16 Ocak 2010 Cumartesi

SDR WR3 V-Storm


2009 yılında tasarım detayları basınla paylaşılan V-Storm'un teknik verileri de yavaş yavaş su yüzüne çıkıyor.

Ariel Atom'un 3 kişilik rakibi olarak adlandırılabilecek olan otomobilde sürücü ortaya otururken her iki yanına da birer yolcu oturabiliyor.

Dört silindirli ve turbo beslemeye sahip Boxer motoru Subaru'dan alınan 700 kg ağırlığındaki otomobil 300 beygirin üzerinde güç üretebiliyor. Bu güç/ağırlık oranı sayesinde otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.5 saniyenin altında kalıyor.

15 Ocak 2010 Cuma

Toyota Mark X G Sports Concept


Toyota, 2010 Tokyo otomobil fuarında, FT-86'nın ardından G Sports logosuyla donattığı ikinci konspet otomobilini tanıttı. 2009 yılının Ekim ayında makyajlanan Mark X, Gazoo Racing'in modifikasyon operasyonundan geçtikten sonra etkileyici bir sedana dönüşmüş.

Ön kısmı neredeyse tamamen yenilenen aracın karbon fiber hava girişli ve LED gündüz farlı ön tamponu, karbon fiber ızgarası ve kaputunun üzerinde bulunan hava yarıkları bu modele özel. Yandan bakıldığında karbon fiber koruması bulunan aynalar, uzatılmış yan etekler, ön çamurluklar arkasında bulunan hava yarıkları ve 20 inç çaplı jantlar dikkat çekerken arkada tampona açılmış hava yarıkları, dört çıkışlı egzoz sistemi, bagaj üstü spoiler ve tampon altı difüzör öne çıkan ayrıntılar.

İç mekana karbon fiber görünümlü kaplamaya sahip, deri ve kırmızı dikişli sportif direksiyon sistemi, karbon fiber görünümlü orta konsol, Alpine marka ses sistemi ve Recaro marka sportif koltuklar eklenmiş.

Otomobilde görev yapan 3.5 litre hacimli v6 motor 318 beygir güç, 380 Nm tork üretebilmekte. Üretilen bu güç 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla arka tekerleklere aktarılıyor.

Alçaltılmış ve sertleştirilmiş bir süspansiyon sistemine sahip olan otomobilin fren sistemi de güçlendirilmiş.

Toyota FT-86 G Sports Concept


2010 Tokyo otomobil fuarına en iyi hazırlanmış olan markalar arasında ev sahiplerinden Toyota bulunuyor. Üreticinin Subaru ile ortaklaşa geliştirdiği sportif coupé modeli FT-86'nın Gazoo racing tarafından modifiye edilmiş versiyonu da fuarda tanıtıldı. Piyasaya çıkış tarihi bir kez daha ertelenen yarış simülasyonu Gran Turismo 5'te bulunacağı açıklanan otomobil aynı zamanda Japonya'ya özel üretilecek olan "G Sports" logolu otomobillerin ilki.

Dış mekanında ciddi modifikasyonlar bulunan otomobilin ön tamponu yeniden tasarlanırken hava emiş kanalının büyüklüğü artırılmış. Bu kanalla birlikte altına entegre edilen splitter da karbon fiberden üretilirken üzerine hava yarıkları açılan kaputun üretiminde de aynı malzeme kullanılmış. Otomobilin yan etekleri, difüzörü, ayna korumaları ve büyük arka spoileri de karbon fiberden üretilirken orta kısmına çift egzoz çıkışı yerleştirilen arka tampon üzerinde havalandırma yarıkları açılmış.

19 inç çaplı jantları ve Recaro marka yarış koltuklarıyla pistlere çıkmaya hazır olan otomobilin standart versiyonunda bulunan 2 litre hacimli Boxer motoru turbo beslemeyle donatılmış.

Tommy Kaira Nissan GT-R


Japonya merkezli modifikasyon firması Tommy Kaira, Nissan'ın GT-R modeli için hazırladığı modifikasyon kitlerini 2010 Tokyo otomobil fuarında tanıttı.

Oldukça kapsamlı bir gövde kiti sunan firma, aracın ön tamponunu, ortada bulunan ızgara ile birlikte tamamen yanilemiş. Büyük bir splitter ile desteklenen kit çamurlukların genişletilmesiyle devam etmiş. Üzerlerinde hava yarıkları bulunan yan etekler ve arka tamponun altına monte edilen çift katlı difüzör otomobilin yol tutuş ve soğutma performansını olumlu etkilerken karbon fiberden üretilen yeni bagaj üstü spoilerin açısı ayarlanabiliyor.

20 inç çaplı jantlarla donatılmış olan otomobilde opsiyonel olarak titanyum egzoz sistemi, yüksek performanslı fren sistemi ve daha ağır şartlara dayanıklı süspansiyon sistemi sunuluyor.

Aracın iç mekanı tamamen kırmızıyla kaplanırken standart modelde kullanılandan çok daha fazla deri döşeme kullanılmış. Otomobilde görev yapan yeni ön koltuklarsa Recaro'nun yarış serisinden alınmış.

Opel Corsa Color Race


Renault'nun Clio S modelini tanıtmasından bir gün sonra Opel de kendi küçük hatchback modelinin özel donanımlı bir versiyonunu tanıttı. 70'li yılların Kadett B Sprint modeline göndermeler yapan otomobil öncüsü gibi sarı ve siyah gövde rengiyle dikkat çekiyor.

Dış görünüşünde çift renkli gövde dışında 17 inç çaplı ve siyah renkli jantları dikkat çeken aracın iç mekanına geçildiğinde sarıya boyanmış havalandırma ızgarası çerçeveleri, göstergelerin sarı aydınlatması ve koltuklarla direksiyon simidi üzerinde kullanılmış sarı renkli dikişler fark yaratıyor.

Clio S gibi görünümü, motorlarından daha sportif olan araçta kullanılan en güçlü motor 130 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen 1.7 litre hacimli turbo Diesel ünite. Benzinli motor isteyen müşteriler 87 ve 100 beygir gücünde versiyonları sunulan 1.4 litre hacimli motoru tercih edebiliyorlar.

Otomobilin Almanya'da başlangıç fiyatı 15.560 Euro olarak açıklandı.

Chevrolet Camaro Synergy


2009 SEMA Show sırasında tanıtılan Camaro Synergy konsepti, özel bir seri olarak satışa sunuldu.

Seri üretim modeli Camaro 1LT donanımı üzerine geliştirilmiş. 19 inç çaplı jantları standart donanımda sunan otomobilde rengi sonradan belirlenebilen 21 inç çaplı jantlar opsiyonel olarak sunuluyor. Yan etekler ve ön splitter da seri üretim modelin standart donanımında bulunmazken konsept araçta bulunan büyük arka spoiler yerine standart model bir spoiler kullanılmış. Sadece yeşil gövde rengiyle satılacak olan otomobilin üzerindeki siyah renkli çift şerit kaput ve bagaj kapağı üzerinde görülürken tavanda bulunmuyor.

