27 Temmuz 2010 Salı
Subaru Legacy ve Outback
Subaru'nun Legacy ve Outback serisi bu yaz A.B.D.'de üçüncü kez geri çağırıldı. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) ve direksiyon sistemi kablo yerleşimi nedeniyle yapılan ilk iki geri çağırmanın ardından bu sefer de 6 ileri vitesli manuel şanzımanda sorun bulundu.
2010 ve 2011 model yılında üretilmiş 809 adet aracı inceleme için geri çağıran Subaru, 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan bu otomobillerin şanzımanlarında yağ dolaşımını sağlayacak bir deliğin delinmesinin unutulduğu bildirildi. Dolaşım sağlanamadığı için şanzımanda soğutma problemi oluştuğu ve bunun da dişlileri aşırı şekilde aşındırdığı belirtildi.
Servise gelen otomobillerin eksik olan delikleri delineceği gibi şanzımanda bulunan ve aşırı aşınmış dişlilerin de değiştirileceği açıklandı. 6.250 milden fazla yol yapmış olan araçlarda ana şaftı da değiştireceğini açıklayan Subaru yetkilileri Legacy ve Outback modellerinin satışlarını da sorun giderilene kadar durdurdu.
Bu araba üretildikten sonra kapsamlı bir test yapmamıslarmı merak ediyorum.Delik unutmak ne demek yahu.Olabilecek en kötü mühendislik hatası. (usariyildiz)
YanıtlaSilManuel şanzımanlı versiyonlar üzerinde yeterince durmamışlar anlaşılan. Bir yıldan uzun sürede yaklaşık 800 adet satılması zaten A.B.D. pazarında yapılan otomatik/manuel satış oranını gösteriyor fakat bu, bir bahane olmamalı. Sonuç olarak zararları önemli boyutta olacak. Şanzıman dişlileri ve şaft, üretici için de maliyeti yüksek parçalar.
YanıtlaSil