6 Temmuz 2015 Pazartesi
Renault Talisman
Renault'dan beklenen haber sonunda geldi. Fransız üreticinin Laguna ve Latitude modelleri yerine piyasaya süreceği Talisman isimli sedan aracın üzerindeki sır perdesi kalktı. Büyük boyutlu otomobilin iç mekanı da cüssesinden beklendiği gibi ferah.
Önden bakıldığında bombeli kaputun ucunda yer alan LED farlar, diğer Renault modellerinde de görev yapan büyük ön panjur ve ağırbaşlı duran alt tampon detaylarının yanında ince yapılı gündüz aydınlatmaları da görülebilirken yanda çapları 19 inçe kadar büyüyen jantlar, aniden alçalmayan tavan yapısı ve cam tavan sayesinde siyah renkli olan tavan gözlerden kaçmıyor.
Yüksek fakat çok büyük olmayan bir bagaj kapağına sahip olan otomobilin LED stopları da önde olduğu gibi farklı duran uzantılara sahip. Tamponun altına saklanan egzoz çıkışlarıysa şık görünüyor. 4.85 metre boya sahip olan otomobil 1.87 metre genişlik, 1.46 metre yükseklik ve 2.81 metre aks mesafesi sunuyor.
İç mekanda deri döşeme ve ahşapkaplamanın yanında LED ambiyans ışıklandırması, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, farklı görünüme bürünebilen dijital gösterge tablosu, dik yerleşime sahip orta konsol havalandırma ızgaraları, hed-up display, vites konsoluna eklenen fonksiyon kumanda paneli ve üst donanım paketiyle alınabilen büyük dokunmatik kumanda paneli bulunuyor.
İç mekanda irili ufaklı cepler toplamda 25 litre hacim sunarken arka koltuk diz mesafesi 262 mm'ye ulaşmış. Otomobilin bagaj hacmi de tam 608 litre. Opsiyonlar arasındaysa elektrikli, ısıtmalı ve masaj fonksiyonlu ön koltuklarla 13 hoparlörlü Bose ses sistemi yer alıyor.
Kaputu altında ilk etapta dört motor seçeneği bulunacak olan aracın benzinli üniteleri 150 ve 200 beygir güç üretebilirken 1.5 ve 1.6 litre hacimli Diesel motorlar 110 ve 130 beygir gücünde. Bu motorların tamamı 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla gelirken Diesel seçenekler 6 ileri vitesli manuel üniteyle de alınabiliyor. 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun çift turbo beslemeye sahip versiyonları 160 beygir güç ve 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanlarıyla daha sonra tanıtılacak.
Bişey diyimmi ... Tutmaz.
YanıtlaSilburalar hep passat dolacak...
YanıtlaSilkapıyı kapatımca bundan da tok ses çıkıyor mu ?
SilÇok başarılı. Renault cliodan başlattığı işi guzel devam ettiriyor.
YanıtlaSilÇok başarılı. Renault cliodan başlattığı işi guzel devam ettiriyor.
YanıtlaSilİç multimedia ekran çerçevesinin kalınlığı.
YanıtlaSilLed farların konumu ve tipi.
Bu ikisi hariç bence olmuş.
Renault'dan daha çirkin direksiyon tasarlayan başka marka yok herhalde.
YanıtlaSilyeni s classın amg değilde standart direksiyonunda kötü bence . citroeni ve pejoyu saymıyorum zaten çünkü onlarda fransız. gelly de kötü . mitsubishi ve nissanda kötü ama nissan reno ortaklığından öncede kötüydü . dayhatsu. chery . yani reno bu kanuda yalnız değil merrak etme NEREDE O ESKİ DİREKSİYONLAR ESKİDEN HER MODELİN FARKLI DİREKSİYONU VARDI ŞİMDİ HER MARKANIN TEK DİREKSİYONU OLUYOR
SilÖn konsol yeni Volvo xc90'dan felaket esinlenilmiş gibi geldi bana. Utanmasam aşırma diyecem :D
YanıtlaSilKEŞKE ÖYLE OLSA BİRAZ GÜZEL OLURDU
SilRenault'tan güzel hareketler...önce espace sonra bu.oldukça güzel araçlar
YanıtlaSilHAHAHAHAHAHAHAHAHA RENO PASSAT YAPMIŞ
YanıtlaSildur ağzındakini çıkartayımda daha düzgün gül
Sil@2 hardcore
SilAma ... ama dizel otomatik? :'( (büyük şehirde yaşayan , otomobilden bi b*k anlamayan tayfası)
YanıtlaSilbaba parası yemeyen diyelim
SilAlakası yok, baba parası yiyecek adam porsche'yle de dolaşır tüplü şahinle de.
