11 Şubat 2011 Cuma
Renault Captur
Renault, 2011 Cenevre otomobil fuarı sırasında sergileyeceği sportif crossover aracını tanıttı. Markanın yeni tasarım anlayışını yansıtan araç motoruyla da kendisinden söz ettirmeyi başarıyor.
Ön kısmındaki yuvarlak çizgilerle geçtiğimiz yıl tanıtılan DeZir konseptine göndermeler yapan aracın kapıları da önceki konsept gibi yukarıya doğru açılmakta. Aydınlatma grubunda LED teknolojisi kullanan Renault, otomobilin 22 inç çaplı jantlarına uygun desenli lastikler sayesinde bu bölümü daha da büyük göstermeyi başarmış. Arka camı oldukça küçük olan Captur'ün bu kısmında abartılı denebilecek kadar kaslı bir görünüm dikkat çekiyor.
İç mekanda LED aydınlatmalar, LCD göstergeler ve telden üretilmiş oturak kısmına sahip koltuklar sayesinde oldukça dikkat çekici bir görünüm sunan aracın alüminyum pedal seti ve direksiyon simidi, ön panel ve kapı içlerinde kullanılan şeffaf plastikle birlikte sportif ve canlı bir hava yaratmış. Yan cam alanları çok geniş olmayan konseptin iç mekan ferahlığına olumlu etki eden bir donanım da örümcek ağı şeklinde tasarlanmış cam tavan.
4.223 mm boya, 1.950 mm genişliğe, 1.585 mm yüksekliğe ve 2.624 mm'lik aks aralığına sahip olan Captur 0.31 Cx hava sürtünme katsayısı ve 1.300 kg'lık boş ağırlık sunuyor.
Görünümü bu derece dikkat çeken aracın en önemli özelliğiyse motor kaputunun altında yatıyor. Uzun süredir dedikodusu yapılan ve daha önce 130 beygir güç üretebilen versiyonu tanıtılan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor bu otomobilde çift turbo besleme yardımıyla 160 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor.
Düşük sayılabilecek ağırlığı sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 211 km/s olarak açıklanırken km başına yapılan CO2 salınımı 99 gram seviyesinde kalmış. Bu arada Captur'ün EDC isimli çift kavramalı yarı otomatik şanzımanını ülkemizde de satılan Mégane ve Fluence modellerinden tanıyoruz.
vay be nerden nereye...
YanıtlaSil