15 Temmuz 2016 Cuma

Toyota Hilux 2.8 4x4 Hi-Cruiser A/T


Efsaneler değişik şekil ve boyutlarda karşımıza çıkabiliyor. Bunun en başarılı örneklerinden birisi de Japon üretici Toyota'nın neredeyse 50 yıldır ürettiği pick up modeli Hilux. İlk nesil örnekleri 1968 yılında ortaya çıkan aracın dillere destan olan dayanıklılığı, 8. neslinin de önünü açan bir özellik olarak karşımıza çıkıyor.

Geçtiğimiz yıl, uluslararası otomobil basınıyla aynı günlerde arazi sürüşü tanıtımına katılma şansı bulduğum Hilux'ın şehir sokaklarına uyumunu bu seferki testimde sınama şansı bulurken arazi kabiliyetini de daha detaylı bir şekilde test edebildim. Bakalım 50 yıla dayanan tecrübe yeni nesil aracın özelliklerini nasıl etkilemiş.

Heico S90 D5


Volvo'nun büyük sedan modeli S90 ve kardeşi V90 için geliştirilen modifikasyon kitlerine bir yenisi eklendi. Heico Sportiv tarafından sunulan paket 2.425 Euro karşılığında D5 kodlu araç için ek performans sağlıyor.

Dışarıdan bakıldığında sadece Heico Sportiv logolarıyla standart araçlardan ayrılabilen otomobillerin 2 litre hacimli Diesel motorları 258 beygir güç, 520 Nm tork üretebiliyor. Kiti 5 yıl veya 150.000 km garantiyle satan firma, aracın tüketim ve egzoz gazı salınımı konularında değişime uğramadığını belirtiyor.

14 Temmuz 2016 Perşembe

Mazda3 / Axela


Mazda'nın Kodo tasarım dilini yansıtan ilk seri üretim otomobili Mazda3 makyajlandı. Tahmin edileceği gibi zaten çok şık olan görünümü çok değiştirmeyen Japon üretici yeni teknolojilerle aracı taze tutmayı amaçlamış.

Eskisinden de küçük farlara sahip olan otomobilin ön panjuru artık bu farların içerisine kadar giriyor. Adaptif LED farlar opsiyonel olarak sunulurken yenilenen tampon tasarımında daha ince yapılı sinyaller ve küçültülen sis farları dikkat çekiyor. Arka bölümünde de farklılıklar olan otomobilin yenilenen tamponunda siyah renkli koruma aşağıya kaydırılırken reflektörlerin şekli değişmiş.


İç mekanı neredeyse hiç değişikliğe uğramayan Mazda3'te göbeği biraz daha küçültülüp yeni süslemelerle daha sportif bir görünüme kavuşturulan direksiyon simidi kullanılırken metal görünümlü kap içi kaplamaları da donanıma eklenmiş. Ayrıca üst donanım paketlerinde vites konsolu arkasında yer alan bölüme kayar kapak eklenmiş.

Motor seçeneklerinde bir yenilik olmayan Mazda3'ün Diesel üniteleri daha sessiz bir hale getirilirken donanıma eklenen ve ilk olarak bu otomobilde kullanılan G-Vectoring Control sayesinde özellikle virajlarda yol tutuş geliştirilmiş.

12 Temmuz 2016 Salı

MANSORY G500 4x4²


Mercedes'in en uçuk modellerinden olan ve çoğu araca tepeden bakan G500 4x4², BRABUS'un ardından MANSORY tarafından da modifiye edildi. Görünümünde tipik yenilikler sunulan aracın gücü de artmış.

Dört bir köşesinde kullanılan karbon fiber parçalar haricinde tasarımında az değişiklik yapılan arazi aracında farklı egzoz çıkışları, elektrikli yan basamaklar, farklı bir ön panjur ve şeffaf görünümlü stoplar bulunuyor.


İç mekanı sahibine özel döşenebilen G500 4x4², metal pedal seti, karbon fiber süslemeler, tavandan tabana kadar deri döşeme ve gövde rengi zemine sahip gösterge paneli gibi detaylara sahip.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip 4 litre hacimli v8 motoru koruyan araç 480 beygir güç, 710 Nm tork üretebiliyor.

