12 Temmuz 2016 Salı
Renault Mégane Sedan
Fransız üretici Renault, Türkiye'de üreteceği yeni sedan modelini tanıttı. İlk iki nesil Mégane modelleriyle aynı ismi kullanarak üretilen otomobil üçüncü nesille birlikte Fluence olsa da Mégane Sedan ismi yine aramıza döndü.
Fluence'ta olduğu gibi görünümü hatchback kardeşinden farklılaşmayan otomobilin tasarımı B sütununa kadar beş kapılı modellerle aynı. Açılabilir büyük sunroof opsiyonuna sahip olduğu görülebilen otomobilin geniş arka çamurluk çizgisi korunurken C sütununda kullanılan hafif girintiler sportif duruşu pekiştirmiş.
Kısa ve yüksek yapılı bagaj kapağının uç kısmı bir spoiler şekline sahipken marka logosuna kadar uzanan LED stoplar hatchback kardeşten tanıdık. GT Line paketiyle tanıtılan otomobilde kromajlı egzoz çıkışı ve daha sportif bir görünüm sunan arka tampon dikkatlerden kaçmıyor.
İç mekanı kardeşlerinden aynen kopyalanan otomobilin bagaj hacmi 508 litre olarak açıklanıyor. Ayrıca bu bölüme daha rahat ulaşım için eller serbest kapak açılması da donanıma eklenmiş.
Kaputu altında da sürpriz bulundurmayan Mégane Sedan'ın 1.6 litre hacimli benzinli motoru 115 beygir güç üretiyor. 5 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) alınabilen ünitenin yanında sunulacak ikinci benzinli ünite turbo beslemeye sahip ve 1.2 litre hacimli. 130 beygir güç üretebilen bu motor 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla (EDC) alınabilecek.
1.5 litre hacimli turbo Diesel motorun 90 ve 110 beygir güç üretebilen seçenekleri 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabilirken yüksek güçlü ünite 6 ileri vitesli EDC ile de sunulacak. 130 beygir gcündeki 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorsa sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabilecek.
Günahıyla sevabıyla megane'ın bi adı, bi duruşu vardı. Fluence ise şirket aracı olmanın ötesine geçememişti. Sedanda tekrar megane'a dönüş çok isabetli olmuş. Satacaktır kuvvetle muhtemel. Bir de yeni Laguna çıksa, vel satis ve lattitude isimleri unutulup gitse renault karizmayı oldukça toparlar. Engin
YanıtlaSil+Sana enginin selamı var
Sil-Hangi engin?
+Pezevengin
Engin.
Makyajlı Clio da Talismanda Megane lar dış tasarım olarak çok renkli makineler oldu gerçekten tebrik ediyorum bir büyük sıkıntı benim için iç tasarım :( Hala soğuk sıradan kaba geliyor . Sanki aracın dışını ve içini tasarlayan ekip birbirinden habersizmiş gibi . Peugeot yada Citroen bir el atsa Renault'a efsane olacak bence :D
YanıtlaSilBen de iç tasarımına ısınamadım bir türlü. Daha renkli yapılabilirdi çok rahat şekilde.
SilKatılıyorum dış tasarım ne kadar güzelse iç tasarımda bir o kadar sıradan ve basit.
SilTasarımı güzel olmuş fluence den kurtarması da ayrı bir güzel olmuş. Reno kişisel olarak almayı tercih ettiğim bir araç olmasa da şirket araçları olarak zaman zaman kullanıyorum yapılan eleştirilerin ağır olduğunu düşünüyorum. Motor şanzıman dış tasarım bir çok markadan ileride. İç tasarım fotolardan güzel gözüküyor yakından görme şansım olmadı. Tabi fotolar en üst pakete ait baz donanımlarda genelliklerle görüntü daha yavan kalıyor'.
YanıtlaSil2011-2015 arası jetta-passat benzerliğinden daha fazla benziyorlar birbirlerine.ama tasarım çok daha güzel megane-talisman ikilisinde
YanıtlaSilc sütunundan itibaren arka tasarımda risk almamışlar. farklılık hissettirmese de mantıklı olmuş.
YanıtlaSiliç tasarım saçma sapan. şimdi bir de en boşuna 70-80 bin lira falan derler. daha bir saçma sapan olur.
YanıtlaSilfiyat rica ederim
YanıtlaSilAçıklanmadı henüz ama hatchback modele %5 koyabiliriz yaklaşık.
Sil