İç mekana geçtiğimizde koltuk, direksiyon simidi ve vites kolunun deri kaplamalarının tamamını birleştiren yeşil dikişler dikkat çekerken ön panelde de aynı renk kullanılmış.

Araç için sunulan ekstra donanım paketinde Bluetooth bağlantısı, USB port ve otomatik şanzımanlı modeller için uzaktan çalıştırma fonksiyonu sunuluyor.

Otomobilde kullanılan 3.6 litre hacimli v6 motor 304 beygir güç, 371 Nm tork üretebiliyor. Manüel veya otomatik şanzımanla alınabilen otomobilin fiyatıysa A.B.D.'de 26.790 Dolar seviyesinden başlıyor.

Renault Clio S


Renault, küçük hatchback modeli Clio'nun sportif görünümlü yeni bir donanım versiyonunu tanıttı.

Sadece üç kapılı gövde seçeneğiyle satılacak olan otomobilde ayna korumaları, kapı kolları, arka spoiler ve 16 inç çaplı jantların tamamı beyaza boyanırken ön tamponda bulunan ızgaranın alt kısmına da beyaz renkli bir şerit çekilmiş. Gövde üzerinde beyaz şeritleri standart donanımda sunan otomobilde "S" logolu ve damalı bayraklı şeritler opsiyonel olarak alınabiliyor. Bu değişikliklerin yanında otomobilin yan ve arka camları da ekstra koyulaştırılmış.

İç mekanda tamamı beyaz plastikle kaplanmış orta konsol, beyaz renkli ve damalı bayraklı şeritler, beyaz renkli dikişler, beyaz zeminli göstergeler ve sportif koltukların sırtlıklarına işlenmiş damalı bayraklar dikkat çekmekte.

Aracın görünümü sportif olsa da motor seçenekleri için aynı şeyi söylemek güç. Turbo beslemeyle donatılan 1.2 litre hacimli motorun 75 ve 100 beygir güç üretebilen versiyonlarını kullanan otomobilin Diesel motor seçeneğiyse 1.5 litre hacimli ve 85 beygir gücünde.

Bu özel seri Clio, beyaz, siyah, mavi veya kırmızı gövde rengiyle alınabiliyor.

SPI Audi R8


A.B.D. merkezli modifikasyon firması Switzer Performance Innovation, Audi R8'in hem v8 hem de v10 motorları için küçük birer modifikasyon kiti tanıttı.

Elektronik kontrol ünitesinin güncellenmesi ve yeni hava filtreleriyle yapılan modifikasyon sonucunca 4.2 litre hacimli v8 motor 440 beygir güç, 458 Nm tork üretir hale gelirken 5.2 litre hacimli v10 motorun gücü 555 beygire, torkuysa 559 Nm'ye yükselmiş.

4.2 litre hacimli motorun modifikasyonu için 1.995 Dolar isteyen şirket v10 motorun modifikasyonu içinse 3.995 Dolar talep etmekte.

BMW X1


BMW, küçük SUV modeli X1'in yeni motor, şanzıman ve renk seçeneklerini tanıttı.

Yeni motor seçeneklerinden ilki sDrive18i modelinde kullanılan 2 litre hacimli, benzinli ünite. 150 beygir güç, 200 Nm tork üretebilen motor sadece arkadan itişli olarak sunulan araçta 6 ileri vitesli manuel veya yine 6 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla alınabiliyor. Manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 9.7 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 202 km/s ve ortalama yakıt tüketimi 100 km'de 8.2 litre. Otomatik şanzımanla donatılan modelin verileriyse şu şekilde: 0-100 km/s: 10.4 saniye, maksimum sürat: 200 km/s, ortalama tüketim 8.4 litre/100 km.

Seriye yeni eklenen ikinci modelse xDrive25i. 2.5 litre hacimli, 6 silindirli motoru 218 beygir güç, 277 Nm tork üretebilen araç sadece dört tekerlekten çekişli ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunuluyor. Maksimum sürati 228 km/s olarak açıklanan aracın 0'dan 100 km/s sürate çıkması 7.9 saniye sürüyor. xDrive25i'nin 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimiyse 9.3 litre.

Bu motor seçeneklerinin yanında 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı xDrive18d ve sDrive20d modellerinde de sunmaya başlayan BMW, seriye Space Grey, Cashmere Silver, Tasman, Sparkling Bronze ve Graphite Blue metallic adlı beş renk seçeneği eklemiş.

Hyundai i30 CW X Road


İşte Hyundai'nin 2010 Brüksel otomobil fuarında Ecosport modeliyle birlikte tanıttığı i30 versiyonu.

Aslında otomobili kendi başına bir versiyon yapan tek şey üzerindeki "X Road" logoları zira ön tamponda bulunan LED gündüz farları, yeni tasarım tampon ve otomobilin dört bir yanını dolanan siyah koruma aksesuvar listesinde zaten mevcut.

14 Ocak 2010 Perşembe

Hyundai i30 Ecosport


Güney Kore merkezli üretici Hyundai, 2010 Brüksel otomobil fuarında i30 modelinin en ekonomik Diesel versiyonunu tanıttı.

Ford modellerininkini andıran yeni bir ön tamponla donatılmış olan otomobilin farlarının iç kısmı koyulaştırılırken yan etekler yeniden tasarlanmış. Arka kısmında yeni bir spoiler dikkat çekerken tamponun alt kısmında dikdörtgen biçimli çift egzoz çıkışı eklenmiş. Bu çıkışların işlevsel bir amacı olmasa da 17 inç çaplı jantlarla birlikte sportif görünüme katkıları büyük.

İç mekana geçildiğinde deri ve alüminyum kaplı vites topuzu, alüminyum pedal seti, kırmızı dikişli, deri kaplı koltuklar, koltuklar üzerinde "Ecosport" logoları, ısıtmalı koltuklar ve iPod bağlama soketinin dikkat çeken detaylar arasında olduğu görülüyor.

Otomobilin 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru 90 beygir güç üretirken Stop&Go ve yeni akü şarj sistemi sayesinde 100 km mesafede ortalama 4.3 litre mazot tüketiyor.

ABT Q7 3.0 TDI


Alman modifikasyon firması ABT, Audi Q7'nin en popüler versiyonu olan 3.0 TDI için hazırladığı yeni modifikasyon kitini tanıttı.

30 mm alçaltılan süspansiyon sistemi sayesinde artık yere daha sağlam basan aracın fren sistemi de opsiyonel olarak modifiye edilebiliyor. Q7 için 20, 21 ve 22 inç çaplı jantlar sunan ABT aracın yan eteklerini yeniden tasarlarken arka tamponun altına bir difüzör entegre etmiş. Bagaj kapağının üzerine bir spoiler monte eden firma egzoz sistemini de dört çıkışlı olarak tasarlamış.

