17 Ekim 2025 Cuma

Ram Dakota


Ağustos ayında Nightfall konseptiyle hayata geri dönüş sinyalleri veren Ram Dakota seri üretime hazır haliyle tanıtıldı. Bu sefer iç mekanı da sergilenen aracın kaputu altında yer alan motor da önceden yaptığımız tahminlerin tuttuğunu gösteriyor. Aracın sahip olduğu kardeşler de tanıdık.

Konseptin gövde kiti sadeleştirilmiş hali olan modelin ön bölümünde ince yapılı farlar, büyük panjur ve çift sis farı görülebiliyor. Kaputa Ram'e özel versiyon grafikleri eklenirken yan basamaklar, 6 kollu jantlar ve kalın çamurluk korumaları da dikkat çekiyor. Arka bölümdeyse LED stoplar mevcut.

Şık bir iç mekana sahip olan pick up üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve altında fiziksel düğmeler bulunan dokunmatik ekrana sahip. İnce yapılı havalandırma ızgaraları ve vites selektörü arkasına alınan sürüş modu seçim düğmesi de diğer detaylar arasında.

Temellerini Fiat Titano ve Peugeot Landtrek ile paylaşan Dakota'da bu araçlarda da gördüğümüz 2.2 litre hacimli turbo Diesel motor görev yapıyor. 200 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen motor 8 ileri vitesli şanzıman yardımıyla gücü dört tekerleğe aktarıyor. Arka aksında kilitli diferansiyel sunulan Dakota 1.020 kg yükleme ve 3.500 kg çekme kapasitesine sahip. Kasa hacmiyse 1.210 litre. 

15 Ekim 2025 Çarşamba

Jeep Grand Wagoneer


Jeep modellerinin sayısı bu sefer azaldı. 2021 yılında tanıtılan yeni nesil Wagoneer ailesi küçük kardeşini kaybetti. Artık sadece Grand Wagoneer ile yola devam edilecek. Tasarımında da güncellemeler yapılan aracın kaput altında da büyük yenilikler bulunuyor.

Farları yenilenen otomobilin incelen ön panjuru aynı zamanda aydınlatılmış. Tamponda görülen hava girişi da artık daha büyük. Köşelerde görülen gündüz aydınlatmalarının da şekli yeni. Çapları 18 ile 22 inç arasında değişen jantlar da farklı tasarımlara sahip.

İç mekanında üç koltuk sırasını koruyan modelin döşeme seçenekleri yenilenirken head up display artık daha büyük alana sahip. Aynı şeyi orta konsolda yer alan dokunmatik ekran için de söylemek mümkün. Ön yolcunun haricinde orta sıradaki yolcular için de dokunmatik ekranlar mevcut.

Kaput altında 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli ve çift turbo beslemeli motoru kullanmaya devam eden araç sadece 426 beygir güç, 635 Nm tork üretebilen seçeneğe yer vermiş. 548 beygir gücündeki seçenekse artık yok. Asıl yenilikse 3.6 litre hacimli V6 motora ve 92 kWh kapasiteli bataryalara sahip menzil uzatıcılı seçenek. 656 beygir güç, 840 Nm tork üretebilen bu versiyonun 0'dan 100 km/s hıza ulaşması 5 saniyenin biraz üzerinde sürüyor. 

Alfa Romeo Tonale


Alfa Romeo'nun küçük SUV modeli Tonale makyajlandı. Ön bölümde yoğunlaşan işlem sonrasında biraz daha agresif bir duruşa kavuşan otomobilin iç mekanında yaşanan yenilikleri fark etmek için dikkatli bakmak gerekiyor. Model kaput altında da güncellemeler sunuyor.

Farları aynı kalan Tonale'nin ön panjuru biraz genişlerken yanlarında hava girişleri açılmış. Daha sportif duran tampon da sahip olduğu siyah renkli bölümü yanlara doğru genişletse de hava girişlerinin alanı azalmış. Yeni jant seçeneklerine de kavuşan otomobilin kapı korumaları ve arka tamponuna gri trim parçaları eklenmiş.

İç mekana geçildiğindeyse ilk etapta değişiklik görmek zor. Eskiden havalandırma kumandaları altında şık bir kapakla sunulan 12 Volt soketi artık burada yer almıyor. Yeni döşeme renklerine de kavuşan Tonale vites koluna da veda etmiş. Bu parça yerine yuvarlak bir selektör kullanılıyor.

Kaput altında tanıdık üniteler barındıran modelin 1.6 litre hacimli, turbo Diesel ünitesi korunmuş ve 130 beygir güç üretmeye devam ediyor. 6 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımana sahip motorun haricinde 48 Volt hibrit sistemle birleştirilen 1.5 litre hacimli, benzinli motor da korunmuş. Artık 175 beygir güç üreten ünite 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanla sunuluyor.

6 ileri vitesli, tam otomatik şanzımanla sunulmaya devam eden şarj edilebilir hibrit motorsa yine 1.3 litre hacimli, benzinli motora sahip olsa da gücü 270 beygire inmiş. Aynı motorun 190 beygir gücünde bir seçeneği daha var. Amerika tarafındaysa Tonale 2 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motor, 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekişle satılıyor olacak. Bu araç 272 beygir güç 400 Nm tork üretebiliyor.

