1 Eylül 2017 Cuma
Honda N-Box
Honda'nın Japonya pazarı için ürettiği Keicar modellerinden N-Box yeni nesil örneklerine kavuştu. Eskisinden çok da farklı durmayan otomobilin standart donanımıysa dikkat çekici.
Kutu gibi bir tasarıma sahip olmaya devam eden otomobil bu sayede isminin hakkını veriyor. Tampon-tekerlek mesafeleri sıfıra yakın olan aracın arka kapıları geriye doğru kayarak açılıyor. Custom donanımında LED farlar ve tampona eklenen LED gündüz aydınlatması standart.
Motor bölümünü küçültüp bagaj kapağını de incelten Honda mühendisleri iç mekanı büyütmeyi başarmış. Ayrıca artık otomobilin ön yolcu koltuğu, kendi ileri-geri ayar mekanizmasına sahip. Bu arada otomobilin yeni platformu 80 kg hafifleme sağlamış.
Elektronik yardımcılar konusunda iddialı olan N-Box'ta adaptif hız sabitleme, trafik işareti tanımlama, otomatik uzun far sensörü, şeritten çıkma uyarısı ve çarpma sonrası frenleme yardımcısı bulunuyor.
Kaputu altında 660 cc hacimli bir motor bulunan otomobil 58 beygir güç, 65 Nm tork üretebiliyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) gelen araç önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. Bu arada motorun turbo beslemeye sahip versiyonu da seçenekler arasında.
31 Ağustos 2017 Perşembe
Dacia Duster
Dacia'nın en sevilen modellerinden birisi haline gelen ve özellikle arazi kabiliyetiyle öne çıkan Duster yenileniyor. Romanya merkezli markanın ikinci nesil Duster modeli Frankfurt'ta sergilenecek.
Dışarıdan bakıldığında sanki makyaj görmüş gibi bir izlenim veren otomobilin ön bölümünde panjurla farların iyice birleştiği görülürken şişkin çamurluklar daha da öne çıkmış. Ön çamurluklar arkasına dik ve siyah bir şerit eklenirken turuncu gövde rengi ve 17 inç çaplı janlar da yeni.
İlginç şekilde çamurluklarında siyah renkli korumalar bulunmayan tanıtım aracının ön ve arka tamponlarında olduğu gibi yan eteklerinde de bu korumalar inceltilmiş. Arka kısımdaysa kare biçimli LED stoplar dikkat çekiyor.
İç mekana geçildiğinde tasarımın eskisinden çok daha farklı olduğu görülebiliyor. Anahtarsız giriş ve çalıştırma ve dijital ekranlı havalandırma sistemi gibi donanımlar sunan araçta dört kollu direksiyon simidi ve dokunmatik bilgi-eğlence ekranı bulunuyor.
Kaput altında da tanıdık motorlar görev yapıyor. 1.2 litre hacimli benzinli motorun 115 ve 125 beygir güç üretebilen seçenekleriyle 1.5 litre hacimli Diesel ünitenin 110 beygir güç üreten versiyonu iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilirken 90 beygir gücündeki Diesel sadece önden çekişli. Çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman da güçlü Diesel üniteyle birlikte sunulmakta.
Smart Vision EQ
Smart'ın bu sene Frankfurt'ta sergileyeceği yenilik elektrikli bir otomobil konsepti olacak. Sürekli ağa bağlı kalan araç paylaşım aracı olarak düşünülmüş ve ihtiyaç duyulduğunda sürücüsüne kendi kendine gidebiliyor.
Yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip olan otomobilin ön tamponunda dev bir ekran yer alıyor. ForTwo modellerinde olduğu gibi tekerlekler aracın köşelerine yerleştirilirken yan aynalar kullanılmamış. Geniş cam yüzeylere sahip olan konseptin jantları da beyaz renkli.