Motor üzerinde yapılan hafif modifikasyon çalışmasının ardından 278 beygir güç, 580 Nm tork elde edilebilmiş.

Lotus Evora Cup


Type 124 adlı modelin tanıtımının üzerinden henüz dört ay geçmişken Evora serisinin yarış amaçlı üretilecek olan ikinci modeli de gün yüzüne çıktı.

Bolca kullanılmış karbon fiber sayesinde ağırlığı 200 kg azaltılarak 1200 kg'a indirilen otomobilin dış tasarımında ön tampon altına eklenen splitter, yeni yan etekler, siyah renkli jantlar, arka difüzör ve dev arka spoiler dikkat çekiyor.

Hacmi 4 litreye çıkarılmış olan v6 motoru 400 beygir güç üretebilen otomobilde 6 ileri vetesli sıralı şanzıman kullanılmış.

Ayarlanabilir süspansiyon sistemiyle donatılan aracın modifiye edilen fren sisteminde ön aksta 6 pistonlu kaliperler kullanılmakta.

Kia Shadow Dragon Soul


Güney Kore merkezli üretici Kia, 2010 Detroit otomobil fuarında karizmatik isimli bir Soul versiyonu tanıttı.

Parlak siyah rengiyle ve üzerinde bulunan ejderha çıkartmalarıyla dikkat çeken otomobil Soul+ modeli üzerine geliştirilmiş bir versiyon.

Donanımındaki en büyük artı olan ses sisteminde orta konsol üzerinde ek hoparlör, subwoofer, harici amplifikatör ve müziğin ritmine ayak uyduran aydınlatmalı hoparlörler sunuluyor.

RSR Jaguar XKR GT


İngiliz üretici Jaguar, GT serilerinde yarıştıracağı aracı XKR GT'nin Avrupa tanıtımını İngiltere'de yaptı.

Yokohama marka slik yarış lastikleri kullanan otomobilde 18 inç çaplı, BBS marka jantlar bulunuyor. Fren sistemi Brembo tarafından üretilen araçta önde 380 mm çaplı diskler 6 pistonlu kaliperlerle birlikte görev yaparken arka aksta 350 mm çaplı diskler 4 pistonlu kaliperlerle birlikte kullanılmakta.

Araçta kullanılan 5 litre hacimli v8 motor yaklaşık 550 beygir güç üretebilirken otomobilin 289 km/s sürate çıkabilmesine olanak sağlıyor. Şanzımanı 6 ileri vitesli ve sıralı olan otomobilin ağırlığıysa 1.245 kg.

Revenge Verde


İşte A.B.D. merkezli Revenge Designs tarafından üretilip 2010 Detroit otomobil fuarında tanıtılan superspor otomobil konsepti.

Alüminyum şasi üzerinde duran karbon fiber gövdesi Roush Performance tarafından üretilen otomobilin görünümü oldukça iddialı.

Bu iddianın arkasında ise üç adet motor seçeneği bulunuyor. İlk seçenek Ford Racing'in 605 beygir güç üretebilen sandık motoruyken ikinci seçenek Chevrolet Corvette ZR-1 kaputu altında görev yapan 630 beygir gücündeki ünite 6.2 litre hacimli bu v8 motor kompresör beslemeye sahip.

Üçüncü seçenekse otomobilin rengi ve ismine (Verde=yeşil) uygun olan hibrit bir ünite. HP2G adlı firma tarafından üretilen ve bir elektrik motoruyla birlikte toplam 400 beygir güç, 677 Nm tork üretebilen motor E85 (etanol) ile çalışabiliyor ve 2.14 litre/100 km gibi inanılması güç bir yakıt tüketim değeri sunuyor.

13 Ocak 2010 Çarşamba

Lincoln MKX


Ford'un lüks alt markası Lincoln, crossover modeli MKX'i büyük bir makyaj operasyonuna soktu.

Aracın neredeyse tamamı yenilenirken MyLincoln Touch sistemi de ilk defa bu araçta kullanılmaya başlandı.

Dışarıdan bakıldığında genişleyen çamurluklar, çift parçalı dev ön ızgara, yenilenen tampon, far ve kaput tasarımı, çift parçaya ayrılmış ve LED teknolojisi içeren stop lambaları, makyajlanan bagaj kapağı, arka tampon ve yeni tasarım egzoz çıkışları dikkat çekerken standart donanımda sunulan 18 inç çaplı jantların yerine opsiyonel olarak 20 inç çaplı olanları alınabiliyor.

İç mekana geçtiğimizde çok daha sade bir kumanda tablosuyla karşılaşıyoruz. Araç içi eğlence ve bilgilendirme sistemi MyLincoln Touch'ın, orta konsolun neredeyse yarısını kaplayan ekranı ve bunun altında bulunan birkaç kumanda düğmesi sade görünüme katkıda bulunuyor. Gösterge tablosunun da büyük bölümü LCD ekranlardan oluşan otomobilde bulunan bu ekranlarda gösterilen bilgi ve grafikler, farklı sürücülere özel olarak ayarlanıp kaydedilebiliyor.

Neredeyse bütün komutları sesli olarak da algılayabilen MyLincoln Touch sisteminin yanında bu modelde yeni kullanıma alınan birçok yeni teknoloji bulunuyor. Bunlardan ilki olan mesafe kontrol radarı bulunan hız sabitleme sistemi gerekli durumlarda aracın frenlerine de müdahale edebiliyor.

Bir diğer sistemse araç hareket halindeyken kör noktalarda bulunan diğer otomobilleri algılayarak sürücüye bildiren BLIS adlı yardımcı. Diğer birçok üreticinin de kullandığı bu sistemde ek olarak park alanlarından çıkarken araca yaklaşan otomobiller de fark edilip sürücüye bildiriliyor.

MyKey adlı sistem aracı çocuklarının kullanmasına izin veren aileler için düşünülmüş. Bu sistem sayesinde araç cocuklara verildiğinde maksimum sürati ve ses sisteminin maksimum ses seviyesi önceden programlanabiliyor.

Araçta kullanılan bir diğer yenilik ise yaylı bir sistem sayesinde kapak gerektirmeyen yeni yakıt deposu.

Bütün bu donanımların ardından aracın iç mekanında kullanılan malzemelerin kalitesini de artıran Lincoln, kalınlaştırılmış camlarla ses izolasyonunu da iyileştirmiş.

Bu derece geniş çaplı bir yenileme sırasında motoru da unutmayan Lincoln araçta 3.7 litre hacimli yeni bir v6 motor kullanmaya başlamış. 305 beygir güç, 381 Nm tork üretebilen motor 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.

Mini


İngiliz üretici Mini, 2010 yılında One, Cooper ve Cooper S serisinin motorlarını daha da verimli hale getirdi. Bütün motorlar Euro V emisyon normlarına uygun hale getirilirken yakıt tüketimleri de azalmış.

Yeni giriş modeli Mini First, 1.6 litre hacimli bir motorla donatılmış. 75 beygir güç, 140 Nm tork üretebilen motor aracı 13.2 saniyede 0'dan 100 km/s sürate çıkarırken maksimum süratinin 175 km/s'e ulaşmasını sağlıyor.

Güçleri değişen araçlar arasındaysa Mini One ilk sırada. Artık 1.4 litre yerine sadece 1.6 litre hacimli motorlarla üretilecek olan One, 98 beygir güç, 153 Nm tork üretebiliyor. Mini First'te kullanılan motorun geliştirilmişi olan ünite aracın 0'dan 100 km/s sürate 10.5 saniyede ulaşmasını sağlıyor. Maksimum sürati 186 km/s olan otomobilin 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 5.4 litre.

Aynı motora sahip Mini Clubman One için veriler şu şekilde: 0-100 km/s: 11.1 saniye, ortalama tüketim: 5.5 litre/100 km, maksimum sürat: 185 km/s.

Serinin en popüler modeli Cooper'da kullanılan 1.6 litre hacimli motor artık 122 beygir güç üretirken maksimum tork değeri yine 160 Nm. 0'dan 100 km/s sürate 9.1 saniyede ulaşan otomobilin maksimum süratiyse 204 km/s.

Mini Cooper Clubman için veriler şu şekilde: 0-100 km/s: 9.8 saniye, maksimum sürat: 202 km/s.

Aynı motorla donatılan Mini Cooper Convertible için veriler şu şekilde: 0-100 km/s: 9.8 saniye, maksimum sürat: 199 km/s.

Gücü değişen bir diğer motorsa Cooper S'te kullanılan turbo beslemeli 1.6 litre hacimli ünite. Artık direkt enjeksiyon sistemi ve yeni bir turbo beslemeye sahip olan motor 184 beygir güç, 240 Nm tork üretebiliyor. Overboost fonksiyonu sayesinde gerekli zamalarda sınırlı bir süre için 260 Nm tork üretebilen motor aracı 0'dan 100 km/s sürate 7 saniyede ulaştırırken maksimum süratin 228 km/s'e ulaşmasına yardımcı oluyor. 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 5.8 litre olan otomobil kilometre başına 136 gram CO2 salınımı yapıyor.

Clubman S modeli için veriler şu şekilde: 0-100 km/s: 7.5 saniye, ortalama tüketim: 5.9 litre/100 km, maksimum sürat: 227 km/s, CO2 salınımı: 137 g/km.

Aynı motora sahip Mini Cooper S Convertible için değerlerse şu şekilde: 0-100 km/s: 7.3 saniye, ortalama tüketim: 6 litre/100 km, maksimum sürat: 225 km/s, CO2 salınımı: 139 g/km.

Bu arada Mini, 2010 yılının bahar aylarından itibaren One donanım seviyesinin Convertible'da da sunulacağını açıkladı.

RDX Peugeot 207


Almanya merkezli modifikasyon firması RDX Racedesign, Peugeot 207 için ürettiği görsel kiti tanıttı.

Ön kısmında, tamponun altında bulunan splitter dikkat çekerken yanlarda metalik renkli ayna korumaları ve yeni etekler sunuluyor. Arka kısımda tamponun altına eklenen hava ızgaralı parça, bagaj üstü spoiler, dört çıkışlı egzoz sistemi, koyulaştırılan stoplar ve arka silecek iptali en önemli modifikasyonlar.

Bütün bu değişikliklerin yanında yukarıya doğru açılan kapılar ve 18 inç jantlarsa en çok dikkat çeken donanımlar gibi görünüyor.

Heffner Lamborghini Gallardo LP560 TT


A.B.D. merkezli modifikasyon firması Heffner Performance, Murcielago'nun ardından küçük kardeş Gallardo LP560'ın da çift turbo beslemeye sahip versiyonunu tanıttı.

Dışarıdan bakıldığında sadece arkaya eklenen karbon fiber spoiler yardımıyla tanınabilen otomobilin iç mekanında da bir değişiklik bulunmuyor.

5.2 litre hacimli v10 motoru 92 oktan benzinle 850 güç üretebilirken 100 oktan yakıtla güç 1000 beygire, torksa 1000 Nm'ye ulaşıyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması sadece 2.8 saniye süren bu versiyonun maksimum süratü 330 km/s'te sınırlandırılmış.

BMW 135i Coupé


Alman üretici BMW, 1 Serisinin en güçlü seri üretim modeline yeni bir motor adapte etti. N55 kodlu motor çift yerine tek turbo besleme kullanıyor.

Gaz pedalına verilen tepkilerin daha da keskinleştiğini belirten BMW yetkilileri ara hızlanmaların daha çabuk gerçekleşirken yakıt tüketiminin de düşeceğini söylüyorlar.

3 litre hacimli motorun gücü 300 beygire düşse de 408 Nm'lik maksimum torku aynı kalmış.

Performans verilerinin eski motora oranla daha yüksek olacağını belirten BMW, araçta 7 ileri vitesli çift kavramalı bir şanzıman kullanılacağını da belirtti.

Fiat Bravo


Fiat, Bravo modelini, daha üretimdeki dört yılı dolmadan tazeleme kararı aldı.

Ön yüzünde, optikleri değişen farlar dikkat çeken otomobilin donanım seviyesine göre, önünde bulunan her iki izgaranın da rengi değişmekte. Giriş modellerinde siyah olan ızgara, seviye arttıkça krom kaplama oluyor.

Dış donanımında yeni jant seçenekleri de dikkat çeken aracın stop lambaları da yeni optiklere kavuşmuş.

Otomobilin iç mekanında kullanılan malzemeler ve renkler yenilenirken tasarımda bir değişiklik yok. İtalyan üretici motorlarda da bir yenilik yapmazken donanım seviyeleri artık daha çok aksesuar sunuyor.

Cadillac XTS Platinum


A.B.D. merkezli lüks otomobil üreticisi Cadillac 2010 Detroit otomobil fuarında büyük boyutlara sahip hibrit bir sedan konsepti tanıttı.

5.170 mm boya, 1.900 mm genişliğe, 1.500 mm yüksekliğe ve 2.837 mm aks mesafesine sahip olan otomobil Mercedes S, BMW 7 ve Audi A8 serisiyle aynı sınıfta bulunuyor.

Son yıllarda Cadillac modellerinde görmeye alıştığımız şekilde dış tasarımında dik yerleştirilmiş far ve stoplarla keskin çizgiler kullanılan köşeli tasarım aracın güçlü görünümüne katkıda bulunuyor. Yüksek tutulan burun, ince yapılı yan aynalar ve 20 inç çaplı jantlar da otomobili heybetli gösteriyor.

İç mekana geçildiğinde Cadillac markasına yakışır şekilde bolca ahşap ve deri döşeme bizi karşılıyor. Duğme kalabalığına karşı olduklarını belirten Cadillac yetkilileri orta konsola büyük bir dokunmatik ekran yerleştirerek birçok düğme gerektiren komutları bu ekran üzerinden kumanda etmeyi tercih etmişler. Direksiyon arkasındaki gösterge tablosunun tamamı Organik LED (O-LED) teknolojisini kullanan bir ekrandan oluşurken bu ekran, araç çalışmadığı anlarda orta konsolun parlak siyah rengine bürünüyor.

Piyano siyahı orta konsolun tasarımı oldukça sadeyken konsol etrafı tamamen deri ve ahşap kaplı. Arka koltuklara geçildiğinde sadelik ve lüksün devam ettiğini görüyoruz. Ön koltuk arkalarına yerleştirilen ek parçaların içerisinden çıkan LED ekranlar arkada yolculuk edenlerin televizyon ve DVD gibi eğlence sistemlerine sahip olmasını sağlıyor.

Daha önce Escalade modeliyle hibrit araçlar pazarına adım atan Cadillac, bu sistemi sedan modellerinde de kullanmak istediğini XTS Platinum konseptiyle belli ediyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan aracın benzinli motoru 3.6 litre hacimli bir v6. Elektrik motoruyla birlikte 354 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen sistem tamamen elektrikli kullanıma da izin veriyor.

Gemballa MIG-U1


Geçtiğimiz ay tasarım detaylarını paylaştığım Gemballa MIG-U1'in teknik verileri de basınla paylaşıldı.

Yapılan gövde modifikasyonları sonucunda önde 80, arkadaysa 100 mm kadar genişleyen otomobiln arka kısmına entegre edilen flap 120 km süratin üzerine çıkıldığında yükselerek downforce artışı sağlıyor. Yeni ön tamponun alt kısmında bulunan splitter 35 kg'a kadar ekstra downforce sağlarken otomobilin dört fren diski için de, gövde üzerinde fazladan soğutucu kanallar kullanılmış.

Aracın ekstra alçak yapısı nedeniyle opsiyonel donanımına, gerekli hallerde 45 mm'ye kadar yükselebilen elektro hidrolik süspansiyon sistemi eklenmiş.

Jantları da standart Enzo modellerinden farklı olan otomobilin ön aksında 19, arkada ise 20 inç çaplı jantlar görev yapıyor.

Motor havalandırması için yan kısımlarda ek hava girişleri bulunurken tavana da bir hava kanalı eklenmiş. Elektronik kontrol ünitesinde yapılan modifikasyon ve yeni egzoz sistemi sonrasında otomobilin v12 motoru 700 beygir güç üretebilir hale gelmiş.

İç mekanında standart Enzo modellerindekinden çok daha lüks bir hava esen araçta 7 inç büyüklüğünde LCD ekrana sahip navigasyon sistemi, DVD oynatıcı, iPod bağlantısı ve 950 Watt kapasiteli bir ses sistemi gibi opsiyonlar sunuluyor.

Gemballa'nın verdiği bilgiye göre 25 örneği üretilecek olan otomobilin bütün örnekleri birbirinden farklı olacak.

12 Ocak 2010 Salı

RZR Volkswagen Golf GTI


Hong Kong merkezli modifikasyon firması RevoZport Racing, Volkswagen Golf GTI için geliştirdiği gövde kitini tanıttı.

Tamamı güçlendirilmiş plastik ve karbon fiber kompozitlerden üretilen kit dahilinde ön tamponun tasarımı tamamen yenilenmiş. Hava girişi daha da büyütülen tamponun altına eklenen ayarlanabilir splitter, downforce ihtiyaçlarına göre ileri veya geri hareket ettirilebiliyor. LED gündüz farları da entegre edilmiş olan tamponun ardından sadece 4 kg ağırlığındaki motor kaputunu görüyoruz. İki adet havalandırma deliğine sahip olan kaputun tamamı karbon kevlardan üretilmiş.

Yan kısımda, marşpiyelerin altına monte edilmiş karbon fiber eklemeler ve yine aynı malzemeden üretilen ayna korumaları dikkat çekerken arka kısımda tamamen yenilenmiş bir tampon göze çarpıyor. Ayarlanabilir bir difüzörle donatılan arka tampon aynı zamanda iki adet hava yarığına sahip.

Tamamen yenilenen egzoz sisteminin çıkışları daireselden dörtgene çevrilirken bagaj kapağı üzerinde karbon fiber spoiler eklenmiş.

Aracın turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru üzerinde yapılan modifikasyonlar (egzoz ve elektronik kontrol ünitesi yenilenmesi) sonucunda 270 beygir güç elde edilebilmiş.

Renault Clio


Eco2 logosunu bütün modellerine yaymak isteyen Fransız üretici Renault, küçük hatchback modeli Clio'nun daha az yakıtla yetinen turbo Diesel motorlu versiyonunu tanıttı.

Performans olarak standart dCi modelinden farkı olmadığı belirtilen 1.5 litre hacimli motor 85 beygir gücünde. Şanzımanında bulunan bütün viteslerin oranlarıyla oynanmış olan otomobilin motor kontrol ünitesi de yenilenmiş. Ayrıca motor ve şanzımanda yaşanan sürtünmeleri daha da azaltmak için daha akışkan sıvılar kullanılmış.

Aracın dışında yapılan yeniliklerse ön tamponun altında bulunan elastik korumanın yere doğru 15 mm daha uzatılmasıyla başlıyor. Arka aks için bir rüzgardan koruma kapağı da tasarlayan Renault, araçta Michelin'in düşük yuvarlanma dirençlı lastiklerini kullanmaya başlamış.

Bütün bu modifikasyonlar sonrasında otomobil 100 km mesafede ortalama 3.7 litre mazot tüketir hale gelmiş. Kilometre başına yapılan CO2 emisyonuysa 98 grama inmiş. Otomobilin fiyatı, 85 beygir güç üretebilen standart modelinkinden farklı olmayacak.

Chevrolet Sail


Geçtiğimiz yıllarda Opel Corsa'nın eskiyen kasalarının Çin pazarında aldığı isim olan Sail artık kendine özgü bir görünüme sahip. Çin'de geliştirilip yine bu ülkede üretilecek olan otomobil gelişmekte olan ülkelere de satılacak.

Bu sınıfta bulunan bir araçtan beklendiği gibi oldukça sade bir tasarıma sahip olan Sail dikkat çekmekten uzak.