Silotomobilden anlamayan insanlar dizel otomatik peşinde koşmalar alın terini çok yakan arabalara kaptırmak istemeyenler bu araçları ararlar
Silaudi a4 fiyatı koyacağı için çokta anlamlı değil....
YanıtlaSilMerhaba Onur bey. skoda superb 2016 hakkında ne düşünüyorsunuz? D segmenti bir arabaya ihtiyacımız var. Fiyatları belli olmasa da en ulaşılabilir seçenek olarak superb gibi duruyor. Vw passat la kıyaslandığında hangisini tavsiye edersiniz? Yorumlarınızı bekilyorum .
YanıtlaSilSkoda çok etkileyici duruyor bence. Gerçi objektif bir yorum değil ama çok daha şık bence. Teknik olarak bir fark yok zaten. İç mekanı biraz daha basit ama özellikle bagaj ihtiyacı olacaksa ve arada oluşacak fiyat farkını da düşünürsek Superb çok mantıklı gibi.
SilTeşekkür ederim yorumunuz için. Iç mekan basit derken dizayn mı yoksa kullanılan malzeme kalitesinden mi bahsediyorsunuz?
SilSuperb deki adaptif süspansiyon farkını atlamamak lazım
SilTasarım olarak daha bir basit görünüyor. Bir önceki nesil Passat gibi. Gerçi kötü değil ama sanki olduğundan yaşlıymış gibi görünüyor iç mekanda.
SilSuperb nasıl aksesuarlarla gelecek henüz bilemiyorum. Şayet süspansiyon sisteminde bu özellik olacaksa rahatça önüne geçer Passat'ın.
Gayet başarılı bir calisma, 2012 3.20d kullanici olarak kesinlikle cok begendim. Alman hastaligi olanlar passat falan diyor ama bu araba hertürlü passatin eline verir. Renault malesef toroslarin broadway' lerinmarka imajina verdigi zararıduzeltemedigi icin bu halde.
YanıtlaSilAlman muhipleri dernegi uyelerini ciddiye almamak lazim. Çok guzel olmus. Sirada yeni Megane var sanirim, umarim oradan da bi bomba gelir boyle. Van der acker iyi isler cikariyor. Bravo Renault.
YanıtlaSilTanımınız harika gerçekten
SilFiyatlandırma çok önemli zira Mercedes ve Bmw gibi Alman markaları bizim pazarımıza göre üretilen küçük motor hacimli arabalarla piyasada kendine yer açmaya çalışırken siz bu arabayı fiyat olarak onların üzerinde konumlandırmaya kalkarsanız bizim halk bu arabayı almaz hatta aynı paraya satsanız bile almazlar ancak yeni yasaya uyduğu için kamuda makam aracı olur...
YanıtlaSilbu araçta latitude gibi kore malımı ? malum korede samsung sm 5 olarak geçiyordu latitude ( bu aracı yaparlarken ayrıca çif kavramalı şanzımanı da düzetmişler mi acaba ? malum dsg , edc , dct , tct vs. debriyaj ömrü doğrultusunda performans gösteren şanzıman oldukları için o yüzden yaşasın tork konvertörlüler ! :-) ) zaten yaklaşık 128.000 tane makam aracımız varmış herhalde dizel-küçük motor - otomatik derken herhalde 10.000 adetlik toplu alım yaparlar ucuza gelir :-)
YanıtlaSilişte görün kamuda ki paralar nerelere gidiyor :@
SilTalisman zaten Kore'de satılan bir modeldi. Büyük ihtimalle yenilenmiş modelleri de bunlar olacak ki bu da Uzak Doğu'da da üretileceği anlamına geliyor. Sadece orada mı üretilir onu bilemiyorum ama bu düşünce mantıksız değil.
SilDouai Renault Fabrikasında Fransa'da üretilecekç
SilEvet, Espace'ın yanında üretilecekmiş Fransa'da. Bakalım Kore'de ne olacak.
Silrenault neden bu kadar defansif? alman orta sınıflarla yarışabilecek atmosferik veya turbo v6 gelmez mi?
YanıtlaSilSeni gidi hınzır şey.. aklından Giulia ile kapıştırmak geçiyor di mi?
SilPek ihtimal vermiyorum 2 litreden daha büyük hacimli motor seçeneklerine. Gerçi Kore'de bu tip motorlarla satılma durumu olabilir ama Avrupa taraflarında görmek zor olur.
Silbeğenilmeyen küçümsenen hyundai bile elinde v6 ları geçtim v8 bile var ( avrupaya sadece istek üzerine getirildi beiz gelmedi hiç asyada bol miktarda mevcut ) renault ta yok eskiden v6 renault sedanlar vardı safrane idi sanırım demek ki satabileceğine inanmıyor
Silkim bir v6 renaulta biner ? değişiklik olsun diye parası olan biner , kim bir v8 renaulta biner ? hiç kimse :-)
Silİşte tipik sığ kafalı vatandaşımızın görüşü. Kardeşim o burun kıvırdığın renault dizel motorlarını mercedese satıyor hatta ortak şasi bile geliştiriyor (smart-twingo ve kangoo-citan). Yetmedi mi; nissanın hatırı sayılır bir kısmı renault ya ait. O da mı yetmedi f1 deki araçların yarısı, gp2 deki araçların tamamı renault motoru kullanıyor, formula E yi de sen ara istersen. Benim gariban vatandaşım yedek parçası ucuz diye torosa 10 bin lira domalıyorsa bu renault yu boklamak için bahane olamaz. Ha zannetme ki reno fanıyım aksine markaları babasının malıymış gibi öven herkese uyuz oluyorum. Buradan tok kapı sesi hayranlarına selam ederim :D
SilEskiden güç için büyük hacimli motorlara olan ihtiyaç ve egzoz normlarının bu kadar sıkı olmaması gibi durumlar vardı. Durum böyle olunca da Laguna gibi modellerde v6 motorlar kullanılıyordu.
SilEskiden ünlü Safrane Bi-turbo'nun v6 motorunun ürettiği gücü şimdi 2 litre hacimli standart bir motor üretebiliyor. Hal böyle olunca motor seçeneklerinin artması gereksiz oluyor.
Bir de Renault'nun araçlarını konumlandırması ve ar-ge maliyetlerinin düşürülmesi gibi nedenler var. Sonuçta iş motorla bitmiyor. Belli bir gücün üzerinde bütün yürüyen aksamın elden geçirilmesi gerekiyor. O da bütçeyi şişiriyor doğal olarak.
yukarıda ki arkadaşa : ben renault " dizel " motorlarına bok atmadım önce okuduğunu anlamayı öğren arkadaşım dedim ki : v6 renaulta kim biner dedim cevabını verdim , v8 renaulta kim biner dedim onunda cevabını verdim evet firmalar ortak motor hatta ortak şasi geliştirebilir buna karşı değilim sonuçta maliyet düşürme politikaları gereği . amerikayı tekrar keşfetmek gereklimidir ? satamayacağı bir motoru üretmek doğrumudur ? yada satamayacğı bir motoru sıfırdan tasarlayıp ar ge olarak maddi kaynaklarını harcamak doğru bir stratejimidir ? renaultta tek eksik olan şey alfa romeoradi o sportif hissiyat bu " ürettiğimiz her aracın bir ruhu var " düşüncesi toksa renaulta kötü demedik ki kaldı ki ağırbaşlı görüntüsünğn yanında sportif hisli bir araç yapılabilirdi ama yapmamışlar gördüğüm kadarıyla bu gün yanılmıyorsam seri üretime girmememiş giluia nın 510 hp lik motoru konulacak qv versiyonundan bahsedildiğinde " aha spor sedan geliyor " diye düşünebilirsiniz çünkü olucaksa böyle bir versiyonu bu aracın demek ki adamlar satabilceklerine inanıyorlar ki üretime alıcaklar ama renault böyle bir araç üretmiyor çünkü " lan biz bu arabayı kime satıcaz " diye düşünüyorlardır ki adamlar üretimiyor okadar f1 know how u o kadar nissan tecrübesi hala spor bir renault yok sokaklarda bir megane rs birde clio rs var eee ? başka ... yok yapmıyoruz diyorlar tüm bunları düşündükten sonra hala sığ düşünceli birimiyim sana göre ?
SilRenault'un yeni modeli Talisman'ın boyutlarından yola çıkarsak D segmentinden çok E segmentine aitmiş gibi duruyor...
YanıtlaSilRenault Talisman (4,850 mm), Renault Vel Satis'den (4,860 mm) 10 mm kısa...
Superb 4.861 mm uzunluğunda. Segmentler de büyüyor gittikçe.
SilOtomobil segmentleri gittikçe dejenere oluyor...40-50 yıl öncesinin arabalarına bakıyorumda segmentlerini boyutlarına göre kolayca ayırt edilebiliyordu.
Sil