11 Ocak 2016 Pazartesi
Volkswagen Tiguan GTE Active
Bu yıl Detroit'te sergilenecek konseptler arasında bir de Volkswagen bulunuyor. Geçtiğimiz yıl tanıtılan yeni nesil Tiguan'ın seri üretime hazır hibrit konsepti üzerine geliştirilen prototip, arazi kullanımına daha uygun bir seçeneği öngörüyor.
Tamponlar ve yan etekler altında metal korumalar sunan otomobilin bu bölümleriyle birlikte çamurluk çevrelerinde siyah renkli plastik koruma kullanılmış. Tavanı da plastik kaplanan konseptin bu bölümünde tavan rayları arasında gergi ve spot ışıkları bulunuyor.
16 inç çaplı jantlar ve yan aynalar koyu renkleriyle dikkat çekerken arazi lastikleri, hem ön hem de arka tamponlardan çıkan çeki halkaları gibi arazi odaklı detaylar. Yüksekliği 43 mm artan aracın yaklaşma, uzaklaşma ve oturma açıları da artışa geçmiş. İç mekanı büyük ölçüde GTE ile aynı olan konseptin orta konsolunun tamamı dokunmatik panellerden oluşuyor.
Kaputu altında 148 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen 1.4 litre hacimli TSI motor bulunan GTE Active konseptinde 54 ve 114 beygir güç üretebilen iki elektrik motoru da hazır bekliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli DSG'ye sahip aracın 0'dan 96 km/s sürate ulaşması 6.4 saniye sürüyor.
Karma kullanımda maksimum sürat 192 km/s olarak açıklanırken elektrik motorlu sürüşlerde bu sınır 113 km/s olarak belirlenmiş. Elektrikli menzili 32 km olarak belirtilen aracın toplam menziliyse 933 km olarak açıklandı.
ooo Das Sahtekar gelmiş, batışınızı da görecez inşallah
YanıtlaSilbi bitmediniz
SilOratalama tüketim değerlerini yazsaydiniz keşke..!!
YanıtlaSil6.86 litre/100 km.
SilŞimdi bu tüketim değerine inanalım mı? Sahtekar adamlar bide utanmadan değer falan yapmasınlar. Siz ne düşünüyorsunuz bu VW sahtekarlığı hakkında onur bey?
SilBence inanmak saflık olur. O nedenle yazmak istemiyorum fabrika verisi tüketim değerlerini. Standartlar kapalı ortamda belli şartlara uyarak test etmeye zorunlu bıraktığından değerler böyle çıkıyor. Bütün üreticilerin değerleri bu şekilde.
SilVolkswagenin fabrika verisi tüketim değerleri genellikle yakalanılabilir değerler oluyor tam aksine. Ama tabi araca son derece alışkın olmak kaydı ile.
Silfabrika verisi ortalama tüketimi 7.4 litre olan eski ilk seri 2008 de çıkan 1.4 tsi turbo+kompresör beslemeli 170 hp motorlu olan aracı istanbul içinde ve uzun yolda karışık 60000 km den fazla kullandım. Şehirler arası ortalama 6 litre altına indiği dahi oldu. Şehir iç dış karışık genel tüketim 7.5'in üzerine çıkmadı hiçbir zaman uzun vadede. Ama tabi aynı aracı her vitesi redline'da değiştirerek kullansam 10 litre de yaktırırım. 12 litre de yaktırırım. O yüzden kullanmadan yok utanmadan değer veriyorlar yok bilmemne dememek lazım. ( Onur bey bu lafım size değil üstteki arkadaşa)
Onun dışında onur bey'in dediği gibi fabrika verisi değerler genelde gerçek hayat şartlarında yakalanmıyor kolay kolay. O değer sizin o arabayı optimum seviyede sürekli en ekonomik şekilde kullandığınızda vereceği değeri gösteriyor. Sağ ayağını kullanmayı bilmeyen birisi tabii ki pist ortamında özel test pilotlarının yakaladığı tüketimi yakalayamayacaktır.
Verilerin yakalanması imkansız değil zaten. Hatta altına da inilebilir de İstanbul trafiğinde o verilere yaklaşabilecek adamın alnını karışlarım ben :)
SilSonuçta ekonomi rekorları kırmak için almıyor herkes aracı. Arada biraz agresif kullanıldığındaysa alıp başını gidiyor tüketim.
mesele tüketim değerlerinin yakalanıp yakalanmaması değil. Mesele VW nin sahtekarlık yapması, hileli yazılımla dünyayı dolandırmasıdır.
YanıtlaSilYukarıda arkadaş skandala karışan volkswagen'in tüketim değerleri de yalandır güvenilmez demiş. Ona istinaden cevap verilmiş. Okuduğunuzu anlayın önce. Mesele budur. Başka bir iddia yok zaten.