İç mekana geçildiğinde sade fakat şık bir orta konsol sizi karşılarken açık renkli koltuk kumaşları içeriyi olduğundan daha büyük gösteriyor. Dört kişilik oturma kapasitesi sunan Sail'in arka koltuklarında sabit kafalıklar kullanılmış.

1.2 ve 1.4 litre hacimli iki benzinli motor seçeneğine sahip olan araçta 5 ileri vitesli manüel şanzıman kullanılmakta. 1.2 litre hacimli motoru 87 beygir güç üretirken aracı 0'dan 100 km/s sürate 12.9 saniyede ulaştırıyor. 103 beygir gücünde olan 1.4 litre hacimli motorsa aracı aynı sürate 11.9 saniyede ulaştırıyor. Motorların 100 km mesafede ortalama tüketimleriyse sırasıyla 5.7 ve 5.9 litre.

Otomobilin Çin pazarında satılacak olan modellerinin fiyatları 8.400 - 10.100 Dolar aralığında olacak.

Toyota FT-CH


Hibrit teknolojilere yaptığı ciddi yatırımların ardından Prius'u markalaştırmak istediği konuşulan Toyota, 2010 Detroit otomobil fuarında kompakt bir hibrit konsept daha tanıttı.

Üçüncü nesil Prius'tan yaklaşık 56 cm daha kısa olan otomobil dört kişilik oturma kapasitesi sunuyor. Köşeli tasarımıyla dikkat çeken otomobilde bulunan geniş yan yüzeyler iç mekan ferahlığını artırırken görüş açılarını da iyileştiriyor. Bagaj kapağında kullanılan büyük cam, arka koltukların omuz çizgisinden bile daha aşağıda biterken son yılların modasına uygun şekilde arka kapı kolları C sütununa gizlenmiş.

İç mekanda fütüristik bir yaklaşım izleyen Toyota minimalist bir konseptle aracın bütün önemli verilerini iki adet LCD ekrana aktarmayı seçmiş. Orta konsolu bulunmayan otomobilin direksiyon simidinin üzerindeki düğmelerden ses sistemi, cruise control ve otomatik şanzımanın manüel modu kumanda edilebiliyor. İskeletleri plastikten, oturma alanlarıysa telden üretilmiş olan koltuklar şaft tüneli üzerinden yanlarındaki koltuğa bağlanmış. Araçta bulunan 6 parçalı cam tavansa içeriden çok daha ilginç bir görüntü sunuyor.

Aracın motor özellikler hakkında bilgi vermeyen Toyota yetkilileri otomobilin menzilinin yaklaşık 700 km olduğunu belirtiyorlar.

Honda CR-Z


2009 Tokyo otomobil fuarında seri üretime hazır hali tanıtıldıktan birkaç ay sonra Honda, hibrit sporcusunun resmi tanıtımını yaptı.

Tasarımında büyük bir sürpriz barındırmayan aracın sadeleştirilmiş ön tampon ve farlarının yanında jantlarının da çapları küçültülmüş. 80'li yılların yaramaz çocuğu CRX'i andıran cam bagaj kapağı tasarımını korurken kapıların kenarlarına yerleştirilmiş olan kapı kolları da konseptten değiştirilmeden alınan tasarım ayrıntıları.

İç mekanı tam bir kumanda cümbüşü olan araçta S2000 modelinde olduğu gibi ana kumandaların direksiyonun hemen sağ ve solundaki platformlarda toplandığını görüyoruz. Göstergelerinin aydınlatmasında mavi renk seçilen otomobilin orta konsol olarak adlandırılabilecek olan yerindeyse iki adet büyük bardaklık bulunmakta.

1.5 litre hacimli benzinli motoru, elektrik motoruyla birlikte toplam 124 beygir güç üretebilen otomobilin 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 5 litre olarak açıklandı. Eco, Normal ve Sport adlı üç değişik sürüş moduyla birlikte Start&Stop sistemine de sahip olan otomobilde 6 ileri vitesli manüel şanzıman standart olarak sunulurken sürekli değişken oranlı şanzıman (CVT) opsiyonel olarak sunulacak. Avrupa prömiyeri 2010 Cenevre otomobil fuarında yapılacak olan otomobilin boş ağırlığıysa 1160 kg olarak açıklandı.

Audi e-tron


Audi, 2010 Detroit otomobil fuarı ziyaretçilerine bir sürpriz yaparak ilk olarak 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıttığı elektrik motorlu e-tron konseptinin yeni bir versiyonunu ziyaretçilerin beğenisine sundu.

Frankfurt'ta tanıtılan kardeşinin tamamı bir R8'e benzerken yeni e-tron'un sadece ön kısmı bu aracı andırmakta. İlk konseptten 27 cm daha kısa, 12 cm daha dar ve 1 cm daha alçak olan bu araç, yaklaşık 1.350 kg olarak açıklanan ağırlığıyla diğer konseptten yaklaşık 250 kg daha hafif.

Gelecekte piyasaya sürülmesi muhtemel bir R4 modelinin tasarım çalışması olarak görülen konseptin arka kısmı BMW'nin ilk nesil Z4 modelinin Coupé versiyonlarını andırıyor. Dış mekanında sportifliği tamamlamak için 19 inç çaplı jantlar kullanılan otomobilin sade görünümlü iç mekanıysa ilk e-tron konseptininkiyle hemen hemen aynı.

Araçta görev yapan iki elektrik motoru 204 beygir güç, 2.650 Nm tork üretebilmekte. Maksimum sürati 200 km/s'te sınırlandırlan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması için 5.9 saniye yeterli oluyor.

Fren enerjisi geri dönüşümüyle pillerini doldurabilen otomobilin bu pilleri tamamen boşaldığında, standart bir prizden 11 saatte şarj edilebiliyorlar. 400 Voltluk bir priz ise bu süreyi 2 saate düşürebiliyor.

11 Ocak 2010 Pazartesi

Honda Insight Modulo


Japon üretici Honda, ezeli rakibi Toyota'nın Prius modelinin Japonya pazarında en çok satan otomobil olması sonrasında Insight modelinin gelişimine hız verdi.

Toyota'yı sportiflikle vurmayı hedefleyen Honda, aracın süspansiyon sistemini modifi ederek daha sert bir sürüş elde etmeye çalışmış. Alçalan yükseklikle beraber hibrit motorlu aracın tüketim değerleri de azalırken çapları 2 inç büyütülen jantların üzerlerine, yüzeylerinin dörtte birini kaplayacak şekilde kapaklar yerleştirilmiş.

Ön ve arka tampon tasarımları tamamen yenilenen otomobil marşpiyelerin altlarına eklenen ve çamurlukların bir kısmını saran parçalar sayesinde artık daha da aerodinamik bir tasarıma sahip. Hava sürtünmesinin azalmasının altında yatan bir başka nedense otomobilin arka camının iki tarafına diklemesine yerleştirilmiş yüzgeçler. A sütunu üzerine yerleştirilen ek parçalarla birlikte istenmeyen türbülansların önüne geçen bu yüzgeçler yakıt tüketiminin azalmasına olumlu katkı sağlamış.

