25 Aralık 2021 Cumartesi

Kandi K32


Çin merkezli Kandi'nin Amerika ayağı, ilginç bir pick up modeliyle karşımızda. Aracın heybetli duruşunun aksine çok düşük güç üreten elektrik motorları bulunuyor ve yola çıkış izni bile yok. Bu nedenle K32, sadece arazi şartlarında hizmet verebilecek.

5.4 metrenin üzerinde olan boyu, kendisine benzeyen Ford Ranger'ınkinden bile uzun olan araç, yüksek yapısı, 17 inç çaplı jantları dış bölümüne birçok kanca yerleştirilen kasası ve sunulan birçok aksesuarla dikkatleri üzrine çekiyor.

İç mekanı basit bir tasarım sunan K32'nin dijital gösterge paneli ve orta konsun tamamını kaplayan dik yerleşimli dokunmatik ekranı dışında dikkat çeken bir yanı bulunmuyor. Eski Opel modellerinden alınmış gibi duran üç kollu direksiyon simidi ve gri renkli trim parçaları da dikkat çeken diğer detaylar.

Heybetli görünüme aldanmak yanlış olur zira aracın iki elektrik motorunun ürettiği güç sadece 29 beygir. Dört tekerlekten çekişli model 105 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor. 20.7 kWh kapasiteli bataryalar yaklaşık 100 km menzil sunarken 50 kWh kapasiteli kardeşleri 240 km menzil sunabiliyor. Aracın minimum ağırlığıysa 1.855 kg.

24 Aralık 2021 Cuma

Hyundai Grandeur Heritage Series


Hyundai'nin resto-mod prototip ailesi genişliyor. Geçmişini gelecekle birleştirmeye kararlı olan Kore merkezli firma şimdi de büyük sedan modeli Grandeur'un 35. yaşını kutlamak için modeli klasik tasarımını koruyarak modern bir hale getirdi.

Orijinalinde olduğu gibi köşeli hatlarını koruyan otomobilin bütün aydınlatmaları piksel LED teknolojisi kullanıyor. Ön panjurun yapısı da farların desenine uyuyor. Küçük yan aynalar ve neredeyse hiç açıklığı bulunmayan jantlar da klasik görünümü bozmamış.

İç mekanda çok daha modern bir rüzgar esen otomobil yine de kadife döşemelerle nostalji rüzgarları da estirebilmiş. Dijital gösterge paneli ve bilgi eğlence ekranı birleşik olan prototipte direksiyon simidinde de bir ekran yer alıyor. Hem ön hem de arka koltukların ortasına gisli gözler ekleyen Hyundai ön koltukları sabit kafalıklı olarak tasarlamış.

Klasik görünümünün ardında modern teknolojilere sahip olduğu belirtilen bu tek örnek Grandeur, tek elektrik motoruyla ilerliyor olsa da marka, motor ve pil hakkında bir açıklama yapmaktan kaçınıyor.

20 Aralık 2021 Pazartesi

Nio ET5


Nio'nun ürün gamı genişlemeye devam ediyor. Büyüme konusunda Tesla'yı örnek almış gibi görünen Çin merkezli üretici ET7 ardından bu modelin biraz daha küçüğü gibi görünen ET5'i tanıttı. Yeni sedan Model 3 boyutlarında.

Büyük kardeşinden çok da farklı görünmeyen otomobilin ön bölümünde sivri burun yapısı ve ikiye bölünen far grubunun ince yapılı üst kısmı dikkat çekiyor. Tavanda otonom sürüş sensörleri yer alırken kapı kollarının da hemzemin olduğu görülebiliyor. Büyük jantları şık duran otomobilin bagaj kapağı kısa yapılı. 

Arkada ayrıca tavana eklenen kamera, ince uzun LED stoplar ve difüzör gözlerden kaçmıyor. Bu arada otomobilin boyu 4.790 mm, genişliği 1.960 mm, yüksekliği 1.499 mm ve aks mesafesi 2.888 mm olarak açıklanıyor.

Sade tasarımlı iç mekanda üst ve alt kısımları düzleştirilmiş direksiyon simidi, küçük dijital gösterge paneli ve orta konsolun tamamını oluşturan dik dokunmatik ekran dikkat çekiyor. Perdesiz cam tavan ve açık renkli döşemeler de iç mekanın ferahlığını artırıyor.