SilBir tek volkswagen'in hile yaptığını düşünüyorsanız siz safsınız kusura bakmayın. Ayrıca Volkswagen'in dizel motorlarına gelene kadar ona ceza veren pek duyarlı Amerikalı kardeşlerimizin kullandığı GMC Sierra,Ford F150,Dodge Ram,Toyota Tacoma,Dodge Dakota Vesaire hiç atmosferi kirletmiyor değil mi 5-6 litrelik v8 motorlarıyla?
Bu emisyon davasının volkswagen'in başına patlatılmasının altında yatan şey ticari çıkarlardır.
Ben Alman otomotiv üreticilerini Porsche hariç çok sevmem. Japon otomobillerini daha çok sevmişimdir her zaman ve onları tercih ederim genelde ancak burada otomobil dünyası ile ilgili doğru dürüst görüşe sahip olmayan arkadaşlar gelip volkswagen sahtekar, dolandırıcı deyince sinir oluyorum.
Arkadaşım onlara gelene kadar bir sürü dolandırıcı üretici var. Çinli üreticiler bizim pazarımızda araçlarını satıyorlar ama gerekli güvenlik gereksinimlerini karşılamadıkları çok bariz. Çinli bir otomobil firmasının ürettiği aracın içinde insanlar kaza yapıp sırf aracın güvenlik zaafları nedeniyle öldüğü zaman bu dolandırıcılık olmuyor volkswagenin dizel motorlarında hile varmış of büyük hile diye geziyorsunuz. Ülkemizde trafikte olan araçların % 60 tan fazlası zaten emisyon standartlarına uymuyor bundan haberiniz var mı? Sadece muayeneye girerken katakitik konvertör takıp muayeneden çıktıktan sonra çıkaran bir sürü araç var haberiniz var mı? Skandal altında bahsedilen o testler araçların homologasyon kurallarına uyup uymadığını ölçen testlerdir ve bu testlerin doğruluğunu sağlamak ölçen kuruluşların görevidir. Volkswagen'in değildir.
Neyse, he kardeşim volkswagen hile yapıyor o zaman volkswagen grubu altındaki tüm markalara boykot uygulayalım istersen Audi,Seat, Skoda, Lamborghini, Porsche,Bugatti, Bentley Bütün bu markalar sahtekar. Sen bunlardan araç alma kardeşim. Zorlayan yok seni.
Zaten çevreye gerçekten değer veren adam elektrikli olmayan bütün araçkarın bir şekilde çevreye zarar verdiğini bilir, gider elektrikli araç alır. Öyle yap kardeşim. Şahsen ben doğru dürüst elektrikli araç olsa bütçeme uygun direk alırım sen de al.
Yaklaşık olarak 13-14 senedir otomotiv sektörünü yakından takip ediyorum.Bu derece haksız bir linç girişimini yine de anlayamıyorum. Emisyonun ne demek olduğu volkswagen skandalı haberlerini okuyunca öğrenen adamlar gelmişler geyik yapıyorlar sağda solda. Şirket cezasını ödeyecek mi kardeşim? Ödeyecek. O yüzden sen daha önemli konulara odaklan istersen.
Şahsen ben Start&Stop gibi sistemlerin de hile olduğunu düşünüyorum. Her şey mükemmel olduğunda belki işe yarıyorlar ama dur-kalk trafikte kapatmak daha iyi oluyor çoğu zaman.
SilBu arada işin içerisinde Amerikan oyunu olması da olayın diğer yüzü. Dikkat ettiyseniz önce lastik üreticisi Firestone daha sonra Toyota en sonunda da Volkswagen, satış liderliğine oynadıklarında Amerika kaynaklı skandallarla çalkalandı. Bence rastlantı değil bu.
Kesinlikle katılıyorum Onur bey. Hem legal olarak hem de medya bazlı algı operasyonlarıyla markaların ticari başarılarını düşürmek üzerine hamleler yapılıyor. Ancak Amerikalı üreticilerin bazı istisna modeller harici dayanıklılık özürlü ve mühendislik açısından sıkıntılı araçları ne yaparlarsa yapsınlar Japon ve Alman üreticilerinin araçları kadar satmayacaktır. Zaten isteseler de satamazlar. Rusya'da bulunduğum süre içerisinde gözlemlediğim durum şuydu: sadece japon ve alman araçları kullanılıyor. Sadece Rusya değil iklim koşulları zorlu olan bir çok ülkede Japon ve Alman araçları kullanılıyor. Daha 1000 km'deyken üretim hatası kaynaklı bozulan Amerikan üreticilerinin araçlarını kimse bile bile lades deyip almaz böyle coğrafyalarda. Ford'u tenzih ediyorum. Bütün dünya'da ar-ge ve üretim yaptığı farklı noktalar var. Hepsi olmasa da bazı araçları gerçekten ortalama üstü.
Sil