18 Ekim 2019 Cuma

Honda Freed


Tokyo otomobil fuarına yaklaştığımız şu günlerde Japon üreticilerden gelen haberler sıklaştı. Honda, Jazz temelleri üzerine geliştirdiği ve Asya pazarlarında sunulan Freed modelini makyajladığını duyurdu.


Şişirilmiş bir Jazz'a benzeyen otomobil kayar arka kapılara ve geniş yan cam alanlarına sahip. Kısa tutulan kaput, geniş ön panjur, neredeyse yere kadar uzanan bagaj kapağı ve olmayan arka tampon tasarımın diğer detayları.


İç mekana geçildiğinde oldukça uzağa yerleştirilmiş dijital gösterge paneli, ahşap kaplamalar, birçok depolama bölümü ve orta konsola yerleştirilen vites topuzu dikkat çekiyor. Üç koltuk sırasına sahip olan otomobilin kayar kapı camları da açılabiliyor.


1.5 litre hacimli motoru ister tek başına ister hibrit üniteyle sunan Honda bu motorlardan sırasıyla 130 ve 110 beygir güç alıyor. Kullanılan şanzımanlar, yine sırasıyla 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik ve CVT. Üstelik her iki seçenekte de dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonlar arasında bulunuyor.

Denza X


Çin'de işler gerçekten de çok hızlı ilerliyor. Haziran ayında konsept hali tanıtılan ve Mercedes ile ortaklaşa geliştirilen Denza X'in seri üretime hazır seçeneği yıl sonuna gelmeden ortaya çıktı bile.

LED farları aynen korunan otomobilin ön tamponu da birkaç havalandırma ızgarası eklenerek kullanılmış. Yan aynalar ve daha "normal" kapı kollarıyla birlikte jantlar da küçülmüş. Arkada da LED stoplar aynı şekilde korunurken spoiler sadeleştirilmiş. Aynı şey tampon için de geçerli.

İç mekanı henüz tam olarak hazır olmayan modelin hem elektrikli hem de şarj edilebilir hibrit versiyonları üretilecek. 4.89 metre boya sahip Denza X'te üç koltuk sırası sunulacak.


Hibrit versiyonlda kullanılan 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor 192 beygir güç üretebilirken iki elektrik motoru da 150 ve 245 beygirle katkıda bulunuyor. Modelin 0-100 km/s hızlanmasının 5 saniye altında tamamlanacağı açıklandı. 245 beygir gücünde tek bir elektrik motoruna sahip olan elektrikli versiyonsa yaklaşık 500 km menzile sahip olacak.

17 Ekim 2019 Perşembe

Volvo XC40 Recharge


Volvo'nun elektrikli modelleri ortaya çıkmaya başladı. Online yapılan bir lansmanla tanıtılan ilk seri üretim araç XC40 temelli ve gelecekte model gamına katılacak benzer özellikli araçlar gibi "Recharge" arması taşıyor.


Görünümünde neredeyse hiç değişiklik bulunmayan aracın ön panjurunun kapatılması ve arkada egzoz çıkışının bulunmaması dışarıda, farklı görünümlü dijital göstergeler de içeride yapılan yenilikleri sıralıyor.


Kaputu altına da bir bagaj eklenen otomobilde iki elektrik motoru kullanılmış. 408 beygir güç, 660 Nm tork üretebilen XC40 Recharge dört tekerlekten çekişli. 78 kWh kapasiteli bataryaları 400 km üzerinde menzil sunan otomobil 150 kW hızlı şarj istasyonuyla 0'dan %80 şarj oranına 40 dakikada ulaşabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 180 km/s'te sınırlı.

Toyota Yaris


Toyota'nın dikkat çekici tasarım çalışmaları piyasaya sürülmeye devam ediyor. Yeni nesil Yaris sayesinde B segmentinde de dinamik görünmek isteyen Japon üretici alışılmışın dışına çıkmaktan korkmamış.


LED farlar, büyük ön panjur ve hem tampon hem de kaputta karşımıza çıkan agresif çizgiler sayesinde sportif bir duruş sunan Yaris'te şık jantlar, çift renkli gövde, LED stoplar ve spoiler gibi detaylar da gözlerden kaçmıyor.

Eskisinden 5 mm daha kısa, 40 mm de daha alçak olan otomobil 50 mm genişlemiş. Ayrıca aks mesafesinde de yine 50 mm'lik bir artış yaşanmış. Önceki nesil örneklere göre 50 kg'a kadar hafifleyen otomobil TNGA platformunu kullanıyor.


İç mekanı da çok farklı görünen Yaris'te sportif görünümlü bir direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, büyük bir head up display, yuvarlak hatlar, daha kaliteli görünen malzemeler ve panoramik cam tavan gibi kalemler görülebilyor.

İlk etapta satıldığı pazara göre üç farklı motor seçeneği bulunacak Yaris'in atmosferik emişli 1 ve 1.5 litre hacimli motorlarının yanında yine 1.5 litre hacimli benzinli motor kullanan hibrit seçeneği de yer alacak. Artık Lityum iyon bataryalara sahip olan model 115 beygir güç üretebiliyor.

16 Ekim 2019 Çarşamba

BMW 2 Serisi Gran Coupé


BMW hem önden çekişli model ailesini genişletiyor hem de Gran Coupé versiyonlarının sayısını artırıyor. Mercedes CLA'nın doğrudan rakibi olacak model Alman markanın kompakt modellerden beklentisini de artırıyor.


Önden bakıldığında platform kardeşi 1 Serisi'ne benzediği görülebilen otomobil arkaya doğru alçalan tavanı ve kısa yapılı bagaj kapağıyla farklılaşıyor. Tamponlar, yan etekler, jantlar, egzoz çıkışları ve kaliper renkleri donanıma göre farklılaşan aracın boyu 4.526, eni 1.800, yüksekliği 1.420, aks mesafesiyse 2.670 mm.

Arka kısmı yüksek yapısıyla dikkat çeken 2 Serisi Gran Coupé'nin bu bölümünde ince yapılı LED stoplar ve bunları birbirine bağlayan şerit görülebiliyor. Küçük kapağın ardında sunulan bagaj hacmiyse 430 litre.


İç mekanını 1 Serisi ile paylaşan otomobilin donanımında dijital gösterge tablosu, geniş dokunmatik ekran, şık görünümlü ambiyans aydınlatması ve sportif ön koltuklar gibi kalemler görmek mümkün.

Kaputu altında ilk etapta üç motor seçeneği sunulacak olan 2 Serisi Gran Coupé'nin 1.5 litre hacimli, benzinli motoru 140 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimli Diesel ünite 190 beygir gücünde. Aynı hacimli benzinli motorsa M235i'de dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte sunulacak.

15 Ekim 2019 Salı

Ford Transit Custom Nugget


Kamp yapmaktan hoşlananların tercih edebilecekleri araç sayısı artışta. Mercedes Marco Polo ve Volkswagen California'nın ardından Ford Transit'in de bu pazarda bir aracı bulunuyor.


Bu tür modellerde alıştığımız üzere tavanı altında katlanabilir bir bölüm sunan araç bu sayede üst katta bir yatak odasına sahip olabiliyor. Alt kattaysa mutfak, 40 litre hacimli buzdolabı, gazlı ve elektrikli ocak, katlanabilen ve yatağa dönüşebilen koltuklar, musluk, masa ve çekmeceler bulunuyor.


Dış mekanında bir de duş barındıran araçta 10 cihazı destekleyen bir de Wi-Fi hotspot yer alıyor. Güvenlik donanımları arasındaysa kör nokta uyarısı, karavan park yardımcısı, şeritte kalma asistanı ve adaptif hız sabitleme sistemi bulunuyor.


Kaputu altında görev yapan 2 litre hacimli turbo Diesel motorun 130 ve 185 beygir güç üretebilen iki versiyonu sunulurken 6 ileri vitesli manuel veya yine 6 ileri vitesli otomatik şanzımanlar tercih edilebiliyor.

