14 Nisan 2024 Pazar

Toyota 4Runner


Toyota'nın 15 yıldır aynı nesli satılan SUV modeli 4Runner sonunda 6. nesliyle bizlerle. Farklı donanım seçeneklerinde farklı görünen araç artık V6 motora sahip değil. Temellerinde yer alan Tacoma ise hem görünüm hem de arazi kabiliyetinden anlaşılabiliyor.

Temellerini paylaştığı Tacoma gibi köşeli hatlara sahip olan otomobilde küçül LED farlar ve daha ince bir panjur kullanılmış. Tamponlarda kullanılan korumalar, jant büyüklükleri, çamurluk korumalarının renkleri ve hatta kaput tasarımı bile donanım seçeneğine göre değişen araç araziye uygun paketlerde tavan rayları ve yan basamaklarla geliyor.

Siyah renkli kapı kolları ve yan aynalar gibi detaylara da sahip olabilen aracın arka tamponu gövdeden çok çıkıntı yapmazken spoiler altında kalan bagaj kapağı camı açılabiliyor. Küçük yapılı LED stoplar ve bagaj bölümünün yan camlarının tavana doğru açı alması nostaljik 4Runner detayları olarak sayılabilir.

Giderek büyüyen araçlar arasına katılan 4Runner, 4.950 mm boya, 1.976 mm ene ve 2.844 mm aks mesafesine sahip. Yerden yüksekliği 233 mm olan modelin yaklaşma ve uzaklaşma açıları sırasıyla 34 ve  24 derece. Limitli kaydırmalı arka diferansiyel, dört tekerlekten çekiş sistemi, iki vitesli transfer kutusu ve karınca vitesi de donanımlar arasında yer alıyor.

Kokpit tasarımını da Tacoma ile paylaşan araçta dört kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran, vites kolu ve birçok fiziksel kumanda düğmesi kullanılmış. Farklı donanım paketlerinde farklı renkte deri döşeme ve trim parçaları kullanılırken 3. koltuk sırası opsiyonel olarak alınabiliyor.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2.4 litre hacimli benzinli motor bulunan otomobil 282 beygir güç, 430 Nm tork üretebiliyor. 1.87 kWh kapasiteli bir bataryaya sahip hibrit seçenekse 330 beygir güç, 630 Nm tork üretebiliyor. Her iki seçenekte de 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder