25 Kasım 2016 Cuma
Carbonfiber Dynamics BMW M4
Geçtiğimiz günlerde Alman modifikasyon firması Carbonfiber Dynamics tarafından tanıtılan BMW M4, bu aracın nasıl sade sayılabilecek bir görünümle dudak uçuklatan performansa aynı anda sahip olabileceğini bizlere gösterdi.
Gövdesi üzerinde folyo kaplamaya yer verilen otomobilde 19 inç çaplı jantlar, karbon fiberden üretilmiş splitter, biri büyük biri küçük spoiler, yan etekler ve difüzör, port bagaj, yeni egzoz ve güçlendirilen fren sistemleriyle ayarlanabilir süspansiyon sistemi bulunuyor.
3 litre hacimli motor üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda 700 beygir güç, 860 Nm tork alınırken bu artış, 100-200 km/s deparının 5.9 saniyeye inmesini sağlamış.
24 Kasım 2016 Perşembe
Peugeot 301
Citroën C-Elysée'nin ardından şimdi de sıra ikizi Peugeot 301'de. Makyajlanan 301'in sunduğu yenilikler dış görünüşte yoğunlaşmış gibi dursa da donanım anlamında birçok iyileştirme yapılmış.
Yenilenen yüzüyle son dönem Peugeot modellerine daha çok benzeyen 301'de dik yerleşime sahip kromajlı ön panjur, ortadan daraltılmış farlar, LED gündüz aydınlatmasına sahip tamponlar, yeni jantlar ve 3 boyutlu görünüm sunan stoplar kullanılmış.
İç mekanda farklı göstergeler, yeni bir direksiyon simidi ve havalandırma kumandaları göze çarparken 7 inç büyüklükteki dokunmatik ekran C-Elysée'de olduğu gibi 301'de de kullanılıyor. Android Auto ve Apple CarPlay gibi bağlantı opsiyonları bulunan ekranda geri görüş kamerası görüntüleri de izlenebiliyor.
Bütün motor seçenekleri 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan 301'in 115 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli benzinli motoru 6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla da alınabilecek. Diğer motor seçenekleriyse 1.2 litre hacimli, 82 beygir gücündeki PureTech ile 92 ve 100 beygir güç çıkışı sunan 1.6 litre hacimli turbo Diesel üniteler.
Lotus Exige Sport 380
Uzun yıllar sonrasında ilk defa bu yıl kar açıklayan Lotus, modellerini güçlendirmeye devam ediyor. Araçları bir taraftan da hafifleten İngiliz üretici Exige'in en yüksek performanslı seçeneğiyle bizlerle.
Daha geçtiğimiz aylarda Exige Sport 350 modellerini tanıtan firma yeni otomobilinde kırmızı renkli rötuşlar kullanmış. Ön tampon altına eklenen splitter, yanlarda görülen deflektörler ve büyük spoiler aerodinamik verimliliği artırırken jantlar önde 17, arkadaysa 18 inç çaplı.
Otomobilin aküsünden koltuklarına kadar birçok noktasında hafifleme amaçlı değişiklikler yapan Lotus aynı şeyi stop grubu için de yaparak dört parçalı tasarımı ikiye düşürmüş. Yenilenen jantlar ve arka cam yerine kullanılan farklı polikarbonat da eklenince ağırlık 1.110 kg'a inmiş.
Bol bol karbon fiber parçaya sahip çıplak iç mekanı değişmeyen aracın 3.5 litre hacimli v6 motoru, kompresör besleme yardımıyla 380 beygir güç, 410 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 286 km/s olarak açıklanırken otomatik şanzıman opsiyonu için 2017 yılını beklemek gerekecek.
21 Kasım 2016 Pazartesi
NIO EP9
Çin'den farklı haberler gelmeye devam ediyor. Gündemi yakından takip eden Çin merkezli üreticilerden NextEV merakla beklenen elektrik motorlu otomobilini ve yeni markası NIO'yu tanıttı.
Şık görünümlü bir süperspor otomobil olan EP9 içten yanmalı kardeşlerinin sunduğu bütün tasarım detaylarına sahip. Dev jantlar, LED aydınlatma grubu, şişkin çamurluklar, kubbe biçimli yaşam bölümü, geniş hava giriş ve çıkışları, dev splitter ve difüzör, geniş yan etekler ve elektrikli olarak ayarlanabilen spoiler dış görünümde dikkat çeken noktalar arasında sayılabilir.
İç mekanı sade bir yapıya sahip olan otomobilde özel olarak şekillendirilmiş koltuklar, üzerinde dijital bir bilgi ekranı ve kumanda butonları yer alan oval direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dokunmatik orta konsol ve yolcunun önüne yerleştirilen büyük ekran görülebiliyor.
Dört elektrik motoruna sahip olan EP9 toplamda 1.360 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.7 saniyede ulaşabilen otomobil 200 km/s sürateyse 7.1 saniyede ulaşıyor. Maksimum sürat 313 km/s olarak açıklanırken menzil yaklaşık 430 km.
BMW 1 Serisi Sedan
Bundan tam 1 yıl önce Çin'de tanıtılan BMW konsepti gerçeğe dönüştü. Bu ülke pazarı için geliştirilen ve Çin'in yerli üretimi olacak BMW 1 Serisi Sedan şık görünümüyle dikkat çekiyor.
İsminde 1 Serisi geçse de aslında farklı bir araç olan bu otomobilde ileriye çıkan çift böbrekle birlikte ince yapılı farlar, sivri burun kısmı, ön çamurluklardan stoplara kadar uzayan karakter çizgileri, şişkin çamurluklar, yüksek bir bagaj kapağı, LED stoplar ve üst modellerde sunulan çift egzoz çıkışı görülebiliyor.
İç mekanda 1 Serisi'nin izleri daha belirgin olan otomobilde sade tasarımlı gösterge paneli, kalın yapılı üç kola sahip direksiyon simidi, geniş bilgi ekranı ve dokunmatik iDrive kumandası gibi tanıdık parçalar bulunurken otomatik şanzımanlı modellerde kullanılan konvansiyonel vites kolu ve önünde yer alan kayar kapaklı göz farklılıkları oluşturuyor.
Markanın Mini ve X1 gibi modellerde kullandığı UKL platformuna sahip olan otomobil önden çekişli. Tamamı turbo beslemeye sahip benzinli motorlardan 1.5 litre hacimli olanı 136 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimliler 192 ve 231 beygir güç üretebiliyor. Bütün motorlar 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilebiliyor.
Volvo XC90 D5 AWD R-Design
Volvo'nun etkileyici değişimi son sürat devam ediyor. Çin merkezli Geely grubuna katılmasının ardından modellerini büyük bir hızla yenilemeye başlayan İsveçli üretici bu yenileme sürecine makyajlarla başlasa da çok geçmeden amiral gemisi XC90'ın baştan yaratılmış ikinci nesliyle karşımıza çıktı.
Uzun bir üretim hayatına sahip olan ilk nesil XC90, 2002 yılında piyasaya çıktı. Tasarım detaylarını 2001 yılında sergilenen ACC konseptinden alan otomobilin özellikle burun kısmı zamanının Volvo modellerinden çok farklıydı. 2007 ve 2009 yıllarında hafifçe makyajlanan XC90'ın üretimi 2014 yılına kadar devam etti. 2014 yılında tanıtılan ikinci nesil araçlarda 5 ve 7 koltuk seçeneği sunulurken Türkiye'ye ithal edilen seçeneklerde üç koltuk sırası bulunuyor. Daha önce Momentum donanım paketiyle test ettiğim D5 motorlu XC90 bu sefer R-Design paketiyle konuğum.