G-POWER M4 GTS


G-POWER'ın BMW modifikasyonları son sürat devam ediyor. Firmanın M4 modelleri üzerine geliştirdiği kitler 600 beygir barajına erişen güçler üretirken M4 GTS temelli paket bu sınırı da aştı.

Görünümde yine büyük bir değişiklik sunmayan firmanın sunduğu en dikkat çekici farklılık farklı renklerde alınabilen 21 inç çaplı jantlar.


Kaput altında da harikalar yaratan G-POWER'ın yeni turbo beslemelerle donattığı 3 litre hacimli, düz 6 silindirli ünite 615 beygir güç, 760 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 325 km/s'in üzerine çıkmış.

Renault Mégane Sedan


Fransız üretici Renault, Türkiye'de üreteceği yeni sedan modelini tanıttı. İlk iki nesil Mégane modelleriyle aynı ismi kullanarak üretilen otomobil üçüncü nesille birlikte Fluence olsa da Mégane Sedan ismi yine aramıza döndü.

Fluence'ta olduğu gibi görünümü hatchback kardeşinden farklılaşmayan otomobilin tasarımı B sütununa kadar beş kapılı modellerle aynı. Açılabilir büyük sunroof opsiyonuna sahip olduğu görülebilen otomobilin geniş arka çamurluk çizgisi korunurken C sütununda kullanılan hafif girintiler sportif duruşu pekiştirmiş.


Kısa ve yüksek yapılı bagaj kapağının uç kısmı bir spoiler şekline sahipken marka logosuna kadar uzanan LED stoplar hatchback kardeşten tanıdık. GT Line paketiyle tanıtılan otomobilde kromajlı egzoz çıkışı ve daha sportif bir görünüm sunan arka tampon dikkatlerden kaçmıyor.

İç mekanı kardeşlerinden aynen kopyalanan otomobilin bagaj hacmi 508 litre olarak açıklanıyor. Ayrıca bu bölüme daha rahat ulaşım için eller serbest kapak açılması da donanıma eklenmiş.


Kaputu altında da sürpriz bulundurmayan Mégane Sedan'ın 1.6 litre hacimli benzinli motoru 115 beygir güç üretiyor. 5 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) alınabilen ünitenin yanında sunulacak ikinci benzinli ünite turbo beslemeye sahip ve 1.2 litre hacimli. 130 beygir güç üretebilen bu motor 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla (EDC) alınabilecek.

1.5 litre hacimli turbo Diesel motorun 90 ve 110 beygir güç üretebilen seçenekleri 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabilirken yüksek güçlü ünite 6 ileri vitesli EDC ile de sunulacak. 130 beygir gcündeki 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorsa sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabilecek.

Ford F-150


Ford'un kendi evinde en güçlü olduğu segmentlerin başında gelen pick up pazarının önde gelen üyesi F-150'ye doping yapıldı. Gücü artan araç bir taraftan da yeni şanzımanı sayesinde daha ekonomik hale getirilmiş.

Aracın 3.5 litre hacimli, v6 EcoBoost versiyonu üzerinde yapılan çalışmalar sonrasında güç 375 beygire, torksa 637 Nm'ye ulaşırken hem motor kalibrasyonu hem de 6 ileri vitesli otomatik şanzımanın yerini alan 10 ileri vitesli ünite tüketimi aşağıya çekmiş.

11 Temmuz 2016 Pazartesi

Ferrari LaFerrari Aperta


Ferrari'den bir süredir beklenen haber sonunda geldi. İtalyan üretici, en yüksek performanslı modeli LaFerrari'nin üzeri açılabilen seçeneğini tanıttı. Aracın isminin aldığı takı da Aperta oldu.

Aslına bakılırsa görünüm olarak sabit tavanlı kardeşinden küçük farklılıklarla ayrılabilen otomobilin tavanı kapalı konumdayken ikiliyi ayırabilmek zor. Artık sabit olmayan tavan nedeniyle kapıları tavanın ortasına kadar uzayamayan Aperta'nın ön çamurlukları arkasına da küçük solungaçlar eklenmiş.


İç mekanı da kardeşinden farksız olan otomobilin kaputu altında görev yapan 6.3 litre hacimli v12 motor ve elektrik motoru da tanıdık. İçten yanmalı ünite 800 beygir güç, 700 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 163 beygir güç, 270 Nm'lik katkı sağlıyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve arkadan itiş sistemi bu araçta da standart olarak sunuluyor.

Nissan Pathfinder


Nissan'ın 2012 yılında, diğer SUV modellerine benzer hale getirdiği aracı Pathfinder makyajlandı. Ön bölümde yoğunlaşan işlem sonucunda aracın gücü de artarken iç mekanda büyük bir yenilik bulunmuyor.

Yenilenen ön panjur, farklı tasarıma sahip farlar ve daha köşeli hatlarıyla dikkat çeken ön tamponla birlikte genel görünüm değişirken yeni jantlar, sinyal entegre edilmiş yan aynalar, farklı iç tasarıma sahip stoplar ve daha büyük kromajlı süslemeye sahip arka tampon dikkat çeken değişiklikler arasında.


İç mekanda yapılan değişikliklerden en büyüğü orta konsolun üst kısmında yer alan navigasyon ekranının büyümesi olurken ayak hareketiyle otomatik olarak açılıp kapanabilen bagaj kapağı donanıma eklenmiş.

Kaputu altında görev yapan 3.5 litre hacimli v6 motoru koruyan Pathfinder, yapılan modifikasyon çalışmaları sonucunda 284 beygir güç, 351 Nm tork üretebilir hale gelmiş. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) ve önden çekiş standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel olarak alınabiliyor.

10 Temmuz 2016 Pazar

Renault Clio RS


Renault'yu B segmentinde temsil eden Clio'nun geçtiğimiz ay makyajlanmasının ardından gözler, bu otomobilin yüksek performanslı seçeneklerine çevrilmişti. Bizleri çok bekletmek istemeyen Fransız üretici bu otomobilleri güncellemeleriyle birlikte tanıttı.

Daha düşük güçlü kardeşleri gibi görünümünde büyük yenilikler bulunmayan araçta LED farlarla birlikte daha önce RS 16 konseptinde gördüğümüz LED sis faları bulunuyor. 17 inç çaplı jantlar standart olarak sunulurken Trophy seçeneğinde jantlar 18 inç çaplı. Clio RS'in arka bölümünde yine LED teknolojisine sahip stoplar bulunuyor.


Kaputu altında görev yapan 1.6 litre hacimli motorun 200 ve 220 beygir güç üretebilen seçenekleri sunulurken yüksek güçlü versiyon sadece Trophy ile birlikte alınabiliyor. Sportif şasi ve alçaltılmış süspansiyon sistemine sahip olan bu araç 0'dan 100 km/s sürate 6.6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 235 km/s. Ayrıca yine Trophy'ye özel bir donanım olarak opsiyon listesinde yer alan Akrapovič egzoz sistemi gösterilebilir.

AM-RB 001


Son zamanlarda düşük yakıt tüketimi ve az egzoz gazı salınımı gibi trendlerin arasında boğulan otomotiv endüstrisine arada taze kan aktarımı da oluyor. Aston Martin ve Red Bull Racing'in ortak projesi de bunlardan biri.

Görünümünden de anlaşılacağı gibi bir hiper otomobil olarağı açıklanan aracın ismi henüz 001 olsa da üretime başlandığında bu isim değişecek. Dayanıklılık yarışlarında kullanılan kapalı kokpit araçları andıran bir tasarımla etkileyici görünen otomobil ileri aerodinamik özellikler sayesinde virajlarda inanılmaz G kuvvetlerine ulaşabilecek.


Henüz teknik detayları belli olmasa da aracın atmosferik emişli bir V12 motora sahip olacağı kesin. Ayrıca üretimde kullanılacak olan hafif malzemeler sayesinde güç/ağırlık oranının 1 olması hedefleniyor. 25 adet pist versiyonu üretilecek olan otomobilin toplam üretim sayısıysa 175'i geçmeyecek.