Mercedes-Benz Vision Iconic


Mercedes'ten ilginç bir konsept daha geldi. Alman marka, geçmiş modellerinin izlerini taşıyan ve üreticiyi geleceğe taşıyacak bir araçla karşımızda. Vision Iconic'in teknik verileri paylaşılmamış olsa da elektrik gücüyle hareket ettiği ve seviye 4 otonom sürüş sunabildiği açıklandı.

 Çok uzun bir kaputa sahip olan otomobil bizleri 30'lu yıllara götürürken aydınlatmalı ön panjurun şekli 60'lı ve 70'li yılların Mercedes modellerini hatırlatıyor. Dev jantları aynı zamanda aerodinamik kapakçıklara sahip olan konseptin farlarıysa markanın güncel modellerinde kullanılan yıldız imzasına sahip.

Alçak yapılı tavan ve hemzemin kapı kollarına sahip olan aracın ön çamurluklarının gerisinde hava çıkışları kullanılmış. Yuvarlatılmış bagaj bölümünün görüntüsü de 300 SL'i andıran otomobilde ince yapılı LED stoplar kullanılmış. Özellikler arasında yönlendirilebilir arka aks da bulunuyor. Bu arada aracın oranları, 2016 yılında tanıtılan Maybach Vision 6 konseptini andırıyor.

İç mekanı bir art deco sanat galerisini andıran otomobilin kokpiti şeffaf bir zeplin şeklinde tasarlanırken içerisinde yer alan birçok gösterge ve kumanda analog. Mavi renkli kadife döşemeler ve altın renkli detaylar iç mekana renk katmış. Zemini tamamen düz olan aracın direksiyon simidi de dört kollu.

12 Ekim 2025 Pazar

ECD Porsche 911


Porsche 911, restomod çevrelerinde o kadar popüler ki ECD Automotive Design gibi Land Rover modifikasyonu yapan firmalar bile bu araç üzerinde çalışmaya başladı. 993 kasa kodlu bir 911 Turbo ile haşır neşir olan firma otomobilin gücünü de artırmış.

Görünümünde beklenen değişiklikler olan otomobilde LED farlar ve daha modern görünen LED stoplar görev yapıyor. RS tasarım jantlar 18 inç çaplı. Arka çamurluklardaysa küçük hava girişleri yer alıyor. Arka bölümdeyse dev spoiler iki katlı olarak karşımıza çıkıyor.

İç mekanı da klasik görünümünü koruyan modelde beyaz zeminli analog göstergeler, Recaro Cross Sportster CS koltuklar, metal pedal seti ve vites topuzu kullanılıyor. Kapı kolları da metalden üretilen aracın modern ses sisteminde de Focal hoparlörler görev yapıyor.

Kaputu altında çift turbo beslemeli, 3.6 litre hacimli Boxer motor barındıran araç 500 beygir güç üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi haricinde araçta büyük çıkışlara sahip yeni bir egzoz sistemi, Brembo armalı frenler ve Bilstein amortisörler kullanılıyor. 

Mahindra Bolero ve Bolero Neo


Sayısız SUV modeli üretiliyormuş gibi görünen Mahindra'nın bu araçlarından ikisi makyajlandı. 2000 yılından beri güncellenerek üretilen Bolero ve 2015 yılından bu yana bizlerle olan Bolero Neo'yu operasyona dahil eden Hindistan merkezli üretici araçların ana hatlarını değiştirmemiş.

Köşeli çizgilerini koruyan Bolero yeni bir panjur ve ön tamponla yoluna devam ederken 15 inç çaplı jantlar yenilenmiş. Mercedes G Serisi benzeri çamurluklar, dik ön cam, açıkta bulunan kapı menteşeleri ve yan basamaklar da korunan detaylar arasında. Modelin boyuysa 3.995 mm.

İç mekanı 80'li yıllardan kalmış gibi duran otomobilin direksiyon simidine düğmeler eklenirken dijital gösterge paneli eski saatler hatırlatıyor. Dokunmatik ekranın yanına eklenen USB girişleri ve açık renkli plastikler diğer dikkat çekici detaylar arasında. Üç koltuk sırasıysa standart

Bolero Neo'da da aynı yenilikleri sunan Mahindra bu otomobilde de yeni in panjur tasarımı sunarken 16 inç çaplı jantlar ve yeni gövde renkleri de seçenekler arasına eklenmiş. Siyah tavanla alınabilen modelin profilinde yer alan camların tamamı açılabiliyor. Basamaklar da iç mekana erişimi kolaylaştırıyor.

İç mekanı biraz daha modern duran Bolero Neo'nun bu bölümünde çift renkli plastikler ve analog gösterge paneli kullanılmış. Çok daha büyük bir dokunmatik ekran sunan aracın cam açma düğmeleri vites konsolunun arkasında. Trim parçalarıysa kromajlılar ve piyano siyahı olanlar şeklinde ikiye ayrılıyor.

Her iki modelin de kaputu altında kullanılan 1.5 litre hacimli Diesel motor Bolero'da atmosferik emişli. 75 beygir güç, 210 Nm tork üretebilen ünite Bolero Neo'da turbo beslemeye kavuşuyor ve 100 beygir güç, 260 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli manuel şanzıman gücü arka aksa aktarıyor.