Şeffaf kapıları arkaya doğru açılan otomobilin iç mekanı iki kişilik tasarlanmış. Direksiyon simidi veya pedal gibi alışıldık kumanda elemanlarına sahip olmayan aracın dev gösterge paneli ihtiyaç olan bütün bilgileri sağlayabiliyor.
Henüz detaylı teknik verileri açıklanmayan konseptin 30 kWh kapasiteli bataryalara sahip olduğu ve kullanımda olmadığı zamanlarda otomatik olarak kendisini bir şarj istasyonuna yönlendirdiği belirtildi.
30 Ağustos 2017 Çarşamba
Bentley Continental GT
Uzun süredir Bentley markasının en çok tanınan modeli olan Continental GT sonunda yeni nesline kavuşuyor. Dış mekanında beklenen yenilikler bulunan otomobilin asıl iç mekanı çok modern bir duruşa sahip.
Eskisinden daha uzun ve alçak bir yapıya sahip olan aracın aks mesafesi 110 mm uzarken genişlik de 25 mm artışta. Daha geniş ön panjur ve yine genişleyen hava girişleri sportif havayı pekiştirirken dörtlü LED farlar EXP 10 Speed 6 konseptine göndermeler yapıyor. Ön çamurlukların arkasında, otomobilin 12 silindirli olduğunu gösteren logolar unutulmamış.
Arka çamurlukları yine kaslı bir görünüme sahip olan otomobilin yatık arka camı ve kısa tutulan bagaj kapaı daha dinamik görünüyor. Bagaj kapağı üzerinde seviye ayarlı bir spoiler bulunurken yeni oval stoplar egzoz çıkışlarıyla uyumlu bir tasarıma sahip.
İç mekanda kendisinden beklendiği gibi yüksek lüks seviyesi sunan Bentley bu araçta da deri, ahşap ve matalin farklı kombinasyonlarını müşterilerine sunmuş. Asıl yeniliklerse dijital ekranlardan oluşuyor. Gösterge tablosu astık dijital olan Continental GT'nin orta konsolunda yer alan büyük ekran kullanılmadığı zaman ister ahşap kaplamayla, isterse de termometre, pusula ve kronometreden oluşan üç analog göstergeyle gizlenebiliyor.
Kaput altında yer alan W12 motor çift turbo beslemeye ve 6 litre hacme sahip. 635 beygir güç, 900 Nm tork üretebilen ünite, 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Yeni platform sayesinde 85 kg hafiflese de ağırlığı 2.250 kg olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 333 km/s.
MINI Electric Concept
Mini'nin Frankfurt otomobil fuarı yolcusu da ortaya çıktı. Daha önce elektrikli araç üretimine devam etmek istediğini açıklayan marka bu idealini gerçeğe dönüştürmek için hazırladığı konsepti tanıttı.
Ana hatları diğer kardeşleriyle aynı olan otomobilin konsept olduğunu açık veren detayları bulunuyor. LED farlar ve neredeyse tamamı kapatılmış ön panjurun altında geniş hava girişlerine sahip splitter entegre edilmiş bir tampon bulunuyor.
Yan aynalar küçülürken kapı kolları gizlenmiş. Ayrıca yan etekler de daha aerodinamik bir tasarıma kavuşmuş. 19 inç çaplı jantların bir kısmı 3D yazıcıda basılırken sade görünen arka bölümde Birleşik Krallık bayrağı şeklini alan LED stoplar ve alt kısmı büyük bir difüzöre dönüşen tampon dikkat çekiyor.
İç mekan tasarımı ve motor özellikleri henüz belli olmayan otomobilin iki yıl içerisinde seri üretime alınması bekleniyor.
Porsche Cayenne
Porsche, en popüler ve son zamanlarda en çok bilinen modeli Cayenne'i yeniledi. SUV çılgınlığına dahil olduğunda markanın birçok hayranı tarafından eleştirilen bu araç artık 3. nesliyle bizlerle olacak.
