28 Haziran 2015 Pazar
Mercedes-Benz C200 BlueTEC Avantgarde
Premium markalar gün geçtikçe daha büyük kitlelere hitap etmeye başlıyor. Geçtiğimiz yıl test etme şansı bulduğum yeni nesil Mercedes C180 gibi küçük hacimli bir motorla donatılıp piyasaya sürülen araçlar özellikle Türkiye gibi motor hacminden vergi alan ülkelerde satışları artırmakta öncü oluyor. Avrupa'nın genel olarak bir Diesel pazarı olduğunun bilincinde olan üreticilerin bu tür motorları giderek küçülen hacimlerle araçlarında kullanmalarıysa dikkatleri bir kere daha premium segmente kaydırmış durumda.
İlk olarak 1993 yılında, 190 ailesinin yerine piyasaya çıkan C Serisi dört yıl boyunca Mercedes'in en küçük modeli oldu. 2000 yılında yerini ikinci nesil örneklere bırakan ailenin üçüncü nesli 2007 yılında yollara çıkarken W205 kodlu 4. nesil 2014 yılından bu yana bizlerle. Türkiye'de en çok satan seçeneği 1.6 litre hacimli benzinli motorla donatılan otomobile şimdi de aynı hacimli bir Diesel motor eklendi.
Dış Görünüm
Yumuşayan gövde çizgileri küçültülmüş bir S Serisi görünümü sunan W205 kodlu C Serisi'nin farklı donanım seviyelerinde değişik dış aksesuarlar bulunuyor. Avantgarde görünüm paketinde sportif görünümlü bir ön tampon, orta boyda bir splitter, çift şeritli ön panjur ve beş kollu, 17 inç çaplı jantlar sunulurken yan eteklerde kromajlı bir çıta görülebiliyor.
Test aracının donanımında yer alan LED farlar hem gündüz hem de gece görünüme olumlu katkı sağlarken yuvarlak hatlı yan aynalara ince uzun yapılı sinyallerin entegre edildiği görülebiliyor. Yan camların çevresini süsleyen kromajlı çıtaların arka bölümde tamponun yan ve alt bölümleri gibi bagaj kapağında da yer aldığı gözlerden kaçmıyor. Bagaj kapağının uç kısmı bir spoiler şeklini alan otomobilin LED stopları da yuvarlak hatlı.
Arka tampon alt bölümünde çift egzoz çıkışı oluşturuyormuş gibi görünen kromajlı parça bu bölüme renk katsa da asıl egzoz çıkışı tampon arkasına gizlenmiş. 4.686 mm boya sahip olan C200 BlueTEC'in genişliği 1.810, yüksekliğiyse 1.442 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 2.840 mm.
İç Mekan
Büyük kardeş S Serisi'ne olan benzerlik yaşam alanında da devam ediyor. Eskisinden daha yumuşak hatlara sahip olduğu görülebilen C Serisi'nin kapılarında başarılı büyüklüğe sahip cepler ve geniş yüzeyli metalik kaplamalar yer alırken sürücü kapısında çok kaliteli görünen düğmeler yer alıyor. Üst siyah renkli hoparlör ızgarası bulunurken mat metal yüzeyli kapı kolunun önünde merkezi kilit kumandası görülebiliyor. Elektrikli cam ve ayna kumandaları da kapı koluna ergonomik olarak yerleştirilirken daha aşağıda bagaj açma düğmesi bulunuyor.
Ön konsolun en solunda far ayarları, park freni düğmesi ve yuvarlak yapılı havalandırma ızgarası bulunurken derine yerleştirilmiş çift yuvarlak göstergeye sahip gösterge panelinin ortasında büyük bir renkli bilgi ekranı yer alıyor. Daha önce test ettiğim Mercedes modellerinde kullanılan üç kollu direksiyon simidinin biraz daha yumuşak hatlara sahip olan versiyonu gibi görünen şık direksiyon simidi üzerinde yol bilgisayarı, ses sistemi ve telefonun kumandaları bulunuyor.
Üst bölümünde bir ekran bulunan orta konsol metal görünümlü çerçevelere sahip yuvarlak havalandırma ızgaralarıyla donatılırken bu bölümün altına yine kaliteli görünüme sahip şalterler yerleştirilmiş. Avantgarde paketinde piyano siyahı kaplamalarla sunulan orta konsolun daha alt bölümünde CD ve DVD girişiyle birlikte yine siyah renkli düğme grubu görülebiliyor.
Vites konsolunun ön bölümünde yer alan kapaklı gözün içinde yine kapaklı bir küllük ve çakmak yer alırken S Serisi'nden alınan bir başka özellik kol dayanağının hemen önüne yerleştirilmiş. BMW'nin daha büyük bir iDrive kumandası kullanımına çift parçalı COMAND kumandasıyla cevap veren Mercedes alt bölümde görülen yuvarlak düğmenin fonksiyonlarını değiştirmezken üste eklenen dokunmatik yüzey el yazısı tanıma fonksiyonunu üstleniyor. Bu bölümün yanlarındaysa yine BMW'de olduğu gibi sürüş modunu kumanda eden şalter, park sensörü ve start stop düğmeleriyle ses sistemi kumandaları görülebiliyor.
Kol dayanağı çift parçalı olan test aracı bu bölümün altında sunduğu gözde iki USB portu ve SD kart girişine yer vermiş. Girişlerin bulunduğu panelin üzerindeyse girişe bağlanan telefon veya MP3 çaların yerleştirilebileceği bir boşluk yer alıyor.
Arka bölüm için havalandırma ızgarası da sunan Mercedes bu kısmın hemen altındaysa küllük ve 12 Volt soketi bulundurmakta. Arka koltuklar için tasarlanan kol dayanağının ucunda iki bardaklık yer alırken bu parçanın iç kısmında ince yapılı bir göz de bulunuyor. Bagaj hacmi 480 litre olarak açıklanan test aracının arka koltuk sırtlıkları üç parçalı olarak katlanarak hacim artırılabiliyor.
Konfor
Mercedes modellerinin genelde başarılı oldukları konfor bölümünde C Serisi de üzmüyor. Adaptif süspansiyon sistemi Sport+ konumunda orta sertliğin üst sınırında yer alsa da 225/50-17 ölçüsündeki lastikler gelen darbeleri iç mekana süzerek verebiliyor. Comfort seçeneğinde yumuşayan sistem adından da beklendiği gibi daha iyi darbe sönümlemesine kavuşuyor. Ön bölümde yol sesi izolasyonu çok iyi olan otomobilin arka bölümünde bu izolasyon biraz daha zayıf. Rüzgar sesi izolasyonu da sınıfı ortalamalarında olan C200 BlueTEC'in motor sesi çok başarılı bir şekilde maskelenmiş.
Donanım konusunda da başarılı olan test otomobili, Avantgarde paketinde elektrikli cam ve aynalar, hıza duyarlı direksiyon sistemi, yağmur ve far sensörleri, hız sabitleyici ve sınırlayıcı, yokuş kalkış desteği, çift bölgeli havalandırma sistemi, yol bilgisayarı, LED iç mekan aydınlatması, elektrokrom iç ve sol dış aynalar, CD ve MP3 çalabilen, Bluetooth bağlantısı, iki USB portu ve SD kart yuvasına sahip ses sistemi, elektrikli ön koltuklar, ambiyans ışıklandırması, sürüş stili seçim düğmesi, Agility Control adaptif süspansiyon sistemi, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri, otomatik park yardımcısı ve LED farlar sunuyor.
Test aracında bulunmuyor olsa da Avantgarde paketinde ışıklandırmalı kapı eşik çıtaları ve dört yöne elektrikli olarak ayarlanabilen ön koltuk bel destek ayarı da standart olarak alınabilmekte.
Önden çekişli kardeşleri gibi 7 ileri vitesli şanzımanla donatılan C200 BlueTEC'in bu ünitesi kardeşlerinin aksine tam otomatik. Mercedes'in kendi üretimi olan 7G-TRONIC PLUS hissedilmesi zor olan vites geçişleri ve start-stop sistemiyle olan başarılı uyumuyla dikkat çekiyor. Şanzımanın manuel kumanda da alabilmesi olumlu.
Sürüş
Adaptif süspansiyon sisteminin etkileri bu bölümde de görülebiliyor. Sport ve Sport+ modlarında sertleşen süspansiyon sistemi, gaz pedalı ve direksiyon hareketlerine verilen tepkilerin daha da keskinleşmesi ve daha yüksek devirlerde vites değiştiren şanzıman zevkli anlar geçirilmesini kolaylaştırıyor. Direksiyon simidi arkasına yerleştirilen kulakçıklar sayesinde manuel kullanıma da imkan veren şanzıman bu durumda da hızlı geçişleriyle dikkat çekiyor.
Tipik bir arkadan itişli araç davranışı sergileyen C200 BlueTEC'in direksiyonu, çekiş olmayan aksı kumanda ettiğinden torque steer yaşatmazken hızlı hareketlere verdiği cevaplar da başarılı. Zorlandığında hafifçe önden kaymaya eğilimli olan otomobil gaz hareketlerine arkasını bırakarak cevap veriyor. Sport+ ayarında ESP'nin geç devreye girmesi sayesinde sınırlar biraz daha zorlanabiliyor. Fren sistemi, Mercedes'ten beklendiği gibi çok başarılı olan araç her süratte dengeli ve çabuk seşikde yavaşlayabiliyor.
Oturma bölümü geniş tutulan ön koltukların sırtlıklarının alt bölümündeyse başarılı yan destekler yer alıyor. Genel olarak alçak konuma sahip olan koltuklar yere sabitlenmiş gaz pedalıyla birlikte aracın sportif donanımları arasında sayılabilir.
Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru Renault'dan alınıp geliştirilen C200 BlueTEC 136 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 10.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 216 km/s olarak açıklanıyor.
Sessiz çalışma karakterine sahip olan motorun Diesel olduğunu iç mekandan anlamak zor. 1.5 tonun üzerinde ağırlığa sahip olan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri sabit süratli otoyol sürüşlerinde 5 litre/100 km altına çekilebilirken test ortalaması da 6 litre/100 km olarak gerçekleşti. 66 litre hacimli yakıt deposuyla 1.000 km menzile ulaşmak zor değil.
Fiyat/Donanım
C200 BlueTEC'in fiyatı Style paketiyle birlikte 135.500 TL seviyesinden başlarken Avantgarde paketiyle fiyat 152.000 TL'ye ulaşıyor. Diğer Alman otomobilleri gibi uzun bir opsiyonel donanım listesine sahip olan C Serisi'nin paket donanımı da zayıf değil.
Elektrikli cam ve aynalar, hıza duyarlı direksiyon sistemi, yağmur ve far sensörleri, hız sabitleyici ve sınırlayıcı, yokuş kalkış desteği, çift bölgeli havalandırma sistemi, yol bilgisayarı, CD ve MP3 çalabilen, Bluetooth bağlantısı, iki USB portu ve SD kart yuvasına sahip ses sistemi, ambiyans ışıklandırması, sürüş stili seçim düğmesi, adaptif süspansiyon sistemi, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri, otomatik park yardımcısı, elektrikli ön koltuklar, lastik basınç kontrol sistemi, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastıkları, 7 ileri vitesli otomatik şanzıman, elektrokrom iç ve dış sol ayna, 17 inç çaplı jantlar, çarpışma önleme yardımcısı, statik LED farlar, iç mekan aydınlatma paketi, 66 litrelik yakıt tankı, yangın söndürücü, elektrikli olarak ayarlanabilen dört yönlü bel desteği ve aydınlatmalı kapı eşik kaplamaları Avantgarde paketinde standart olarak sunulmakta.
Metalik boyayla sadece bir opsiyonel donanıma sahip olan test otomobilinin fiyatı bu donanımla birlikte 2.700 TL artıyor.
Sonuç
Mercedes tüketicinin yüzünü güldürmeye devam ediyor. Başarılı satış rakamlarına ulaşan C180 modelini bu segmentte bir süredir yalnız bırakmış olan Alman üretici 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve otomatik şanzımanın birleşimiyle bir kere daha pazara çok iddialı bir giriş yaptı. Sessizliği sayesinde sürüş konforu kategorisinde benzinli kardeşlerinden geride kalmayan otomobil zengin sayılabilecek donanımıyla da dikkat çekiyor.
Sürüş performansı beklediğimden başarılı olan otomobilin 7 ileri vitesli şanzımanı da markadan beklendiği gibi örnek alınacak bir ünite. Donanımı benzinli kardeşininkiyle aynı olan C200 BlueTEC'in en çok dikkat çeken yanıysa düşük yakıt tüketimi. Bütün bunların birleşimiyle sihirli formülü bulmuş gibi görünen modelin başarılı satış rakamlarına ulaşması sürpriz olmayacaktır.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Araba her ne kadar iyi olsa da Türkiye şartlarında bir adamın 135 bin tl+ çıkarıp bununla ekonomi yapacam diye 130hp dizel bir araç alması biraz mantıksız değil mi? :S
YanıtlaSilaynı sınıf olmamasına rağmen(ama yakın) a3 sedan bu araca göre fiyat/performans açısından daha mantıklı gibi.
SilDiesel araçların çoğunda aynı sorun var ama gayet iyi satış rakamları. Örneğin Comfortline donanımlı, 90 beygir gücündeki Polo TDI BlueGT donanımlı 150 beygir gücündeki benzinli kardeşinden 600 TL daha pahalı ama ortalıkta gezinen Polo modellerinin çoğu TDI.
Silvitesi başarılı bulmuşsunuz ama rakipleri s-tronic ve zf ile karşılaştırınca çok yetersiz kalıyor bence.
YanıtlaSilS-Tronic yarı otomatik bir ünite. O nedenle özellikle konu konfor olduğunda henüz tam otomatik şanzımanlarla aynı kulvarda değil. BMW'nin ZF şanzımanıysa biraz daha önde 7G-Tronic Plus'tan. Bir ara 9G-Tronic deneyebilirsem onunla da karşılatırırım.
SilMercedes'te Reno motorunu kınayanlar gelmemiş henüz :).'
YanıtlaSilGüzelim kasayı batırdılar. Bir önceki kasa çok güzeldi.
YanıtlaSilekşideki gelişmeler ne olacak agememnon
YanıtlaSilBilmem. Bilen varsa bana da söylesin.
SilAirmatic?
YanıtlaSilAgility Control.
Sil