Premium sınıfa yeni giren bir marka olan DS'in B-SUV seçeneği ilginç tasarımıyla dikkat çekiyor. Türkiye'ye hem benzinli hem de Diesel motorlarla ithal edilen otomobilin testime konuk olan seçeneğiyse en güçlü benzinli motora sahip versiyon. 1.2 litre hacimli motoru 155 beygir güç üretebilen küçük SUV iddialı performans verilerine sahip.
14 Aralık 2019 Cumartesi
DS 3 Crossback 1.2 La Première
Premium sınıfa yeni giren bir marka olan DS'in B-SUV seçeneği ilginç tasarımıyla dikkat çekiyor. Türkiye'ye hem benzinli hem de Diesel motorlarla ithal edilen otomobilin testime konuk olan seçeneğiyse en güçlü benzinli motora sahip versiyon. 1.2 litre hacimli motoru 155 beygir güç üretebilen küçük SUV iddialı performans verilerine sahip.
Honda Civic Type R TC
Honda'nın en sportif modellerinden Civic Type R yeni bir yarış versiyonuna kavuştu. Honda Performance Development tarafından geliştirilen model farklı güç çıkışlarına sahip olabiliyor.
Ön tamponda açılan ek hava girişleri haricinde kaputunda da birçok hava çıkışı bulunan otomobilde daha küçük çaplı jantlar, ayarlanabilir bir spoiler ve yeni bir egzoz sistemi kullanılmış. Yakıt deposunun kapasitesi de 60 litreye yükseltilmiş.
İç mekanda gereksiz bütün donanımlardan arındırılan otomobilde tam boy takla kafesi, OMP direksiyon simidi, küçük dijital göstergeler, yangın söndürme sistemi, koruyucu file ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri sunulmakta.
Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeli motor kullanmaya devam eden otomobilin gücü 270 ile 330 beygir arasında değişebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanınsa 3 ve 4. vitesleri güçlendirilmiş.
12 Aralık 2019 Perşembe
Škoda Rapid
Škoda'nın küçük liftback modeli Rapid artık Türkiye'de satılmıyor olsa da diğer bölgelerde durum böyle değil. Satışın sürdüğü ülkelerden bir tanesi olan Rusya'da tanıtılan makyajlı versiyon şık görünümüyle pazara sunuldu.
Fabia'ya göz kırpan daha sert bir tasarıma sahip olan otomobilde inceltilen LED farlar, genişletilen panjur ve küçültülmüş sis farları dikkat çekiyor. Yeni gövde renkleri ve jant seçenekleri haricinde büyüyen stoplar ve yeni arka tamponla bu bölüm de daha sportif bir duruşa kavuşmuş.
İç mekanda yenilikler daha kolay fark edilebiliyor. Dijital gösterge paneli, yeni direksiyon simidi ve yukarıya alınan dokunmatik ekran Scala'yı andırıyor. Sportif yan desteklere sahip ön koltuklarla alınabilen aracın klimasında yeşil ekran görmek de ilginç.
Kaputu altında tanıdık motorlar barındıran Rapid'in 1.6 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motoru 90 ve 110 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip. 5 ileri vitesli manuel şanzımanın haricinde güçlü versiyon 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla da alınabiliyor. 125 beygir güç üretebilen 1.4 TSI motorsa sadece 7 ileri vitesli DSG ile geliyor.
11 Aralık 2019 Çarşamba
Mercedes-Benz GLA Serisi
Küçük Mercedes modelleri çeşitlenmeye devam ediyor. Büyük değişim geçiren araçlar arasına katılan GLA'nın ilk etapta tanıtılan motor seçeneklerinin tamamı benzinli. Üstelik bunlar arasında bir de AMG var.
GLA'nın tasarımı A'dan çok CLA'yı andıran detaylara sahip. LED farların tasarımı ve çift tümsekli kaput bunlardan ikisi. Üst bölümleri düzleştirilmiş ve siyah renkli plastik korumalı çamurluklar, tavan rayları, büyük kısmı siyah renkli arka tampon gibi detaylar aileden farklı detaylar arasında, LED stoplar, spoiler ve çift egzoz çıkışı da diğer dikkat çeken dokunuşlar.
İlk nesil araçla arasında ciddi boyut farklı bulunan otomobil eskisinden 14 mm daha kısa olsa da yükseklik 104 mm artmış. Aks mesafesi 30 mm artan modelin bagaj hacmi de 14 litre artarak 435 litreye ulaşmış.
İç mekandaysa tanıdık çizgiler bol. Dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran, 64 renkli ambiyans aydınlatması, çift renkli döşeme ve trim parçalarının görünümleri diğer küçük Mercedes modellerinde de kullanılıyor. Ön yolcu koltuğu önünde yer alan bölümse yine bu araca özel.
Kaput altında da tanıdık benzinli üniteler sunan Mercedes'in 1.33 litre hacimli motoru 163 beygir güç, 250 Nm tork sunuyor. 2 litre hacimli ünite 224 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken GLA 35'in aynı hacimli motoru 306 beygir güç, 400 Nm tork verebiliyor. İlk motorda önden çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ikilisi sunulurken diğer iki ünite dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli, yarı otomatik şanzımanla alınabilecek.
Chevrolet Tahoe ve Suburban
Chevrolet'nin son zamanlarda tanıttığı en önemli ikili ortaya çıktı. A.B.D. merkezli üretici, büyük boyutlu SUV modelleri Tahoe ve Suburban'ın yeni nesillerini sergiledi. Her iki modelde de büyüme yaşanmış.
Aslında dış tasarımında büyük bir sürpriz olmayan ikili önden bakıldığında pick up modeli Silverado'ya benziyor. LED farlar, çapları 22 inçe kadar büyüyebilen jantlar ve Z71'de sunulan kısa ön tamponla birlikte yükseltilmiş süspansiyon sistemi dış görünümün dikkat çekenleri.
Dıştan bahsetmişken Tahoe'nun artık 5.352, Suburban'ın da 5.733 mm boya sahip olduğunu belirtelim Modellerin aks mesafeleri sırasıyla 3.071 ve 3.406 mm. Büyüyen boyutlar sayesinde diz mesafelerinden bagaja kadar her bölgede daha fazla hacim sunulmakta.
İç mekanı da modernleşen ikilide son zamanların modası haline gelen dev ekranlar görülmüyor. Analog göstergeler ve 10 inç büyüklüğünde dokunmatik ekranın haricinde düğmelerden seçilen vitesler ve bir sürü kumanda elemanı gözlerden kaçmıyor. Araçların ikinci sıra koltukları için sunulan dokunmatik ekranlar 12.6 inç büyüklüğündeyken head-up display 15 inç büyüklüğünde.
Kaput altında da bir sürpriz saklayan ikilinin V8 üniteleri tanıdık. 5.3 ve 6.2 litre hacimli motorlar 360 ve 426 beygir güç, 520 ve 625 Nm tork üretebiliyor. 3 litre hacimli, sıralı 6 silindire sahip üniteyse bir Diesel. 280 beygir güç, 625 Nm tork üretebilen makine diğerleri gibi 10 ileri vitesli, tam otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.
9 Aralık 2019 Pazartesi
McLaren 620R
McLaren, Sports Series olarak adlandırdığı araçlar arasına bir yenisini ekledi. Temel olarak 570S GT4 isimli yarış aracının yollara çıkabilen versiyonu olan otomobilden sadece 350 adet üretilecek.
Modelde kullanılan aerodinamik parçalar yarış aracında kullanılanlarla aynı. Bu nedenle splitter ve yan deflektörlerle birlikte ön tampon, yan etekler, difüzör ve büyük spoiler tanıdık. Tek bijonlu jantlar ve yarı slick lastikler de pistlere göz kırparken opsiyonle donanımda tam slick lastikler de var.
İç mekan fotoğrafları paylaşılmayan otomobilin donanımında karbon fiber yarış koltukları ve altı noktadan bağlantılı emniyet kemerlerinin olduğuysa kesinleşti.
Ayarlanabilir süspansiyon sistemi, genişletilen iz genişliği ve önde 390, arkadaysa 380 mm çaplı karbon seramik disklere sahip fren sistemi sayesinde boş ağırlık 1.282 kg'a inmiş.
Kaput altında 3.8 litre hacimli V8 motorun çift turbo beslemeyle 620 beygir güç, 620 Nm tork üretebilen seçeneğini sunan araç 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 2.9, 200 km/s'eyse 8.1 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum sürat 322 km/s.