12 Ocak 2010 Salı
Honda CR-Z
2009 Tokyo otomobil fuarında seri üretime hazır hali tanıtıldıktan birkaç ay sonra Honda, hibrit sporcusunun resmi tanıtımını yaptı.
Tasarımında büyük bir sürpriz barındırmayan aracın sadeleştirilmiş ön tampon ve farlarının yanında jantlarının da çapları küçültülmüş. 80'li yılların yaramaz çocuğu CRX'i andıran cam bagaj kapağı tasarımını korurken kapıların kenarlarına yerleştirilmiş olan kapı kolları da konseptten değiştirilmeden alınan tasarım ayrıntıları.
İç mekanı tam bir kumanda cümbüşü olan araçta S2000 modelinde olduğu gibi ana kumandaların direksiyonun hemen sağ ve solundaki platformlarda toplandığını görüyoruz. Göstergelerinin aydınlatmasında mavi renk seçilen otomobilin orta konsol olarak adlandırılabilecek olan yerindeyse iki adet büyük bardaklık bulunmakta.
1.5 litre hacimli benzinli motoru, elektrik motoruyla birlikte toplam 124 beygir güç üretebilen otomobilin 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 5 litre olarak açıklandı. Eco, Normal ve Sport adlı üç değişik sürüş moduyla birlikte Start&Stop sistemine de sahip olan otomobilde 6 ileri vitesli manüel şanzıman standart olarak sunulurken sürekli değişken oranlı şanzıman (CVT) opsiyonel olarak sunulacak. Avrupa prömiyeri 2010 Cenevre otomobil fuarında yapılacak olan otomobilin boş ağırlığıysa 1160 kg olarak açıklandı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder