmuştur. Günümüzde, her zamankinden daha da fazla standartlaşmaya başlayan otomobillerin arasında da durumun değişmediğini göstermek isteyen Alfa, Giulietta ile premium kompakt hatchback segmentine dikkat çekici iç ve dış tasarımı, küçük hacim sayesinde ülkemizde düşük vergi klasmanına giren güçlü motorları ve başarılı sürüş performansıyla hızlı bir giriş yaptı. Bu girişin başarılı olduğunu söylememe sanırsam gerek yok. Şu sıralar ortalıkta görebileceğiniz Giulietta sayısı, Alfa Romeo'nun 159 öncesi modellerinin sayısından fazla.

Fiyatını çok yüksek tutmadan tasarım ve performans sunmayı başarabilen otomobilin sürücü koltuğunda olmak gerçekten ayrıcalıklı bir duygu. Geniş otoparkların içerisinde bir yer bulduğunuzda Giulietta'nın diğer araçlardan ne kadar farklı bir duruş sergilediğini daha da rahat anlayabiliyorsunuz. Alfa Romeo'nun büyük umutlar bağladığı bu otomobil markayı eski günlerine döndürmek için doğru formülü kesinlikle sunuyor.


Fotoğraflar

Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

Renault Clio RS 200 Ange & Démon


Fransız üretici Renault, Clio modelinin en güçlü modeli RS 200'e yeni bir versiyon ekledi. İngiltere pazarında Raider ismiyle 50 örneği satılacak olan aracın kıta Avrupa'sı için üretim sayısıysa 666 olarak açıklandı.

Sadece mat gövde renkleriyle satılacak olan otomobilin İngiltere pazarında kırmızı ve füme renk seçenekleri bulunurken diğer pazarlarda beyaz ve gri renklerle de sunulacak. 18 in çaplı jantlar, yan ayna muhafazaları, tavan, arka spoiler, difüzör ve splitter parlak siyaha boyanırken C sütunu üzerine model logosu yerleştirilmiş.

İç mekanında deri döşemeli ön konsol, Recaro marka koltuklar, beyaz renkli devir göstergesi, piyano siyahı orta konsol, parlak metalik renkli kabin süslemeleri, metal pedal seti, özel paspaslar ve Renault'nun araç içi telemetri sistemi Renault Monitor sunulan araçta Navigasyon sistemi de ücretsiz opsiyon olarak alınabiliyor.

Donanımına Cup şasi de eklenen Ange & Démon'un sert süspansiyon sistemi, kırmızı renkli fren kaliperleri, daha çabuk tepki veren direksiyon sistemi ve Bridgestone RE50A lastikleri standart olarak sunulmakta.

Fransa pazarında fiyatı 27.990 Euro seviyesinden başlayacak olan otomobilin 203 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli motorundaysa değişiklik olmamış.