18 Temmuz 2023 Salı

Mercedes-AMG GLC 43 ve 63 S


Mercedes'in yüksek performanslı araçları tanıtılmaya devam ediyor. Merakla beklenen GLC ailesinin AMG armalı üyeleri de bu modeller arasında yer alıyor. Her ikisinde de aynı içten yanmalı motor kullanılan ikilinin performansları arasındaysa büyük fark var.

Panamericana panjur ve daha agresif tasarıma sahip ön tampon haricinde tampon köşelerine eklenen deflektörler gözlerden kaçmıyor. Çamurlukları ve yan etekleri de genişleyen araçlardan GLC 43'te 19, 63 S'teyse 20 inç çaplı jantlar kullanılmış. 21 inç çaplı örneklerse opsiyonel donanımda. Arka bölümde 63 S'in çift katlı spoiler ve kare biçimli dört egzoz çıkışı görülürken 43'te yuvarlak egzoz çıkışları kullanılmış. Tampon altı da difüzör çıkışı şeklinde tasarlanmış.

İç mekanında da beklenen gelişmeler bulunan ikilide karbon fiber trim parçaları, metal pedal seti, alt kısmı düzleştirilmiş ve üzerine sürüş özelliklerini seçen kumandalar eklenmiş direksiyon simidi, daha sportif yan desteklere sahip ön koltuklar, siyah tavan döşemesi ve AMG'ye özel grafiklere sahip gösterge paneli sunuluyor.

Gelelim performans değerlerine. Her iki araçta da 2 litre hacimli, turbo beslemeli motoru  elektrik motorlarıyla eşleyen Mercedes, GLC 43'ün benzinli ünitesinden 421 beygir güç, 500 Nm tork alabilirken elektrik motoru 14 beygir güç, 150 Nm katkı yapıyor. Aracın boş ağırlığıysa 2 tonun biraz altında.

Dört tekerlekten çekiş sistemi gücün %39'unu öne, %61'ini arkaya yollarken önde 4 pistonlu kaliperler sunan fren sisteminde 370 ve 360 mm çaplı diskler görev yapıyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı. Adaptif süspansiyon sistemi ve yönlendirilebilir arka aks her iki aracın da donanımında yer alıyor.

GLC 63 S E-Performance'ın şarj edilebilir hibrit sistemiyse ağırlığı 2.3 tonun üzerine taşısa da performansı da ciddi şekilde artırıyor. Toplamda 680 beygir güç, 1.020 Nm tork üretebilen otomobil kardeşi gibi 9 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olsa da 4MATIC+ sistemi, gücü ön ve arka aks arasında 50-50 ile 0-100 arasında paylaştırabiliyor.

Önde 6 pistonlu kaliperlere sahip fren sisteminde 390 ve 370 mm çaplı diskler kullanılan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması sadece 3.5 saniye sürerken maksimum sürat limitörü bu sefer 275 km/s'te devreye giriyor. GLC 43'ün bagaj hacmi 620 litre olarak açıklanırken 6.1 kWh brüt kapasiteli pillere sahip GLC 63 S'inki 470 litrede kalıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder