30 Ağustos 2017 Çarşamba
Porsche Cayenne
Porsche, en popüler ve son zamanlarda en çok bilinen modeli Cayenne'i yeniledi. SUV çılgınlığına dahil olduğunda markanın birçok hayranı tarafından eleştirilen bu araç artık 3. nesliyle bizlerle olacak.
Görünümüne baktığımızda sanki makyajlanmış gibi durduğunu söyleyebileceğimiz otomobilde farklı farlar ve daha geniş ön panjur grev yapıyor. 19, 20 ve 21 inç çaplı jantların yanında ince uzun stoplara sahip olan yeni Cayenne'in bagaj kapağı üzerinde uzanan stop lambası da markanın diğer modellerini hatırlatıyor.
İç mekanında değişim daha büyük olan Cayenne'in konsol yapısı Panamera'ya göz kırpıyor. Üç kollu direksiyon simidinin ardında analog devir göstergesi yer alırken geriye kalan göstergeler dijital. Orta konsolda 12.3 inçlik dokunmatik ekran görev yaparken sadeleştirilen vites konsolunda dokunmatik düğmeler görev yapıyor.
Aks mesafesi 2.89 metreyle aynı kalan Cayenne'in boyu 4.92 metreye ulaşmış. Bu sayede bagaj hacmi de büyüyerek 770 litre hacim sunmaya başlamış. Bu arada ailede genel olarak 65 kg'lık ağırlık azalması yaşanmış.
İlk etapta iki farklı benzinli motorla satılacak olan Cayenne'in giriş versiyonunda turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli v6 ünite bulunuyor. 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen motor 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, Sport Chrono paketi ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle aracı 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaştırabiliyor.
Cayenne S'te görev yapan motorsa daha küçük hacimli. Audi RS5 modellerinde de kullanılan 2.9 litre hacimli v6, çift turbo beslemeyle 440 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. Bu motorla donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 265 km/s olarak açıklanıyor.
Bu aracı kullanma şansın oldu mu?
YanıtlaSilEvet, oldu. İstanbul Park'ta.
SilDetay verebilir misin?
SilLand Rover ya da 3 büyük Alman'ın SUV'lerinden iyi mi??
"İyi"nin tanımına göre değişir. Hepsinden daha iyi yol tutuşa ve kaliteye sahip ama arazide hepsinin gerisinde örneğin.
Sil