Görünümüne baktığımızda sanki makyajlanmış gibi durduğunu söyleyebileceğimiz otomobilde farklı farlar ve daha geniş ön panjur grev yapıyor. 19, 20 ve 21 inç çaplı jantların yanında ince uzun stoplara sahip olan yeni Cayenne'in bagaj kapağı üzerinde uzanan stop lambası da markanın diğer modellerini hatırlatıyor.
İç mekanında değişim daha büyük olan Cayenne'in konsol yapısı Panamera'ya göz kırpıyor. Üç kollu direksiyon simidinin ardında analog devir göstergesi yer alırken geriye kalan göstergeler dijital. Orta konsolda 12.3 inçlik dokunmatik ekran görev yaparken sadeleştirilen vites konsolunda dokunmatik düğmeler görev yapıyor.
Aks mesafesi 2.89 metreyle aynı kalan Cayenne'in boyu 4.92 metreye ulaşmış. Bu sayede bagaj hacmi de büyüyerek 770 litre hacim sunmaya başlamış. Bu arada ailede genel olarak 65 kg'lık ağırlık azalması yaşanmış.
İlk etapta iki farklı benzinli motorla satılacak olan Cayenne'in giriş versiyonunda turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli v6 ünite bulunuyor. 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen motor 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, Sport Chrono paketi ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle aracı 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaştırabiliyor.
Cayenne S'te görev yapan motorsa daha küçük hacimli. Audi RS5 modellerinde de kullanılan 2.9 litre hacimli v6, çift turbo beslemeyle 440 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. Bu motorla donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 265 km/s olarak açıklanıyor.
BMW i3 ve i3s
BMW'nin Frankfurt yenilikleri arasında i3 de bulunuyor. Makyajlanan elektrikli otomobil aynı zamanda i3s adında daha sportif bir versiyona kavuştu. Bataryalardaysa bir yenilik bulunmuyor.
Yenilenen tamponlar ve farklı jant seçenekleri dışında gövdesinde yenilik olmayan otomobilin i3s versiyonu 4 mm genişletilmiş iz genişliği ve 20 inç çaplı jantlarıyla tanınabiliyor. Bu araç ayrıca 10 mm alçaltılmış.
İç mekanda yeni trim panelleri ve iDrive'ın en son sürümü kullanılırken standart i3'ün elektrik motoru 170 beygir güç, 250 Nm tork üretmeye devam ediyor. i3s'deyse bu veriler 184 beygir güç, 270 Nm tork oluyor. Sportif model 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 160 km/s olarak açıklandı.
Önceden olduğu gibi, aracın menzilini artırmak isteyenler 0.7 litre hacimli, iki silindirli benzinli menzil uzatıcıyı sipariş edebiliyor. Bu üniteyle birlikte toplam menzil 235 km'ye kadar ulaşıyor.
29 Ağustos 2017 Salı
Volkswagen Golf Sportsvan
Frankfurt'un makyajlı araçları arasına Volkswagen Golf Sportsvan da katıldı. Görünümünde büyük bir değişiklik bulunmayan otomobilin donanımındaysa ufak tefek geliştirmeler var.
Birçok makyaj operasyonunda olduğu gibi ön bölümde yoğunlaşan farklılıklar arasında yeni bir tampon, daha az kromajlı çıtaya sahip panjur ve LED farlar bulunurken tavan taşıma rayları eklenmiş. Stopların iç desenleri değişirken tamponların altına şık egzoz çıkışları yerleştirilmiş.
İç mekana geçildiğinde yeni nesil dokunmatik ekranların yanında otomatik park yardımcısının en yeni sürümü alınabiliyor. Ayrıca acil durum fren sistemi, trafikte dur-kalk asistanı ve römork çekme yardımcısı gibi donanımlar artık seçenekler arasında bulunuyor.
Kaput altında görev yapan 1 litre hacimli TSI motorun 85 ve 110 beygir güç üretebilen iki versiyonu bulunurken 1.5 litre hacimli TSI'ın ilk etapta sadece 130 beygir güç üretebilen seçeneği sunulacak. 1.6 litre hacimli turbo dizel motor 115, 2 litre hacimli kardeşiyse 150 beygir gücünde. Şanzımanlarsa 6 ileri vitesli manuel ve 7 ileri vitesli DSG.
28 Ağustos 2017 Pazartesi
Maserati Ghibli GranLusso ve GranSport
Maserati'nin küçük sedan modeli Ghibli hafifçe makyajlandı. Yeni donanım paketlerine de kavuşan otomobilin tanıtımın Çin'de yapılması hedef pazarların nerelerde olduğunu da bizlere işaret ediyor.
Diğer Maserati modellerinden izler taşıyan hafif makyaj sonrasında dış mekanında daha fazla krom kullanılan araçta elden geçirilen ön panjur ve Matrix LED farlar sunulmakta. 20 inç çaplı jantlarda bir değişiklik bulunmazken ön çamurluğun arkasına donanım armaları eklenmiş. Arka tampon da hafifçe elden geçirilmiş.
Kullanımına başlanan elektro-hidrolik direksiyon sistemi sayesinde şeritte kalma yardımcısı, otoyol yardımcısı ve kör nokta asistanı gibi yardımcılar araca entegre edilebilmiş. İşaret tanıma ve adaptif hız sabitleme sistemleri de donanımda yer alıyor.
İç mekanda farklı döşeme renkleri sunmayan başlayan Maserati bu bölümde makyajı orta konsola uygulamış. Daha büyük bir bilgi-eğlence ekranına sahip olan otomobilin bu sistemi artık vites konsolunda yer alan bir kumandadan kontrol ediliyor. Ayrıca havalandırma kumandaları da yeniden şekillendirilmiş.
Kaput altında yer alan en güçlü motorsa artık daha da yüksek performansa sahip. Çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli v6 artık 430 beygir güç, 580 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşılabilirken maksimum sürat 286 km/s olmuş.
Volkswagen T-Roc
SUV ve Crossover modellerin çekiciliği bütün markaları bu segmentlere yöneltmeye başladı. Bu firmalar arasında yer alan Volkswagen de sonunda Tiguan'ın küçük kardeşi olan T-Roc'u tanıttı.
Yeni nesil Volkswagen modellerinin genel tasarımlarını birkaç farklı detayla pekiştiren otomobilin altıgen ön panjuru ve LED farlarının birleşimi Ford Edge'i andırırken ön tamponda geniş hava girişi ve iç bölümü boş olan LED gündüz aydınlatmaları bulunuyor.
Farklı ebatlarda jantlar, kalın C sütunu ve kontrast renklerde alınabilen tavanıyla farklı görünüm oluşturan otomobilin arka bölümünde, Arteon'da olduğu gibi model isminin ortaya yazıldığı görülebiliyor. 4.234 mm boya sahip olan T-Roc Tiguan'dan 252 mm daha kısa. Modelde 2.603 mm aks mesafesi bulunurken bagaj hacmi de 445 litre olarak açıklanıyor. Bu hacim, arka koltuklar yatırılarak 1.290 litreye kadar genişletilebiliyor.
İç mekana geçildiğinde bir Volkswagen'in kabininde olduğunuz kolayca anlaşılıyor. Gövde rengiyle uyumlu konsol kaplamaları, dijital gösterge paneli, orta konsolun üst kısmına yerleştirilen bilgi eğlence ekranı ve tanıdık havalandırma kumandaları kumandalara hemen alışılmasını sağlıyor.
Tamamı turbo beslemeye sahip motorları 115, 150 ve 190 beygir güç sunabilen T-Roc'ta bu ünitelerden benzinli olanlar 1, 1.5 ve 2 litre hacimliyken Dizel olanlar 1.6 ve 2 litre hacimli. Motor seçeneğine göre önden veya dört tekerlekten çekiş sistemleri tercih edilebilirken 6 ileri vitesli manuel ve 7 ileri vitesli DSG de donanımda sunuluyor.