Çift elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli olan otomobil 490 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.3 saniyeye kadar inebilen aracın 75, 100 ve 150 kWh kapasiteli bataryaları 1.000 km'ye kadar menzil sunabiliyor.

Porsche Vision Gran Turismo


Gran Turismo için tasarlanan konseptlere bir de Porsche katıldı. Oyunun 7. sürümünde yer alacak araç, daha önce karşımıza çıkan bu tip konseptler arasından sıyrılabilecek kadar çılgın olmasa da dikkat çekmeyi başarıyor.

Alçak ve geniş yapısıyla öne çıkan otomobilin ön bölümünde Porsche'nin son zamanlarda kullanmayı sevdiği LED gündüz aydınlatması imzası bulunuyor. Büyük çaplı jantlar tek bijonlu tasarıma sahip. Aerodinamik detaylarsa daha çok alt kısımda yoğunlaşmış.

Yukarıya doğru açılan kapaktan ulaşılan iç mekanda sade bir görünüm sunan konseptte karbon fiber ve Alcantara kullanımı bol tutulmuş. Yarış koltukları ve kolayca sökülebilen direksiyon simidi haricinde holografik gösterge paneli de dikkat çeken noktalar arasında.

19 Aralık 2021 Pazar

Fiat Fiorino


Fiat, Fiorino'yu makyajladı. Yalnız bahsi geçen araç, İtalyan üreticinin Brezilya'da ürettiği model. Uno temelleri üzerine geliştirilmiş olan ticari, Avrupa pazarlarında bir süredir görmediğimiz iki kapılı gövde stiline sahip.

Ana hatları değişmeyen modelin ön bölümünde yine siyah renkli tampon yer alsa da görünüm daha derli toplu hale gelmiş. Karartılmış farlar ve ön panjur da yenilikler arasında. Arka bölümdeyse çift kanatlı bagaj kapağı ve köşelere yerleştirilmiş stoplar korunmuş.

İç mekansa basit tasarımını korumaya devam etmiş. Kapılarında bol ve geniş cepler yer alan modelin orta konsolu da depolama alanlarıyla dolu. Torpido gözünün üzerinde de boş bir hacim sunan araçta üç kollu direksiyon simidi analog göstergeler ve dijital bilgi ekranı sunulmakta.

650 kg yükleme kapasitesi sunan otomobilin kaputu altında görev yapan 1.4 litre hacimli ünite benzin veya etanolle çalışabiliyor. Benzinle 85, etanolle 87 beygir güç üretebilen motorun tüketim değerleri de yenilenen 5 ileri vitesli manuel şanzıman sayesinde aşağıya çekilmiş. Maksimum torksa 120 Nm.

Morgan Plus 8 GTR


Morgan'ın klasik tasarımlı modelleri hayatta kalmaya devam ediyor. Plus 8'in en yüksek performanslı versiyonu GTR son kez güncellendi. Üstelik bunu, uzun kaputu altında BMW'den alınan V8'i korumaya devam ederek yaptı.

Üretimine 1968 yılında başlanan otomobil aralıklarla da olsa 50 yılını tamamlamış durumda. Uzun kaputun haricinde yuvarlak farlarını da koruyan otomobil bu donanımında LED teknolojisi kullanmış. Beş kollu jantları tek bijonlu olan GTR'ın yan bölümünde hava çıkışları da dikkat çekiyor. Sabit tavanın arkasına eklenen 3. fren lambası ve seramik egzoz sistemi haricinde ön bölümde splitter ve GTR armalı sis farı kapakları gözlerden kaçmıyor.

İç mekanı da klasik tasarımı koruyan Plus 8'te sabit sırtlık ve kafalıklara sahip karbon fiber koltuklara sahip. Deri döşemenin standart olarak sunulduğu iç mekanda hız ve devir göstergeleri orta konsolda yer alıyor. Küçük direksiyon simidiyse uyarı lambaları ve diğer analog göstergelerin önünde yer alıyor.

Kaputu altında 4.8 litre hacimli V8 motor barındıran otomobilin 375 beygir güç üretebildiği tahmin edilse de kesin güç henüz açıklanmış değil. Şanzıman seçenekleriyse 6 ileri vitesli manuel veya yine 6 ileri tam otomatik. Bu arada otomobilden sadece 9 adet üretilecek.