6 Aralık 2019 Cuma

Opel Insignia


Opel'i D segmentinde temsil eden model Insignia makyajlandı. Büyük değişiklikler sunmayan otomobilin iç mekan tasarımı ve motor seçenekleriyse ilginç şekilde ilk etapta açıklanmadı.


Ön bölümde yoğunlaşan değişiklikler yeni LED farlar, farklı desene sahip panjur ve LED sis farlarına sahip tampondan oluşuyor. Yeni gövde rengi ve jant seçeneklerinin haricinde elden geçirilmiş arka tampon ve sahte egzoz çıkışları yenilikler arasında sayılabilir.


İç mekan ve kaput altı henüz detaylandırılmayan modelin Astra'da olduğu gibi PSA grubu motorlarını kullanmaya başlaması muhtemel. Ayrıca bilgi-eğlence ekranının da yenilendiği gelen açıklamalar arasında.

3 Aralık 2019 Salı

Jaguar F-Type


Son zamanlarda SUV ve elektrikli otomobillere yoğunlaşan firmalar bazen sportif köklerini unutabiliyor. İngiliz üretici Jaguar bu trende kapılmadığını gösterircesine şık coupé ve roadster modeli F-Type'ı makyajladı.

Ön bölümde yoğunlaşan değişikliklerle yatay konumlu LED falara kavuşan otomobilin yenilenen tamponunda daha geniş bir panjur bulunuyor. Yan etekler ve 20 inçe kadar büyüyen jantlar da yeni tasarımlarına kavuşmuş.


Kaputta yer alan hava girişlerini de panjura yatay olarak yerleştiren Jaguar arka kısımda hem LED stopları yeniden tasarlamış hem de tamponun altında yer alan difüzörü elden geçirmiş.

İç mekanında artık dijital gösterge paneli sunmaya başlayan otomobilin bilgi-eğlence sistemi hem Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu hem de online güncellemeler alabiliyor. Döşeme seçeneklerinde güncellemeler yapılan araçların bazı yerlerinde yeni jaguar armaları kullanılmış.


Önde 380, arkada 376 mm çaplı fren disklerine sahip araçlardan F-Type R'da istek üzerine karbon seramik diskler ısmarlanabiliyor. Çapları 398 ve 380 mm olan üniteler 6 ve 4 pistonlu kaliperlerle eşleştiriliyor.

Kaputu altında 2, 3 ve 5 litre hacimli 4, 6 ve 8 silindirli üniteler barındırmaya devam eden araçların ilk iki ünitesi sırasıyla 300 beygir güç, 400 Nm tork ve 380 beygir güç, 460 Nm tork üretebiliyor. Küçük hacimli motor turbo, V6 ise kompresör beslemeye sahip.


Bir diğer kompresör beslemeli motorsa 5 litre hacimli V8. 450 beygir güç, 580 Nm tork üretebilen yeni bir versiyona kavuşan ünite F-Type R'da 575 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Araçların tamamında 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. En düşük güçlü F-Type dışında modellerin tamamı dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.