29 Kasım 2018 Perşembe
Jeep Gladiator
Jeep'in 1992 yılında terk ettiği pick up pazarı zamanla sadece ana vatanı A.B.D.'de değil gezegenin her köşesinde gelişmeye başladı. Bu nedenle firma, Comanche ile veda ettiği segmente yıllar sonra Gladiator ile döndü.
Önden bakıldığında bir Wrangler'dan farklı görünmeyen aracın gövdesinde sunulan özellikler de bu modelden alınmış. Örneğin tavan parçalı olarak çıkarılabilirken kapılar sökülebiliyor ve ön cam da kaputa doğru devriliyor. Arka bölümünde uzun bir kasa bulunan pick up, Wrangler'ın farklı stop şeklini de korumuş.
İç mekana geçildiğinde de ön bölümde Wrangler'ın kopyalandığı görülürken sunulan donanım zenginliği ve tasarım farklılığının, özellikle Avrupa'da satılan pick up modellerini korkutması muhtemel. Arka koltuklarının altında kilitli gözler yer alan Gladiator'da bu koltukların sırtlıkları katlanabiliyor.
Wrangler gibi başarılı bir arazi kabiliyetine sahip olan dört tekerlekten çekişli araçta farklı transfer kutuları, diferansiyeller ve akslar kullanılırken çelik arka tampon, görünür çeki demirleri ve vinç noktaları belirlenmiş, yanlardan kısaltılabilir ön tampon donanımda yer alıyor. 43.6 derece yaklaşma açısına sahip aracın su geçiş yüksekliği 762 mm.
Kaputu altında ilk etapta 3.6 litre hacimli, atmosferik emişli bir V6 motor bulunacak olan araç 285 beygir güç, 353 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla alınabilen bu üniteye bir yıl sonra 3 litre hacimli bir turbo Diesel de eklenecek. Sadece otomatik şanzımanla sunulacak olan motor 260 beygir güç, 600 Nm tork üretebilecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder