Ferrari'nin pistler için geliştirdiği özel modelleri arasına bir yenisi eklendi. 488 model ismini taşıyan otomobil, bu araç üzerine geliştirilen 488 GT3 Evo ve 488 Challenge Evo gibi yarış araçlarının özelliklerini sunuyor.
Modelin görünümünde beklenen değişiklikler bulunuyor. Açısı ayarlanabilen splitter ve tek bijonlu jantlar haricinde daha aerodinamik tasarıma sahip aynalar, devasa boyutlara sahip spoiler ve difüzör öne çıkan detaylar arasında. Ayrıca egzoz çıkışları da difüzörün hemen üzerine gizlenmiş.
İç mekanda da beklenen değişiklikler sunulmuş. Tam boy takla kafesiyle donatılan otomobilde tek hareketle sökülebilen direksiyon simidi ve küçük bir dijital gösterge tablosu kullanılmış. Kalınlaşan ve sürücüye dönen orta konsola birçok şalter ve düğme eklenirken yarış koltukları, geri görüş kamerası ekranı ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri donanıma eklenmiş.
Kaputu altında çift turbo beslemeli, 3.9 litre hacimli, V8 motoru barındıran otomobil 700 beygir güç üretebiliyor. 230 km/s süratte 1 ton yere basma kuvveti oluşturan araçta karbon fiber debriyaj balatasına sahip yarı otomatik şanzıman kullanılmış. Frenler ve süspansiyon sistemleri de GT3 aracından alınmış.