27 Mayıs 2016 Cuma
Peugeot L500 R Hybrid
Fuarlarda Fransız üreticilerin uçuk konseptlerini görmeye hala alışmadıysanız Peugeot'nun size bir sürprizi var. Üreticinin tanıttığı hibrit yarış aracı prototipi çok özel bir aracın anısına yaratılmış.
30 Mayıs 1916 yılında, yani 100 yıl önce L45 isimli aracıyla Indianapolis 500 organizasyonunda galibiyete ulaşan Peugeot bu otomobilin gövde rengine boyadığı tek kişilik yarış aracı konseptiyle yine dikkat çekiyor.
Karbon fiber yapı sayesinde ağırlığı 1 tonda tutulan araçta dev jantlar, şık görünen LED aydınlatma elemanları ve çıplak karbon fiberden oluşan aerodinamik paket dikkat çekerken aracın ortasına konumlandırılan sürücü kabini bir cam parça ile kapatılabiliyor.
1 metre yüksekliğe sahip olan konseptin iç mekanında sadece bir yarış koltuğu için yer bulunuyor. Farklı biçimlendirilen direksiyon simidinin arkasına vites değiştirme kulakçıkları eklenirken gösterge paneli, iki adet dairesel panel üzerine yansıtılan hologramlardan oluşuyor.
308 R'dan tanıdığımız turbo beslemeye sahip, 1.6 litre hacimli benzinli motoru 270 beygir güç üretebilen otomobilin her aksında bir tane de elektrik motoru görev yapıyor. Toplamda 500 beygir güç, 730 Nm tork üretebilen konsept 0'dan 100 km/s sürate 2.5 saniyede ulaşabiliyor. Bu arada bu motor kombinasyonunu da 308 R HYbrid'den tanıdığımızı hatırlatayım.
Nissan GT-R NISMO
Hatırlayacağınız gibi Nissan'ın en sportif modeli GT-R geçtiğimiz Mart ayında makyajlanmıştı. Bu yenilenmeden etkilenmeyen en güçlü seçenek NISMO ise yeni yüzünü Paris otomobil fuarında sergileyecek.
LED farları, standart modelin makyajlı yüzünü yansıtsa da tampon tasarımı yeni ve eski nesiller arasında kalan otomobilde daha agresif bir ön panjurun yanında daha büyük splitter, daha uzun LED gündüz farları ve standart modelinkilere daha çok benzeyen egzoz çıkışları görev yapıyor. 20 inç çaplı jantlar ve büyük arka spoilerse aynen korunmuş.
İç mekanı doğrudan makyajlı araçtan alınan otomobilde bol bol Alcantara döşeme kullanıldığı görülebiliyor. Yeni dokunmatik ekran daha çok bilgi gösterebilirken orta konsolda yer alan düğme sayısını da azaltmış.
Artırılan burulma direnci sayesinde süspansiyon sistemi de elden geçirilebilen GT-R NISMO'nun çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli v6 motoruysa önceden olduğu gibi 600 beygir güç üretmeye devam ediyor. Yine önceden olduğu gibi 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart donanımda sunuluyor.
Volkswagen Beetle
Bu yıl Paris'te göreceğimiz makyajlı araçlar arasına Beetle da katıldı. Teknik anlamda bir yenilik sunmayan otomobilin görünümü tazelenirken iç mekanda da bazı ufak tefek yenilikler bulunuyor.
Yenilenen ön tamponuyla bütün donanım seviyelerinde daha sportif bir görünüm sunmaya başlayan otomobilin LED stopları da koyulaştırılmış Yeni gövde renkleri ve jant seçenekleri de donanımlar arasına eklenmiş.
İç mekanda da yeni döşeme seçeneklerine kavuşan Beetle'da farklı orta konsol kaplaması kullanılırken gösterge paneli yenilenerek hem grafikler hem ışıklandırma farklılaştırılmış. Otomobilin geriye kalan teknik özelliklerindeyse bir değişiklik yapılmamış.
Renault Clio RS 16
Fransız üretici Renault, hem RenaultSport departmanının 40. yaşını hem de Formula 1'e geri dönüşünü özel bir konseptle kutluyor. Clio RS temelleri üzerine geliştirilen otomobil göründüğünden çok daha güçlü.
Daha ilk bakışta farklı tasarım detayları dikkat çeken aracın sis farları, RenaultSport logosu şeklini alırken gövde üzerine farklı grafikler eklenmiş. Hafifletilmiş jantlar ve logoyla birlikte ön panjur siyaha boyanırken LED farlar, büyütülmüş spoiler ve difüzör, genişleyen çamurluklar ve daha kalın yan etekler bu farklılıkları tamamlıyor.
60 mm genişletilen gövdeye sahip olan konseptin frenleri ve 6 ileri vitesli şanzımanı gibi turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli motoru da Mégane RS'ten alınmış. 275 beygir güç üretebilen ünitenin maksimum torkuysa 360 Nm.
Subaru BRZ
Toyota GT86'nın ikizi Subaru BRZ makyajlandı. Kardeşinden iki ay sonra gelen makyaj dış görünümü biraz olsun farklılaştırırken donanımda da ufak tefek değişiklikler yapılmış.
Yenilenen ön tamponu biraz daha sportif görünüm sunan otomobilin farları artık Full LED teknolojisine sahip. Üst donanım seçeneklerinde LED sis farları da donanıma eklenirken yenilenen jantlar, daha büyük opsiyonel spoiler ve LED stoplar geriye kalan yenilikler.
İç mekanda döşeme seçeneği farklılaşan aracın orta konsolunda yer alan dokunmatik ekran farklı tasarıma sahip olmasının yanında artık performans verilerini de gösterebiliyor. Aracın çok fonksiyonlu direksiyon simidi de elden geçirilmiş bir tasarım sunuyor.
Süspansiyon sistemi de elden geçirilerek yol tutuşu iyileştirilen aracın manuel şanzımanla donatılan seçenekleri farklı bir son dişli oranına kavuşmuş. 2 litre hacimli Boxer motor, otomatik şanzımanlı araçlarda aynı kalırken manuel şanzımanla sunulanlarda 5 beygir güç, 7 Nm tork kazancı olmuş.
25 Mayıs 2016 Çarşamba
G-POWER X6 M TYPHOON
G-POWER'dan gelen haberler iyi. BMW modelleri için gövde kitleri ve modifikasyon parçaları geliştiren firma, X6 M için hazırladığı paketlere bir yenisini ekledi. Bu sayede daha önce tanıtılan TYPHOON S'e de daha güçlü bir kardeş gelmiş oldu.
Yuvarlak sis farlarını koruyan ön tamponu daha da agresif bir görünüme kavuşan aracın ek hava çıkışlarına sahip kaputu da TYPHOON S'ten alınırken 12 inç çaplı jantlar, yenilenmiş yan etekler ve genişletilmiş çamurluklar görünümü farklılaştırmış. Bagaj kapağı camının üst ve altına birer spoiler ekleyen G-POWER arka tamponun altına yerleştirdiği difüzörün kenarlarına karbon fiber eklentiler yapmış.
Egzoz, fren ve süspansiyon sistemleri de elden geçirilen aracın çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli v8 motoru artık 750 beygir güç, 988 Nm tork üretebiliyor.
24 Mayıs 2016 Salı
Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium
Blogun düzenli takipçilerinin aşina oldukları bir testle karşınızdayım. 2013 yılında yaptığım A.B.D. seyahatim sırasında, henüz Avrupa'da satışa sunulmamış olan Mondeo'yu test etme şansım olmuştu. Kuzey Amerika'nın büyük motorlu araçlarının ardından Türkiye'nin gerçekleri kötü bir hatırlatma yapmış olsa da aynı araç bu sefer de 1.5 litre hacimli benzinli motoruyla benimle.
1992 yılında tanıtıldığında Sierra'nın yerine geçen Mondeo 1996 yılında kapsamlı bir makyaj geçirdi. 2000 yılında ikinci nesil modeller tanıtılırken bu otomobilin satışları 2007'ye kadar devam etti. Boyutları büyümeye devam eden Mondeo'nun üçüncü nesli Avrupa'da 2014 yılına kadar satılmış olsa da dördüncü nesil örnekler Amerika kıtasında, Fusion adıyla 2012 yılından bu yana yollarda.
Renault Grand Scénic
Bu yıl Paris otomobil fuarında sergilenecek yenilikler arasına bir de Renault katıldı. Fransız üretici, Mart ayında tanıttığı yeni nesil Scénic modelinin uzatılmış versiyonu Grand Scénic'i organizasyon öncesinde tanıttı.
Temel olarak uzun bir Scénic olduğundan tasarımında büyük bir sürpriz bulunmayan aracın güçlü görünümü, LED farlar, şişkin çamurluklar, kontrast renkte seçilebilen tavan, siyah renkli A,B ve C sütunlarıyla standart olarak sunulan 20 inç çaplı jantlarla pekiştirilmiş. Scénic'ten farklı olan arka bölümde daha dik bir bagaj kapağıyla birlikte büyüyen cam bagaj kapağı camı ve D sütununa doğru uzayan LED stoplar dikkat çekiyor.
4.634 mm boya, 1.865 mm genişliğe ve 1.660 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.804 mm olarak açıklanırken yerden yükseklik 160 mm olmuş. 5 kişilik kullanımda VDA standartlarına göre 718 litre bagaj hacmi sunan otomobilin ikinci koltuk sırası öne kaydırıldığında bu hacim 866 litreye ulaşıyor. Bunun haricinde kabinde 63 litreye varan göz ve cep hacmi sunuluyor.
İç mekanda da sürpriz sunmayan Grand Scénic'in dijital gösterge paneli ve büyük bir dokunmatik ekrandan oluşan orta konsolu, kısa boylu kardeşten alınırken büyük panoramik cam tavan, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, head up display ve özel olarak şekillendirilen koltuklar dikkat çeken detaylar arasında.
Kaputu altında tanıdık motorlar bulunan otomobilin 1.2 litre hacimli benzinli motoru, 115 ve 130 beygir güç üretebilen iki versiyona sahipken 1.5 litre hacimli Diesel ünite 110 beygir güç üretebiliyor. Bütün bu motorlar 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulsa da Diesel olanı 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla da almak mümkün.
1.6 litre hacimli Diesel motorun 130 ve 160 beygir gücündeki versiyonlarını sunan Renault bu ünitelerden ilkini 6 ileri vitesli manuel, ikincisiniyse yine 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla sunacak.
23 Mayıs 2016 Pazartesi
Peugeot 3008
İkinci nesil Peugeot 3008 sonunda tanıtıldı. Tahmin edileceği gibi ilk nesil modellere göre daha büyük boyutlu olan araç aynı zamanda daha heybetli bir görünüme kavuşurken iç mekanda yaşanan değişim daha da ileriye gitmiş.
Yükseltilmiş burun yapısıyla çok daha heybetli görünen araç, 3 boyutlu ön panjur, ince yapılı LED farlar, bütün gövdeye yayılan metalik yüzeyli süslemeler, çapları 19 inçe kadar çıkan jantlar, gövdenin alt bölümünü koruyan siyah renkli plastik şeritler, yine bu renge boyanmış sütun ve yan aynalarla LED stoplar gibi detaylara sahip.
4.447 mm boya, 1.906 mm genişliğe ve 1.624 mm yüksekliğe sahip olan yeni 3008'in aks mesafesi de 2.675 mm'ye ulaşmış. 20 derece yaklaşma, 29 derece uzaklaşma açısı sunan aracın yerden yüksekliğiyse 219 mm. Büyüyen boyutlar arka koltuklara 4 mm omuz, 24 mm diz ve 36 mm ek baş mesafesi olarak geri dönerken bagaj hacmi de 88 litre artışla 520 litreye ulaşmış.
Daha önceden kendi başına tanıtılmış olan iç mekanı Fransız markanın diğer modellerine de örnek olacak aracın küçük direksiyon simidi hem üst hem de alttan düzleştirilirken gösterge tablosu tamamen dijital. Orta konsol üzerine yerleştirilen büyük dokunmatik ekranın altında şık tasarıma sahip şalterler ve BMW modellerini andıran bir vites konsolu görülebiliyor.
Yardımcı elektronik donanımları arasında kör nokta uyarısı, sürücü yorgunluk sensörü, şeritte kalma asistanı, adaptif hız sabitleme sistemi ve kuşbakışı görüş sunan 360 derece kameraya sahip park yardımcısı bulunan otomobilde 515 Watt çıkış gücü, 10 hoparlör ve bir subwoofer sunan Focal marka ses sistemi de opsiyonel olarak alınabilecek.
EMP2 platformu üzerinde yükselen yeni nesil 3008, önceki nesil örneklere göre 100 kg'a kadar daha hafif. Türkiye'de göremeyeceğimiz 2 litre hacimli turbo Diesel motorun 150 ve 180 beygir güç üretebilen iki seçeneği bulunurken daha küçük hacimli ünitelerin de çeşidi bol.
130 beygir güç üretebilen 1.2 litre hacimli benzinli motor hem manuel hem de tam otomatik şanzıman seçenekleriyle sunulacakken 1.6 litre hacimli benzinli ünite, 165 beygir güç ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilecek. Aynı hacimli Diesel motorun 100 ve 120 beygir gücünde iki versiyonu olacağını açıklayan Peugeot düşük güçlü seçenekte 5 ileri vitesli manuel şanzıman kullanırken yüksek güçlülerde 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri bulunacak.
Fiat Egea Hatchback Türkiye Basın Lansmanı
Bir önemli model lansmanıyla daha birlikteyiz. Geçtiğimiz yıl sedan modelinin lansmanında beraber olduğumuz Egea şimdi de hatchback gövde seçeneğine kavuşuyor. Cenevre otomobil fuarında tanıtılan otomobille birlikte Tofaş'ın bu yıl, 400.000 adetlik üretim kapasitesini sonuna kadar kullanması bekleniyor.
İlk bakışta bazı detaylarında farklılıklar görülen hatchback kasanın farlarında LED gündüz aydınlatmalarına yer verilirken sis farları yuvarlatılmış. Ayrıca bu bölümde kullanılan kromajlı çıtalar da sedan seçeneklerde bulunmuyor. 17 inç çaplı jantlarıyla şık bir görünüm sunan otomobilde kısa tutulmuş bir radyo anteni kullanılmış.
Nissan Pulsar Türkiye Basın Lansmanı
Nissan'ın C segmentinde yer alan oyuncusu Pulsar, Türkiye'de satışa sunuldu. Geçmişi 70'li yıllara dayanan ve farklı gövde seçenekleri Türkiye'de de Sunny ve Almera gibi isimlerle satılan otomobilin yeni nesli 2014 yılında tanıtılmıştı.
Dışarıdan bakıldığında büyük bir sürpriz yaşatmayan tasarımıyla bir Nissan olduğunu belli eden otomobilin ön bölümünde, platformunu paylaştığı Qashqai'nin izlerini görmek mümkün. Şişkin ön çamurluklar ve jant tasarımları da bu araca göndermeler yaparken yan cam yüzeylerinin genişliği dikkat çekici.