1 Kasım 2010 Pazartesi
Abt
Alman modifikasyon firması Abt, Volkswagen grubunda görev yapan 3 motor bloğu için geliştirdiği kitleri tanıttı. Audi'den Škoda'ya kadar birçok markada görev yapan motorların tamamı küçük hacimli olduğundan ülkemizde de bolca bulunmakta.
1.2 litre hacimli TSI motor için geliştirilen kitle 105 beygir seviyesindeki güç 140 beygire yükseltilirken 122 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli TSI motorun gücü 160 beygire yükseltilebiliyor. Aynı motorun Volkswagen Polo GTI ve Škoda Fabia vRS gibi araçlarda görev yapan 180 beygir gücündeki versiyonunu da güçlendiren Abt, bu otomobiller için 210 beygir gücü kullanıma sunmuş.
Ülkemizde oldukça popüler durumda olan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor için iki kit birden sunan Abt, ilk kitle birlikte 116, ikinciyleyse 125 beygir güç çıkışı sağlayabiliyor.
Ülkemizde, Volkswagen ABT'li araçlar satıyor ancak ABT'li araçların motorlarında bir modifikasyon olmuyor. Sadece dış görünüş farkı oluyor. Yani en azından 2007'de öyleydi :)
YanıtlaSilBu tip kitlerin resmi yoldan ülkemize gelmemesini büyük bir eksiklik olarak görüyorum. Tamam, insanlarda çok para yok fakat Avrupalı'nın iki katı kadar para verip araç alabilen insan sadece KDV ile getirilebilen modifikasyon kitleri için parayı çok daha rahat verebilir.
YanıtlaSilOnur bey, 1.6 TDI motorunun kullanıldığı bütün VAG araçlarında manuel şanzumanın yanında DQ250 DSG şanzuman kullanılıyor. Volkswagen'in almanya sayfasında, bu şanzumanın 250NM tork değerine kadar dayanabildiğini okumuştum. 1.6 TDI motor, fabrika çıkış haliyle 250NM tork üretiyor.
YanıtlaSilServislerde, bu şanzumanın değişiminin 15.000 TL'ye kadar masraf çıkardığını düşünürsek, sizce bu bilgiler ve sizin bilgileriniz dahilinde ABT'nin veya herhangi custom bir yazılım uygulamasını yaptırmak riskli olur mu ?
bayide 1.4 tsi ının üzerinde 68bin küsür tl fiyat gördüm bu aracın. donanımlı bir araçtı belki, ancak ne kadar donanımlı olursa olsun 70 bin lira civarına bu kadar çirkin bir araç alacak adama gülmekten fazlası gelmez elimden.
YanıtlaSilbaşlangıç fiyatı olan 24bin euro bile bu tasarıma çok fazlayken üstelik...
DSG'nin neredeyse bütün versiyonlarında maksimum tork aşımı problemi olabiliyor malesef. Nedense (Aslında akla birkaç neden geliyor) Volkswagen bu şanzımanın toleranslarını oldukça düşük tutuyor modellerinde. Bu nedenle çoğu modifikasyon firması ürünlerinin DSG ile kullanıma uygun olmadığını belirtiyor. Abt'ın bülteninde de DSG adının geçmemesi beni bu tür bir yorum yapmaya yönlendirdi diyebilirim.
YanıtlaSilAraçların fiyatları bu seviyeye çıkmışken modifikasyon sektörünün daha da gelişmesini bekliyorum ben ama nafile. Sonuçta bu kitlerin fiyatları 1.000 - 2.000 TL arasında ve ülkemize gelen otomobiller gibi %120'ye varan vergilere maruz kalmadıklarından fiyatlar Avrupa ile aynı seviyede tutulabiliyor. Aracına 70.000 TL verebilmiş birinin %25 güç artışı için 1.000 TL harcamaması bence delilik olur.
YanıtlaSilBu firmanın internet sitesinde yine başka bir motor versiyonunun 160 bg nden 210 bg ne çıkarıldığı yazılmış. Bu kitlerin fazla pahalı olmadığını da bildiğimize göre VW neden direkt olarak motorlarını yüksek performansla sunmuyor? Kitlerin belirgin bi dezavantajı mı var acaba?
YanıtlaSilModifikasyon sonrasında motor ömrünün bir miktar kısalması kaçınılmaz bir sonuç. Üreticiler de verdikleri garantiler kapsamında bu motorların başına bir şey gelmemesi için bloğu çok zorlamaktan yana değiller her zaman.
YanıtlaSilPerformanslı kullanımda yakıt tüketiminin artması ve yardımcı parçaların da dayanıklılığı göz önüne alındığında markalar en optimum beygir gücünü bulup motor ve modellere uyguluyor.