İç mekanına geçildiğinde Alcantara ile kaplanan koltuklar ve direksiyon simidi dikkat çekerken piyano siyahına boyanan orta konsol, bir kısmı deri ile kaplanmış gösterge tablosu ve "Modulo" logoları konsept aracın sunduğu diğer donanımlar.

Mercedes-Benz SLK Grand Edition


İşte SL Night Edition ile birlikte tanıtılan özel seri SLK versiyonu: Grand Edition.

1.800 Euro değerindeki Disegno grafit rengine ek olarak 18 inç çaplı jantlar, metalik renkli şeritlerle süslenmiş kaput üzeri hava çıkışları ve etrafı karartılmış far ile 3. stop lambası, dış mekanda değişikliğe uğrayan tasarım detayları.

İç mekana geçildiğinde koltuklar ve kapı içlerinde bazalt grisi Nappa deri döşeme kullanıldığı gözlerden kaçmıyor. SL Night Edition'da olduğu gibi koltukların üzerinde çizgili bir şekle bürünen deri döşeme kapı içlerinde 4 şeritle boydan boya çizilmiş. Paspaslarının kenarları da koltuklarda kullanılan deri döşemenin rengine uygun olan otomobilde sunulan bütün bu donanımlar için, motor seçeneğine bağlı olarak 2.300 ile 3.500 Euro arasında ücret isteniyor.

Mercedes-Benz SL Night Edition


Alman üretici Mercedes, SL serisi roadster modellerine özel yeni bir seri piyasaya sürdü: Night Edition.

Mercedes'in kişiselleştirme departmanı Disegno imzalı özel siyah boyası, metalik gri renkli ön fren kaliperleri ve koyu renkli 19 inç jantlarıyla dikkat çeken otomobilin sadece boyası için istenen ekstra ücret 3.640 Euro.

Otomobilin iç donanımında da yenilikler yapan Mercedes siyah Nappa deri ile krom kaplı aksamı beraber kullanmış. Gri renkli oturma alanlarına sahip olan koltuklarının üzerindeki desenler yeniden tasarlanan otomobilde rüzgar engelleyicisi daha açık bir renge sahipken AIRSCARF sisteminde sunulan ve kafalıklara entegre edilen sıcak hava üfleyicilerinin rengi de metalik gri olmuş.

Özel üretim boya dışında kalan donanımlar için Mercedes, müşterilerinden 3.700 ile 5.200 Euro arasında ücret talep etmekte. Donanımın fiyatı, aracın motoru güçlendikçe yükseliyor.

Volkswagen New Compact Coupe Hybrid


Volkswagen grubu tarafından üretilen şık bir coupé almak isteyip Audi A5'e parası yetmeyen potansiyel müşterilere iyi haber 2010 Detroit otomobil fuarından geldi. Golf/Jetta temelli bu Hibrit coupé konsepti şık görünümüyle Scirocco ile Passat CC arasında bir yere konumlandırılmış.

Aracın dış tasarımına baktığımızda abartıdan uzak durulduğunu görüyoruz. Son dönemde piyasaya sürülen Volkswagen modellerinin yüzüne sahip olan aracın arka kısmı Audi modellerini andırıyor. Yan çizgide son dönemde moda olan şişkin çamurluklar ve bu çamurlukların, alttan geçen bir başka şişkin kısımla birbirine bağlanması trendine uygun tasarım detayları göze çarparken ince yapılı aynalar ve 19 inç çaplı jantlar sportif görünüme katkıda bulunuyor.

Aracın iç mekanı da dışı gibi sürpriz barındırmıyor. Diğer Volkswagen modellerinden tanıdığımız kokpit sade yapısıyla gözü yormazken aracın 2+2 şeklindeki koltuk dağılımı, 4.54 metre boyu, 1.78 metre genişliği ve 1.41 metre yüksekliğiyle dört yolcusuna da yeterli genişlikte bir oturma alanı sunuyor.

Araçta kullanılan hibrit sistemde görev yapan 1.4 litre hacimli TSI motor 150 beygir güç, 240 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 27 beygir güç üretebiliyor. 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla (DSG) donatılan araç 0'dan 100 km/s sürate 8.6 saniyede ulaşırken maksimum sürati 227 km/s olarak açıklandı.

Aracın 100 km mesafede ortalama tüketim değeri 4.2 litre olarak açıklanırken kilometre başına yapılan CO2 salınımı 98 gram.

Ford Focus



 

Ford, 2011 model olarak piyasaya süreceği 3. nesil Focus modellerini 2010 Detroit otomobil fuarında tanıtacağını duyurdu. 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtılan C-Max ve S-Max kardeşlerden küçük olanının (C-Max) paltformu üzerinde duran Focus, daha önceki nesillerin aksine global bir otomobil olacak.

Dış tasarımına bakıldığında, ön kısımda Mondeo'nun izleri gözlerden kaçmazken özellikle hatchback modelinin arka kısmı Fiesta modelini andırıyor. Hem sedan hem de hatchback versiyonlarda kullanılan stop lambaları ön kısma doğru uzayan yapılarıyla dikkat çekerken tanıtım araçlarında bulunan 19 inç çaplı jantlar sportif modellerde opsiyonel olarak sunulacak.

Aracın iç kısmına geçildiğinde bir kez daha Mondeo ile Fiesta modelleri arasında bir geçiş yapıldığı görülüyor. Direksiyon simidi ve göstergeler Mondeo'yu andırırken dik havalandırma ızgaralarına sahip orta konsol Fiesta'dan esintiler taşıyor.

A.B.D. pazarı için hazırlanan modelde 165 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli bir motor bulunurken Avrupa pazarı için 180 beygir güç üretebilen turbo beslemeli 1.6 litre hacimli motorun sunulacağı belirtildi. 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanın da donanımlar arasında sunulacağı kesinlik kazanırken Avrupa pazarında, güçlendirilmiş TDCI motorların da ilk etapta satışına başlanması planlanıyor.

Ülkemiz pazarı için bir iyi haber de sportif model ST'nin artık 2.5 yerine 2 litre hacimli, turbo beslemeli bir motorla donatılacak olması. 225 beygir güç üretebilen eski motordan yaklaşık 20 beygir daha güçlü olacağı tahmin edilen ünite, daha küçük hacmiyle üzerindeki vergi yükünü de azaltacak.

GMC Granite Concept


Geçtiğimiz hafta, 2010 Detroit otomobil fuarında Urban Utility Concept adlı bir hatchback sergileyeceğini duyurduğumuz GMC, bu aracın asıl adını ve teknik verilerinin bir kısmını basınla paylaştı.

