31 Aralık 2010 Cuma
9ff GTurbo 1200
Daha önce Porsche 911 GT3 temelli GTurbo modellerini tanıtmış olan Alman firma 9ff şimdi de aynı ismi 911 GT2 temelli aracına verdi. Gövdesi üzerinde kullanılan değişik tonlu boyalarla görünümü standart bir 911 GT3'ünkine benzetilen araç aslında tam bir canavar.
Yenilenen süspansiyon, fren ve egzoz sisteminin yanında aerodinamik olarak da yenilikler sunan otomobilin iç mekanında takla kafesi, yeni bir vites kolu ve yarış koltukları bulunuyor. Aynaları küçültülen aracın yan camları sürğülü bir sistemle açılırken ön tamponun alt kısmına daha büyük bir splitter yerleştirilmiş.
Motor hacmi 4 litreye yükseltilen 6 silindirli Boxer motoru çift turbo besleme yardımıyla 1.200 beygir güç, 1.100 Nm tork üretebilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.8 saniye sürerken 0'dan 300 km/s sürate çıkmak bile sadece 14.1 saniye alıyor.
Maksimum süratinin 400 km/s sınırının üzerinde olduğu belirtilen aracın fiyatıysa Almanya'da 350.000 Euro.
NOT: Herkese mutlu yıllar!!
30 Aralık 2010 Perşembe
Fiat Strada Sporting E-torQ
Fiat, geçtiğimiz yıl tanıttığı Strada Sporting'in daha da sportif bir modelini Brezilya pazarında piyasaya sürmeye hazırlanıyor. E-torQ isimli versiyonun motoru artık daha güçlü.
Görünümünde, eski modele oranla büyük bir farklılık bulunmayan aracın sportif görünümlü ön tamponu, genişletilmiş çamurluklara uyum sağlayan yan etekleri, 16 inç çaplı jantları, metalik renkli yan ayna muhafazaları ve koyulaştırılmış farları aynen korunmuş.
İç mekanında deri kaplama direksiyon simidi ve vites kolu, kırmızı renkli dikişler, alüminyum pedal seti ve yine kırmızı emniyet kemerleri dikkat çeken otomobilin orta konsolu da piyano siyahına boyanmış. Opsiyonel donanımında güçlü bir ses sistemi ve sunroof bulunan aracın süspansiyon sistemi de elden geçirilmiş.
1.8 litre hacimli bir motorla donatılan araç benzinle çalışırken 130 beygir güç, 180 Nm tork üretebilirken etanolle bu değerler 132 beygir ve 185 Nm'ye dönüşüyor.
28 Aralık 2010 Salı
MTM A1
Alman firma MTM, Audi'nin yeni miniği A1 için geliştirdiği modifikasyon kitlerini tanıttı. Şimdilik sadece iki motor seçeneği için sunulan kitlerin kapsamı gelecek haftalarda daha da genişleyecek.
Araç için süspansiyon ve egzoz sistemi yenilemeleri de sunan MTM'in ünlü bimoto jantlarının bu araç için sunulan versiyonlarıysa 18 inç çaplı.
Standart haliyle 122 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli TFSI motorun gücünü 152 beygire, torkunuysa 235 Nm'ye çıkarabilen MTM bu aracın maksimum süratini 220 km/s olarak açıkladı. Standart haliyle 105 beygir güç üretebilen turbo Diesel motora uygulanan modifikasyon sonucunda 121 beygir güç, 282 Nm tork alınırken bu güç artırma işlemlerinin her biri için 1.199 Euro isteniyor.
Schmidt STREETWORKER
İsmi pek duyulmamış, Almanya merkezli bir modifikasyon firması olan Schmidt Revolution, Mini Cooper S Clubman temelli çalışmasını tanıttı.
Çamurluk, tavan, far çerçeveleri ve ön panjur çevresi gibi birçok noktası mat siyaha boyanan aracın yan etekleri yenilenirken jantları 18 inç çaplı olarak belirlenmiş. Yüksekliği ayarlanabilen süspansiyon sistemiyle donatılan aracın yerden yüksekliği, standart versiyondan 60 mm daha az veya 40 mm daha fazla yapılabiliyor.
Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru da hafifçe modifiye edilen araç, ürettiği 200 beygir güç ve 250 Nm torkla 220 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor.
