27 Temmuz 2010 Salı
Audi A7 Sportback
Audi, fotoğrafları basına dün sızan "beş kapılı coupé" modeli A7 Sportback'in teknik verilerini yavaş yavaş su yüzüne çıkarmaya başladı. Yeni fotoğrafları da yayınlanan otomobilin başlangıç fiyatı da açıklandı.
4.97 metre boya, 1.91 metre genişliğe ve 1.42 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin bagaj hacmi de 535 litre gibi etkileyici bir değer. Bagaj hacmi, istendiğinde, üç kişilik gibi görünen fakat sadece iki kişi için kafalık ve 3 noktadan bağlantılı emniyet kemeri sunan arka koltukların yatırılmasıyla 1.390 litreye yükseliyor.
Tasarımında en çok dikkat çeken detay, bagaj kapağının Mercedes CLS serisinde olduğu gibi sedan şeklinde değil, Aston Martin Rapide ve Porsche Panamera'da olduğu gibi hatchback şeklinde açılması olan otomobilin bagaj bölümü bu sayede daha kolay yüklenebiliyor.
Bi-xenon farları standart donanımda sunacak olan otomobilin opsiyonel donanımındaysa tamamı LED teknolojisi kullanan farlar bulunacak. Bang & Olufsen tarafından üretilen 15 hoparlörlü ses sistemi 1.300 Watt çıkış gücüne sahip olan aracın jant seçenekleri de 18, 19 ve 20 inç çaplı olacak.
Tamamı 6 silindirli olacak dört motor seçeneği bulunacağı açıklanan otomobilin iki motoru benzinli, ikisiyse turbo Diesel olacak. Bütün motorlarla birlikte Start & Stop ve fren enerjisi geri kazanım sistemi sunulacağını açıklayan Audi, önden çekişli modellerde Multitronic, dört tekerlekten çekişli modellerdeyse S-Tronic şanzımanın kullanılacağını belirtti.
Teknik verilerinin tamamı açıklanmayan otomobilin giriş modelinin Avrupa fiyatı 51.650 Euro olarak açıklandı.
Audi tasarim isini cozdu hocam, ancak dikkatimi ceken bir sey su: tasarimlari cok hos ancak cok da cabuk eskiyor gibi. bir yildir piyasada olan bir model sanki 3-4 yillik gibi gorunmeye basliyor, yuzleri cabuk eskiyor. oyle her taraf Audi dolu da degil sonucta memlekette.
YanıtlaSilbelki de bu benim kuruntumdur, bilemedim.
Sanırım sade tasarımların genel sorunu bu. Audi'nin neredeyse bütün modelleri çok şık gerçekten de. Bu şıklık abartılı çizgilerle sağlanmadığı için de insan çabuk ısınıyor tasarıma.
YanıtlaSilÇabuk eskimenin bir diğer nedeniyse bütün modellerin birbirlerine benzemeleri olabilir. Başlarda orijinal olan Audi R8 stili LED gündüz farları şimdi bütün modellerde standart hale geldi. Bu da yeni araçların bile daha önce görülmüş gibi bir hava yaratmalarına neden oluyor.
dogru yorum hocam. haklisin. bu yuzden de sen agamemnon'sun ben de anonim ;)
YanıtlaSilBir fikirdi sonuç olarak. Belki başka nedenleri de vardır aklıma gelmeyen. Gelen varsa paylaşması yararlı olacaktır bence.
YanıtlaSilcok sade tasarimlarin basarili ancak cabuk eskimis gibi algilanmasi gayet dogru bir tespit. Bir de tum otomobil markalarinda tum serilerin birbirine yakin tasarimlarda olmasi hep ayni tasarim gibi algilanabiliyor. Ancak bu topicteki otomobil gercekten inanilmaz şık ve albenili duruyor. Maserati ve BMW otomobillerin ardindan tasarimlarini en begendigim otomobiller su siralar Audiler :)
YanıtlaSilYazi da cok guzel Agamemnon. Basarilar dilerim.
Teşekkürler.
YanıtlaSilGecenin bi yarisi tesadufen gordum makaleyi.ve anladim ki audi adam olmaz.a7 gibi bir arac onden cekisli dusunulmemeli bile ya.arkadas tamam cok şık arabalar uretiyolar performans desen bmw'yi gectiler nerdeyse.konfor desen mercedes kadar olmasa da ust duzey.ic tasarim mukemmel.rs gibi bir de gercegi var audi'nin.ama quattro olmayan araclarin onden cekisli olmasi beni buz gibi yapiyor audiye karsi.numunelik olsun diye mi yapiyolar anlamiyorum gercekten
YanıtlaSil