23 Mayıs 2016 Pazartesi
Peugeot 3008
İkinci nesil Peugeot 3008 sonunda tanıtıldı. Tahmin edileceği gibi ilk nesil modellere göre daha büyük boyutlu olan araç aynı zamanda daha heybetli bir görünüme kavuşurken iç mekanda yaşanan değişim daha da ileriye gitmiş.
Yükseltilmiş burun yapısıyla çok daha heybetli görünen araç, 3 boyutlu ön panjur, ince yapılı LED farlar, bütün gövdeye yayılan metalik yüzeyli süslemeler, çapları 19 inçe kadar çıkan jantlar, gövdenin alt bölümünü koruyan siyah renkli plastik şeritler, yine bu renge boyanmış sütun ve yan aynalarla LED stoplar gibi detaylara sahip.
4.447 mm boya, 1.906 mm genişliğe ve 1.624 mm yüksekliğe sahip olan yeni 3008'in aks mesafesi de 2.675 mm'ye ulaşmış. 20 derece yaklaşma, 29 derece uzaklaşma açısı sunan aracın yerden yüksekliğiyse 219 mm. Büyüyen boyutlar arka koltuklara 4 mm omuz, 24 mm diz ve 36 mm ek baş mesafesi olarak geri dönerken bagaj hacmi de 88 litre artışla 520 litreye ulaşmış.
Daha önceden kendi başına tanıtılmış olan iç mekanı Fransız markanın diğer modellerine de örnek olacak aracın küçük direksiyon simidi hem üst hem de alttan düzleştirilirken gösterge tablosu tamamen dijital. Orta konsol üzerine yerleştirilen büyük dokunmatik ekranın altında şık tasarıma sahip şalterler ve BMW modellerini andıran bir vites konsolu görülebiliyor.
Yardımcı elektronik donanımları arasında kör nokta uyarısı, sürücü yorgunluk sensörü, şeritte kalma asistanı, adaptif hız sabitleme sistemi ve kuşbakışı görüş sunan 360 derece kameraya sahip park yardımcısı bulunan otomobilde 515 Watt çıkış gücü, 10 hoparlör ve bir subwoofer sunan Focal marka ses sistemi de opsiyonel olarak alınabilecek.
EMP2 platformu üzerinde yükselen yeni nesil 3008, önceki nesil örneklere göre 100 kg'a kadar daha hafif. Türkiye'de göremeyeceğimiz 2 litre hacimli turbo Diesel motorun 150 ve 180 beygir güç üretebilen iki seçeneği bulunurken daha küçük hacimli ünitelerin de çeşidi bol.
130 beygir güç üretebilen 1.2 litre hacimli benzinli motor hem manuel hem de tam otomatik şanzıman seçenekleriyle sunulacakken 1.6 litre hacimli benzinli ünite, 165 beygir güç ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilecek. Aynı hacimli Diesel motorun 100 ve 120 beygir gücünde iki versiyonu olacağını açıklayan Peugeot düşük güçlü seçenekte 5 ileri vitesli manuel şanzıman kullanırken yüksek güçlülerde 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri bulunacak.
Aracın tasarımı harika olmuş. Beklediğimiz bir araç. Yalnız klavye sürçmesi sanırım 520dm3 590 lt bagaj hacmi var onur bey. Umarım uçuk fiyatlarla sürmez bunu piyasaya peugeot. En azından kadjarla benzer fiyat olsa harika olur.
YanıtlaSilVDA standartlarında 520 litre bagaj hacmi. Boşluklar da işin içine katılınca 591 litre oluyor.
Sileski modeldeki çekiş sistemleri, hibrit motor falan rafa mı kalktı şimdi?
YanıtlaSilFarklı modlu çekiş sistemi var bu araçta da ama hibrit ünite bulunmayacak.
SilArka tekerlere tahrik yoktu dimi o sistemde?
SilYoktu. Önden çekişliydi hibrit dışındakiler.
SilPeugeot super iş çıkarmış
YanıtlaSilDonanım seviyelerinden haber var mı onur bey?
YanıtlaSilHenüz yok ama isimleri değişmeyecektir.
SilSelamlar. Eat6 var mı? Şu şanzıman 5 tane dsg 11 tane edc 99 tane yarı otomatik 0.9 tane zf8 eder.
YanıtlaSilkullanılan otomatiklerin hepsi eat6
SilAynen. Bütün otomatikler tam otomatik.
SilPeugeot premiuma yaklasmaya calisiyor gibi degil mi onur bey. Her yeni modelde daha kaliteli arac uretiyor gibiler.
YanıtlaSilEvet öyle. Citroen uçuk tasarımlara kayarken Peugeot daha oturaklı modeller üretecek.
Silcitroen c4 ikinci jenerasyonun bedelini fena ödüyor
Sil