26 Aralık 2010 Pazar
PRIOR Mercedes-Benz E Serisi Coupé
Yeni nesil Mercedes E Serisi Coupé modelleri için görsel kit sunan markalar arasına PRIOR Design da katıldı. Yol tutuş performansı da geliştirilen aracın motor modifikasyonu da eksik kalmamış.
Daha köşeli tasarımı, yuvarlak sis farları ve ek havalandırma çıkışlarıyla dikkat çeken yeni ön tamponun altına bir splitter ekleyen PRIOR Design yenilediği ön panjura da kendi logosunu yerleştirmiş. Yan etekleri de makyajlanan otomobilde kullanılan 20 inç çaplı jantlar (Lastik setiyle birlikte 2.490 Euro) mat siyah, parlak siyah veya gri renklerde ısmarlanabiliyor.
Arka tamponunun alt kısmına bir difüzör eklenen aracın egzoz sistemi artık dört çıkışa sahipken birisi bagaj kapağının (249 Euro), diğeriyse arka camın üzerinde (229 Euro) bulunan iki adet spoiler yüksek süratlerde arka kısmın yere daha sıkı basmasını sağlıyor.
İç mekanında büyük bir değişiklik bulunmayan otomobilin deri döşemelerine kontrast oluşturan dikişler, PRIOR Design logoları ve karbon fiber kaplamalar dikkat çeken ayrıntılar arasında yer alıyor.
Aracın motor seçenekleri için modifikasyon kitleri de sunan firma motor seçeneğine göre gücü 75 beygire kadar artırabiliyor. Hem görünüm hem de yol tutuşu iyileştiren 35 mm'lik süspansiyon sistemi alçaltmasıysa 249 Euro karşılığında sunulan bir opsiyon.
Volkswagen Golf ve Polo Style
Volkswagen, Almanya pazarı için iki özel donanımlı seri tanıttı. Modacı Karl Lagerfeld imzasını taşıyan araçlar Golf ve Polo modellerinin çeşitli kasa seçenekleriyle sunulurken teknik olarak standart kardeşlerden farklılaşılmamış.
Araçlara ön sis farlarıı, özel tasarımlı alüminyum alaşımlı jantlar, Style logoları, karartılmış yan ve arka camlar gibi donanımlar ekleyen paketin yanında Style-Plus isimli ek paket de ısmarlanabiliyor. Daha büyük jantlar ve araca göre sunroof veya panoramik tavan opsiyonu ekleyen bu paketin avantajı 865 Euro'yu bulurken standart Style paketinde kazanç 2.335 Euro'yu buluyor.
Golf Variant ve Golf Plus modelleri için de sunulan paketlerle donatılan Polo'nun başlangıç fiyatı 14.075 Euro olarak sabitlenirken aynı paketle donatılan Golf'ün başlangıç fiyatı 18.825 Euro seviyesinde.
25 Aralık 2010 Cumartesi
Chevrolet Sail EV
Nisan ayında düzenlenen 2010 Pekin otomobil fuarı sırasında Sail modelinin hatchback versiyonunu tanıtan Chevrolet, yine Çin'de aynı aracın elektrik motorlu konsept çalışmasını sergiledi.
Yenilenmiş aydınlatma grubu, daha aerodinamik jantlar, ince yapılı yan aynalar ve delikleri kapatılmış ön panjur gibi detaylar sayesinde kolayca tanınabilen aracın seri üretiminin düşünülmediği açıklandı.
88 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruyla donatılan araç maksimum 130 km/s sürate ulaşabilirken menzili 150 km/s olarak açıklandı.
Carlsson CLS Serisi
Mercedes'in ikinci nesil CLS Serisi, henüz satışa sunulmadan Alman firma Carlsson tarafından modifiye edildi. Görünümünde kapsamlı değişiklikler yapılan aracın motor seçeneklerinde de güçlendirmeler yapılmış.
Alt kısmına bir spoiler bir de splitter eklenen ön tampon, tasarımı elden geçirilen yan etekler, Mercedes yıldızının yerini alan Carlsson logoları, 19 veya 20 inç çaplı seçenekleri sunulan jantlar, ön çamurluk arkasında açılan hava yarığı, kaput üzerine eklenen çift çıkıntı, arka tampon altına eklenen difüzör ve 30 mm'ye kadar alçaltılabilen süspansiyon sistemi aracın sportif görünümüne katkıda bulunurken yenilenen egzoz sisteminin çıkışları ikili veya dörtlü olarak tercih edilebiliyor.
İç mekanda alüminyum pedal seti ve Alcantara kaplı sportif direksiyon simidi gibi opsiyonlar sunan Carlsson, CLS 350 CGI ve CLS 350 CDI modelleri için motor modifikasyon kitleri geliştirmiş. Benzinli model 350 CGI'da kullanılan 3.5 litre hacimli v6 motorun gücünü 333 beygire, torkunuysa 410 Nm'ye yükselten firma 350 CDI'ın 3 litre hacimli turbo Diesel motorundan aldığı güç ve tork değerlerini sırasıyla 320 beygir ve 720 Nm'ye ulaştırmış. Bu değerlerle her iki aracın da 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 5.9 saniyeye gerilemiş.
Aston Martin DB9 Edition
İngiliz üretici Aston Martin, kısa süre önce makyajladığı DB9 serisinin üç adet özel donanımlı versiyonunu tanıttı. Teknik olarak standart modellerden farkları bulunmayan araçların görünümlerinde ufak tefek değişiklikler bulunuyor.
Carbon Black ve Quantum Silver isimli versiyonları Morning Frost'tan ayıran en büyük özellik ilk iki araçta siyaha boyanan ön panjurun üçüncü otomobilde metalik gri rengiyle kalması. Üç araçta da özel tasarım 19 inç çaplı jantlar kullanan Aston Martin, Quantum Silver'ı Quantum of Solace filminde kullanılan DBS'in rengine boyamış.
Egzoz sistemleri yeniden ayarlanarak daha da güzel bir ses elde eden firma araçların tamamında 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart donanımda sunuyor. Coupé modellerde koltuklarla birlikte tavan da deriyle kaplanırken araçların tamamında orta konsol piyano siyahına boyanmış.
Gri renkli fren kaliperlerinin standart donanımda bulunduğu Morning Frost versiyonunda da diğer araçlarda olduğu gibi lazerle işlenmiş özel bir sınırlı seri versiyon plakası bulunuyor.
24 Aralık 2010 Cuma
Toyota Vitz
Toyota Yaris'in Japonya'da satılan ikizi yenilendi. Daha köşeli tasarımına rağmen daha aerodinamik bir gövdeye sahip olan otomobilin yakıt tüketimi de aşağıya çekilmiş.
Hem önde hem de arkada eskisinden çok daha sert çizgilere sahip olduğu dikkat çeken aracın hava sürtünme katsayısı 0.285 olarak açıklanırken bu değer özellikle yüksek süratlerde yakıt tüketiminde önemli düşüş sağlıyor. Toplam uzunluğu 3.885 mm olan otomobilin aks mesafesi 50 mm uzatılırken arka koltuk diz mesafesinde 35 mm'lik artış yaşanmış.
Sürücü koltuğunun yükseklik ve derinlik ayar aralığı da artırılan otomobilin bagajı da artık çok daha (145 mm) derin. Bagaj taban seviyesi ayarlanabilen otomobilin arka koltukları yatırılabiliyor.
İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmayan aracın bu kısmında daha kaliteli malzemeler, yeni döşeme seçenekleri, daha başarılı koltuklar ve dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi gibi donanımlar sunuluyor.
Japonya pazarında üç adet benzinli motor seçeneğine sahip olan Vitz'in 1 litre hacimli motoru 68, 1.3 litre hacimli motoru 93, 1.5 litre hacimli ünitesiyse 107 beygir güç üretebiliyor. Standart olarak sunulan Start&Stop sistemi sayesinde 1.3 litre hacimli motorun ortalama yakıt tüketim değeri 3.77 litre/100 km'ye inerken diğer motor seçeneklerinde de yakıt tüketim düşüşleri yaşanmış.
Japonya'da manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) alınabilen aracın iki ve dört tekerlekten çekişli versiyonları bulunuyor.
NOT: Ali Canlıdinç arkadaşımızın uyarısıyla iç mekan fotoğrafı da bulunmuştur.
23 Aralık 2010 Perşembe
Hyundai Verna
Dört kapılı modelleri Nisan ayında tanıtılan ve ülkemizde Accent ismiyle satılan Verna'nın beş kapılı versiyonu da Çin'de tanıtıldı. Şimdilik sadece bu ülkede üretilip Çin pazarına satılacak olan otomobili ülkemiz pazarında görmek de olası.
İlke etapta iki adet benzinli motor seçeneği sunulacak olan otomobilin 1.4 litre hacimli versiyonu 108 beygir güç, 135 Nm tork üretebilirken 1.6 litre hacimli motor 124 beygir güç, 154 Nm tork üretebilmekte.
Kahn Range Rover RS500
Range Rover Sport temelli RS600 modelinin ardından Cosworth ile ortaklaşa Range Rover modelleri geliştireceğini açıklayan Project Kahn bu sözünde durdu ve turbo Diesel motorlu RS500'ü tanıttı.
22 inç çaplı jantlar, yeni yan basamaklar, tamamen yeniden tasarlanmış ön tampon, siyah ön panjur, dört çıkışlı egzoz sistemi, karartılmış stoplar, alt kısmına difüzör eklenmiş arka tampon ve dört çıkışa sahip egzoz sistemi gibi görsel ve işlevsel donanımlar sunan aracın iç mekanında alüminyum pedal seti, karbon fiber ve deri kaplama direksiyon simidi, baklava desenli deri kaplanmış koltuk ve kapı içleriyle birlikte kapı eşiklerinde alüminyum plakalar sunuluyor.
Geliştirme çalışmaları Ford Otosan'ın Gebze'de bulunan Ar-Ge tesislerinde yapılan 4.4 litre hacimli v8 turbo Diesel motoru modifiye eden Cosworth, standart gücü 308 beygir olan bu üniteyi 500 beygir güç üretebilir hale getirmiş.
HAMANN Lamborghini Gallardo Victory II
Alman modifikasyon firması HAMANN, ilk nesil Gallardo temelleri üzerine geliştirdiği Victory isimli modelinden sonra Gallardo LP560-4 temelli Victory II'yi tanıttı.
İlk Victory modelinde olduğu gibi kapıları yukarıya doğru açı yaparak açılan otomobilin gövdesi de yine çift renkli. Tavanına hava girişi eklenen aracın çamurlukları genişletilirken makyajlanan ön tamponun altına bir splitter eklenmiş.
20 inç çaplı jantlarla daha dikkat çekici bir hal alan yan görünümde yeni etekler de bu etkiyi pekiştiriyor. Arka kısımda büyük spoiler ve difüzör dikkat çekici aerodinamik donanımlar olarak sayılabilirken arka çamurluğun her iki tarafına da eklenen hava yarıkları daha güçlü görünüm sağlamış.
İç mekanında bol bol Alcantara ve karbon fiber kullanılan otomobilin koltukları yenilenirken üzerleri baklava desenli Alcantara ile kaplanmış. Kapı içleri, gösterge paneli, direksiyon simidi ve orta konsol gibi birçok yerde renkli karbon fiber kullanan HAMANN bazı yerlerde çıplak karbon fibere de yer vermiş.
Otomobilin 5.2 litre hacimli v10 motorunu da modifiye eden firma gücü 580 beygire, torkuysa 575 Nm'ye yükseltirken maksimum sürat 328 km/s'e ulaşmış.
Mercedes-Benz C Serisi
Mercedes, başarılı satış rakamlarına ulaşan serisi C'yi makyajladı. Hem sedan hem de station wagon (T) seçenekleri makyajlanan aracın asıl değişimi ön yüzü ve iç mekanında olmuş.
2011 Detroit otomobil fuarında sergilenecek olan aracın farları, ve ön tamponu yeniden tasarlanırken makyajlanan kaput artık alüminyumdan üretiliyor. İlginç şekilli LED gündüz farları ve sinyallere sahip olan otomobilin sis farları da aynı teknolojiyi kullanıyor. Donanımına yeni jant seçenekleri eklenen serinin arka kısmındaysa hafifçe makyajlanan tampon ve LED stoplar dikkat çekiyor.
İç mekanı daha seçkin bir görünüme kavuşan aracın döşeme ve kaplama renklerine yenileri eklenirken sportif direksiyon simidinin şekli değiştirilmiş. Orta konsolu yeniden tasarlanan aracın göğüs kısmı için sunulan alüminyum ve ahşap kaplamalar, eski modelin düz siyah kokpitinden çok daha şık ve ferah bir ortam yaratmış.
Elektronik yardımcılarında da eklemeler bulunan aracın donanımına dikkat dağılma uyarısı, park yardımcısı, şerit kontrol sistemi, uzun far yardımcısı ve kör nokta önleme sistemi eklenirken araç bilgilerini yolculara sunan COMAND geliştirilmiş.
A.B.D.'de C250, C300 ve C350 isimli üç modelden oluşan bir ürün gamına sahip olacağı açıklanan otomobilin Avrupa pazarında sunulacak olan motor seçenekleriyse önümüzdeki haftalarda tanıtılacak. Eski modele kıyasla performanslarında bir değişme olmayan bu motorların ortalama tüketim değerleriyse %15'e varan azalma gösteriyor.
Subaru Impreza WRX STI spec C
Japonya, Impreza WRX STI modellerine doymuyor. WRX STI tS özel versiyonunun ardından ülkenin yeni Impreza modeli spec C oldu.
Hem hafifletilmiş hem de mekanik olarak küçük değişiklikler görmüş bir araç olan spec C'de kullanılan 18 inç çaplı jantlar, alüminyum motor kaputu, daha ince camlar ve daha küçük akünün tamamı hafiflemeye yönelik modifikasyonlar olarak dikkat çekiyor.
Arka diferansiyeli Torsen'den limitli kaydırmalı mekanik bir sisteme çevrilen otomobilin yakıt ve direksiyon sistemi pompaları yenilenmiş. Motorunun elektronik kontrol ünitesi de yeniden programlanan otomobilin süspansiyon sistemi de modifiye edilmiş.
İç mekanında büyük değişiklikler bulunmayan aracın yüksek yan destekli koltukları standart donanımda bulunurken isteğe bağlı donanımlar arasında Recaro marka sabit kafalıklı yarış koltukları bulunuyor.
Yenilenen bir turbo besleme yardımıyla 308 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli Boxer motoru 430 Nm tork üretebilen otomobilde altın renkli fren kaliperleri standart olarak sunulmakta.
22 Aralık 2010 Çarşamba
Chrysler 300C
Bir süredir yakın çekim fotoğrafları basına dağıtılan yeni Chrysler 300C sonunda tanıtıldı. İlk olarak 2011 Detroit otomobil fuarında sergileneceği açıklanan otomobilin dışıyla birlikte iç mekanı da kapsamlı bir makyaj geçirmiş.
Yandan bakıldığında genel hatlarını koruduğu görünen aracın LED farlara sahip farları, ön panjuru ve tamponu yenilenirken arka tampon, bagaj kapağı ve stoplar yeniden şekillendirilmiş. Geçirdiği yenileme operasyonu ardından yaklaşık 7.5 cm kısalan otomobilin jant seçenekleri de yenilenmiş.
İç mekanında eskisinden daha fazla hacim sunabilen aracın gösterge paneli, orta konsolu ve direksiyon simidi tamamen yenilenmiş. Dış görüş açıları iyileştirilerek görüş alanı %15 oranında artırılan otomobilin iç mekanı LED ambiyans ışıklandırması, ısıtmalı ve havalandırmalı deri döşeme koltuklar ve 8.4 inç büyüklüğünde bir akrana sahip navigasyon-eğlence sistemi ile donatılabiliyor.
Daha önceden de açıklandığı gibi iki motor seçeneğine sahip olan aracın 3.6 litre hacimli v6 motoru 296 beygir güç, 353 Nm tork üretebilirken 5.7 litre hacimli v8 motor 375 beygir güç ve 536 Nm tork üretebilmekte. Her ikisi de 5 ileri vitesli otomatik şanzımanla gücünü arka tekerleklere aktaran bu motorlarla birlikte dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyon olarak sunulmakta.
Mercedes-Benz B55
Hayır, yanlış görmüyorsunuz. Araç gerçekten bir B Serisi Mercedes ve arkasında AMG arması olmaksızın "55" yazıyor. Bir prototipten ibaret olan bu otomobilin yaratılması için 8 ay ve üç değişik araç gerekmiş.
Dışarıdan bakıldığında 18 inç çaplı jantları ve arka tamponunun ortasına doğru yerleştirilmiş çift egzoz çıkışıyla kendisini belli eden bu B Serisi modelinin iç mekanında sportif koltuklar, deri ve Alcantara döşemeler ile alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi bulunuyor. Otomobilin "V8" armalı devir saatinin yanında maksimum değeri 300 km/s olan bir hız göstergesi yer alıyor.
Mercedes E500'den alınan 5.5 litre hacimli v8 motoru 383 beygir güç, 530 Nm tork üretebilen otomobil eski bir E430'dan alınan aktarma şaftıyla arkadan itişli hale getirilmiş. 7 ileri vitesli otomatik şanzımanını da E500'den alan otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 5.2 saniye'ye inmiş.
Bu arada otomobilin temellerinde bir B200 CDI'ın yattığını hatırlatalım. Süspansiyon sistemi, sahip olduğu güç paralelinde modifiye edilen aracın farları da karartılmış.
21 Aralık 2010 Salı
Subaru Impreza WRX STI tS
Subaru, Forester tS modelinin ardından serinin Impreza ayağını da tanıttı. Japonya pazarına özel 400 örneği üretilecek olan otomobilin performansında bir değişim olmazken donanımda ufak farklılıklar bulunuyor.
Alüminyum motor kaputu ve karbon fiber tavanla donatılan aracın ön tamponunun alt kısmına, yine karbon fiberden üretilmiş ince bir splitter eklenirken bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler küçültülmüş. Modifiye edilmiş bir süspansiyon sistemine sahip olan WRX STI tS'te 18 inç çaplı jantlar görev yapıyor.
İç mekanına geçilirken tS logolu kapı eşikleri dikkat çeken araçta kırmızı renkli ambiyans ışıklandırması ve motoru çalıştırmak için bir düğme bulunuyor. Recaro tarafından üretilmiş koltuklara sahip olan araçta döşeme dikişleri kırmızı renkli.
İki motor seçeneğiyle satılacak olan otomobilin 2 litre hacimli Boxer motoru, turbo besleme yardımıyla 308 beygir güç, 430 Nm tork üretebilirken 2.5 litre hacimli ünite 300 beygir güç ve 350 Nm tork değerlerine ulaşabiliyor.
2 litre hacimli motorla birlikte 6 ileri vitesli manuel şanzıman sunulurken diğer motor A-Line isimli versiyonda 5 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor.
20 Aralık 2010 Pazartesi
Land Rover Discovery 4 Armoured
Jaguar'ın ardından bir başka İngiliz üretici Land Rover da zırhlı bir model tanıttı. Discovery'nin dördüncü nesil modeli üzerine geliştirilen bu araç görünümüyle olduğu kadar ağırlığıyla da tanklara taş çıkartıyor.
Dışarıdan bakıldığında aracın zırhlı olduğunu anlamak zor olsa da daha dayanıklı jantlarının şekli ve cam çerçevelerinin normalden daha kalın olması bu Discovery'yi ele veriyor. Patlasalar da yola devam edebilen Run-flat lastiklerle donatılan büyük SUV, yüksek kalibreli tabanca ve tüfek mermilerinin yanında 15 kg TNT veya muadili patlayıcılara da dayanıklı. Taban koruması sayesinde altında patlayacak bir el bombası iç mekandakilere zarar vermezken bütün bu korumanın bedeli 3.550 kg seviyesine ulaşan boş ağırlık oluyor.
Dört tekerlekten çekiş sistemini koruyan aracın pnömatik süspansiyon sistemi konforlu yolculuklara olanak tanırken frenler de artan ağırlığı rahat bir şekilde durdurabilmek için modifiye edilmiş. Bütün bu ek donanıma rağmen taşıma hacminden bir şey kaybetmemiş olan aracın yükleme kapasitesi 500 kg olarak açıklandı.
5 litre hacimli bir v8 motorla donatılan zırhlı Discovery 375 beygir güç, 510 Nm tork üretebilirken ağırlık nedeniyle 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 10.6 saniyeye gerilemiş.
Nissan Sunny
Nissan Sunny geri dönüyor. Çin'de 2003 yılında yeni nesli tanıtılan Sunny'nin bu versiyonu global bir otomobil olarak tanıtılsa da daha çok gelişmekte olan pazarlarda satılacağı belli.
Tasarımında Tiida ve Altima gibi diğer Nissan modellerinden etkilenen otomobilin arka kısmı, bir bagajın otomobile sonradan eklenmesinin kötü sonuçlar doğurduğunun en güzel örneği olabilecek bir yapıya sahip.
Dış mekanda kullanılan yuvarlak hatlar içeriye de yansırken orta konsolun basit görünümünü alt kısımda bulunan dairesel havalandırma kumanda konsolu bozuyor. Üst donanım seçeneklerinde açık renkli döşemeler kullanan Sunny, 1.5 litre hacimli benzinli bir motora ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzımana (CVT) sahip.
Honda Li Nian S1
Avrupa pazarı Honda City'nin yenilenmiş modelleriyle yol alırken Çin'de bu aracın bir önceki kasası hafif bir makyajla piyasaya sürüldü.
Farlarının yanında ön ızgara ve tampon da makyajlanarak daha köşeli çigilere kavuşturulan otomobilin Çin'de sergilenen konsept versiyonunda bulunan LED teknolojili farlar ve dev ön panjur seri üretimde yer almıyor.
1.3 ve 1.5 litre hacimli iki benzinli motor seçeneğine sahip olan aracın teknik verileriyse henüz açıklanmadı.
Mercedes-Benz CLS 63 AMG
Geçtiğimiz aylarda tanıtılan Mercedes CLS Serisi modellerinin AMG versiyonu CLS 63 AMG üzerindeki sır perdesi Los Angeles'ta kalktı. Markanın yeni motoruyla donatılan otomobil süperspor model SLS AMG'den izler taşımakta.
Petek dokulu ön panjurun altında bulunan tamponu daha sportif bir tasarıma sahip olan araçta kullanılan LED teknolojili gündüz farları da daha büyük tasarlanmış. Yan etekleri de daha sert çizgilere sahip olan aracın ön çamurluklarının arkasına küçük oyuklar yerleştirilmiş. 19 inç çaplı jantlar standart donanıma dahil edilirken daha sportif görünümlü arka tampon ve dört çıkışlı egzoz sistemi de AMG paketinde sunuluyor.
Fren sistemi güçlendirilen otomobilin iç mekanına geçildiğinde deri, Alcantara ve karbon fiberin uyumu gözler önüne seriliyor. Alt kısmı düzleştirilmiş sportif direksiyon simidi ve alüminyum pedal seti dikkat çekerken vites kumanda kolu ve bu kolun yanında bulunan düğmelerin SLS AMG modelinde bulundukları şekilde sunulmaları gözlerden kaçmıyor.
Motor kaputunun altında çift turbo beslemeye sahip, 5.5 litre hacimli bir v8 ünite saklayan CLS 63 AMG'nin standart versiyonu 518 beygir güç, 702 Nm tork üretebilirken performans paketiyle bu veriler 550 beygir ve 802 Nm'ye çıkıyor.
Her iki versiyonunda da SLS AMG'de kullanılan 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman görev alırken performans paketine sahip modellerde bazı ek donanımlar dikkat çekiyor. Daha sportif bir süspansiyon sistemiyle donatılan bu araçların fren kaliperleri kırmızıya boyanırken iç mekanda daha çok Alcantara kullanımı dikkat çekiyor. Paketle birlikte motor kapağı ve bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler karbon fiberden üretilirken maksimum sürat limitörü 300 km/s'te devreye giriyor.
Düşük güçlü aracın maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılırken bu aracın 0'dan 96 km/s sürate ulaşması 4.4 saniye sürüyor. Daha yüksek güç sunan model aynı sürate çıkmak için 4.3 saniyeye gereksinim duyuyor.
Diğer CLS modellerinde olduğu gibi Start&Stop sistemiyle donatılan aracın donanımında SLS AMG'de sunulan mat gri gövde rengi de bulunuyor. Bu opsiyonun sınırlı bir süre için sunulacağı belirtilse de dört tekerlekte birden görev yapan 360 mm çaplı delikli fren diskler daima standart donanımın bir parçası olacak.