11 Ocak 2016 Pazartesi
Lexus LC 500
Detroit'in dikkat çeken otomobilleri arasında bir de Lexus yer alıyor. Japon üreticinin 2012 yılında aynı organizasyon sırasında tanıtılan iddialı görünüme sahip coupé modeli LF-LC dört yıl aradan sonra gerçeğe dönüştü.
Agresif bir duruşa sahip olan aracın ön bölümünde, son zamanlarda diğer Lexus modellerinde de görebildiğimiz dev 3 boyutlu panjur bulunurken LED farların alışılmadık tasarımları genel hatlara uyum sağlamış. 20 ve 21 inç çaplarında jant seçenekleri sunan Lexus şişkin yapıya sahip arka çamurlukların önüne hava girişleri eklemiş.
Cam altlarına sabitlenmiş yan aynalar ve kapılara gizlenmiş açma kolları gibi şık detayların yanında karbon fiber tavan, A sütunundan bagaja doğru inen kemerler, geriye doğru uzayan bagaj bölümü, ince uzun LED stoplar ve küçük difüzörün iki yanına hoş bir şekilde yerleştirilmiş egzoz çıkışları gözlerden kaçmıyor.
İç mekanı kaliteli görünen otomobilin bu bölümünde LFA daha da çok hatırlanıyor. Üç kollu direksiyon simidi ve dijital gösterge panelinin yanında yüksek yan desteklere sahip koltuklar, kalın bir vites konsolu, büyük bilgi ekranı ve analog saat bu bölümde görülebilen detaylar arasında.
Kaputu altında, RC F'ten de tanıdığımız, 5 litre hacimli v8 motoru barındıran araç 467 beygir güç, 527 Nm tork üretebiliyor. Gücünü arka aksa 10 ileri vitesli, tam otomatik bir şanzıman üzerinden aktaran otomobilin 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 4.5 saniyede ulaşabileceği belirtiliyor.
10 vites nedir ya? Tır çekicisi mi bu? Bence artık bu fazla oranlı şanzımanlar gösterişe kaçmaya başladı. 8 vitesten fazlasının ne performansa ne yakıt ekonomisine belirgin bir fark getireceğini pek sanmıyorum.
YanıtlaSilvites sayısı ne kadar artarsa araç daha az yakar daha iyi gider ben bekleyemiyorum bile 10 12 vitesli arabaları.
Silvites sayısının artması iyidir bendeki araçlardan biri 5 vites son vites'de iken 3000 devirde iken hızım 120 km'ye çıkıyor diğer aracımda diğer aracımda daha fazla vites var onda 3000 devirde iken hızım 160 km'ye çıkıyor fazla vitesin tek sorunu ağırlığı artıyor şanzımanın.
Sildediğiniz doğru altımda çok vites olunca araç rahatlıyor 8 vitesli cayenne'le ankara yolunda çok test ettim son vites'te iken 3000 devire çıktım ibre 198 ile 200 km'yi gördü o yüzden çok vites iyidir hatta 15 vitesli olan şanzımanlar çıksada ankara yolunda test etsem. Son vites'te 3000 devirde giderken 250 km hıza çıkarım az yakarak uça uça giderim artık tek sıkıntı vites sayısı arttıkça şanzımanın ağırlığıda artıyor o kadar.
SilValla ben bu arabadan daha fütüristik seri üretim araba görmedim. İmkanları olsa konsepti birebir satacaklarmış. Sonunun Eunos Cosmo gibi olmasından korkarım.
YanıtlaSilbilim kurgu arabasına benziyor müthiş tasarım içi güzel ama bence dışı kadar hakkını vermiyor.
YanıtlaSil