Škoda'dan beklenen haber geldi ve Superb yeni nesline kavuştu. Dış tasarımına bakınca yenilendiği çok da belli olmayan otomobilin kaputu altında da tanıdık üniteler yer alıyor. İç mekansa markanın yeni nesil modellerini yansıtır nitelikte.
Eskisinden yaklaşık 4 cm daha uzun olan aracın Combi seçeneği 4.902, liftback ise 4.912 mm boya sahip. Genişliği 15 mm azalan ikilinin aks mesafesiyse 2.841 mm. Hava sürtünme katsayısı liftback gövdede 0.23'e kadar düşürülen Superb eskisinden çok da farklı görünmüyor.
İncelen farlar Matrix LED teknolojisine kavuşurken ön panjur genişlemiş. Yenilenen jant seçenekleri ve camların altına sabitlenen yan aynalar aerodinamik verimi artırırken küçük anten korunmuş. LED stoplar da az da olsa yuvarlatılmış bir yapıda. Combi'de kullanılan tavan raylarıysa hemzemin tasarıma sahip.
İç mekana geçildiğinde iki kollu direksiyon simidinin korunduğu görülürken dijital gösterge paneli ve 12.9 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran öne çıkıyor. Özellikle yanlarda yer alan havalandırma ızgaraları şık bir şekilde gizlenirken havalandırma kumandaları Renault Grubu'nda kullanılanları andırıyor.
Çift panjurlu gözlere sahip olan ara konsoldan alınan vites koluysa artık direksiyon simidinin arkasında. Arka camlarda perdeler sunulurken Combi'de açılabilir cam tavan da donanımda yer alıyor. Bagaj hacmiyse liftback gövdede 645, Combi'deyse 690 litre.
Kaputu altında 1.5 litre hacimli TSI ünitenin hafif hibrit versiyonu bulunan Superb 150 beygir güç üretebiliyor. Aynı üniteye sahip şarj edilebilir hibrit araçsa 204 beygir gücünde. Bu otomobilde kullanılan 25.7 kWh kapasiteli bataryalar 100 km üzerinde elektrik mensili sunabiliyor. Bu motor sadece Combi'de sunuluyor.
2 litre hacimli motorlardan benzinli olanı 204 veya 265 beygir güçle alınabilirken aynı hacimli Diesel üniteler 150 ve 193 beygir güç sunabiliyor. Yüksek güçlü ikiliyi dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunan Škoda, şarj edilebilir hibrit seçeneğinde 6, diğerlerindeyse 7 ileri vitesli DSG kullanmış.
BÜLTEN TAMAM. PEKİ ŞAHSİ GÖRÜŞÜNÜZ NEDİR ONUR HOCAM. PASSAT ÖLDÜ, MONDEO SADECE ÇİN'DE DEVAM EDİYOR, INSIGNIA Bİ GM GROUP, Bİ ATLANTIS DERKEN İYİCE ORTALIK MALINA DÖNDÜ.. BUNDAN SONRA SUPERB'IN SERÜVENİ NASIL DEVAM EDER?? SADECE 508 VAR CİDDİ RAKİP ONUN DA KİTLESİ FARKLI OLSA GEREK.. KULLANICI TERCİHLERİ YA FULL ELEKTRİKLİ ARAÇLARA DÖNECEK, YA SUV MODASI ESMEYE DEVAM EDECEK, D SEDAN YOK OLUP GİDECEK.. YA DA TÜRK TÜKETİCİ SUPERB'LE PİYASAYI SÜPÜRECEK ???
YanıtlaSilBİR DE RENAULT'LARA BENZEYEN KLIMA KONTROL TUŞLARI DEMİŞKEN ARACIN DIŞI BANA FORD'LARI ANIMSATTI. UZMAN BİR OTOMOBİL GAZETECİSİ OLARAK SİZ NASIL YORUMLUYORSUNUZ? ÖZELLİKLE ARKA TASARIM SANKİ 2012-2015 YILLLARI FORD TASARIM ÇİZGİLERİNİN YENİ TEZAHÜRÜ GİBİ? ÖN TASARIM DA FORD'UN KÖPEK BALIĞI ÖN IZGARASININ KÜÇÜLTÜLMÜŞÜ GİBİ ADETA.
Ben Combi'nin stoplarını Insignia Wagon'a benzettim hafiften. Uçuk tasarım yapmayınca illa birilerine benziyor sonunda. Superb Liftback'in en çok sattığı pazar zaten Türkiye idi. Passat sedanın gidişiyle daha da açacak gibi arayı.
SilBu arada lansmandaydım. Videosu yakında gelecek.
Sil