3 Mart 2015 Salı
Porsche 911 GT3 RS
Bu yıl Cenevre'nin bombalarından birisi de Porsche standında yer alıyor. Markanın ünlü sportif coupé modeli 911'in yüksek performanslı versiyonlarından GT3 pistlere daha da uygun seçeneğine sonunda kavuştu.
Standart GT3 modellerinde olduğu gibi splitter, siyah zeminli farlar, merkezi bijona sahip 19 inç çaplı jantlar ve ortaya yerleştirilmiş çift egzoz çıkışına sahip olan aracın ön deflektörleri uzatılırken ön çamurlukların arkası ve arka çamurlukların önüne havalandırma yarıkları eklenmiş. Yan etekleri de genişleyen otomobilin arka tampon hava çıkışları genişlerken biri küçük diğeriyse dev boyutlarda iki spoiler, yeni soğutma çıkışlarıyla birlikte görev yapmaya başlamış.
GT3'e oranla 10 kg hafifleyen otomobilin ağırlığı 1.420 kg olarak açıklanırken iç mekanda değişim, bir önceki nesil GT3 RS'e oranla daha az. Beklendiği gibi bol miktarda Alcantara ve deri döşemeye ev sahipliği yapan yaşam alanında karbon fiber iskeletli yarış koltukları ve kapı kolları yerine geçen deri kemerler dikkat çekiyor.
Bir önceki nesilde sunulan GT3 RS 4.0'ın 4 litre hacimli Boxer motorunun geliştirilmiş bir versiyonuna sahip olan araç 500 beygir gücünde. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatılan arkadan itişli otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabilirken 200 km/s sürat 10.9 saniye sonunda görülebiliyor. GT3 RS'in maksimum süratiyse 322 km/s'in üzerinde.
Porsche yine efsane iş çıkarmış. Piyasadaki tüm modeller içinde kullanması en keyifli otomobil bu olabilir. 500 hp boxer atmosferik motor 8500-9000 devire kadar düzgün ve kontrol edilebilir şekilde devirlenir tahminimce.
YanıtlaSilSınırsız nakit olsa alınacak araçların başında geliyor.
Bir de eski kasa gt3 rs gibi manueli en azından opsiyon olarak sunsalar tadından yenmeyecek.
Verdiğiniz linkten inceledim de 997'ye göre 60 kilo fazla olmasına rağmen 0.6 saniye gibi kayda değer bir artış var. Burdan da anlaşılacağı üzere iki motor da na 500 beygir olduğuna göre pdk işini bayağı iyi yapıyor.
YanıtlaSilEvet, o nedenle daha fazla dayanamadılar sanırsam. Aslında 7 ileri vitesli manuel şanzımanı da kullanabilirlerdi ama ondan da daha iyi hızlanma verileri sağlıyordur büyük ihtimalle.
Sil8500 devirler cevirebilen bir motorda 1. vites dislisinin max hizinin 100 km ye cok yakin olacagini dusunuyorum yani 100 km hiza kadar maximum 1 vites degisimi gerceklesecegini var sayarsak pdk ve manuel arasindaki 0.6 saniyelik fark yine de cok gozukuyor. Bu gelisim asil olarak porsche nin guc aktarma sistemlerindeki(PTV plus, PASM, PDCC magneto reolojik motor kulaklari gibi..) yenilikleriden kaynaklandigini dusunuyoeum
YanıtlaSilAynı aracın bir de manuel versiyonunu sunsalardı görebilirdik tam olarak neden olduğunu ama sunmuyorlar artık adamlar.
Sil