Boyu 4.097 mm olarak açıklanan otomobil 2.631 mm boyunda bir aks mesafesine sahip. Detaylarda köşeli hatlar dikkat çekse de genel hatları yuvarlak olan otomobil seri üretime hazır bir dış görünüme sahip.

Suicide doors konseptinin kullanıldığı kapılar açılıp içeriye göz atıldığında iç mekanın, dışarıdan çok daha fütüristik göründüğünü fark ediyoruz. Dört adet tekli koltuklar donatılan otomobilde bu koltukların yan kısımları, şaft tünelinin üzerine doğru kavisleniyor.

Üst kısmı, altından daha ince yapılı olan direksiyon simidi, deri kaplamalı orta konsol ve bolca ışıklandırılmış LED gösterge paneli fütüristik görünümü desteklerken Opel raflarından alınan ve 140 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli turbo motor günümüze daha uygun bir ünite olarak dikkat çekiyor.

10 Ocak 2010 Pazar

BMW Alpina B7 BITURBO


Alman modifikasyon şirketi Alpina, BMW 750i ve 750li sahipleri için hazırladığı modifikasyon kitini tanıttı.

Sade bir dış görünüme sahip olan otomobilde Alpina'nın kendine özgü tamponları ve 21 inç çaplı jantları dikkat çekmekte. Aracın arka kısmında, 4 egzoz çıkışıyla küçük spoiler, sportif görünümü tamamlayan detaylar.

Aracın iç mekanına geçildiğinde de Alpina'ya özgü mavi aydınlatmalara sahip göstergeler ile Alpina amblemli ve beyaz dikişli direksiyon simidi dikkat çekiyor.

Aracın çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli v8 motorunda yapılan modifikasyonlar sonucunda 507 beygir güç, 700 Nm tork elde edilmiş. Kısa aks mesafesine sahip olan model 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşırken uzun aks mesafeli model aynı sürate 4.8 saniyede ulaşabiliyor. Her iki versiyonun da maksimum sürati 280 km/s olarak açıklandı.

DC Design Tata Nano


Hindistan merkezli tasarım stüdyosu DC Design, Tata'nın minik otomobili Nano'yu modifiye etti.

Standart modeli ile arasındaki farklar rahatça fark edilir olan araçta kullanılan yeni ön tampon üzerinde bulunan dev hava girişleri iddialı bir görüntü sunuyor. Çamurluklar ve marşpiyeleri genişletilen otomobilde kullanılan arka tampon da yeni.

Süsüpansiyon sistemi tamamen yenilenen aracın fren sistemi de elden geçirilmiş. 1.6 litre hacimli bir motorla donatılacağı açıklanan otomobilin maksimum süratinin 200 km/s'e ulaşacağı belirtildi.

Standart modelleri Hindistan'da yaklaşık 2.000 Dolar'a satılan otomobilin bu versiyonunun fiyatıysa 220.000 Dolar!

Dodge Nitro


Dodge, 2010 Detroit otomobil fuarı sırasında, yeni donanım seviyeleri eklediği SUV modeli Nitro'yu tanıtacak. Yeni gövde rengi seçenekleri eklenen araçta üç temel donanım seviyesi sunulacak.

Eklenen ilk pakete "Heat" adını veren Dodge, bu donanım seviyesinde 20 inç jantlar, orta kısmı gövde rengi, geri kalanı krom kaplı ön ızgara, 368 Watt kapasiteli, 8 hoparlör ve bir subwoofer barındıran ses sistemi, alarm, iPod bağlantısı ve kendiliğinden kararan iç dikiz aynası sunuyor. Dodge Nitro Heat, 23.995 Dolar fiyattan satışa sunulacak.

Bir üst donanım seviyesi olan "Detonator" 25.995 Dolar karşılığında ekstra olarak arka park yardım sistemi, kaputta iki adet şerit, uzaktan çalıştırma fonksiyonu ve gövde rengine uygun koltuk kumaşları sunuyor.

En üst donanım seçeneği olan "Shock" ise 26.995 Dolar fiyata ekstra olarak deri döşemeli koltuklar, sunroof ve ön koltuk ısıtıcıları sunmakta.

Araçta yapılan en büyük değişiklikse motor kaputunun altında. 4 litre hacimli v6 motor 260 beygir güç, 359 Nm tork üretebilmekte.

SMS 620 Camaro


Ford modellerinin modifikasyonuyla isim yapan Saleen adlı şirketin sahibi Steve Saleen tarafından kurulan SMS Supercars, Chevrolet Camaro SS temelli modeli SMS 620'yi 2010 Detroit otomobil fuarında tanıtacağını açıkladı.

Dışarıdan bakıldığında standart modelden farklılıkları kolayca belli olan araçta yeni bir motor kaputu kullanılırken tamponlar ve marşpiyelerin de tasarımları değişmiş. Ön tamponun altına bir splitter ekleyen SMS, arka tampona bir difüzör, bagaj kapağı üzerineyse daha büyük bir spoiler eklemiş. Araçta kullanılan jantlar 21 inç çaplıyken fren sisteminin kaliperleri önde 8, arkadaysa 4 pistonlu.

Opsiyonel donanımında tamamen yenilenmiş bir süspansiyon sistemi ve yeni bir diferansiyel gibi ekipmanlar sunan SMS 620'nin iki ayrı versiyonu bulunuyor.

Her iki modelinde de kompresör beslemeye sahip 6.2 litre hacimli v8 motor kullanılan aracın giriş modeli 575 beygir güç, 813 Nm tork üretirken 620X olarak adlandırılan versiyonu 715 beygir güç, 950 Nm tork üretebiliyor.

Her iki modelde de 6 ileri vitesli manüel ve yine 6 ileri otomatik şanzıman seçenekleri sunulmakta. Standart modelin 0-60 mil/s (96 km/s) deparı 4.3 saniye sürerken 620X aynı sürate 4 saniyede ulaşabiliyor.

Subaru Impreza WRX STI A-Line Type S


İşte otomatik şanzımanla donatılan ve önceki yıllarda tanıtılmış olan Impreza WRX STI A-Line'ın daha da sportif bir modeli.

Turbo beslemeye sahip, 2.5 litre hacimli motoru ve 5 ileri vitesli otomatik şanzımanında bir değişiklik olmayan otomobilin sadece donanımında ufak değişiklikler var.

Dış görünüşünde 18 inç çaplı ve siyah renkli jantlar dikkat çekerken Brembo marka fren sisteminin kaliperleri istenildiğinde altın sarısına boyanabilmekte.

İç mekana geçtiğimizde deri ve Alcantara kaplı Recaro marka yarış koltukları dikkat çekerken kullanılan kırmızı aydınlatma ve aynı renkte dikiş iplikleri daha sportif bir hava yaratıyor. Bu donanımların haricinde araçta 10 hoparlöre sahip yeni bir ses sitemi kullanılmaya başlanmış.