23 Mayıs 2016 Pazartesi
Nissan Pulsar Türkiye Basın Lansmanı
Nissan'ın C segmentinde yer alan oyuncusu Pulsar, Türkiye'de satışa sunuldu. Geçmişi 70'li yıllara dayanan ve farklı gövde seçenekleri Türkiye'de de Sunny ve Almera gibi isimlerle satılan otomobilin yeni nesli 2014 yılında tanıtılmıştı.
Dışarıdan bakıldığında büyük bir sürpriz yaşatmayan tasarımıyla bir Nissan olduğunu belli eden otomobilin ön bölümünde, platformunu paylaştığı Qashqai'nin izlerini görmek mümkün. Şişkin ön çamurluklar ve jant tasarımları da bu araca göndermeler yaparken yan cam yüzeylerinin genişliği dikkat çekici.
Arka bölümü, öne nazaran biraz daha oturaklı görünüme sahip olan Pulsar'ın iç mekanına geçildiğinde, SUV modellerin izleri daha da belli oluyor. Kapı içlerinde kullanılan cam ve merkezi kilit kumandaları, kapı kolları, direksiyon simidi ve göstege paneli, orta konsolda yer alan dokunmatik ekran ve direksiyonun solunda yer alan kumanda elemanları Qashqai modelinde de aynen kullanılıyor.
Yüksek sayılabilecek tavan yapısı sayesinde ferah bir kabin sunan otomobil, 2.700 mm'lik aks ve 692 mm'lik arka koltuk diz mesafesiyle övünürken bagaj hacmi de 385 litre olarak açıklanıyor. Statik lansman sırasında aracı sürüş şansımız bulunmadığından izolasyon ve performans hakkında bir yorum yapamasam da yaşam alanının geniş olduğunu söyleyebilirim.
Türkiye'de kaputu altında iki motor seçeneği bulunacak olan Pulsar'ın 1.2 litre hacimli benzinli ünitesi, giriş donanım paketiyle 59.900 TL seviyesinden başlayan fiyata sahip olacak. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılan araçlar 66.300 TL'ye alıcı beklerken bu motor-şanzıman ikilisi, en üst donanım paketiyle 75.200 TL'ye satılacak.
Çoğumuzun yakından tanıdığı 1.5 litre hacimli turbo Diesel motor ilk etapta sadece manuel şanzımanla alınabilecek. Bu araçların fiyatları da lansman indirimleriyle birlikte 72.400 ve 81.300 TL arasında değişim gösteriyor.
Bu arada benzinli motor 115 beygir güç üretebilirken Diesel ünite 110 beygir güç, 260 Nm tork üretebiliyor. Benzinli motor manuel şanzımanla eşleştirildiğinde torku 190 Nm'yi bulurken otomatik şanzımanla bu veri 165 Nm'ye geriliyor.
Onur Abi genel kullanım olarak nasıl bir araç?
YanıtlaSilBilmem. Statik lansmandı.
SilOnur abi şu cam düğmelerini aydınlatmalı hadi onu geçtim üzerinde ne işe yaradıklarını gösteren bir ibare ile üretmek çok mu maliyetli bir iş yoksa Nissan sineğin yağını mı çıkarıyor?
YanıtlaSilİkincisi. Gereksiz maliyet olduğunu düşünüyorlar ama bence değil. Hele de aracı tanımayan insan geceleri afallıyor.
Sil