14 Ekim 2019 Pazartesi

Porsche Taycan 4S


Porsche'nin ilk elektrikli modeli yeni versiyonlarına kavuşuyor. Turbo ve Turbo S'in ardından ortaya çıkan 4S ile birlikte fiyatı da düşüşe geçen otomobil uzun menzil ve yüksek performans sunmaya devam etmiş.

Tasarım olarak kardeşlerinden büyük farkı olmayan seçenekte 19 inç çaplı jantlar, tamamı siyah renkli difüzör, kırmızı renkli kaliperler ve çok daha basit bir kapağa sahip şarj girişi standart olarak sunuluyor.


İç mekanında sadece donanım farklılığı bulunan Taycan 4S çift motora sahip olmaya devam ediyor. İki vitesli şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de standart. 79.2 kWh kapasiteli bataryasıyla 405 km menzil sunan araç opsiyonel olarak sunulan 93.4 kWh'lik pillerle 462 km menzile sahip.

Hızlı şarja geldiğimizde ilk pilin 225 kW, ikincisininse 270 kW'lık ünitelere uygun olduğu belirtiliyor. Standart haliyle overboost fonksiyonu ile birlikte 530 beygir güç üretebilen otomobil yüksek kapasiteli pillerle 571 beygire ulaşıyor. Taycan 4S, 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabiliyor ve maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.

13 Ekim 2019 Pazar

Volkswagen Atlas Cross Sport


Volkswagen'in SUV ailesi genişliyor. Geçtiğimiz yıl konsept haliyle tanıştığımız Atlas Cross Sport'un seri üretim seçeneği bizlerle. Araç, isminden de anlaşılabileceği gibi Atlas'ın daha sportif görünümlü versiyonu.


Atlas'ınkinden daha küçük farlara ve daha geniş ön panjura sahip olan aracın tamponları da biraz daha sportif görünüyor. Markanın yeni "R" logosuyla donatılan ilk araç olan Atlas Cross Sport'ta çapları 21 inçe kadar ulaşan jantlar kullanılıyor.

Alçak tavan yapısı ve daha eğimli olan bagaj kapağı camıyla tanınabilen araçta Tiguan'ınkilere benzeyen stoplar ve sahte egzoz çıkışlarına ev sahipliği yapan arka tampon görev yapıyor. Atlas'tan 71 mm kısa olan Cross Sport bu araçtan 58 mm daha alçak.


İç mekanda markanın yeni direksiyon simidine kavuştuğu görünen aracın standart Atlas'tan en büyük farklılığıysa sadece iki koltuk sırasıyla alınabilmesi. Ayrıca tavan yapısı nedeniyle 2. sırada sunulan baş mesafesi de daralmış.

Kaputu altında tanıdık motorlar bulunan aracın 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli ünitesi 240 beygir güç üretebilirken 3.6 litre hacimli V6, 280 beygir gücünde. Her iki motor da 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekişli olarak sunulmakta.

Toyota GranAce


Lexus ardından Toyota da lüks MPV modelini tanıtıyor. Japon üreticinin minibüs modellerinden HiAce temelleri üzerine geliştirilen araç farkını özellikle iç mekanda ortaya koymaya çalışacak.


Kardeşinin köşeli hatlarını koruyan modelin ön bölümünde LED farlar, farklı bir tampon ve dev panjur dikkat çekerken dimdik inen arka bölümde LED stoplar ve yukarıya sabitlenmiş silecek dikkat çekiyor. Kromajlı trim parçaları da gövdeyi renklendiren detaylar arasında.


İç mekanı HiAce'ten alınan modelde kullanılan ahşap kaplama ve alüminyum trim parçaları daha premium bir görünüm sunarken daha büyük dokunmatik ekran ve yenilenen dijital ekranlı havalandırma kumandaları da duruşu daha kaliteli bir hale getirmiş. Modeli üç veya dört sıra koltukla, 5+1 veya 8+1 oturma düzeninde almak mümkün.


Kaputu altında, Hilux'tan da tanıdığımız 2.8 litre hacimli turbo Diesel motoru bulunduran aracın sahip olduğu güç ve tork değerleri Tokyo otomobil fuarında açıklanacak olsa da pick up modelin 177 beygir güç, 450 Nm torkuna sahip olması muhtemel.