3 Temmuz 2015 Cuma
Fiat 500
Fiat'ın efsaneleşen modellerinden 500, yeni neslinin tanıtılmasının ardından geçen 8 yıllık aralıkta başarılı satış rakamlarına ulaşırken genç kalmayı bildi. Bu kadar zaman sonra gelen makyaj operasyonu bile, değişen 1.800 parçaya rağmen zor fark edilen tarzda.
Genel hatları değişmeyen küçük hatchback önden bakıldığında kromajlı aydınlatma grubu, ek hava girişine sahip tampon, alt hava girişi ızgarası ve çevresine yayılmış krom süslemelerle fark yaratırken yanda değişim yeni jant seçenekleriyle sınırlı. Tavanda yer alan anten daha kısa bir yapıya kavuşurken LED teknolojisi kullanan stopların ortası boşaltılmış. Sis farı ve geri vites aydınlatması tampona alınırken bu bölümde kullanılan krom çıta inceltilmiş.
Araca geçtiğimiz yıl eklenen dijital gösterge paneli korunurken direksiyon simidinin tasarımı değişmiş. Orta konsolda artık renkli bir bilgi ekranı bulunurken havalandırma ızgaraları da bu bölümün yanlarına taşınnmış. İç mekanda döşeme renk kombinasyonları da elden geçirilen 500, daha bol kullanılan izolasyon malzemesi sayesinde artık daha sessiz.
Kaputu altında Euro6 emisyon normlarına uygun motorlar barındıran aracın 1.2 litre hacimli benzinli ünitesi 69 beygir güç üretebilirken 0.9 litre hacimli turbo beslemeli ünitenin 85 ve 105 beygir güç üretebilen iki seçeneği sunuluyor. İlerleyen günlerde bu motorlara 1.25 litre hacimli turbo Diesel de eklenecek.
Abarth versiyonunda egzos çıkışlarını stopların ortasına alsalar olay olurdu.
YanıtlaSil