28 Şubat 2019 Perşembe

Ferrari F8 Tributo


Cenevre otomobil fuarının yeni süperspor otomobillerinden bir tanesi de Ferrari'den gelecek. İtalyan firma, 488 GTB'nin yerini alacak olan modeli F8 Tributo'yu bu organizasyonda bizlerle buluşturacak.

Tasarımı yine etkileyici olan bu Ferrari modelinde kullanılan birçok hava giriş ve çıkışına baktığımızda aerodinamik özellikler üzerinde ne kadar vakit harcandığı anlaşılabiliyor. Farların üst kısmı yerine hava çıkışları gelen modelde klasik beş kollu Ferrari jantlarının farklı bir yorumu kullanılmış.


Splitter, yan etekler ve difözürün yanında çift çıkışa sahip egzoz sistemi, havalandırma yarıklarına kavuşan motor kaputu camı ve V8 modellere geri dönüş yaptığı söylenebilecek dörtlü stop tasarımı dikkatlerden kaçmıyor.

İç mekanda 488 GTB'ye kıyasla her parçanın yenilendiğini söyleyen Ferrari genel tasarımı çok farklılaştırmamış. Birçok kumandanın entegre edildiği direksiyon simidi, analog devir göstergesini çevreleyen dijital tablo ve yolcunun önüne eklenen dokunmatik ekran dikkat çeken detaylar arasında sayılabilir.


Markanın daha önce 488 Pista'da kullandığı ve çift turbo besleme sayesinde 720 beygir güç, 770 Nm tork üretebilen V8 ünite 3.9 litre hacimli. Maksimum tork devri düşen ünitenin verileri McLaren 720S'inkiyle aynı.

7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan F8 Tributo'nun 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.9 saniye sürerken 0-200 km/s hızlanması 7.8 saniye alıyor. Kuru ağırlığı 1.330 kg aolan otomobilin maksimum süratiyse 340 km/s.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder