9 Ekim 2020 Cuma
Mercedes-Benz E200d Edition 1 Exclusive
Makyajlı Mercedes E Serisi'nin Türkiye'ye ulaşması çok uzun sürmedi. Güncelleme öncesinde tanıtılan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan E200d'yi giriş versiyonu olarak belirleyen model ilk başta akılda performans ve tüketim soruları bıraksa da bu sorular testimde birer birer cevap buluyor.
7 Ekim 2020 Çarşamba
Opel Crossland
Opel'in makyajlı modelleri arasına bir SUV katıldı. Alman markanın küçük SUV seçeneklerinden olan Crossland X, yeni görünümüyle birlikte isminden "X" harfini attı. Ayrıca modelin sunduğu güvenlik yardımcılarının sayısında da artış var.
Makyajlarda genelde ilk değişen yer farlar olsa da Crossland'in önünde tek değişmeyen şey farlar olmuş. Onun yerine panjur iptal edilip bu parçalar geniş bir siyah siyah parçayla birbirine bağlanmış. Yeni tamponda daha büyük hava girişleri ve daha küçük sis farları kullanılmış.
16 ve 17 inç çaplı jantları farklı tasarımlara kavuşan otomobilin arkasında da stoplar siyah bir şeritle birbirine bağlanmış. Model ismi logonun altına alınırken her iki tamponda sunulan gri koruma bölümünün şekli değiştirilmiş.
İç mekanda farklı trim parçaları ve döşeme seçenekleri dışında dokunmatik ekrana yeni yazılım yüklediğini açıklayan Opel, güvenlik donanımında yaya tanımlama yardımcılı acil fren desteği ve yorgunluk uyarısını bulunduruyor.
Kaputu altında 1.2 litre hacimli motorun atmosferik emiş ve turbo beslemeli seçeneklerini sunan Crossland bu ünitelerden 83, 110 ve 130 beygir güç alabiliyor. 1.5 litre hacimli Diesel ünitelerse 110 ve 120 beygir gücünde. Önden çekişli araçlarda motor seçeneğine göre 5 veya 6 ileri vitesli manuelle 6 ileri vitesli otomatik şanzıman sunuluyor.
BMW 128ti
BMW 1 Serisi yeni seçeneğine kavuştu. Genelde tanıtılan son versiyonlar serinin en sportif üyeleri olsa da Alman marka bu defa farklı bir yol izlemiş. Markanın "ti" ekini geri getiren model dinamik olsa da M135i'nin altında konumlanıyor.
Görünümünde büyük bir değişiklik bulunmayan otomobil, M135i'nin neredeyse aynısı. Tamponlar ve yan eteklerinde yer alan ve bu araçta siyah olan trim parçaları kırmızıya boyanan 128ti, yine bu renkte fren kaliperleri ve "ti" arması sunuyor. 18 inç çaplı jantların tasarımı da bu araca özel.
İç mekanda da sportif dokunuşlara sahip olan otomobilde M logolu direksiyon simidi ve metal pedal seti gibi kalemlerin yanında kırmızı dikiş iplikleri, Alcantara döşemeler ve "ti" armalı kol dayanağı sunuluyor.
Turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli motorunu M135i'den de tanıdığımız otomobil 265 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve önden çekiş sistemiyle donatılan 128ti, kardeşi M135i'den 36 kg daha hafif. 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.
6 Ekim 2020 Salı
Lexus J201
Konu off road olduğunda aklımıza gelen ilk markalardan olmasa da Toyota Land Cruiser temelleri üzerinde yükselen LX570 ile bu konuda başarılı olan Lexus arazide daha da başarılı olacak yeni konseptini tanıttı.
Farklılıkları tasarımdan başlayan araçta yaklaşma ve uzaklaşma açılarının iyileştirilmesi için daha küçük tamponlar kullanılmış. Çelik alt korumalarla birlikte ön bölüme vinç de ekleyen Lexus, şnorkel, 17 inç çaplı jantlar ve sabit yan basamaklarla da donatılmış.
Tavanında özel bir port bagaj bulunan konseptin arkasında yedek lastik ve çiftli bidon tutucu görülebiliyor. Süspansiyon sistemi önde 122, arkada 104 mm yükseltilen otomobilin aks ve diferansiyelleri de daha dayanıklı olan versiyonlarıyla değiştirilmiş. Arkaya eklenen merdiven yardımıyla ulaşılabilen tavanda LED barlar da unutulmamış.
İç mekanında deri döşeme ve donanımlarını koruyan aracın bagaj bölümüne çekmeceli bir sistem ve tepesine de köpekler için özel bir bölüm eklenmiş. 5.7 litre hacimli V8 motorsa uygulanan kompresör besleme sayesinde 558 beygir güç, 745 Nm tork üretebiliyor.
Jaguar XF
Jaguar, bir modelini daha makyajladı. Dış görünüşünde büyük bir değişim olmasa da iç mekanında neredeyse her şey değişen otomobillerin kaputları altında da önemli yenilikler bulunuyor. XF, sedan ve station wagon gövde seçenekleriyle sunulmaya devam ediyor.
Önden bakıldığında yeni panjur petekleri ve tamponun genişleyen hava girişleri gibi yenilikler görülebilirken yan bölümde yeni jantlar ve ön çamurluk arkasında sunulan trim parçasının şekil değiştirmesi farklılık olarak sayılabilir. Arkadaysa tampon altına eklenen küçük difüzör ve gizlenen egzoz çıkışları fark ediliyor.
İç mekanı baştan yaratılan XF'te çerçevesiz aynadan, yepyeni kapı içi tasarımına, daha küçük göbekli direksiyon simidinden yeni koltuklara kadar birçok yenilik sunuluyor. Yanlarda bulunan havalandırma ızgaraları artık gizlenmeyen otomobilin dijital gösterge paneli de yeni grafiklere kavuşmuş. Çok daha büyük olan dokunmatik ekranın altında daha şık tasarımlı havalandırma kumandaları yer alırken vites kolu, küçük boyutlu olsa da geri dönmüş. Bu bölümde kullanılan kol dayanağı ve panjurlu göz de yeniden şekillendirilmiş.
Kaputu altında ilk etapta V6 motor sunmayacak olan XF'in bütün üniteleri 2 litre hacimli ve turbo beslemeli. Diesel motor 204 beygir güç, 430 Nm tork üretebilirken benzinliler 250 beygir güç, 365 Nm tork ve 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. İlk iki ünite arkadan itişli olarak alınabilirken üçü de dört tekerlekten çekişli olarak tercih edilebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımansa bütün araçlarda standart. Diesel motorda 48 Volt hafif hibrit sisteme de yer verilmiş.